Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Toerist springt van dak

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Re: Toerist springt van dak

Berichtdoor Гника » za jun 29, 2013 8:13 pm

ALLEDRUGSVERBIEDEN!!!!

Of oh wacht... da doen ze al of niet? :')
Is Lief, Braaf, Onschuldig en nog Maagd
Avatar gebruiker
Гника
Viking
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 801
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 12:21 pm
Woonplaats: Gasselternijveenschemond

Re: Toerist springt van dak

Berichtdoor Einstein » za jun 29, 2013 11:03 pm

Basshoven heeft wel gelijk in zijn tweede post, al zijn de berichten in de media natuurlijk bij voorkeur tendentieus en gekleurd. Psychedelica zijn ook niet zonder meer onschuldig, uiteraard.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Toerist springt van dak

Berichtdoor rüstigetürk » za jun 29, 2013 11:27 pm

De berichtgeving klopt niet. Het bleek om een 33-jarige verwarde inwoner van Friesland te gaan
drügsforüm - maakt psychiatrie, rehab en kerkbezoek overbodig :rock2:
Avatar gebruiker
rüstigetürk
Belezen Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 163
Geregistreerd: wo feb 20, 2013 10:29 pm
Woonplaats: oldenzaal

Re: Toerist springt van dak

Berichtdoor Basshoven » zo jun 30, 2013 12:35 am

Hamukun schreef:Er sterven elke seconde mensen, en er sterven dagelijks mensen door drugs, drank en/of medicijnen. Daar wordt niet over bericht. Slechts enkele standaard verhalen komen in het nieuws en worden door de politiek besproken (man springt van dak, meisje sterft door XTC tijdens houseparty). Het is niet zo dat ik dat vervelend vind omdat mij dat direct benadeelt, maar omdat het gewoon de achterlijkheid van ons systeem illustreert. Op basis van onwetendheid en mediahypes worden wetten gemaakt en regels aangescherpt. Op bsis van dit soort verhalen worden jongeren zelfs voorgelicht.

Uiteindelijk redden dit soort verhalen geen levens, maar maken ze er juist meer kapot. Want procentueel gezien zijn zaken als alcohol, tabak en zeer veel (ook vrij verkrijgbare) medicijnen veel gevaarlijker dan truffels of LSD. Zolang daar niet objectief over wordt geïnformeerd kunnen mensen geen vrije keuze maken, en creëer je meer ellende dan je oplost.


Ik ben het eens met wat je schrijft en kan me vinden in je frustratie over de eenzijdigheid die je in o.a. de media kunt terugvinden. Maar mijn punt is nu net dat ik vind dat een dergelijke eenzijdigheid in dit topic (en wel vaker onder gebruikers i.h.a.) ook teruggevonden kan worden, alleen dan vanuit de andere kant van het spectrum. Waar de media allerlei verhalen ophangt van mensen die van daken lopen enkel en alleen door een drug - andere factoren niet meerekenend - vind ik dat je onder menig drugsgebruiker een tendens kan terugvinden om verhalen op te hangen dat de reden waarom drugs de reputatie hebben gevaarlijk te zijn enkel en alleen terug te vinden is door de verhalen die de media vertelt, en dat de rol die de drug erin speelt achterwege gelaten wordt. Terwijl de drug zelf ook zijn steentje bijdraagt aan zijn reputatie. En dergelijke verhalen redden ook geen levens.
Daarom vind ik dit ook een aangenaam forum, omdat juist hier de gevaren van middelen erkend worden en juiste voorlichting gegeven wordt. Dit was dan ook de reden waarom ik enigszins verrast was dat het gevaar van het middel bij het bespreken van dit artikel volledig achterwege werd gelaten.

In zoverre objectieve berichtgeving mogelijk is, ben ik daar zeker een voorstander van. Juist omdat die objectieve berichtgeving bijdraagt aan een meer verantwoord drugsgebruik. Het is dan ook zaak om aan die objectiviteit bij te dragen door op zijn minst, naast het aanwijzen van politiek en media, in dit topic ook eventjes de drug zelf in beschouwing te nemen.

Druks schreef:Het is vervelend dat er iemand moet sterven, wat de toedracht ook is. Maar de interessante discussie zit natuurlijk daar in het hoe, wat en waarom. Dit forum is geen condoleance register...


Toen ik zei dat ik onaangenaam verrast was dat er meer aandacht uitging naar "de reputatie van de truffel" i.p.v. naar het feit dat iemand zijn leven heeft verloren, bedoelde ik ook niet te zeggen dat we er hier een condoleance-register van moeten maken. Wat ik simpelweg bedoel is dat ik vaak het gevoel heb dat psychedelica - en zeker natuurlijke psychedelica - op een manier beschermd worden die ze niet verdienen. Ik heb het al zo vaak gezien: mensen maken een verlichtingsmoment mee en plotseling kan zo'n middel niet meer stuk. En ik vind dat dit in dit topic erg naar voren komt doordat men lijkt te vergeten dat iemand overleden is en gelijk wordt overgeschakeld naar het aanwijzen van andere factoren die bijdragen aan de schuld.

Natuurlijk is het niet helemaal de schuld van de drug, er zijn allemaal andere factoren die meespelen. En het hoe, wat en waarom achter die factoren zijn inderdaad interessante onderwerpen. Het is echter niet helemaal de schuld van de media. En het is ook niet helemaal de schuld van de politiek. Zo ook is het niet helemaal de schuld van de drug. Maar ze spelen wel allemaal hun rol, en ik vind dat de rol die het middel hierin meespeelt, en het hoe wat en waarom daarvan, in dit topic op bijzonder comfortabel selectieve wijze achterwegen wordt gelaten. Er wordt niet gesproken over wat de truffel mogelijk met die man gedaan zou hebben. Wat de effecten van die truffel hadden kunnen zijn dat ze hem zoiets hadden kunnen laten doen. etc. etc. Alsof het niet erkend wil worden dat die rol er inderdaad is.

Kijk, ik wil niet aanvallend overkomen of op tenen trappen ofzo, en als jullie vinden dat ik jullie reacties in dit topic verkeerd lees dan wil ik m'n best doen het anders te lezen. Maar dit valt mij nu gewoon op. De discussie wordt niet vanuit het objectieve standpunt gevoerd waar we juist achter zouden moeten staan.

Nuja, just my two cents...
Basshoven
Offline
 

Re: Toerist springt van dak

Berichtdoor Hamukun » zo jun 30, 2013 12:08 pm

Basshoven schreef:Kijk, ik wil niet aanvallend overkomen of op tenen trappen ofzo, en als jullie vinden dat ik jullie reacties in dit topic verkeerd lees dan wil ik m'n best doen het anders te lezen. Maar dit valt mij nu gewoon op. De discussie wordt niet vanuit het objectieve standpunt gevoerd waar we juist achter zouden moeten staan.



Het lijkt mij een bijzonder goed idee dat alle gegevens over drugs en medicijnen worden gepubliceerd. En dan zeker ook het percentage gebruikers dat vroegtijdig overlijdt, maar ook andere positieve en negatieve effecten. Iets meer nog dn de huidige bijsluiters van medicijnen dus. Ik ben daar ook oprecht benieuwd naar. Hoewel het me wel bijzonder moeilijk lijkt om hier een objectieve en steekhoudende vergelijking in te maken.

Maar dat heeft verder niet zo heel veel te maken met wat ik van de berichtgeving vind waar we het nu over hebben.
Avatar gebruiker
Hamukun
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 401
Geregistreerd: vr feb 08, 2013 7:34 pm

Re: Toerist springt van dak

Berichtdoor Ivo » zo jun 30, 2013 12:43 pm

Druks schreef:
rustigeturk schreef:De berichtgeving klopt niet. Het bleek om een 33-jarige verwarde inwoner van Friesland te gaan

Bron? Waren er psychedelica in het spel?

Ik denk dat Gele Banaan op Bonghit doelt ;)
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Toerist springt van dak

Berichtdoor Maddog » ma jul 01, 2013 2:03 am

goejezuen schreef:binnen nu en 1 week vervolg hiervan in de 2e kamer :P

als dat gebeurt moet iedereen eigenlijk massaal zichzelf in een delirium zuipen en van het dak afspringen kijken wat er dan in de kranten staat ^^ :#:


Het is wel een idee, om met 'n allen ineens knetttergek te worden na een zuipfestijn, en de halve inboedel slopen van een café inclusief een hele trein op weg naar huis... Oh dat gebeurt dus al regelmatig, maar dan noemen ze het vandalisme. Maar onder invloed van iets anders is het ineens de drugs die het gedaan heeft.
Avatar gebruiker
Maddog
Woef
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1474
Geregistreerd: ma sep 19, 2011 11:36 am

Vorige

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner