Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen? :D

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen? :D

Berichtdoor eendagsvlieg » vr maart 11, 2016 3:26 pm

Hoi allemaal,

Ik lees hier vaak op het forum voor tips etc, maar wil nu graag mijn eigen vraag voorleggen aan jullie. Ik heb 3 jaar geleden voor het eerst XTC gebruikt, ik vond het geweldig, en heb de twee jaar die daarop volgden altijd leuke ervaringen gehad. Maar tijdens het afgelopen festival seizoen ben ik ineens nooit meer 'lekker' gegaan.

Ik heb al vaak last gehad van hyperventilatie. Dit komt vaak opzetten wanneer ik gestrest ben, slecht/weinig at en geen rust nam. Dit uitte zich dan in flauwvallen met als gevolg hyperventilatie waar ik niet meer uit kwam. Ik krijg dan het gevoel dat mijn keel dicht geknepen wordt, ik niet meer kan ademen, ontzetten duizelig en benauwd gevoel, typische symptomen van hyperventilatie dus. Heel vaak is dit gebeurd tijdens het uitgaan. Ik ben dan ook vaak naar de eerste hulp gebracht (mensen schrokken van hoe ik erbij lag), daar checkten ze dan mijn hart, bloeddruk, noem maar op, alles was altijd in orde. Lichamelijk moet ik dus helemaal gezond zijn!

Dat hyperventileren is overigens nooit gebeurd tijdens drugsgebruik, altijd onder invloed van alcohol of nuchter. De eerste keer was op een schoolkamp toen ik 13 jaar was (nuchter, te weinig gegeten en toch heel de avond staan dansen in de 'kinderdisco') en de laatste keer was afgelopen november (nu ben ik overigens 23 :grin: ) tijdens Bassleader waar ik denk ik te hard heb staan los gaan (veel vodka redbull gedronken). Ik heb geen super conditie en achteraf denk ik dat ik gewoon flink buiten adem was waardoor ik heel even draaierig werd, waar ik vervolgens totaal van in paniek raakte en het hyperventileren in gang werd gezet.

Ondanks dat het met drugs ALTIJD goed is gegaan, vind ik het sinds bijna een jaar ineens zo eng om drugs te gebruiken! De laatste paar keer dat XTC nam nam ik steeds een klein beetje (bang voor overdosis ofzo :roll: ), dus net niet genoeg om in de 'XTC flow' te komen, maar wel genoeg om te merken dat je lichaam/bewustzijn anders aan het worden is. Dat gevoel van licht worden in je hoofd, je benen die constant willen bewegen, je hart dat sneller gaat, noem maar op, ik werd er ineens zo bang van, vond het zo niet chill, dat ik steeds ben gestopt op dat punt en niks meer bijpakte. Dit is nu de laatste 4 keer zo gegaan, de laatste keer was op Q-base 2015.

Zoals jullie wel uit mijn post kunnen opmaken kan ik mezelf behoorlijk opfokken met angstgevoelens. Vroeger was ik ook zeker altijd wel een beetje bang dat het niet goed zou gaan als ik een pilletje nam, maar ik kon me er altijd overheen zetten. Vooral vanaf het moment dat je voelt dat de drugs beginnen te werken werd ik een beetje bang. Soms ging ik even zitten, tegen mezelf zeggen dat het goed ging, dat straks alles fantastisch zou worden, en dat werkte dan ook. Daarna ging ik gewoon weer super lekker, keihard losgaan, prachtige ervaringen. En nu ineens, zonder enige aanleiding, lukt het me niet meer om over dat punt van inslag en angst te komen.

Ik heb me er al een soort van bij neergelegd dat ik nooit meer lekker zal gaan. Ergens vind ik het ook niet zo erg, ik heb een super vette tijd gehad als ik kijk naar alle festival seizoenen die ik afgegaan ben. De laatste paar keer dat ik naar een feestje ben geweest heb ik alleen alcohol gedronken, en dat is ook prima. Toch zou ik gewoon zo graag weer eens een pilletje/4f nemen.. Het is toch niet hetzelfde als alcohol, dat kan iedereen hier denk ik wel beamen! :)

Morgen heb ik dus voor het eerst in lange tijd weer een feestje. Vorige week had ineens de behoefte weer om XTC te proberen en had het idee dat ik het mentaal wel aan zou kunnen. Ik heb weer veel zitten lezen over andermans ervaringen op fora (dat vind ik altijd prettig haha..) en had er zin in! Maar nu komt het ineens zo dichtbij, de paniek slaat weer toe en ik weet niet of ik het nog wel durf :mrgreen:

Wat ik hier mee wil vragen weet ik eigenijk niet zo goed. Ergens hoop ik dat iemand DE gouden tip geeft waardoor ik me nooit meer druk maak. Of misschien zijn er lotgenoten met een soortgelijke ervaring. Om een lang verhaal kort te maken;

Ervaring met drugs? Ja, met 4FMP en XTC
Hoe lang ervaring? 3 jaar
Slechte ervaringen met drugs? Nee
Waar ben ik bang voor? Hartaanval, overdosis, vuile pil, afgevoerd worden, flauwvallen, doodgaan, echt ALLES spookt door m'n hoofd
Ben ik lichamelijk gezond? Ja
Mentaal? Ik kan behoorlijk in paniek raken als ik bv duizelig word, die paniek resulteert in hyperventilatie/flauwvallen --> dit is echter nog nooit gebeurd met drugs
eendagsvlieg
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: vr maart 11, 2016 2:52 pm

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor Exceptional » vr maart 11, 2016 3:40 pm

eendagsvlieg schreef:Ik krijg dan het gevoel dat mijn keel dicht geknepen wordt, ik niet meer kan ademen, ontzetten duizelig en benauwd gevoel, typische symptomen van hyperventilatie dus.

Niet dus. Hyperventilatie (het woord zegt het al hè) is juist dat je heel goed kunt ademen. Te goed. Te diep en te snel achter elkaar, waardoor het CO2 gehalte in je bloed daalt.

eendagsvlieg schreef:Wat ik hier mee wil vragen weet ik eigenijk niet zo goed.

En daarom lees ik nooit zo'n heel verhaal. Bedankt.

eendagsvlieg schreef:Ergens hoop ik dat iemand DE gouden tip geeft waardoor ik me nooit meer druk maak.

Je gaat er niet dood van hè?

eendagsvlieg schreef:Of misschien zijn er lotgenoten met een soortgelijke ervaring.

Ik heb wel vaak gehyperventileerd, ja. Maar dat is niet wat jij beschrijft. Mocht je het gewoon onhandig verwoord hebben en is het toch hyperventilatie wat je ervaart: Altijd een plastic zakje bij je dragen waarmee je het CO2 gehalte in je bloed weer kunt verhogen door erin in en uit te ademen.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor eendagsvlieg » vr maart 11, 2016 3:48 pm

@Exceptional, dat van juist te snel en te diep ademen weet ik, maar dat VOELT juist alsof je geen lucht krijgt (althans voor mij dan), vandaar dat ik zeg het gevoel te hebben dat ik geen lucht krijg en mijn keel word dichtgeknepen.
Ik heb geleerd dat hyperventilatie zich in vele vormen kan uiten en dat iedereen het anders kan ervaren. Dat jij je niet herkent in mijn verhaal kan dus heel goed! Toch bedankt voor je tip :)

Ik ben wel benieuwd; heb je wel eens last gehad van hyperventilatie tijdens drugsgebruik? Vind je het moeilijk om jezelf weer rustig te krijgen als je hyperventileert?
eendagsvlieg
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: vr maart 11, 2016 2:52 pm

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor Abysmal » vr maart 11, 2016 3:59 pm

Over welke dosis spreken we hier tijdens je gebruik? Hoe vaak doe je het?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Avatar gebruiker
Abysmal
Onbegrensd Lomp
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 494
Geregistreerd: zo jan 05, 2014 12:13 am
Woonplaats: Vlakbij

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor Exceptional » vr maart 11, 2016 4:06 pm

eendagsvlieg schreef:@Exceptional, dat van juist te snel en te diep ademen weet ik, maar dat VOELT juist alsof je geen lucht krijgt (althans voor mij dan), vandaar dat ik zeg het gevoel te hebben dat ik geen lucht krijg en mijn keel word dichtgeknepen.
Ik heb geleerd dat hyperventilatie zich in vele vormen kan uiten en dat iedereen het anders kan ervaren. Dat jij je niet herkent in mijn verhaal kan dus heel goed! Toch bedankt voor je tip :)

Fair enough (:

eendagsvlieg schreef:Ik ben wel benieuwd; heb je wel eens last gehad van hyperventilatie tijdens drugsgebruik?

Jazeker, toen ik te ver ging met mijn speedgebruik en ik niet meer de trap op kon (en aan het eind zelfs niet de kamer uit kon lopen) zonder te hyperventileren.

eendagsvlieg schreef:Vind je het moeilijk om jezelf weer rustig te krijgen als je hyperventileert?

Het trucje met de plastic zak werkt goed. Als ik op zo'n moment geen plastic zak in de buurt heb, wordt het wel moeilijk. Maar niet onmogelijk.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor eendagsvlieg » vr maart 11, 2016 4:08 pm

Abysmal schreef:Over welke dosis spreken we hier tijdens je gebruik? Hoe vaak doe je het?


Ik begon altijd met ongeveer een kwart v/e 200mg pil, en in totaal over de hele avond verschilde meestal, soms 1, soms 1,5, soms 2.. Als ik eenmaal lekker ging en over dat punt van inslaan heen was dan kon ik altijd zonder angst bijpakken.

En ik deed het wel vrij regelmatig, zeker in het festival seizoen heb ik me niet altijd aan de bekende rustperiode gehouden. Laten we zeggen over een periode van twee jaar, zeker eens in de drie maanden, met in het festivalseizoen uitschieters naar 2 keer per maand.

Tot aan het begin van het afgelopen seizoen dus, sindsdien vier keer (maar dan enkel een kwartje) en de laatste keer is september 2015 geweest.
eendagsvlieg
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: vr maart 11, 2016 2:52 pm

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor Poseidon » vr maart 11, 2016 4:10 pm

Een condoom als alternatief voor een plastiek zakje zal vast ook werken bij hyperventilatie. :-P
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor eendagsvlieg » vr maart 11, 2016 4:13 pm

eendagsvlieg schreef:Vind je het moeilijk om jezelf weer rustig te krijgen als je hyperventileert?

Het trucje met de plastic zak werkt goed. Als ik op zo'n moment geen plastic zak in de buurt heb, wordt het wel moeilijk. Maar niet onmogelijk.[/quote]

Stom dat ik daar nooit aan gedacht heb, misschien moet ik die maar gewoon meenemen en in mijn tas stoppen op een feest. Als is het maar voor mijn eigen gevoel dat ik een soort hulpmiddel heb om weer rustig te worden, dat alleen maakt me misschien wat minder bang :lol:

De laatste (en trouwens ook enige) keer dat ik op een feest een 'aanval' kreeg ben ik meteen naar de EHBO gelopen toen ik het voelde opkomen, maar toen ik daar eindelijk aankwam was ik ondertussen al zover in paniek dat zij me ook niet meer rustig kregen. Dus je tip van het zakje neem ik zeker mee!
eendagsvlieg
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: vr maart 11, 2016 2:52 pm

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor FRESH » vr maart 11, 2016 4:16 pm

Ik denk eerder dat je gewoon een control freak bent en je niet DURFT TE LATEN GAAN.
Als jij voldoende MDMA ophebt, dan MOET je je wel laten gaan, en dat gebeurd dan automatisch.

Weet niet of dit het beste advies is om te geven, maar misschien helpt het je wel om kalm te worden. Neem een Etizolammetje of een valium of diazemap of iets, gewoon een kleine dosering is voldoende. Dan voel je je rustiger, meer op je gemak en evt. angsten worden afgenomen.
Als je dan later op de dag MDMA neemt zal dat niet botsen en kun je je misschien makkelijker laten gaan.

En een ander advies is, gewoon niets nemen als je zo overtuigt bent van al dat gedoe en gedachten. Het is niet aan ons om jou aan te sporen tot gebruik als je het eigenlijk zelf niet wilt.
FRESH
Offline
 

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor FRESH » vr maart 11, 2016 4:16 pm

Poseidon schreef:Een condoom als alternatief voor een plastiek zakje zal vast ook werken bij hyperventilatie. :-P


Lachgas in een condoom doen helpt ook, toch?
FRESH
Offline
 

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor Poseidon » vr maart 11, 2016 4:25 pm

Vanuit zo'n vol vrees vervuld verwachtingspatroon zou de trek in XTC me compleet vergaan.
Angst is een erg slechte voedingsbodem om een rush mee te betreden. Dat zet zoals jezelf ervaren hebt de deur op de kier voor paniekaaanvallen of erger: psychosen.

Als je van plan bent om te gaan trippen of een vette roes te ondergaan, zorg dan dat je superlekker in je vel zit en een bonk zelfvertrouwen bent. Dat is toch wel.een van de basisregels betreffende verstandig drugsgebruik.
Laatst bijgewerkt door Poseidon op vr maart 11, 2016 4:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor eendagsvlieg » vr maart 11, 2016 4:27 pm

Ik denk eerder dat je gewoon een control freak bent en je niet DURFT TE LATEN GAAN.
Als jij voldoende MDMA ophebt, dan MOET je je wel laten gaan, en dat gebeurd dan automatisch.


Daar heb je zeker gelijk in. Ik heb me altijd heel veel ingelezen over drugs, in vergelijking met vrienden haast obsessief veel. Maar dat gaf mij wel rust.

En idd, die angst tijdens inslag altijd al gehad, maar ik kon mezelf altijd rustig krijgen en wanneer ik dan helemaal er in zat of nog even bijpakte dan ging het altijd heerlijk! Maar de laatste paar keer was de angst zo erg dat ik niks meer wilde bijpakken, en dus nooit meer in die MDMA flow ben gekomen.

Weet niet of dit het beste advies is om te geven, maar misschien helpt het je wel om kalm te worden. Neem een Etizolammetje of een valium of diazemap of iets, gewoon een kleine dosering is voldoende. Dan voel je je rustiger, meer op je gemak en evt. angsten worden afgenomen.
Als je dan later op de dag MDMA neemt zal dat niet botsen en kun je je misschien makkelijker laten gaan.

Dank! Daar ga ik even wat over opzoeken, of het iets voor mij is :)

En een ander advies is, gewoon niets nemen als je zo overtuigt bent van al dat gedoe en gedachten. Het is niet aan ons om jou aan te sporen tot gebruik als je het eigenlijk zelf niet wilt.


Dat begrijp ik. Laatste paar feestjes heb ik het ook niet meer geprobeerd, was er even klaar mee en wilde het ook echt niet meer. Nu, een tijdje later, heb ik er toch wel weer zin, maar de 'angst voor angst' :roll2: houdt me tegen.
eendagsvlieg
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: vr maart 11, 2016 2:52 pm

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor eendagsvlieg » vr maart 11, 2016 4:34 pm

Poseidon schreef:Vanuit zo'n vol vrees vervuld verwachtingspatroon zou de trek in XTC me compleet vergaan.
Angst is een erg slechte voedingsbodem om een rush mee te betreden. Dat zet zoals jezelf ervaren hebt de deur op de kier voor paniekaaanvallen of erger: psychosen.

Als je van plan bent om te gaan trippen of een vette roes te ondergaan, zorg dan dat je superlekker in je vel zit en een bonk zelfvertrouwen bent. Dat is toch wel.een van de basisregels betreffende verstandig drugsgebruik.


Daar heb je zeker gelijk in! In het dagelijks leven ben ik totaal niet angstig, maar als het om mijn lichaam gaat wel wat meer dan andere mensen.

Maar juist omdat ik in het verleden zoveel goede ervaringen heb gehad met XTC (en geen slechte) zou ik het toch jammer vinden als ik dat nooit meer mee ga maken. Daarom hoop ik ook dat ik die stomme gedachten eens uit mijn hoofd kan krijgen. Erover lezen helpt me altijd wel, vind het heel fijn om vergelijkbare verhalen te lezen. En erover praten hier in dit topic werkt nu al enigszins verhelderend :)
eendagsvlieg
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: vr maart 11, 2016 2:52 pm

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor Exceptional » vr maart 11, 2016 4:40 pm

eendagsvlieg schreef:Dus je tip van het zakje neem ik zeker mee!

Mijn voorkeur gaat uit naar zo'n dun plastic zakje. Zo eentje van de bakker/snackbar/chinees (die witte, je kent ze wel). Die zijn makkelijker 8-)
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor FRESH » vr maart 11, 2016 5:02 pm

FRESH
Offline
 

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor Partypipo » vr maart 11, 2016 5:06 pm

Je klinkt alsof je sowieso een angst stoornis ofzo hebt. Dan is drugs gewoon niks voor jou.

Ook moet je met xtc niet rustig willen beginnen ofzo. Je neemt in 1x de gewenste dosis (1-1,5 mg per kg lichaamsgewicht bij een vrouw, 1,5-2 mg per kg lichaamsgewicht bij een man) of je neemt het in twee keer als de eerste inslag anders te heftig is om nog te kunnen staan of zitten. Dan neem je eerst de helft of 3/4 van je dosis en zodra je de inslag voelt, voordat je piekt, de rest erbij gooien. Niks meer bij nemen.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor Warka » wo maart 30, 2016 11:14 pm

Hey ik kan me best vinden in je xtc paniek en dan toch de drang voelen het nog is te doen. Ik hoorde ooit eens op youtube dat het ook super normaal is dat je een beetje angst ervaar voor je trip het is immers een bijzondere ervaring en je loopt wat risico (dat doe je ook met je zelf lam drinken maar daar is bijna niemand bang voor). In iedergeval zijn tips als je moet super lekker in je vel zitten etc. Een beetje averechts want dan gaan mensen zich panisch vastklampen aan het idee dat ze zich wel goed moeten voelen anders gaat het verkeerd. Je neemt dan je pil in en krijgt wat spanning en begint te twijfelen "zit ik goed in men vel?" En dan kut die pil is al ingenomen. Maakt dus allemaal niks uit probeer te dansen praat er wat over en weet dat het gewoon goed komt. En anders was het leven een leuk verhaal (highly unlikely moet je je dan toch realiseren), accepteer de situatie.
Warka
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: wo maart 30, 2016 10:55 pm

Re: Wie kan mij van mijn plotselinge angst voor XTC afhelpen

Berichtdoor Lager » do maart 31, 2016 12:31 am

Warka, met goed in je vel zitten wordt meer bedoelt dat je onlangs geen vervelende ervaringen hebt meegemaakt in je leven. Denk daarbij aan het overlijden van een vriend of familielid of dat het bijvoorbeeld slecht op school/werk gaat en dat je je daarom niet helemaal goed voelt.
Avatar gebruiker
Lager
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 240
Geregistreerd: di aug 20, 2013 3:10 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

Royal Queen Seeds banner