In het verleden al wat easy mode appelcider en een simpel druivenwijntje gemaakt wat verbazingwekkend makkelijk en succesvol verliep, hiervoor gebruikte ik 30liter vaten.
Momenteel heb ik net wat 12% 'Barley bier' gebrouwen, beetje donker/bruinig Engels biertje, erg goed gelukt maar heb nog niet genoeg beugelflessen om het gehele vat te legen en op grote schaal koolzuur te kunnen maken.
Heb dus nog een flinke lading dood bier op vat, moet even langs de IKEA of blokker voor een lading beugelflessen (Grolsch beugels zijn cheap en liggen in de super maar wil toch echt mijn 'eigen' beugeltjes).
Daarnaast bezig met droge mede (26liter), 1/3de honing, citroensap, limoensap, wat gesneden gemberblokjes. Mede moet erg lang staan, duurt nog wel 4maanden voordat het fatsoenlijk smaakt gok ik.
Eveneens heb ik recent een flinke zak Absintalsem zaden gekocht voor 3,50 incl. Blijkbaar groeit dit spul zeer makkelijk en snel in de schaduw. Volgend projectje ben ik dus van plan wat 'thujone' in mijn gistvaatje te donderen, for sience!
Ben ook aan het overwegen een distelleer keteltje goedkoop van Ebay te kopen, lijkt met erg leuk om mijn eigen ethanol te stoken/distilleren en vervolgens te gebruiken voor diverse soxhlet extracties.
Was blij verrast deze topic tegen te komen trouwens, het blijft toch iedere keer een avontuurtje in onbekend gebied en zoekende naar eventueel leuke ideetjes/projectjes.