Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

XTC en hartruis

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

XTC en hartruis

Berichtdoor koekiewaus » di okt 18, 2011 1:22 am

Komend weekend ga ik met wat vrienden bij mij thuis xtc gebruiken.
Een vriendin van mij die waarschijnlijk ook komt en nog nooit xtc (of andere drugs) heeft gebruikt, heeft last van hartruis door een (aangeboren) hartklepafwijking.
Nu heb ik op internet gezocht naar wat hartruis inhoudt en of het kwaad kan om xtc te gebruiken met deze afwijking maar heb hier niet veel over kunnen vinden.

Heeft iemand hier ervaring met deze afwijking en het gebruik (of juist niet) van xtc?
koekiewaus
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: di feb 22, 2011 4:10 pm

Re: XTC en hartruis

Berichtdoor Immo » di okt 18, 2011 1:45 am

Denk niet dat iemand antwoord kan geven aangezien er verschillende vormen zijn van hartruis. Lijkt mij het verstandigste als ze dit aan bijvoorbeeld een huisarts vraagt.
Avatar gebruiker
Immo
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 557
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:08 am
Woonplaats: Rotterdam

Re: XTC en hartruis

Berichtdoor duplicity » di okt 18, 2011 1:56 am

Eerst en vooral gefeliciteerd met je eerste post 8 maanden na je registratie :rock:
Verder kan ik er geen wetenschappelijk antwoord op geven maar erg verstandig lijkt het niet, wel?
FlashKip schreef:Toen ik thuis kwam vroeg ik via msn waarom ze ineens zo afstandelijk deed, ze zei dat er niets aan de hand was. Op dat moment werd ik para, misselijk, geen eetlust en down. Ik wist totaal neit wat er aan de hand was.. heb toch met mijn stomme kop 13ml ghb achterover gegooid wat uiteindelijk maar net goed was afgelopen
Avatar gebruiker
duplicity
Amoedergast
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1548
Geregistreerd: zo apr 10, 2011 11:46 pm

Re: XTC en hartruis

Berichtdoor Karhu » di okt 18, 2011 2:49 am

Inderdaad navraag doen bij huisarts lijkt mij beste oplossing.
Avatar gebruiker
Karhu
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2032
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 3:50 pm
Woonplaats: Groningen

Re: XTC en hartruis

Berichtdoor Partypipo » di okt 18, 2011 1:38 pm

Ik zou het iemand anders met een hartruis nooit laten nemen. Je hart krijgt het zwaar met xtc. Je hart krijgt het ook al zwaar van het dansen. En dansen + xtc is dus dubbel belastend.
Huisartsen zijn altijd tegen, zover ik huisartsen ken.

Als ik zelf een hartruis zou hebben zou ik mn vrienden vertellen wat ze moeten doen als het fout gaat en vragen of ze dat willen. (Van de kaart) een vriendin reanimeren is niet iets wat de meeste mensen willen doen ofzo. Daarom zou ik het een vriend ook niet laten nemen met hartruis, ik wil een feestje, geen levensreddende handelingen verrichten. En als je familie nog niet wist dat je drugs doet, dan is dat na zo'n voorval met ambulances en ziekenhuisbezoeken of begrafenis enzo wel bekend...
Aan de andere kant: als ik een vriend(in) zou hebben met hartruis zou ik alles erover lezen enzo, zodat ik hem/haar kan redden als het nodig is...
Dus: benzo's checken ofzo, misschien dat dat iets kan doen als het fout gaat enzo... Maar ik heb 0 ervaring met benzo's en ook nog niet zo veel erover gelezen, dus ik weet het niet...

Dus ik zou het ze niet laten doen, en wel alles erover uitzoeken. Mocht ze het dan toch doen in mijn aanwezigheid (ineens met een smile van de plee af komen ofzo), dan weet ik alles wat ik kan doen enzo voordat de ambulance eraan komt...
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: XTC en hartruis

Berichtdoor Drugs Infolijn » wo okt 19, 2011 12:51 pm

Soms stroomt bloed zo snel en krachtig door de aderen dat er een ruis is te horen. Dat wordt functioneel hartruis genoemd. Dit wijst niet op een hartaandoening en is onschuldig. Echter, jouw vriendin heeft last van hartruis door een hartaandoening. En wat je al hebt kunnen lezen in eerder posts: wanneer je hartproblemen hebt wordt het gebruik van drugs afgeraden. Je loopt extra risico omdat drugsgebruik een extra belasting is voor het hart.
De Drugs Infolijn is een dienst van het Trimbos-instituut en wordt financieel ondersteund door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op http://www.drugsinfo.nl en op http://www.drugsenuitgaan.nl.
Avatar gebruiker
Drugs Infolijn
Trimbos Professional
Offline
 
Posts: 195
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 4:12 pm


Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

Royal Queen Seeds banner