Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

XTC blijven hangen

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

XTC blijven hangen

Berichtdoor WGanja » do jun 21, 2018 8:39 pm

High iedereen,

Ik weet niet goed waar ik het moest zetten dus zet ik het in dit topic.
Ik had samen met een paar vrienden om een avondje op stap te gaan.
Dus ik zei doodleuk ja hoor, is goed, (vorige 3dagen ook elke nacht 1 blauwe snapchat 200mg geslikt.)
Had ik die dag nog coke en wiet gebruikt. Overdag coke en toen ik naar de auto ging van hun had ik snel nog een lijntje genomen voor ik instapte (10min op voorrand) toen zeiden zij dat ze al 2 pille op hadden en nog wouden pakken dus pakte ik een hele pil naar binnen.
Dan hebben we wat bier gedronken (2l ik) en wat jointjes gerookt. We gingen opeens niet meer feesten maar we gingen muziek schrijven (freestylen) dit ging super goed en hebben een paar goede tracks kunnen maken!
Maar we waren dus al bezig van 21u tot 11u 's middags. En hebben samen 5 pillen naar binnen gewerkt met z'n 2. Nu was ik de volgende dag heel slecht aan het gaan, dingen horen tot zien, van gele vlekken op mijn zicht tot mijn hoofd die leek uit te barsten tot een heel hard storende piepgeluid in mijn oren. Ik kreeg vaak terug rillengen van de xtc terug, de dag dat ik slecht ging heb ik 8u slecht gegaan en ik dacht later eraan dat ik die dag dat ik slecht ging 5joints had gerookt wat dit kan verlengen mss?
Heel veel buikpijn de volgende 2dagen nog.
Nou ben ik een paar dagen verder en krijg ik soms terug XTC-inklapmomentjes. Ik rook dagelijks 1-3joints. Als ik opsta als ik lig of zit dan heb ik meestal een heel spacend gevoel in me hoofd en de gele vlekjes soms. Ook krijg ik kriebels in me buik en een paranoïde gevoel dat ik in de hell zit.

Heeft iemand dit nog meegemaakt of weet je hoe ik me kan verhelpen hiermee?
Heel graag had ik tips of info gekregen over dit.. heb al wat research gedaan maar vind niet hetzelfde omdat dit echt 4drugs tegelijk was ..
Ik hoop dat dit geen blijvende schade is en/of psychose :roll2:
WGanja
Newbie

Re: XTC blijven hangen

Berichtdoor Frissa » do jun 21, 2018 9:02 pm

Je hebt te veel gebruikt en moet het even uitzitten.
Maak je je toch te veel zorgen zou ik even langs de huisarts gaan.
“One of the things you learn, after years of dealing with drug people, is that everything is serious. You can turn your back on a person, but never turn your back on a drug."
― Hunter S. Thompson, Fear and Loathing in Las Vegas
Frissa
Legendary
Moderator

Berichtdoor PiraatPanda » do jun 21, 2018 9:29 pm

Ik heb vroeger m'n brein ook gefrituurd. Leuke hobby :ugeek: Oorzaak was voornamelijk veel teveel&vaak xtc, maar ook in combi met andere drugs zoals speed, coke, paddo's, jointjes, alcohol etc. Ik heb in die tijd ook allerlei rare bijwerkingen gehad: angsten, hallucinaties (vooral heftig toen ik een paar dagen aan de xtc zat een een joint op stak), wereld (gezichtsveld) die uit puzzelstukjes uit elkaar leek te vallen, elektrische schokjes, duizelingen, slaapverlamming, dissociatie/depersonalisatie/derealisatie, flitsen zien, gevoel of ik een baksteen had ingeslikt, wazig voelen..

En vast nog wel meer dingen die ik inmiddels weer vergeten ben, want t is inmiddels al weer zo'n 12 jaar geleden, en bovendien wordt je geheugen ook niet beter van da spul :xtc:

Nagenoeg alle klachten zijn bij mij binnen een paar weken vanzelf verdwenen toen ik stopte met de drugs. Blowen zou ik als ik jou was ook een tijdje mee stoppen, want dat kan de angst/paranoia blijven triggeren. Je hele neurotransmitter-systeem (serotonine, dopamine etc) moet weer in balans komen. Dat lukt niet zolang je drugs blijft gebruiken/misbruiken.

Moeilijk te zeggen of ik er blijvende schade aan heb overgehouden. Ik ben iig nooit schizofreen geworden en heb daarna ook een universitaire studie afgerond, dus dramatisch is t iig niet. Misschien sindsdien iets gevoeliger voor het ontwikkelen van angstklachten.

Gezond leven dus, da's t enige/beste dat je nu kunt doen. Ik denk niet dat supplementen zoals L-tryptofaan een significant verschil zullen maken. Goed eten, leuke dingen doen, genoeg bewegen etc.. En dus de komende maanden geen drugs meer! Zeker geen xtc/mdma of andere serotonine-drugs. Ik gebruik hoogstens nog eens per jaar xtc/mdma en dan gewoon 1 pilletje (meerdere pillen hebben nauwelijks toegevoegde waarde maar zorgen wel voor extra schade).
Als je dat lukt dan zal t wel goedkomen met je, schat ik zo in. :)

WGanja schreef:Ik hoop dat dit geen blijvende schade is en/of psychose :roll2:

Ik hoop het ook voor je. Je hebt het vervolg van je gezondheid op dit gebied grotendeels zelf in de hand. Tot zover mijn preek. Succes ermee! :wave:

♥♥♥
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker

Berichtdoor WGanja » do jun 21, 2018 9:36 pm

Bedankt mensen :) zal eens proberen niets te gebruiken. Word wat moeilijk van wiet
WGanja
Newbie

Berichtdoor Partypipo » za jun 23, 2018 12:03 pm

PiraatPanda schreef:

Ik heb vroeger m'n brein ook gefrituurd. Leuke hobby :ugeek:
Moeilijk te zeggen of ik er blijvende schade aan heb overgehouden. Ik ben iig nooit schizofreen geworden en heb daarna ook een universitaire studie afgerond, dus dramatisch is t iig niet.

Tenzij jouw slaapproblemen hierdoor ontstaan zijn of verergerd zijn ZombiePanda. Dan is het wél vrij dramatisch.

Misschien is dat een keer een onderzoekje waard; slaapstoornissen bij MDMA misbruikers.

Maar goed, om terug bij het advies voor de topicstarter te komen:
Het advies voor een MDMA dosis is maximaal 1 tot 1.5mg MDMA per kg lichaamsgewicht voor een vrouw en maximaal 1.5 tot 2mg MDMA per kg lichaamsgewicht voor een man. En vervolgens minimaal 3 maanden niets aan serotonine releasers nemen bij deze aanbevolen maximale dosis. Meerdere pillen in één avond of 1 weekend of zelfs 1 maand tijd, zoals wel meer mensen een tijdje proberen gaat altijd soortgelijke problemen opleveren als waar jij nu last van hebt. Bij de ene na één weekend te veel al, bij de andere na een jaar lang ieder weekend genomen te hebben ofzo, maar niemand is er immuun voor. Ook zorgen andere drugs in combinatie met MDMA voor meer hersenschade. Dopamine verhogende middelen zoals speed of coke of ritalin zorgen voor behoorlijk wat extra schade.
Het kan nog maanden of soms zelfs jaren duren voordat je weer helemaal de oude bent. En toch weer een keer XTC nemen nadat je je nu wat beter voelt na een paar maanden zorgt waarschijnlijk gelijk weer voor een maandenlange herstelperiode.
Beter minimaal een jaar geen serotonine releasers doen.
Langer is beter.
En misschien kan je wel nooit meer XTC doen zonder maandenlange herstelperiodes na 1x XTC, ook al neem je nu 10 jaar pauze.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie

Berichtdoor WGanja » za jun 23, 2018 4:06 pm

Heb nog steeds een 'droom-spacend' gevoel en het gaat niet weg, gisteren weer een pure geblowd. Ik ga vanaf vandaag echt stoppen met alles. Ik snap niet dat dit zolang kan aanhouden? Ik word er depressief van en ween soms dat dit niet overgaat. Het lijkt alsof ik in een psychose zit..? Is dit niet te verhelpen door wat dan ook? Om het sneller te doen normaal worden? :( voel me echt niet goed en heel agressief...
WGanja
Newbie

Berichtdoor PiraatPanda » za jun 23, 2018 5:15 pm

Partypipo schreef:Tenzij jouw slaapproblemen hierdoor ontstaan zijn of verergerd zijn ZombiePanda. Dan is het wél vrij dramatisch.
:( ik lees idd dat in verschillende studies een verband wordt gesuggereerd tussen xtc/mdma en slaapstoornissen. Ben overigens vanaf m'n geboorte al een slechte slaper geweest. Maar best mogelijk dat verstoring van serotoninesysteem ook negatief effect heeft gehad.

Partypipo schreef:Misschien is dat een keer een onderzoekje waard; slaapstoornissen bij MDMA misbruikers.

Onderzoekje? Klinkt als een mooi onderwerp voor een heel promotieonderzoek.

WGanja schreef:Heb nog steeds een 'droom-spacend' gevoel en het gaat niet weg, gisteren weer een pure geblowd. Ik ga vanaf vandaag echt stoppen met alles. Ik snap niet dat dit zolang kan aanhouden? Ik word er depressief van en ween soms dat dit niet overgaat. Het lijkt alsof ik in een psychose zit..? Is dit niet te verhelpen door wat dan ook? Om het sneller te doen normaal worden? :( voel me echt niet goed en heel agressief...

Da's klote. Wat je omschrijft vind ik trouwens meer klinken als angst/paniekaanval/hyperventilatie/derealisatie dan als voortekenen voor een psychose. Ja, dat gaat vanzelf over. Hoe banger je wordt van de symptomen, hoe meer ze toenemen. Maar als je het niet vertrouwt of je erg kut blijft voelen kan het nooit kwaad om hulp te zoeken. (al is het maar om geruststelling te krijgen dat je niet gek aan t worden bent en dat t weer overgaat) bv bij je huisarts langs, die kan je dan evt doorverwijzen of iets voorschrijven als hij/zij dat nodig vindt.

WGanja schreef:voel me echt niet goed en heel agressief...

Agressie lijkt me geen goed teken. Bij crisis niet in je eentje thuis blijven zitten. Beter iemand op tijd in vertrouwen nemen dan jezelf of een ander iets aandoen. Grote kans dat agressiegevoel alleen komt door frustratie en angst voor controleverlies (helemaal niet zo gek in deze situatie), maar dat kan ik vanaf hier niet inschatten. Gewoon hulplijn bellen als t nodig is.

Take care!

♥♥♥
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker

Berichtdoor WGanja » za jun 23, 2018 7:05 pm

@piraatpanda bro merci voor je uitleg ik voel me echt heel gelukkig nu je dit zegt! Ik hoop echt dat dit gauw over gaat!!! Je geeft me best een goed gevoel nu en ohhja, de xtc kriebels komen dus ook weer wat te boven als ik me goed voel? :O Niet super fijn maar dit hangt zeker van de derealisatie etc af?
WGanja
Newbie

Berichtdoor WGanja » za jun 23, 2018 7:09 pm

Ben ook wat depressief aan het worden terug omdat ik mijn ex vriendin mis enzo.. Kan dit ook een rol spelen?
WGanja
Newbie

Berichtdoor gachiBASS » zo jun 24, 2018 2:41 am

WGanja schreef:Ben ook wat depressief aan het worden terug omdat ik mijn ex vriendin mis enzo.. Kan dit ook een rol spelen?

Nee
gachiBASS
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wijs Gebruiker

Berichtdoor WGanja » di jun 26, 2018 7:18 pm

Heb het gevoel dat mijn space gevoel aan het verminderen is. Heb veel minder xtc inkick momenten.
Ook mijn paranoïde is stilletjes aan weg aan het gaan. Enkel als ik alleen nog beneden in de living zit ofz en mijn ouders al boven zijn hoor/denk ik dingen in. In slaap vallen duurde eerst 4 uur en nu is het al iets makkelijker aan het worden. Heb wel zin in een blowtje mdat ik veel heb meegemaakt de laatste tijd, is dit aangeraden of beter even clean ofzo? Ik wou xanax gaan halen voor mijn slaapprobleem maar mss kan ik beter een joint roken dan..?

Bedankt allemaal alvast voor alle behulpzaamheid en steun
WGanja
Newbie

Berichtdoor Frissa » di jun 26, 2018 11:37 pm

Zou ff pauze nemen met blowen om je koppie wat rust te gunnen maar dat is mijn mening :) niet te veel zorgen maken om de rest kom vast allemaal goed :)
“One of the things you learn, after years of dealing with drug people, is that everything is serious. You can turn your back on a person, but never turn your back on a drug."
― Hunter S. Thompson, Fear and Loathing in Las Vegas
Frissa
Legendary
Moderator

Berichtdoor PiraatPanda » wo jun 27, 2018 12:03 am

Fijn dat t al wat beter met je gaat :)

Xanax heeft voornamelijk een angstdempende werking. Daar zul je je op de korte termijn vast ff beter van voelen en lekker op slapen. Maar als je écht eens horror wilt meemaken dan moet je t nét iets te lang gebruiken.. die afkick is hels :keta:

Je ene verslaving direct inwisselen voor een andere is sowieso niet t beste plan. Je merkt toch vooruitgang, niet zo ongeduldig 8-)

♥♥♥
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Bibi89 » zo sep 25, 2022 6:03 am

Hey! Ik kon zelf sinds een aantal jaar geleden niet meer slapen door mijn tinitus, die ik kreeg door stress, overspannenheid en burn-out. Mijn psychiater schreef mij quetiapine 200mg voor om te slapen. Hier slaap ik prima mee. Meestal van 23.00 tot 7.00 uur (ik neem ze 21.30 uur in en ze werken vrij snel). Daarnaast slik in venlafaxine 225 mg en pregabeline 150mg, deze slik ik zodat ik niet helemaal gek wordt van mijn tinitus. Plus deze twee medicatie versterken de quetiapine en visa versa. Ik heb hier erg veel baad bij en voel mij stukken minder gestresst, vrolijker en meer uitgerust. Hopelijk hebben jullie er iets aan.
Bibi89
Newbie

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA