Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Het syndroom van Korsakov

Het subforum over alcoholische dranken. Hier gaat het over alles van bier en wijn tot absinth.

Re: Het syndroom van Korsakov

Berichtdoor Amvitamientje » do dec 29, 2016 3:53 am

snuifduif schreef:
missjoy schreef:Zolang als ik leef ..drinkt mijn vader al ..meerdere biertjes per dag
Halve liters...en in het verleden een liter jenever in 2 dagen
Hij is alles kwijt geraakt ...2 huwelijken ..z,n kinderen z,n lleinkindjes en hij lijkt wel emotie loos geworden ..hij liegt over zijn deank gebruik ..heeft geen probleem zegt ie ...maar zijn zijn drankgebruik en zijn agressieve houding ..heeft van hem een onverschillige en stare man gemaakt ...heb sinds kort ook geen contact meer ..kan er niet meer tegen en kwetst me keer op keer
God wat haat ik die alcohol ...geen korsakov wel een onverschillige emotie loze man ..die alles kwijt is

Als ik ergens irrationeel kankerboos van word, zijn het wel mensen die... gepast en... ongepast overal drie punten in knallen in plaats van een... komma. :mad: :mad: :mad:

Aggh, meid! Ik heb te doen met je. Het is ook een post van bijna 4 jaar geleden.

Ik ken nog wel een paar goede psychologen waar je terecht kan. Misschien helpen zij jou ook wel met jouw problemen op het gebied van sociale vaardigheden.

Perry schreef:@snuifduif Nice... Dan weet ik... Waar ik je vanaf heden mee kan ergeren... Wanneer je het weer eens nodig vindt... met behulp van je vette vingertjes... Die uitgesproken... maar ondoordachte en om niets dan aandacht... danwel erkenning schreeuwende mening van je hier te verkondigen...

:lol:
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Het syndroom van Korsakov

Berichtdoor Meespacer » do dec 29, 2016 10:22 am

snuifduif...je verpest het topic...het gaat niet over drie puntjes namelijk...maar over drie pintjes...te veel...met nare syndromen als gevolg...je hebt nu wel je aandacht...gefeliciteerd...
Avatar gebruiker
Meespacer
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 81
Geregistreerd: vr jun 24, 2016 8:09 am

Re: Het syndroom van Korsakov

Berichtdoor Hopliet » ma jun 12, 2017 8:50 pm

Korsakov? Daarvoor hoef je niet oud te zijn, om dat syndroom te krijgen.
Het allerergste is, dat het geen weg terug kent..
Toen ik in de verslavings kliniek aanwezig was al vechtende tegen de alcoholduivel, is het juist het moeten aanzien van wat er dan met je gebeurt, de bekende laatste zet, die ik op dat moment nodig had om vooral niet op te geven.
Ik werd door een verpleegkundige in die kliniek daar, meegenomen op bezoek naar twee afdelingen, alwaar mensen zaten die in meerdere of mindere mate Korsakov hadden.
Daar zaten ook erg, erg jonge mensen, en het aanzien van deze zeer betreurenswaardige manier van leven die het hebben van deze ziekte met zich meebrengt, nou, ik kreeg een ontzettende mentale opdoffer.
Ik ben er een dag of drie volledig van slag van geweest. Ontzettend is dit. In een gesloten afdeling zitten omdat je je hele korte termijn geheugen kwijt bent, ga daar maar eens aanstaan!
Maar, zoals ik al zei, dit gezien hebbende, nee. Dit wilde en wil ik nog steeds niet. Nooit!
Dus....doorgaan met de strijd, en meer dan drie jaren lang iedere maandagavond naar de AA bijeenkomsten.
En ja. Dit heeft mij geholpen! Nog steeds!
Want drank maakt je meer, veel meer lief, dan dat het kapot is. Echt waar.
En de overheid? Die geeft er geen flikker om, wat je jezelf aandoet.
Die overheid heeft alleen maar erg graag de accijns op alcoholische dranken in de portemonnee. Meer niet.
Hopliet
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: ma mei 29, 2017 2:26 pm

Re: Het syndroom van Korsakov

Berichtdoor Poseidon » ma jun 12, 2017 9:06 pm



Volkoren brood eten en B1(Thiamine) slikken en je krijgt gegarandeerd geen Korsakow.
Wel een kapotte lever but who cares. :roll2:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Het syndroom van Korsakov

Berichtdoor Hopliet » do jun 15, 2017 9:05 am

Als kers op de taart: nóg een voorbeeld van Korsakov (waarom een Russische naam?)
In de kliniek waar ik toen verbleef, zag ik om de 2 meter een A4 tje aan de muur hangen, met een naam erop, en een pijl die een richting aangaf.
Dit bleek een richting aanwijzer te zijn voor een mede client, die anders haar kamer niet meer terug kon vinden zo bleek bij navraag.
Het hele korte termijn geheugen van deze client was naar de testikelen. En: Voorgoed.
Hopliet
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: ma mei 29, 2017 2:26 pm

Re: Het syndroom van Korsakov

Berichtdoor Amvitamientje » do jun 15, 2017 9:20 am

Hopliet schreef:(waarom een Russische naam?)



De naam is afkomstig van de Russische psychiater Sergej Korsakov (1854-1900), die voor het eerst internationaal publiceerde in 1887 over de opvallende symptomen van geheugenstoornis zonder dementie, en het verband legde met alcoholmisbruik. Magnus Huss legde dit verband al in 1852, Korsakov beschreef het echter als eerste in Duitse en Franse vakbladen. Hierdoor is zijn naam voor altijd verbonden met het ziektebeeld.


Bron: Wiki
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Het syndroom van Korsakov

Berichtdoor Poseidon » do jun 15, 2017 10:11 am

Hier nog wat visuele toevoegingen bij het treffende antwoord van mijn gabber tegen wil en dank. :wink:

Verbaast het je @Hopliet dat er Russische wetenschappers van groot formaat voorkomen? Dacht je dat wij Russen ons enkel kapot zuipen?
Je hebt vast wel eens van Pavlov gehoord toch? Die speelt geen onbelangrijke rol in het begrijpen van de mechanismen van craving en conditionering betreffende drugs. :)

Anyway, hier een portret van professor Korsakow:



Ironisch bestaat er ook nog een kosmonaut die dezelfde naam draagt:



Over het drinkgedrag van bovenstaande ruimtevaarder kan ik je weinig mee delen maar de fictieve kosmonaut Kowalski (George Cloony) heeft in de film Gravity een literfles wodka onder zijn bestuurdersstoel liggen.

Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Vorige

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Alcohol

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner