Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Permanente schade?

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

Permanente schade?

Berichtdoor Blossom » do jan 26, 2017 11:25 am

Hi allen, ik ben redelijk nieuw met drugs en ik schrik een beetje van de frequentie xtc die ik dit jaar heb genomen. In de zomer vorig jaar heb ik mijn eerste pilletje genomen en sindsdien veel feestjes gehad. Hoewel ik op veel feestjes als enige braaf ervan af bleef zijn er ook veel geweest waar ik wel gezellig meedeed.

Heb voor mezelf de keren op een rijtje gezet en in de afgelopen 9 maanden heb ik 9 keer xtc of 4f gepakt. Soms vaker achter elkaar en soms met een wat langere pauze. In ieder geval te frequent.

Kan dit al blijvende schade opleveren? Heb wat last van mijn geheugen/concentratie en ik blijf nu na de laatste keer ook wel lang in de dip hangen (nu al drie weken).

Of is het te kort om al van permanente schade te spreken en heeft het alleen een langere herstelperiode nodig nu? Mijn laatste ervaringen waren ook niet fijn. Alsof ik steeds het bewustzijn verloor..

Ik blijf er nu in ieder geval wel vanaf!
Blossom
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: do jan 26, 2017 1:14 am

Re: Permanente schade?

Berichtdoor Perry » do jan 26, 2017 12:25 pm

Kan het blijvende schade opleveren? Ja. De mate waarvan is ook behoorlijk dosis afhankelijk. Mocht je dan de ernst enige inschatting willen horen, dan zou je even je leeftijd, geslacht, gewicht en dosissen+geschatte verdeling+eventuele combinaties moeten posten. Dan kunnen we je in ieder geval voorzien met een indicatie van de mate van misbruik.

Wat betreft die eventuele permanente schade: Waar je nu last van heb is dat er nog geen stabilisatie heeft plaatsgevonden in je ontregelde hormoonhuishouding. Vermijdt stress, slaap genoeg, probeer wat in beweging te komen/blijven, eet genoeg (wat meer dan normaal), genoeg vocht (water) is essentieel voor de afbraakprocessen en daarnaast eet gezond*.
Dit allen zal helpen je herstel te bevorderen.


-Anti-oxidanten
-Vitaminen
-Mineralen
-L-Tryptopfaan** (serotonine)
-L-Tyrosine (dopamine)
-Vezels

Ja, "gewone" voedingsstoffen zijn ook gewoon belangrijk, maar ontwijk die maar eens.

**L-Tryptofaan is de precursor van 5-HTP, wat op haar beurt wordt omgezet tot serotonine. Ik raad Tryptofaan aan, omdat 5-HTP een one-way street is en je er gemakkelijker je hormoonhuishouding mee kan ontregelen. L-Tryptofaan heeft ook de mogelijkheid een andere metabolisatie proces te ondergaan en zal deze meer uitvoeren wanneer er minder 5-HTP nodig is. Zo behoud je je balans.

Dan het SUPER tragische nieuws. Je zou al permanente schade kunnen hebben. Nu het betere nieuws: Je merkt er waarschijnlijk helemaal niets.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Permanente schade?

Berichtdoor PiraatPanda » do jan 26, 2017 1:26 pm

Niemand kan je natuurlijk iets garanderen (er zijn mensen psychotisch geworden na één hijs van een joint, maar ook mensen op wie de raarste combo's geen effect hebben), maar de kans lijkt me erg groot dat jouw klachten nog wel zullen verdwijnen. De bovenstaande tips van JongGeleerd lijken me erg nuttig. Gezond leven en je lichaam de tijd geven om te herstellen.

Ga in er in elk geval niet teveel over piekeren en ga gewoon leuke dingen doen (zonder xtc :grin: )

Ik vind het trouwens erg knap van je dat je niet op alle feestjes xtc of 4f gepakt hebt, maar er ook wel vanaf kunt blijven. Zelfbeheersing :hulde: Fijn dat je je nog op feestjes kunt vermaken zonder die drugs :smokin:

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Permanente schade?

Berichtdoor Blossom » do jan 26, 2017 2:31 pm

Bedankt voor de reacties! Er staan een aantal hele bruikbare tips in. Qua hoeveelheid op één keer na nooit meer dan 1 pil per dag/avond. Waarbij de uitzondering die ene keer was dat ik begon met 4f en later wat xtc bijpakte. Dit is ook de enige keer geweest dat ik heb gecombineerd. Verder combineer ik nooit met andere drugs of alcohol. Helaas heb ik alleen de dosering niet bijgehouden, maar bij sterke pillen begin ik met 1/4 per keer en bij lichte pillen met een 1/3 of 1/2.

Verder ben ik 30, maar wel klein/licht. En tijdens ade heb ik twee keer in een week gepakt. En in de zomer en dec ook twee keer in de maand. Te vaak dus.... Stom van me!
Blossom
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: do jan 26, 2017 1:14 am

Re: Permanente schade?

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » do jan 26, 2017 4:32 pm

Goed dat je er over nadenkt. 8-)

Wetenschappelijk gezien bestaat nog steeds discussie of proportioneel gebruik überhaupt schade aanricht geloof ik, dus wees niet al te bang. 8-)

Gebruik matigen is natuurlijk altijd een goed idee. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Permanente schade?

Berichtdoor Blossom » do jan 26, 2017 8:28 pm

Bedankt voor het verplaatsen en het reageren :-)
Blossom
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: do jan 26, 2017 1:14 am

Re: Permanente schade?

Berichtdoor MaMHigH2017 » zo feb 26, 2017 9:39 pm

Hoi, ik ben ook nieuw in het gebruik van drugs in het algemeen. Maar het verschil is dat ik 50 ben en mij goed heb ingelezen over alle soorten drugs. Ik drink nauwelijks alcohol, ik heb nooit gerookt, eet gezond en slik alle supplementen die "jonggeleerd" beschrijft. Omdat ik niet rook ben ik ooit een high geweest van spacecake, pas na een 3e poging, want mijn lichaam doet er kennelijk iets mee zodat het niet werkt. (Pas bij wietthee, een grote muffin en inname kwam mijn kick, belachelijk!) verder nooit iets gebruikt dus. De katers van een keer dronken en die ene keer wiet waren K**.
Maar inmiddels (pure) MDMA ontdekt! Joepie! Gebruik 90/120mg(verdeelt over 30/40mg per inname) over de hele avond/nacht in een relaxte thuis setting.
Afgelopen weken is dit een wekelijks terugkerend ritueel geweest. En dit weekend een keer niet, waar ik best van baal, omdat er toch veel waarschuwingen voorbij komen.
Maar ik vraag mij werkelijk af of een lage dosering(less is more) eens per week in mijn lichaam schade aan kan brengen...
Ik heb toevallig nu een paar weken een medicijn voor mijn blaas waar ik veel meer bijverschijnselen en nare effecten van heb, dan bij MDMA. En heb je wel eens bedacht wat de e-nummers in je dagelijkse eten doet ( ik beperk deze ook) net als de suikers die overal in worden gepropt.
Vorige week kwam er een bericht van een Of andere hoogleraar naar boven, waar uit bleek dat het gebruik en de gevaren super overdreven worden. http://www.ad.nl/wetenschap/hoogleraar- ... ~ae1e2492/ Geheugenverlies is niet aangetoond. Ik sta niet op boem-boem muziek te hakken, raak dus niet oververhit, ik drink op een rustige manier mijn watertje en plas prima. Ff te warm, dan ff een frisse neus halen in de tuin. De dagen erna ben ik vrolijk en de 3e of 4e dag kan ik misschien iets minder tegen slecht nieuws, maar in mijn geval was dat nieuws net zo slecht gevallen op elke andere dag.... dus geen kater, voel me goed, functioneer goed, op welke termijn kan ik nog schade krijgen? Als ik 80 ben misschien? Ik (samen met partner) neem het ook wel een beetje uit verveling. Het maakt het leven minder saai...
zijn er meer "oudere" personen die hier mee lezen en ervaringen willen delen?
Mocht dit hier verkeerd staan, dan hoor ik het graag!
Je leeft maar 1 keer, leef verstandig maar geniet!
MaMHigH2017
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: wo feb 22, 2017 12:46 am

Re: Permanente schade?

Berichtdoor Italiano » ma feb 27, 2017 1:37 am

Of het nou een hoge dosis is of niet, MDMA is een vd schadelijkste drugs die er is voor je brein. Je kunt jezelf van alles wijsmaken (dat je gezond eet, goed functioneert, dat andere mensen veel "slechtere" dingen doen etc) maar dat verandert weinig. Amfetamines en MDMA in het bijzonder moet je gewoon met mate gebruiken. Het is niet anders :)

P.S. Drugs uit verveling gebruiken of om het leven "minder saai" (MDMA didn't open your mind yet?) te maken is daarnaast ook een recipe for disaster.
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten

Royal Queen Seeds banner