JongGeleerd schreef:Ik zal t kort houden: Ik ervaar geen kruistolerantie.
Ik geloof ook dat 2C-B bijvoorbeeld zich gedraagt als serotonine ipv het releast
Er zijn echter enkele 2C's die wel op je serotonine werken.
Druks schreef:Uit mijn hoofd: 2c-t -7
Druks schreef:spikeycloud schreef:Druks schreef:Uit mijn hoofd: 2c-t -7
en 2C-D en C?
Ik dacht alleen 2c-t-7. Maar dit is waarschijnlijk vrij makkelijk op te zoeken op het wereld wijde web.
Other phenethylamine derivatives substituted with an alkylthio group at the 4 position such as 2C-T-7 and 4-MTA are known to act as selective monoamine oxidase A inhibitors
Einstein schreef:Hmm, van tenminste 2 stoffen is het dus bekend en van 2C-T-2 is het daardoor aannemelijk dat het een MAO-remmer is, maar dat staat niet vast. Niet méér info lezen dan er staat
MDMA-tolerantie wordt veroorzaakt doordat er dingen min of meer onomkeerbaar (althans op de korte termijn) wordt kapotgemaakt volgens een ongezond proces. Die dingen zijn waarschijnlijk geen receptoren, maar axonen, zenuwonderdelen aan de andere kant van de synaps.
Tolerantie voor psychedelica lijkt door gewone downregulatie te worden veroorzaakt, een natuurlijke reactie op te forse activiteit ergens in het zenuwstelsel. Levert verder geen ellendige schade op.
Fool schreef:Volgens mij is er helemaal geen kruistolerantie tussen MDMA en 2C-B, aangezien de één serotonine releast in andere regio's van het brein dan waar 2C-B serotonine nabootst. Toch, @Einstein?
spikeycloud schreef:Ik heb deze week een 2-tal keer 2C-D (10-15 MG) met alcohol gebruikt (6-8 bier). Erg zalige combinatie, het versterkt de positieve effecten van alcohol aanzienelijk. Ondanks dat niemand echt nadelige na effecten meldt, moet ik toch zeggen dat ik behoorlijk duf ben en in niet veel dingen zin heb. Ik maak me ook wat meer zorgen en meer negatieve gedachtes. Ook had ik de dagen na beide keren zo nu dan behoorlijk warm. Kinda like een X-FA warmte net alsof je broeierig bent.
Dit hoeft natuurlijk niet door de 2C-D te komen. Maar mischien hebben andere mensen hier de zelfde soort (na)effecten?
manoes schreef:Einstein! Waar o waar bevindt zich serotonine?
Einstein schreef:Fool schreef:Volgens mij is er helemaal geen kruistolerantie tussen MDMA en 2C-B, aangezien de één serotonine releast in andere regio's van het brein dan waar 2C-B serotonine nabootst. Toch, @Einstein?
Dat is een optie, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Het lijkt er wel op dat er in de praktijk weinig tot geen kruistolerantie is, dit zou daar een eventuele verklaring voor kunnen zijn, maar of het waar is weet ik zo niet
YeshJongGeleerd schreef:Wat Fool dacht ik bedoelde is het verschil tussen 5HT receptoren.
Namelijk 5HT1A t/m 5HT7 niet de daadwerkelijke plaats in de hersenen, maar meer welke receptoren in de hersenen.
DrChem schreef:wat wel waar is: er zijn een heleboel verschillende serotonine receptoren. sommige van deze receptoren vind je met voorrang in bepaalde regio's van je hersenen. en bepaalde drugs hebben een bepaalde affiniteit voor bepaalde receptoren. in die zin zou je kunnen zeggen, dat bepaalde drugs bepaalde regio's van je hersenen sterker beïnvloeden - maar dan hebben we het over een beetje meer of een beetje minder. een drug, die alleen maar een bepaald hersenregio "activeert" en de rest met rust laat bestaat (helaas) niet.
JongGeleerd schreef:Best interessant van die bodyload/bodyhigh, zo had ik er nog nooit over nagedacht.
Heb je misschien een bron die laat zien dat dit ook echt is wat zo'n load of high vormt?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten