Vinden jullie dat MDMA therapeutische waarde heeft? ( als medicijn tegen psych. stoornissen ipv als partydrug alleen)
En vinden jullie dat het op grote schaal mag gebeuren, op termijn of helemaal verboden worden/blijven
MDMA werd in de psychoterapie gebruikt voor de drug bekend raakte bij het grote publiek, het kreeg de naam xtc en werd verkocht in pilletjes ,dat was in de jaren tachtig...via ibiza en goa denk ik heeft het gebruik van MDMA als partydrug heel veel mensen bereikt en wordt het in elke discotheek gebruikt.
Dat heeft natuurlijk drtoe geleid dat MDMA op de lijst van verboden middelen kwam en een slechte naam kreeg toen de hype losbarste.
Ik vind dat deze stof een haast perfect psychoterapeutisch middel is. Het kan volgens mij veel mensen met onderdrukte angsten of post-traumatisch stressyndroom of sociale fobie of gegeneraliseerde angstoornis helpen.
MDMA wordt momenteel toch terug op kleine schaal gebruikt, met begeleiders of monotoren (chemici, artsen,psychologen, enz) die op alles toekijken wb bloeddruk, hartslag,...
Ik heb zelf ptsd en ook ervoor was ik al stressgevoelig en sociaal schuw. Ik ben nu bezig met me laten begeleiden via zo n behandeling.
Qua drugs heb ik ervaring (speed), maar nooit verslaafd geweest.
MDMA heb ik ook al gebruikt ( pillen: mitsubishi, superman, euros, smiley) , weet/wist natrlijk niet hoeveel mg MDMA er echt in zat en welke contaminaties.
Maar elke keer had ik toch een zalig love gevoel, gebruikte het gedurende 2 jaar, maar slechts 1 maal om de drie maanden.
Momenteel al een jaar geen mdma meer gebruikt, maar neem wel benzo's . een XanaX retard pil elke morgen 2 mg en om te slapen zolpidem 10 mg
Ook antidepressivums: venlafaxine 150 mg en Remergon SolTab 15 mg.
Hiermee kan ik na mn trauma en met mn ptsd, de gevolgen, toch nog wat functioneren.
Werken zit er voorlopig niet in