Een vriendin wilde graag een keer xtc proberen. Dus daar wilde ik haar best bij "begeleiden" en zo heeft ze op hardclassics dus de eerste keer xtc gehad. Begonnen met een kwartje, van een paarse triforce, getest rond de 175mg. Eigenlijk is een kwartje dan natuurlijk vrij weinig (ze weegt rond de 60 kg), maar ik heb plenty vriendinnen gehad die op een kwartje de eerste keer al goed hard gingen, dus geen halve gedaan. Na anderhalf uur (ze voelde wel iets, beetje energie, maar niet heel noemenswaardig) nog een kwartje erbij. Waarmee ze dus op iets minder als 90 mg zou zitten. Haar energie nam toe, de kaken kwamen strak te staan, tintelingen op haar hoofd en in haar vingertoppen, maar geen euforie.
Het er voor die avond maar bij gelaten, het was wat laat en wilde haar niet laten stuiteren op het einde van het feest
Qlimax had ik blauwe albertheijntjes die getest waren op +/- 120 (don't shoot me when I'm wrong. Ik wist het toen, nu niet meer, maar het is me verteld door een vriend )
Hier heb ik haar een halve van gegeven wat dus een nette dosis zou moeten zijn dan. Opnieuw had zij wel energie, grote ogen, strakke kaken, geen euforie of liefdesgevoel whatsoever. Later nog een halve bij gegeven en hoewel de energie etc bleef toenemen, ze echt een ontzettende klapperbek had (echt trillen ) en wel lichtjes lichte benen en armen kreeg (het op wolkjes lopen effect) toch nog niet de o zo bekende xtc effecten.
Hoe kan dit en hoe lossen we het op? Ik zou haast denken dat ze serotonine-loos is Maar dat geloof ik niet
ps. ze heeft verder trouwens nooit noemenswaardig iets gedaan (keertje lachgas, lage dosis ghb)