Hallo allen,
Zoals de titel van dit topic al stelt vraag ik me af of ik het qua XTC gebruik voor mezelf heb verpest. Het afgelopen half jaar heb ik mezelf voor het eerst in de wereld van de snoepjes begeven en sinds dien heb ik er ook redelijk misbruik van gemaakt. De drie maanden regel hield ik niet bepaald in acht, in het begin probeerde ik wel anderhalf tot twee maanden tussen elke trip te houden, maar gedurende de tijd stelde ik mijn gezondheid steeds meer op de proef.
Even kort wat info (weet niet of het nuttig is maar je weet maar nooit): ik ben een meisje van 19 jaar oud, weeg ongeveer 58kg, heb last van ADHD, slaapproblemen en depressieve klachten en slikte daarvoor het afgelopen half jaar (vrij veel) dexamfetamine en later in plaats daarvan wellbutrin, beide deden meer kwaad dan goed (met name de dex maakte me nog depressiever, een beetje paranoia en zorgde voor giga slaapproblemen, nachtmerries, slaapverlamming en angsten, waarvoor ik uiteindelijk ook nog antipsychotica ben gaan slikken).
Ik vond de ontdekking van XTC helemaal fantastisch en het zou dus ook zeker niet de enige keer blijven. Al snel deed ik 1-2 keer per maand XTC, er waren uitspattingen waarbij ik met vrienden school afbelde en gewoon 3 dagen achter elkaar bleef slikken, om daarna een dip van 2 weken te hebben .
Nou is het voor iedereen wel vanzelfsprekend dat dit geen gezond gedrag is, tot die conclusie kwam ik zelf helaas pas een paar maanden geleden. De katers werden namelijk steeds erger en de effecten steeds minder. Ik probeerde mijn XTC gebruik terug te dringen naar max 1x per maand, dit lukte ook. Toch merkte ik dat er iets minder was geworden. Toen ik begon met XTC ging ik 4 uur keiard op een kwartje (55mg), later werkte ik op een avond twee en een halve pil naar binnen (toen pillen van 220mg) en was de MDMA space zeer ver te zoeken (alleen maar strak staan ).
Hier baal ik natuurlijk van. Dus, dacht ik, ik moet pauze houden en dan zakt mijn tolerantie wel weer. Nu is het ruim twee maanden later en ik heb voorzichtig wat geprobeerd ( twee derde van een pil van 140mg) en de effecten waren nogsteeds minimaal. Ik had een zeer zwakke en vooral korte MDMA space die snel overging in een lege space waarin ik alleen maar strak stond.
Nu is mijn vraag, komt dit ooit nog terug als ik maar lang genoeg stop, of is dit verminderde effect een teken van permanente schade? Wat kan ik er nog aan doen? Wat is er precies gebeurd?
Dat ik een voorbeeld ben van onverantwoordelijk gebruik staat vast, maar ik hoop toch dat iemand een tip heeft