Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

XTC en waterintoxicatie

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

XTC en waterintoxicatie

Berichtdoor Drugs Infolijn » wo jun 03, 2015 4:54 pm

Video waarin toxicoloog Raymond Niesink van het Trimbo-instituut uitgebreid uitlegt hoe het komt dat je na XTC gebruik een watervergiftiging kunt oplopen. In circa 40 minuten vertelt hij over de waterhuishouding in het lichaam, het effect van XTC hierop en verschillen tussen mannen en vrouwen.
De Drugs Infolijn is een dienst van het Trimbos-instituut en wordt financieel ondersteund door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op http://www.drugsinfo.nl en op http://www.drugsenuitgaan.nl.
Avatar gebruiker
Drugs Infolijn
Trimbos Professional
Offline
 
Posts: 195
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 4:12 pm

Re: XTC en waterintoxicatie

Berichtdoor Perry » wo jun 03, 2015 4:56 pm

:hulde: Lang niets gehoord van Drugs Infolijn :D
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: XTC en waterintoxicatie

Berichtdoor Ivo » wo jun 03, 2015 5:56 pm

Interessant, thanks :)
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: XTC en waterintoxicatie

Berichtdoor Perry » wo jun 03, 2015 6:13 pm

Vond t redelijk saai verteld eerlijk gezegd :s Veel achtergrond info die ik persoonlijk al wist vanwege middelbare school biologie. Voor anderen misschien interessanter, maar had voor mij in 5 minuten gekund.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: XTC en waterintoxicatie

Berichtdoor blaatschaap404 » wo jun 03, 2015 6:33 pm

JongGeleerd schreef:Vond t redelijk saai verteld eerlijk gezegd :s Veel achtergrond info die ik persoonlijk al wist vanwege middelbare school biologie. Voor anderen misschien interessanter, maar had voor mij in 5 minuten gekund.


Het filmpje moet natuurlijk wel voor iedereen toegankelijk zijn, nou heb ik het zelf nog niet gekeken maar van wat ik me van vmbo basis biologie kan herinneren was het niet heel erg spannend, dus voor lager opgeleide is de achtergrond informatie wel handig lijkt me.
blaatschaap404
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 146
Geregistreerd: ma nov 03, 2014 3:05 pm

Re: XTC en waterintoxicatie

Berichtdoor Italiano » wo jun 03, 2015 6:55 pm

JongGeleerd schreef:Vond t redelijk saai verteld eerlijk gezegd :s Veel achtergrond info die ik persoonlijk al wist vanwege middelbare school biologie. Voor anderen misschien interessanter, maar had voor mij in 5 minuten gekund.

Ben ik met je eens hoor.
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: XTC en waterintoxicatie

Berichtdoor dupe » do jun 04, 2015 1:31 am

Waterintoxicatie komt relatief weinig voor bij X-gerelateerde gezondheidsincidenten. Oververhitting, daar gaat nog weleens mis.
God behoed mij van de ondergang
Avatar gebruiker
dupe
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 129
Geregistreerd: za feb 28, 2015 9:18 pm

Re: XTC en waterintoxicatie

Berichtdoor Frog » do jun 04, 2015 2:14 am

Ik heb helaas van redelijk wat dingen geen kaas gegeten, dus veel was nieuw voor mij, maar na 10 minuten hield ik het niet meer vol.

Of het mijn onvermogen is te focussen/ concentreren,de stof te bevatten of dat het lag aan de manier van vertellen, of een combi daarvan, ik haakte iig af.

Zal van de week weer een poging wagen, maar ik kan me verschrikkelijk ergeren aan mensen die iets uitleggen op een bepaalde manier, en dan ben je me al vlug kwijt.

Ik wil deze beste man niet beledigen, maar hij kan een kussen in slaap praten imo.
Nogmaals dat zal wel grotendeels aan mij liggen, en ik ben blij dat ze het initiatief nemen dit bespreekbaar te maken en de informatie te delen.
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: XTC en waterintoxicatie

Berichtdoor frozentoast » do jun 04, 2015 2:01 pm

dupe schreef:Waterintoxicatie komt relatief weinig voor bij X-gerelateerde gezondheidsincidenten. Oververhitting, daar gaat nog weleens mis.

Vooral op binnenfeesten gebeurt dat volgens mij vrij vaak, en als je strak staat hoef je het niet eens door te hebben (behalve dat je ziek veel zweet en daardoor water gaat drinken, helaas geen zout). Zelf ook al meerdere keren van die extreem hete flushes door mijn lichaam gehad die van de tenen naar het hoofd leken te gaan.
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf


Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner