Hallo lieve mensen,
Ik heb vraagje over psychotische klachen/serotinine syndroom na gebruik van xtc/truffels/4fa.
Even kort wat achtergrond over mezelf; in het dagelijks leven ben ik denker, in filosofische, die snel overdenkt en nog met wat onopgeloste persoonlijke problemen zit, maar wel heel erg uit de weg gaat om andere mensen te helpen/wereld betere plek te maken. Ik ben een beetje een idealist. Ik ervaar meestal in een week veel emoties. Dan voel ik me blij, gelukkig, en kan ik de wereld aan, het andere moment overweeg ik een einde aan mijn leven te maken. Dit was tijdens de middelbare school veel heftiger aanwezig, en het is nu wat minder geworden. Daarnaast heb ik, sinds anderhalf jaar geleden, door mijn onzekerheid een stom lachje gekregen/ontwikkeld, waarbij ik bij veel dingen die mensen zeggen heel snel associatief denk en dan moet gaan lachen, maar wat in de praktijk lullig overkomt omdat het lijkt alsof ik hun uitlach. Of dat gevoel heb ik dan tenminst. Op dat moment ga ik dus weer over die onzekerheid denken waardoor er een soort negatieve emotionele feedback loop ontstaat, en het lachje ook voor de rest helemaal niet oplost ofzo. Verder weet ik dat een oom van me psychische klachten heeft gehad, en mijn moeder heeft waanideeen gehad (wat ik nooit geloofde tot voor kort).
De laatste tijd heb ik na het gebruik van harddrugs, vooral xtc/mdma en 4fa, dit patroon gehad;
ik herhaal constant dezelfde gespreksonderwerpen, ik geef altijd iedereen complimenten, ik preek altijd een soort hippie wereldview. Bij de comedown gebeurt er dan dit; ik blijf hangen in het complimenten geven, het willen helpen van anderen, ik vergeet hoe ik moet praten, ik word heel reactief en emotioneel geirriteerd, ik zoek constant de goedkeuring van anderen, wordt angstig, heb het gevoel me steeds te moeten verantwoorden. Dit voed dan weer mijn onzekerheid en vormt dan weer een soort loop.
Ik heb op dat moment wel door dat ik vast zit in een lager bewustzijn, maar heb geen idee hoe ik hier uit kan komen. Ik las de beschrijving van schizofrenie en vond het hier wel op lijken. Het stomst is nog dat ik deze gevoelens heeeel af en toe terug heb komen als ik niet aan de drugs zit.
Iemand ervaringen/ideeen/adviezen? Ik vind xtc en 4fa echt heel leuk, maar ik ben bang dat ik hier gewoon helemaal mee moet kappen :/. En lijkt dit op serotonine syndroom of andere psychotische klachten?