Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

xtc nemen met mensen die nog nooit gebruikt hebben

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

xtc nemen met mensen die nog nooit gebruikt hebben

Berichtdoor Nora » zo okt 03, 2021 5:50 pm

Hallo iedereen

Ik heb 2 vrienden die voor de eerste keer xtc willen proberen. Zelf heb ik al xtc genomen, maar totaal niet veel (misschien 5 keer). Ik vind het toch een beetje stresserend. Ik voel me dan ‘verantwoordelijk’ want ik heb al ‘ervaring’ (ook al is het weinig ervaring) en zij niet. Wat als ze er slecht op reageren? Er zou misschien wel iemand mee komen die geen xtc zal nemen en we zouden naar een club gaan waar ik al ben geweest en waar het chill is als je iets genomen hebt. Maar hebben jullie nog advies voor mij? Natuurlijk zou ik hen helpen als er iets misgaat, alleen vertrouw ik mezelf niet helemaal als ik iets genomen heb, omdat ja. Ik heb het echt nog niet zo vaak gedaan..
Nora
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: zo okt 03, 2021 5:45 pm

Re: xtc nemen met mensen die nog nooit gebruikt hebben

Berichtdoor Jmths » zo okt 03, 2021 5:54 pm

Aantrekkelijk gezelschap waarmee je kunt knuffelen is altijd een plus.

Je bent niet verplicht naar café te gaan, doe lekker je ding, waarom zou je random mensen willen betrekken in je MDMA trip op compleet andere golflengte. :)
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: xtc nemen met mensen die nog nooit gebruikt hebben

Berichtdoor Nora » zo okt 03, 2021 6:14 pm

Jmths schreef:Aantrekkelijk gezelschap waarmee je kunt knuffelen is altijd een plus.

Je bent niet verplicht naar café te gaan, doe lekker je ding, waarom zou je random mensen willen betrekken in je MDMA trip op compleet andere golflengte. :)


Haha hun knuffelen zal ik zeker doen. Maar ik denk dat het sowieso wel leuker is op een feestje dan bv thuis? Want dan heb je afleiding..
Nora
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: zo okt 03, 2021 5:45 pm

Re: xtc nemen met mensen die nog nooit gebruikt hebben

Berichtdoor stuiterbal » wo okt 06, 2021 10:24 am

Op feestje kan geweldig stimulerend maar ook overweldigend zijn, zeker als mensen het nog niet meegemaakt hebben. Met milde dosis is het thuis juist een erg fijn sociaal smeermiddel en kun je echt goed praten en knuffelen met elkaar zonder afleiding van 105db herrie en wausende anderen haha.

Eerste ervaring is vaak ook de heftigste, en afhankelijk van de persoon kan dat gewoon te hard inslaan op een dansvloer. Weet niet wat voor soort mensen het zijn, maar als ze nieuw zijn dan wil je misschien eerst een keer thuis doen, en dan 1-3 maanden later een keertje op een feest.

Gaf 2 jaar terug een vriend uit Brazilie een capsule van 50mg terwijl we al op een feest waren. Hij had het nog nooit gedaan. Toen het insloeg, moest ik hem echt herhaaldelijk vertellen zich niet zo hard in te spannen, rustig ademen en ontspannen, en hij raakte snel oververhit en werd helemaal stijf en wilde alles tegelijk doen en en en en en en pfffffffffff... Moest ff aan de stof wennen! Hij is gewend zichzelf voor alles zo hard mogelijk in te spannen, en dat moet je met stimulanten op niet flikken als je niet chronisch strak wil staan uiteindelijk. :lol: Een keer thuis lukte het hem veel beter om te wennen en goed te reageren, en nu valt het op een feest ook veel chiller.
Avatar gebruiker
stuiterbal
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 441
Geregistreerd: do maart 12, 2015 2:23 pm
Woonplaats: Drenthe

Re: xtc nemen met mensen die nog nooit gebruikt hebben

Berichtdoor Party-psygirl » wo okt 06, 2021 1:48 pm

Hi Nora,

Ik begrijp dat je je verantwoordelijk voelt voor je vrienden als zij voor het eerst xtc gaan gebruiken en je weet niet hoe zij daarop gaan reageren.

Ik zou je vooral aanraden om het voor zo’n 1ste keer rustig te houden zowel voor jezelf als voor je vrienden. Begin met een kwart pil en zie hoe ze daarop reageren. Ze kunnen later altijd nog bijnemen. Neem zelf ook niet teveel zodat je de controle kan bewaren. Dan je je vrienden ook beter helpen als iemand te heftig reageert. Beter dat de 1ste keer een te lichte ervaring is dan een te heftige.

Het is ook belangrijk dat je op een plaats bent waar iedereen zich op zijn gemak voelt. Als je de club goed kent waar je heen gaat is dat fijn. Spreek het liefste ook met elkaar af dat iedereen bij elkaar blijft en dat niet iemand die voor het eerst xtc gebruikt alleen naar huis gaat, zeker niet als iemand zich niet goed voelt.

Verstandig als er iemand meegaat die geen xtc gebruikt die avond want dat zal jou ook een veliger gevoel geven. Wat ook helpt is als jouw vrienden zich goed inlezen. Dan weten ze wat ze ongeveer kunnen verwachten en wat ze moeten doen om de risico's te beperken. Dingen als maximaal 1 glas of flesje water per uur, regelmatig afkoelen en niet combineren met alcohol of andere drugs, zijn onderdeel van belangrijke basiskennis. Een paar uur van te voren goed en gezond eten geeft een goede bodem. Er zijn veel websites met informatie over XTC, ik geef je er hierbij eentje mee https://safensound.be/?product=xtc-mdma

Als je in Nederland woont kan je ook van te voren je xtc laten testen. Dan weet je ook zeker wat je neemt en hoe zwaar de pil is. Zie ook https://www.drugs-test.nl/

Ik wens jullie een mooie avond! Veel plezier. :wave:

Hoe nuttig vond je deze info? Het invullen van dit formulier duurt enkele seconden https://podio.com/webforms/24960716/1831912
Avatar gebruiker
Party-psygirl
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: do jul 15, 2021 12:20 pm

Re: xtc nemen met mensen die nog nooit gebruikt hebben

Berichtdoor stuiterbal » wo okt 06, 2021 2:05 pm

Party-psygirl schreef:Hoe nuttig vond je deze info? Het invullen van dit formulier duurt enkele seconden https://podio.com/webforms/24960716/1831912

Oh wow, organisaties die op fora voorlichting komen geven als directe reacties op vragen en forumposts. Nog niet eerder gezien, erg interessant!

Maar ben nu toch wel benieuwd. "Jouw bevindingen over het antwoord van onze e-vrijwilliger". Wie is 'ons' precies? :)
Avatar gebruiker
stuiterbal
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 441
Geregistreerd: do maart 12, 2015 2:23 pm
Woonplaats: Drenthe

Re: xtc nemen met mensen die nog nooit gebruikt hebben

Berichtdoor Party-psygirl » do okt 07, 2021 10:33 am

stuiterbal schreef:Maar ben nu toch wel benieuwd. "Jouw bevindingen over het antwoord van onze e-vrijwilliger". Wie is 'ons' precies? :)


Hi Stuiterbal,

Dit gaat uit van het project PARTY (Preventive Actions and Risk Reduction towards young people). Onderdeel van dit project is om online objectieve informatie te geven op fora waar mensen spreken over drugs of druggebruik. Ons doel is om correct te informeren en zo goed mogelijk te adviseren en dit in het kader van ‘harm reduction’.

Voor meer informatie zie ook https://www.vad.be/artikels/detail/e-vrijwilligers-een-innovatieve-manier-om-informatie-over-drugs-en-veilig-gebruik-online-te-verspreiden

En https://www.projectparty.eu/?lang=nl
Avatar gebruiker
Party-psygirl
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: do jul 15, 2021 12:20 pm

Re: xtc nemen met mensen die nog nooit gebruikt hebben

Berichtdoor stuiterbal » vr okt 08, 2021 11:57 am

Gaaf, dankjewel voor de info. Succes gewenst. :)
Avatar gebruiker
stuiterbal
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 441
Geregistreerd: do maart 12, 2015 2:23 pm
Woonplaats: Drenthe


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner