Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

xtc en festivals?

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

xtc en festivals?

Berichtdoor junneh » vr jul 06, 2012 3:17 am

Binnekort gaan ik en een paar vrienden naar Dour, een 4 daags festival.

Ik weet hoe xtc werkt met de 3 maanden regel etc, en heb me hier altijd (redelijk) netjes aangehouden.

Ik slik normaal ongeveer 2 pillen op een avond, als ik het doe.

mijn vraag: Kan het kwaad om bijvoorbeeld op de eerste avond een halfje ( en meer ook niet ) te nemen, om vervolgens dag 3 volledig waus te gaan op de normale dosis a 2-3 pillen? of zou dit heel veel afbreuk doen aan die avond?
junneh
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: vr jul 06, 2012 3:04 am

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Koekwaus » vr jul 06, 2012 9:14 am

In principe als je er kort tussen hebt zitten merk je minder. Mogelijk als je zo weinig gebruikt merk je nog wel voldoende op dag 3, maar het zal sowieso lekkerder zijn als je een poosje niet gebruikt hebt. Na een week voel ik het al weer prima, ik hou me dan ook totaal niet aan deze arbitraire 3-maanden regel (die ik alleen op dit forum voorbij hoor komen) hoewel ik er ook geen wekelijks feestje van probeer te maken (streef zelf naar 4 weken minimaal altijd). Waarom niet iets anders op dag 1 en 2 en dan 3 gewoon knallen op x?

En de inhoud van de pillen zeggen meer dan het aantal. Als je op 3 pillen van 90 gaat doe je het ongeveer net zo goed als op 2 van 140.
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Stefaan » vr jul 06, 2012 12:59 pm

Koekwaus schreef:In principe als je er kort tussen hebt zitten merk je minder. Mogelijk als je zo weinig gebruikt merk je nog wel voldoende op dag 3, maar het zal sowieso lekkerder zijn als je een poosje niet gebruikt hebt. Na een week voel ik het al weer prima, ik hou me dan ook totaal niet aan deze arbitraire 3-maanden regel (die ik alleen op dit forum voorbij hoor komen) hoewel ik er ook geen wekelijks feestje van probeer te maken (streef zelf naar 4 weken minimaal altijd). Waarom niet iets anders op dag 1 en 2 en dan 3 gewoon knallen op x?

En de inhoud van de pillen zeggen meer dan het aantal. Als je op 3 pillen van 90 gaat doe je het ongeveer net zo goed als op 2 van 140.


Herstelbare schade aan het brein duurt minimaal 1 of enkele maanden, tot op wel 2 jaar om te herstellen. Hopelijk heb je veel plezier elke maand. :wave:

Als ik de site van trimbos volg, zie ik dat er geadviseerd wordt via een andere site om er 2 á 3 maanden tussen te houden, en niet meer dan 1 pil per keer.
Laatst bijgewerkt door Stefaan op vr jul 06, 2012 1:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Jelly » vr jul 06, 2012 1:02 pm

Lijkt me erg zonde, dan verneuk je namelijk je tweede dag. Je zal wel hard gaan maar niet dat love gevoel meer. Ik zou het festival afsluiten met xtc ivm kater, neem anders beetje pep ofzo.
Jelly
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 194
Geregistreerd: wo jul 06, 2011 11:29 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Lau » vr jul 06, 2012 1:22 pm

Kies gewoon 1 dag om voluit te spacen. Of neem verschillende soorten drugs mee zodat je elke dag wat anders heb. :p
Ik ben al naar de tyfus nu de kanker nog.
Avatar gebruiker
Lau
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:58 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor junneh » vr jul 06, 2012 1:33 pm

Ok, duidelijk. X is nu ongeveer anderhalve maand geleden, word dus gewoon een dagje hard gaan. normaliter zijn het pilletjes a 140-160. Een keer 220 gehad, dit doen we niet meer, lastig met doseren etc.

pep gaat ook mee, alleen dit heb ik nog nooit gedaan ( ooit een puntje, kreeg n beetje energie, that was it)

voor zover ik weet: Als je hard gaat op pep een dag, zit je de volgende dag toch ook met een ongelooflijke kater xD ?
junneh
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: vr jul 06, 2012 3:04 am

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Koekwaus » vr jul 06, 2012 2:04 pm

Gman007 schreef:Herstelbare schade aan het brein duurt minimaal 1 of enkele maanden, tot op wel 2 jaar om te herstellen. Hopelijk heb je veel plezier elke maand. :wave:

Als ik de site van trimbos volg, zie ik dat er geadviseerd wordt via een andere site om er 2 á 3 maanden tussen te houden, en niet meer dan 1 pil per keer.


Ik ben nog niet een onderzoek of website tegen gekomen dat tot de conclusie is gekomen dat er hersenschade optreedt bij mensen. Simpelweg omdat dit soort onderzoeken niet veel gedaan worden op mensen. Het enige was ik lees is dat bij misbruik er hersenschade KAN ontstaan. Dat hangt van meer factoren af en ik denk dat de meeste mensen hier bijvoorbeeld zich niet aan het max 1,5 x lichaamsgewicht en niet bijdoseren houden. Wie drinkt er verder geen alcohol en wie verlaat de ruimte als het warm wordt? Verder is het ook maar de vraag wie daags erna aan een gunstig dieet gaat met voedingssupplementen en wie er met zn brakke harses gewoon alleen een pizza in knalt.

Overigens stelt http://www.drugsenuitgaan.nl/index.cfm? ... a=14&tab=4 1x per twee maanden, trimbos verwijst hier naar door. Alles leuk en wel als jij jezelf oplegt om het een keer in de 5 jaar te doen, more power to ya. Ik denk dat ik verantwoord genoeg bezig ben en ik gaf mijn persoonlijke mening dat betrekking had op de vraag of het verstandig/lekker was om er maar 1 dag tussen te laten.

@junneh, flink aan de pep geeft ook een brak gevoel de volgende dag al dan niet in combinatie met een reguliere kater (omdat je toch door gaat met zuipen) en slaaptekort (plafonddienst).
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor pillenvreter » vr jul 06, 2012 4:05 pm

junneh schreef:Ok, duidelijk. X is nu ongeveer anderhalve maand geleden, word dus gewoon een dagje hard gaan. normaliter zijn het pilletjes a 140-160. Een keer 220 gehad, dit doen we niet meer, lastig met doseren etc.

pep gaat ook mee, alleen dit heb ik nog nooit gedaan ( ooit een puntje, kreeg n beetje energie, that was it)

voor zover ik weet: Als je hard gaat op pep een dag, zit je de volgende dag toch ook met een ongelooflijke kater xD ?



de combi xtc+pep is hemels, maar dodelijk voor je hersenen.. zelf 1x ervaren, super avond was het! zodra de x begon uit te werken 2 lijntjes pep gehad (59%) en weer volgas gegaan.

maar de zondag/maandag waren hels, eerste keer dat ik me echt down voelde na gebruik. echt depressief achtig.
Done: XTC, Speed, Coke, Truffels, Lachgas, GHB, Keta, 4-FMP, Nicotine en Alcohol

To do: meer van het bovenstaande :kleuter:
pillenvreter
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: do jun 02, 2011 11:06 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor zornax » vr jul 06, 2012 5:10 pm

laatst 2 dagen aan de XTC gezeten, ging zelfs op dag 2 nog beter als dag 1 :p

maar die kater daarna wens ik me ergste vijand nog niet toe.
Avatar gebruiker
zornax
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 261
Geregistreerd: di jun 05, 2012 10:43 am

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Zout » vr jul 06, 2012 5:50 pm

Op Pinkpop vorig jaar heb ik 2 avonden xtc gebruikt. Eerste avond gewoon rustig gehouden, een halve pil en op tijd naar bed gegaan. De volgende dag goed gegeten en die dag wat uitgerust, geen last gehad van een kater. Die avond erna (de laatste avond) twee keer een halve pil genomen. Ja, de kater en vooral de dip die week erna was wel erger dan normaal na een avondje op pillen, maar het absoluut waard.
Avatar gebruiker
Zout
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 117
Geregistreerd: do dec 08, 2011 5:50 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Stefaan » vr jul 06, 2012 6:12 pm

Het kan het wel waard zijn vanuit een kortetermijn-standpunt. Het is funest voor je hersenen als je naar de lange termijnkijkt..

Junneh vraagt of het kwaad kan: ja. Ga de eerste avond lekker aan het bier of G of een leuke 2c. Neem de 2e avond xtc ;)
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Partypipo » za jul 07, 2012 2:35 pm

2c werkt ook op je serotonine receptoren, als vervanger van je lichaamseigen serotonine. Dat doen truffels en lsd ook. Daardoor word niet je eigen serotonine opgemaakt, maar staan je hersenen waarschijnlijk wel een dag later nog op minder gevoelig voor serotonine afgesteld: je xtc voel je minder..
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor NiandraLades » za jul 07, 2012 2:41 pm

Gman007 schreef:Junneh vraagt of het kwaad kan: ja. Mogelijk. Ga de eerste avond lekker aan het bier of G of een leuke 2c. Neem de 2e avond xtc ;)

Ik lees in wetenschappelijk onderzoek alleen dat er subtiele tot matige hersenschade op KAN treden bij misbruik, en dat dit op lange termijn grotendeels tot volledig hersteld kan worden. Als je benieuwd bent naar de bron zal ik hem ff voor je opzoeken.

Verder qua werking: als ik 2 dagen wil gebruiken doe ik het andersom: de eerste dag gewoon lekker hard gaan, en de 2e dag wat minder om nog lekker na te spacen. Heb 1 keer gehad dat ik de 2e dag nog lekkerder ging dan de 1e, maar meestal werkt het minder als je zo kort hebt gewacht, dus je kunt er ook voor kiezen juist de eerste dag hard te gaan, dan weet je iig zeker dat je 1 lekkere dag hebt en de andere dag meer een relaxte na-space.
Don't you want sunshine
Instead of photolights?
Avatar gebruiker
NiandraLades
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: do feb 16, 2012 3:47 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » za jul 07, 2012 2:47 pm

Ik lees hier vaak verhalen over problemen die optreden bij XTC gebruik minder dan een week na elkaar. Die mensen gaan een hel door, dus ik zou sowieso niet zo kort na elkaar XTC gebruiken.
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Ivo » za jul 07, 2012 2:55 pm

Als je geluk hebt verneuk je het gevoel de 2e dag, als je geen geluk hebt verneuk je het gevoel voor altijd. Misschien werkt het wel perfect, kan altijd, maar dan heb je echt veel geluk gehad. Vooral niet herhalen (of beter eigenlijk gewoon niet doen)... Meer dan 1 keer gaat zoiets echt niet goed.

Als je het toch wilt doen, zou ik eerst voor de 2 pillen gaan, en daarna voor de halve. Als je begint met de halve en de 2e avond werken ze minder, heb je kans dat je 2 "net niet" avonden gaat hebben en dat is gewoon een verspilling van pillen, tijd en vooral je serotonine.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Stefaan » za jul 07, 2012 4:30 pm

NiandraLades schreef:
Gman007 schreef:Junneh vraagt of het kwaad kan: ja. Mogelijk. Ga de eerste avond lekker aan het bier of G of een leuke 2c. Neem de 2e avond xtc ;)

Ik lees in wetenschappelijk onderzoek alleen dat er subtiele tot matige hersenschade op KAN treden bij misbruik, en dat dit op lange termijn grotendeels tot volledig hersteld kan worden. Als je benieuwd bent naar de bron zal ik hem ff voor je opzoeken.

Verder qua werking: als ik 2 dagen wil gebruiken doe ik het andersom: de eerste dag gewoon lekker hard gaan, en de 2e dag wat minder om nog lekker na te spacen. Heb 1 keer gehad dat ik de 2e dag nog lekkerder ging dan de 1e, maar meestal werkt het minder als je zo kort hebt gewacht, dus je kunt er ook voor kiezen juist de eerste dag hard te gaan, dan weet je iig zeker dat je 1 lekkere dag hebt en de andere dag meer een relaxte na-space.



Niet in quotes strepen he.. daarvoor zijn het quotes. En het KAN kwaad ja. Daar zit al een mate van flexibiliteit in. Ik zou wel die onderzoeken willen lezen hoor. En dan zoek ik er zo 3 op die zeggen dat je permanente hersenbeschadiging kan oplopen. Het is nu eenmaal niet helemaal duidelijk wat precies de blijvende effecten zijn, en of er volledig herstel kan optreden, en zo ja bij welke mate van gebruik. Like it or not, 2 dagen achter elkaar xtc is een verkrachting voor je brein en als jij dat wil doen omdat je denkt dat het allemaal wel mee valt, be my guest.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor NiandraLades » za jul 07, 2012 7:00 pm

Fijn om te weten dat ik toestemming van je heb. ;) Ik doe het regelmatig om een lekkere afterglow te creeren. De dag erna erg brak en ruis voor ogen, that's all, zelfde geldt voor een aantal vrienden van me. Het is natuurlijk niet goed voor je en het kan ook anders lopen en ik raad het niemand aan, maar ik vind het een beetje vervelend hoe meningen soms gepresenteerd lijken te worden als zijnde onderzochte feiten. Zou het fijn vinden als je onderzoeken kan laten zien die aangeven dat je permanente schade oploopt na MDMA ge- of misbruik. Puur uit interesse, want ik heb zelf ook eens gezocht en niet echt wat gevonden. Kun je deze uitspraken met een bron onderbouwen?
Gman007 schreef:Herstelbare schade aan het brein duurt minimaal 1 of enkele maanden, tot op wel 2 jaar om te herstellen. Hopelijk heb je veel plezier elke maand. :wave:

Gman007 schreef:Het kan het wel waard zijn vanuit een kortetermijn-standpunt. Het is funest voor je hersenen als je naar de lange termijnkijkt..

Gman007 schreef: Like it or not, 2 dagen achter elkaar xtc is een verkrachting voor je brein


Zo ja, dan bied ik netjes mijn excuses aan. ;) Hier 2 onderzoeken over MDMA bij mensen die mijn standpunten onderbouwen, waarvan de laatste een meta-analyse.

Reneman, L., Booij, J., de Bruin, K., Reitsma, J.B., de Wolff, F. A., Gunning, W. B.,... & van den Brink, W. (2001). Effects of dose, sex, and long-term abstention from use on toxic effects of MDMA (ecstasy) on brain serotonin neurons. Lancet, 358, 1864–69.
Background 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMAor ecstasy) is a popular recreational drug that has been shown to damage brain serotonin neurons in high doses. However, effects of moderate MDMA use on serotonin neurons have not been studied, and sex differences and the long-term effects of MDMA use on serotonin neurons have not been identified. We investigated the effects of moderate and heavy MDMA use, sex differences, and long-term effects of MDMA use on serotonin neurons in different brain regions.
Methods By means of flyers posted in “rave” venues in Amsterdam, the Netherlands, we recruited 15 moderate MDMA users, 23 heavy MDMA users, 16 ex-MDMA users who had stopped using MDMA for more than 1 year, and 15 controls who claimed never to have used MDMA. We studied the effects of MDMA on brain serotonin neurons using123iodine-2_-carbomethoxy-3_-(4-iodophenyl) tropane ([123I]_-CIT)—a radioligand that binds with high affinity to serotonin transporters. Density of binding (expressed as a ratio of region-of-interest binding over binding in the cerebellum) was calculated by single-photon-emission computed tomography (SPECT).
Findings We saw significant effects of group and group by sex (p=0·041 and p=0·022, respectively) on overall [123I]_-CIT binding ratios. In heavy MDMA users, significant decreases in overall binding ratios were seen in women (p<0·01) but not men (p=0·587). In female ex-MDMA users, overall densities of serotonin transporters were significantly higher than in heavy MDMA users (p=0·004), but not higher than in controls (p=0·524).
Interpretation Our results indicate that heavy use of MDMA is associated with neurotoxic effects on serotonin neurons, that women might be more susceptible than men, and that MDMA-induced neurotoxic changes in several brain regions of female ex-MDMA users are reversible.

Gouzoulis-Mayfrank, E., & Daumann, J. (2005). Neurotoxicity of methylenedioxyamphetamines (MDMA; ecstasy) in humans: how strong is the evidence for persistent brain damage? Addiction, 101, 348–361.
Background The popular dance drug ecstasy (3,4-methylenedioxymethamphetamine: MDMA and some analogues) causes selective and persistent neurotoxic damage of central serotonergic neurones in laboratory animals. Serotonin plays a role in numerous functional systems in the central nervous system (CNS). Consequently, various abnormalities including psychiatric, vegetative, neuroendocrine and cognitive disorders could be expected in humans following MDMA-induced neurotoxic brain damage.
Aims In recent years, the question of ecstasy-induced neurotoxicity and possible functional sequelae has been addressed in several studies with drug users. The aim of this paper was to review this literature and weigh the strength of the evidence for persistent brain damage in ecstasy users.
Methods We used Medline to view all available publications on ‘ecstasy’ or ‘MDMA’. All available studies dealing with ecstasy users entered this analysis.
Findings and conclusions Despite large methodological problems the bulk of evidence suggests
residual alterations of serotonergic transmission in MDMA users, although restitution may occur after long-term abstinence. To date, the most consistent findings associate subtle cognitive, particularly memory, impairments with heavy ecstasy use. However, the evidence cannot be considered definite and the issues of possible pre-existing traits or the effects of polydrug use are not resolved.
Recommendations Questions about the neurotoxic effects of ecstasy on the brain remain highly
topical in light of its popularity among young people. More longitudinal and prospective studies are clearly needed in order to obtain a better understanding of the possible long-term sequelae of ecstasy use in humans.
Bijlagen
mdma.jpg
Don't you want sunshine
Instead of photolights?
Avatar gebruiker
NiandraLades
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: do feb 16, 2012 3:47 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Dennenboom » za jul 07, 2012 7:24 pm

Davinci naamzoek
Avatar gebruiker
Dennenboom
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 501
Geregistreerd: di feb 22, 2011 7:01 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Ivo » za jul 07, 2012 7:29 pm

@NiandraLades: het ene onderzoek zegt dat schade omkeerbaar is in bepaalde delen van de hersenen en het tweede zegt dat er helemaal niks zeker is, of lees ik het verkeerd?
Het 2e onderzoek zegt dat schade niet bewezen kan worden, maar dat betekent helemaal niet dat er geen is.

Niemand kan precies zeggen hoe groot de schade is bij welk gebruik, maar enige voorzichtigheid lijkt me toch wel gepast...


@Topic starter: als je het doet, doe dan eerst de volledige dosis. Als het de 2e keer maar half werkt heb je én maar 2 "halve" avonden, én je serotonine verneukt. Daar heb je ook niks aan.
Ik zou zeggen: die ene avond nuchter blijven of een andere drug zoeken.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor NiandraLades » za jul 07, 2012 7:54 pm

Tweede zegt ook dat herstel zou kunnen optreden als je er lang vanaf blijft. Niks is inderdaad zeker, dat was ook juist mijn punt. Voorzichtigheid lijkt me zeker goed, maar da's wat anders dan stellig beweren dat je er zeker je hersenen mee verkracht.
Don't you want sunshine
Instead of photolights?
Avatar gebruiker
NiandraLades
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: do feb 16, 2012 3:47 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Ivo » za jul 07, 2012 9:51 pm

NiandraLades schreef:Tweede zegt ook dat herstel zou kunnen optreden als je er lang vanaf blijft.


Ik snap je punt, maar als je tot je 40e last hebt door overmatig MDMA gebruik mag je het gerust "hersenen verkrachten" noemen. Zie Gonzo als voorbeeld...
Ik ga er ook van uit dat de schade die je aanricht herstelt, maar ik geloof niet dat een degelijke MDMA binge op een paar maanden hersteld gaat zijn. En dan nog een paar pillen nemen met maar half herstelde hersenen gaat zeker niet helpen.

Laten we het er gewoon op houden dat het je hersenen kan verkrachten en dat je er beter voorzichtig mee bent omdat je nooit kunt weten wat het precies met jouw hoofd doet :)
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor NiandraLades » za jul 07, 2012 10:34 pm

Ja, daar kan ik me wel in vinden. :)
Don't you want sunshine
Instead of photolights?
Avatar gebruiker
NiandraLades
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: do feb 16, 2012 3:47 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Koekwaus » za jul 07, 2012 10:59 pm

Ivo schreef:Laten we het er gewoon op houden dat het je hersenen kan verkrachten en dat je er beter voorzichtig mee bent omdat je nooit kunt weten wat het precies met jouw hoofd doet :)



Kijk dat is heel wat evenwichtiger.

Overigens heeft volgens mij niemand hier gezegd dat het goed voor je is om kort achter elkaar te gebruiken. Al is het alleen al omdat je er dan gewoon onvoldoende/minder van voelt. Het is toch een beetje naar eigen inzicht hoe vaak je gebruikt als je maar in gedachte houdt dat het schade kan veroorzaken. Overdaad schaadt altijd.
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Stefaan » zo jul 08, 2012 1:09 am

Davinci is een maand in het buitenland. Ik lig nu in bed ik zal het morgen ff goed doorlezen. Dat xtc-gerelateerde hersenschade potentieel reversibel is geloof ik ik wel maar tot welke mate en over welke periode... Er is een reden voor dat zoveel mensen hun 1e keer als magisch ervaren. Je hersenen worden ontmaagd en zelfs als je 5 jaar wacht ben je toch nog ontmaagd.

Verder ben ik het eens met Ivo. Er zijn vele onderzoeken die elkaar tegenspreken, maar goed voor je zal het het zeker niet zijn.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

xtc en festivals?

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » zo jul 08, 2012 1:29 am

Gman007 schreef:Davinci is een maand in het buitenland. Ik lig nu in bed ik zal het morgen ff goed doorlezen. Dat xtc-gerelateerde hersenschade potentieel reversibel is geloof ik ik wel maar tot welke mate en over welke periode... Er is een reden voor dat zoveel mensen hun 1e keer als magisch ervaren. Je hersenen worden ontmaagd en zelfs als je 5 jaar wacht ben je toch nog ontmaagd.

Verder ben ik het eens met Ivo. Er zijn vele onderzoeken die elkaar tegenspreken, maar goed voor je zal het het zeker niet zijn.


Meer dan 4 jaar na dato is het bij mij nog steeds elke keer superspeciaal hoor. De ene keer minder dan de andere keer maar mijn eerste keer was ook niet superheftig. 4 maanden hanteren is dus echt wel verstandig op termijn, denk ik 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: xtc en festivals?

Berichtdoor Koekwaus » zo jul 08, 2012 10:53 am

Gebruik het ook al jaren, doet nog iedere keer wat het moet doen. Als het alleen voor wakker blijven/energie zou zijn zou ik veel sneller voor de nasale lekkernijtjes gaan. Ik voel nog steeds een flinke inslag met x, sterk euforisch opkomen en ik word er nog steeds heel empathisch van. Meestal zit er bij mij 4 weken tussen, heel soms wat korter. Ik post-load altijd met L-tryptofaan, fruit, drankjes met anti-oxidanten zoals vruchtensappen en ijsthee en sesamkoekjes die ik bij de toko haal. Binnen een dag kan ik weer normaal functioneren en goed over dingen nadenken, ik heb nooit last van dipjes alleen wat brakkigheid en ook alleen de eerste 12 na slapen. Binnen een week voel ik me weer goed genoeg om te pakken maar stel het zoals gezegd dan vaak nog een paar weken uit. 3 maanden is gevoelsmatig extra lang, verder dan 2 maanden kom ik vaak niet en dat is al uitzonderlijk.

Eens heb ik bij een vrijdag/zaterdag editie van Awake op 2 avonden gepakt, dat was het niet waard. De tweede avond heb ik pas bij de 3de pil wat van euforie gemerkt (tijd van de pillencrisis mijn pillen waren toen ongeveer 90/100mg) in korte tijd (iets van 2 uur) daar wel de hele avond op kunnen teren. Mega brak de dag erna, wel weer binnen een paar dagen over. Het was het me vooral niet waard op het moment van inname zelf, je wordt wel wazig en alles maar dat lekkere gevoel is er gewoon niet meer. Daarom zou ik het ook nooit aanraden om kort achter elkaar te gebruiken.

Overigens heb ik hier niemand over voeding gehoord terwijl ik toch wel sterk het idee heb dat dit een grote rol speelt. Gezond eten en eten wat je lichaam makkelijker omzet in serotonine bespoedigt heel erg hoe lang ik er nog iets van voel. Op het unity-forum wordt dit wel benoemd door de site-admin: http://www.unity.nl/forum/viewtopic.php ... 9&start=75 (3de post)

Ik durf het natuurlijk niet stellig te beweren hierzo, maar het zou me niks verbazen als iemand gewend is om zijn voeding niet aan te passen en/of gewoon de volgende dag voor de makkelijke snelle hap gaat, langer nodig heeft om te herstellen dan iemand die heel bewust bezig is zijn/haar lichaam alle stoffen te geven die het kan gebruiken. M.a.w. voor de een wat sneller dan voor een ander.
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

Royal Queen Seeds banner