Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

serotonine en gebruik

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

serotonine en gebruik

Berichtdoor pillenvreter » do jun 02, 2011 11:16 pm

Hallo allemaal,

nu heb ik een beetje research gedaan over de precieze werking van XTC (MDMA) en het zorgt er dus voor dat het stofje serotonine verhoogd wordt afgegeven tijdens je ''trip''

nu heb ik op emporium 2 oranje q dance naar binnen gewerkt, en is niet geheel het gewenste effect bereikt, (eerst een halve wachten tot inslag, daarna andere helft, en na een uurtje of 4 heb ik er nog een halfje in gegooid, en 6 uur na inname van de eerste helft het laatste halfje erin gegooid)

nu voelde ik me de hele tijd wel lekker (MDMA feeling, love etc) maar echt hard ging ik niet! 't was niet zo dt ik echt die super energie kreeg waarmee je de hele nacht doorstampte.

nu heb ik dus een aantal vraagjes, (over serotonine)

kan het zijn dat ik te weinig serotonine had op het moment dat ik ze innam? (laatse keer daarvoor was in februari dat ik gebruikt had 3 maanden ertussen dus)

en wanneer je je serotonine verhoogt ga je dan ook ''harder'' als je xtc neemt?

want het waren wel hoog gedoseerde pillen (spreiding 150-180mg) en ik weeg maar 75 kilo, dus eigenlijk zou ik padje af moeten gaan :P

weet iemand wat er aan de hand was? groetjes
Done: XTC, Speed, Coke, Truffels, Lachgas, GHB, Keta, 4-FMP, Nicotine en Alcohol

To do: meer van het bovenstaande :kleuter:
pillenvreter
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: do jun 02, 2011 11:06 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor Ivo » do jun 02, 2011 11:35 pm

Serotonine zorgt voor dat love-gevoel, dus daar moet je je geen zorgen over maken. 3 maand ertussen houden is perfect. Het hard gaan heeft niks met serotonine te maken, dacht ik.

Als je harder wilt gaan, ga je meer moeten nemen. Als je de pillen over een langere tijd spreidt, ga je langer effect hebben, maar minder hard.
De aanbevolen dosis is 1-2mg per kg lichaamsgewicht, dus jij zit met een halfje tegen de lagere kant aan.

Het zou ook aan je mindset kunnen liggen, daar kan je op viewtopic.php?f=13&t=2187 meer over lezen, maar ik denk dat het de dosis is.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor pillenvreter » vr jun 03, 2011 10:31 am

nou aan de dosis kan het niet liggen, heb in een tijdsbestek van ongeveer 6 uur 2 stuks naar binnen gewerkt en in't slechste geval is dat 300mg..

na het eerste halfje heb ik een uur gewacht tot het volgende halfje, dus na ongeveer anderhalf uur zou ik 150-180mg in me moeten hebben zitten. (bij 75kg) maar echt hard ging ik niet.. en dit is meer dan de aanbevolen dosis,, meer dan 2mg per kg,, tolerantie kan het ook niet aan liggen, 3x gebruikt in totaal.
Done: XTC, Speed, Coke, Truffels, Lachgas, GHB, Keta, 4-FMP, Nicotine en Alcohol

To do: meer van het bovenstaande :kleuter:
pillenvreter
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: do jun 02, 2011 11:06 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor FRESH » vr jun 03, 2011 10:45 am

Hoevaak heb je al pillen gebruikt in je leven?
Is dit echt minimaal en je hebt het nooit echt heel gek gemaakt, dan is het wel enigzins raar imo.
Ben je verder wel gezond en eet en slaap je goed?

Heb je bij vorige keren gebruik wel het gevoel dat je veel harder bent gegaan?
Aan je pillen en dosis kan het eigenlijk niet liggen inderdaad..
FRESH
Offline
 

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor Tomaat » vr jun 03, 2011 10:53 am

Serotonine heeft inderdaad niets te maken met 'hard gaan'. Hard gaan in je hoofd (trippy gevoel) heeft te maken met de omzetting naar MDA. Maar waar die energie vandaan komt weet ik eigenlijk niet goed. ik denk dat het uit je 'reserves' van je lichaam komt? Liep je moe, avond ervoor zware nacht gehad...?

Ik merk persoonlijk bij mezelf dat hoe meer ik dat 'love'-gevoel heb (dus meer serotonine), hoe minder energie ik heb, en omgekeerd. Of dat bij veel mensen zo is durf ik niet te zeggen...
Gib uns fetten Bass,
Wir wollen Eskalieren!
Dreckig, hart und krass!
Ja, das ist wie wir's mögen.
Wer ist mit dabei?
Wir feiern durch bis morgen früh.
Und singen immer wieder...
Avatar gebruiker
Tomaat
He's nuuuuuuuts!
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1382
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:10 pm
Woonplaats: Gent

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor FRESH » vr jun 03, 2011 10:55 am

Tomaat schreef:Ik merk persoonlijk bij mezelf dat hoe meer ik dat 'love'-gevoel heb (dus meer serotonine), hoe minder energie ik heb, en omgekeerd. Of dat bij veel mensen zo is durf ik niet te zeggen...


Dat is bij mij exact hetzelfde.
FRESH
Offline
 

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor Intoxication » vr jun 03, 2011 11:17 am

energie heeft toch alleen te maken met afgifte dopamine waar mdma ook deels verantwoordelijk voor is (beetje)
mss stop je best eens met speed snuife
coke is bloedvergieten
je gebruikt, je bent medeplichtig
Avatar gebruiker
Intoxication
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 586
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 12:15 pm
Woonplaats: Gent (Main City)

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor Tomaat » vr jun 03, 2011 11:22 am

Intoxication schreef:energie heeft toch alleen te maken met afgifte dopamine waar mdma ook deels verantwoordelijk voor is (beetje)
mss stop je best eens met speed snuife


Is er een verband tussen energie en dopamine? ik dacht dat dopamine alleen ging om het geluksgevoel, of ben ik verkeerd? Persoonlijk denk ik dat de hoeveelheid dopamine die vrijkomt door mdma niet echt relevant is gezien de grote hoevelheid serotonine...
Gib uns fetten Bass,
Wir wollen Eskalieren!
Dreckig, hart und krass!
Ja, das ist wie wir's mögen.
Wer ist mit dabei?
Wir feiern durch bis morgen früh.
Und singen immer wieder...
Avatar gebruiker
Tomaat
He's nuuuuuuuts!
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1382
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:10 pm
Woonplaats: Gent

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor pillenvreter » vr jun 03, 2011 12:38 pm

serotonine zorgt voor het geluksgevoel/(ook energie)/love feeling etc
Dopamine niet ;) en komt maar zeer weinig vrij bij XTC gebruik..

verder gebruik ik geen andere drugs, just xtc :kleuter:

verder eet en slaap ik goed, fitness 3x per week.

ik gebruik wel eiwit-shakes, met essensiele aminozuren, (tryptofaan) deze wordt in het lichaam via allemaal wegen omgezt tot serotonine in de hersenen! zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

mss teveel serotonine waardoor ik niet hard ga?
Done: XTC, Speed, Coke, Truffels, Lachgas, GHB, Keta, 4-FMP, Nicotine en Alcohol

To do: meer van het bovenstaande :kleuter:
pillenvreter
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: do jun 02, 2011 11:06 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor pillenvreter » vr jun 03, 2011 12:59 pm

verder wordt ik niet misselijk na inname, alleen wel als ik iets probeer te eten haha

op emporium wilde ik een (1!) frietje wegstouwen, en die kwam er gelijk weer uit toen ie door mn keel wilde :P verder neit misselijk daarna, gewoon een reflex of iets dergelijks, en iedereen gelijk van gaat het wel haha, en ik voelde me prima :rock:
Done: XTC, Speed, Coke, Truffels, Lachgas, GHB, Keta, 4-FMP, Nicotine en Alcohol

To do: meer van het bovenstaande :kleuter:
pillenvreter
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: do jun 02, 2011 11:06 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor Einstein » vr jun 03, 2011 7:23 pm

Dopamine zorgt voor de energieboost bij MDMA, MDAI werkt vrijwel hetzelfde als het serotonerge gedeelte van de effecten van MDMA, maar heeft die energie niet, omdat het geen dopamine vrijmaakt. Denk ik.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor Dopamientje » vr jun 03, 2011 7:56 pm

Daarnaast laat MDMA ook nog Adrenaline vrijkomen, geloof ik.
Avatar gebruiker
Dopamientje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2417
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:33 am
Woonplaats: Brabant, kut!

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor pillenvreter » vr jun 03, 2011 8:32 pm

oke, dus naast mn pilletje voortaan aan de pep? :P
Done: XTC, Speed, Coke, Truffels, Lachgas, GHB, Keta, 4-FMP, Nicotine en Alcohol

To do: meer van het bovenstaande :kleuter:
pillenvreter
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: do jun 02, 2011 11:06 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor pillenvreter » vr jun 03, 2011 8:55 pm

duss nog even kort de vraag :kleuter:

hoe zorg ik ervoor dat ik weer lekker hard ga ;)

(ps ik plan mn volgende pilletje op 9 juli, (of 2 stuks :P) heb er dan 6 weken tussen zitten)
vorige keer had ik er 3 maanden tussen zitten, (ruim)
problemo? of mot kunne :P
Done: XTC, Speed, Coke, Truffels, Lachgas, GHB, Keta, 4-FMP, Nicotine en Alcohol

To do: meer van het bovenstaande :kleuter:
pillenvreter
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: do jun 02, 2011 11:06 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor TheFuckingDutchman » vr jun 03, 2011 10:32 pm

Alles kan, je moet wellicht de dosis wat hoger maken omdat je tolerantie opbouwt. En je kater daarna kan wat groter zijn.

Tis je eigen lichaam.
Avatar gebruiker
TheFuckingDutchman
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 74
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:08 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor Einstein » za jun 04, 2011 1:35 am

Dopamientje schreef:Daarnaast laat MDMA ook nog Adrenaline vrijkomen, geloof ik.

Wel noradrenaline, is net iets anders. Weet niet precies in hoeverre dat psychoactieve effecten ten gevolge heeft, het schijnt wel euforie te veroorzaken, maar ik denk dat de dopamine toch vooral verantwoordelijk is voor de pepachtige effecten. Zou overigens ook best kunnen dat het speedy deel van zowel amfetamine als MDMA veroorzaakt wordt door noradrenaline, dat weet ik zo niet.

@TS: Pep erbij is mogelijk en zal het wat speedier maken, maar als je teveel neemt schijnt het lovegevoel gewoon te verdwijnen en bovendien is de combinatie niet bepaald gezond voor je hersenen.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor pillenvreter » zo jun 05, 2011 5:49 am

bump!
Done: XTC, Speed, Coke, Truffels, Lachgas, GHB, Keta, 4-FMP, Nicotine en Alcohol

To do: meer van het bovenstaande :kleuter:
pillenvreter
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: do jun 02, 2011 11:06 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor pillenvreter » di jun 07, 2011 2:27 pm

iemand antwoord op mn vraag hoe ik weer hard kan gaan?
Done: XTC, Speed, Coke, Truffels, Lachgas, GHB, Keta, 4-FMP, Nicotine en Alcohol

To do: meer van het bovenstaande :kleuter:
pillenvreter
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: do jun 02, 2011 11:06 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor Einstein » di jun 07, 2011 5:04 pm

Denk dat het vooral iets toevalligs is en verder set en setting. Je zou er een klein beetje pep bij kunnen doen, gezond is het niet, maar dat zal wel werken, denk ik (zelf nooit gedaan).
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor kenobi » wo jun 15, 2011 2:33 pm

Misschien voor je eerste inname een uurtje van tevoren wat eten. Als je lichaam geen brandstoffen heeft zal je pilletje ook niet toch zijn werking komen 8-)
kenobi
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 38
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 7:09 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor FuntCase » wo jun 15, 2011 5:00 pm

Is het niet zo dat je zelf(door spanning) ook adrenaline aanmaakt, bvb als ik een snuif speed of een likje m neem, sta ik al stijf van de spanning over wat komen gaat.

Misschien is dat ook het antwoord op de vraag hoe het komt dat er bij mdma sprake is van onomkeerbare tolerantie:
Uiteindelijk weet je te goed wat komen gaat, of vind je het niet zo speciaal meer.

Wat mij helpt, is om op de psychedelische effecten te letten, die kunnen(bijna per definitie niet gewennen)

Mindset is zoooo fucking belangrijk
Demons run when a good man goes to war
Night will fall and drown the sun
When a good man goes to war

Friendship dies and true love lies
Night will fall and the dark will rise
When a good man goes to war

Demons run, but count the cost
The battle's won, but the child is lost
Avatar gebruiker
FuntCase
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 229
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 6:33 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor pillenvreter » vr jul 01, 2011 10:41 pm

dus het idee van denken dat je hard gaat = hard gaan haha,,

vandaar dt een maat van me zo los ging haha :snort:
die zat zich al helemaal gek te maken voordat ie insloeg, terwijl ik er vrij rustig onder bleef..

hmm, tja, of gewoon meer nemen? :rock:
we zullen het zien!
volgende weeeeeek :D
Done: XTC, Speed, Coke, Truffels, Lachgas, GHB, Keta, 4-FMP, Nicotine en Alcohol

To do: meer van het bovenstaande :kleuter:
pillenvreter
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: do jun 02, 2011 11:06 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor Tisjeboy » vr jul 01, 2011 10:48 pm

Set en setting doet alles, zit je niet lekker in je vel of bevalt de sfeer op een feestje niet helemaal kan dat de pret aardig drukken.
Avatar gebruiker
Tisjeboy
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 734
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:38 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor highrutosen » ma feb 18, 2013 3:47 pm

Set en setting, maar een caffeine pilletje gaat je zeker helpen!

Ik lees ook veel over pure chocolade, maar heb er zelf nog niets aan ondervonden
highrutosen
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 212
Geregistreerd: ma feb 18, 2013 2:35 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor Piotr » di feb 26, 2013 1:43 am

Zelf eergister ook weer voor het eerst sinds een half jaar xtc gebruikt, viel ook tegen. Voor het eerst hele pillen genomen in plaats van halve. Ongetest jammer genoeg, ben nu toch wel benieuwt of er de beloofde hoeveelheid in zat.

Begon de avond met een hele roze twitter, voelde vrij weinig, nadat het inklapte nog even gewacht en gehoopt of het nog harder ging, maar dat viel tegen. Nog één hele roze twitter erin. Voelde me wel lekker alleen ik was er nog steeds niet, hoewel ik normaal gesproken op een avond met 2-3 pillen toch wel goed zit. Ik begon toch te twijfelen over de kwaliteit van de roze twitters.

Weer even genoten van het feest en iets later een random pil gekocht en naar binnen gegooid. En weer vond ik het te weinig! Toch maar besloten geen 4e pil te nemen omdat het einde van het feest naderde. Achteraf een leuk feest gehad, maar niet de liefde gevoeld waarop ik had gehoopt na een half jaar wachten...

Gelukkig valt de kater mee, hopelijk is dat een sein dat de pillen redelijk zwak waren i.p.v dat ikzelf teveel tolerantie voor mdma heb opgebouwt. THE END IS NEAR!
:woeh:

EDIT: Ik heb trouwens wel 3 weken terug 180mg 4-fmp op... maar zoveel effect zou dat toch hebben?
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor Einstein » di feb 26, 2013 2:06 am

Zou goed kunnen dat dat wel degelijk van invloed is geweest, maar omdat je geen geteste pillen had valt dat zo niet met zekerheid te zeggen :#:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor Emerica. » di feb 26, 2013 5:32 pm

Ik heb altijd "love"gevoel, maar als ik meer als een hele pak word ik wazig en krijg ik energie etc... :kleuter:
“One good thing about music, when it hits you, you feel no pain.”
― Bob Marley
Avatar gebruiker
Emerica.
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 273
Geregistreerd: di feb 26, 2013 5:22 pm

Re: serotonine en gebruik

Berichtdoor Piotr » di feb 26, 2013 7:45 pm

Einstein schreef:Zou goed kunnen dat dat wel degelijk van invloed is geweest, maar omdat je geen geteste pillen had valt dat zo niet met zekerheid te zeggen :#:


We hebben nog een roze twitter liggen.. binnenkort toch maar testen want we zijn erg benieuwt. Hopen op een laag mdma gehalte.

Maar denk je dat de invloed van 4-fmp dan meer te maken met het feit dat de serotonine gewoon nog niet is bijgevuld? Hopelijk heeft 4-fmp weinig effect op tolerantie, want dan ben ik aan het eind van het komende festivalseizoen de zak....
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron