Claviceps schreef:Wat ik hiermee wil zeggen is dat wat CrazyGuy schrijft niet klopt
Skippy123 schreef:En ayahuasca als je dat gebruikt samen met olanzepine/zyprexa?
Exceptional schreef:Claviceps schreef:Wat ik hiermee wil zeggen is dat wat CrazyGuy schrijft niet klopt
Ik vind dat CrazyGuy dit in zijn onderschrift moet zetten.
Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Skippy123 schreef:Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb het andere topic hierover ook ff gelezen. Begrijp ik hieruit als je seroquel (XR) gebruikt dat het dan safe is? Oh ik slik ook Valium en promethazine dat was ik vergeten erbij te zetten, is dat allemaal ook oke? Ik zag ze in het andere topic er niet tussen staan maar ik wil het ff zeker weten. Naar een arts gaan hierover is geen slim idee voor mij
Adolf_Seeligmüller schreef:Samenvattend: Geen Ayahuasca gebruiken tot je minstens vier weken geen medicijnen meer slikt (alleen stoppen in overleg met je behandelende arts uiteraard)
Be safe!
danielwilson schreef:goede vraag, is het pijnlijk, het syrotonine syndroom om daar aan te overlijden trouwens ?
Adolf_Seeligmüller schreef:Ayahuasca bevat, zoals je ongetwijfeld weet, een MAO-remmer. Hierdoor worden stoffen in je hersenen minder goed afgebroken dan normaal. Ik heb geen wetenschappelijk onderzoek kunnen vinden naar het effect van een MAO-remmer op atypische antipsychotica maar ik ga ervan uit dat de afbraak van zyprexa geremd wordt door de MAO-remmer in de Ayahuasca waardoor een overdosis kan ontstaan bij normaal gebruik van het medicijn.
An enzyme called monoamine oxidase is involved in removing the neurotransmitters norepinephrine, serotonin and dopamine from the brain. MAOIs prevent this from happening, which makes more of these brain chemicals available.
Quetiapine is a dopamine, serotonin, and adrenergic antagonist (inhibeert), and a potent antihistamine with clinically negligible anticholinergic properties.[dubious – discuss] Quetiapine binds strongly to serotonin receptors; the drug acts as partial agonist at 5-HT1A receptors.
[...]
Some of the antagonized receptors (serotonin, norepinephrine) are actually autoreceptors whose blockade tends to increase the release of neurotransmitters.
Einstein schreef:Adolf_Seeligmüller schreef:Ayahuasca bevat, zoals je ongetwijfeld weet, een MAO-remmer. Hierdoor worden stoffen in je hersenen minder goed afgebroken dan normaal. Ik heb geen wetenschappelijk onderzoek kunnen vinden naar het effect van een MAO-remmer op atypische antipsychotica maar ik ga ervan uit dat de afbraak van zyprexa geremd wordt door de MAO-remmer in de Ayahuasca waardoor een overdosis kan ontstaan bij normaal gebruik van het medicijn.
Vermoedelijk onjuist, olanzapine ziet er niet echt uit alsof het door MAO afgebroken wordt. Volgens Wikipedia is cytochroom P450 verantwoordelijk voor de afbraak van olanzapine.
Toch zou ik niet gaan kloten met cocktails als ayahuasca als je ook aan de antidepressiva of antipsychotica zit. Ten eerste krijg je die medicijnen niet voor niets, dan ayahuasca nemen is op zijn zachtst gezegd niet constructief; ten tweede ben ik bang voor allerlei bijwerkingen, zowel MAO-remmers als antipsychotica zijn niet bepaald risicoloos. Ik zou je niet kunnen vertellen waarom het precies gevaarlijk is.
Adolf_Seeligmüller schreef:
Samenvattend: Geen Ayahuasca gebruiken tot je minstens vier weken geen medicijnen meer slikt (alleen stoppen in overleg met je behandelende arts uiteraard)
Be safe!
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
danielwilson schreef:maar daniel ging bad
Poseidon schreef:danielwilson schreef:maar daniel ging bad
Vrij zeldzaam tegenwoordig dat er nog mensen zijn die over zichzelf in de tweede persoon spreken.
danielwilson schreef:Volgende week ayahuasca met deze medicijnen, dan laten we het ook weer even weten
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten