Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Het subforum over alcoholische dranken. Hier gaat het over alles van bier en wijn tot absinth.

Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Kipcorn » di jul 14, 2015 12:04 am

Ik heb sinds een jaar of drie weer contact met mijn beste vriend die ik al ken sinds de brugklas (Ben hem rond mijn 25e uit het oog verloren en heb hem toen een paar jaar niet gezien). Wat mij toen (3 jaar geleden) al opviel is dat hij veel dronk (witte wijn en bier) en cocaïne snoof. Dat is allemaal alleen maar erger geworden, 2 flessen wijn en minstens een sixpack per dag en de nodige coke. Ik zie hem langzaam afglijden en sta erbij en kijk ernaar. Hulp zoeken wil/kan hij niet hij zit gewoon te diep in de shit. Ik vind het vreselijk om te zien zeker omdat hij twee kinderen heeft en een vriendin die van niets weet. Wat moet ik hier nu mee, ik ben niet bij machte hem te helpen denk ik maar wil ook het contact niet verbreken ik ken hem al bijna 30 jaar en we hebben veel meegemaakt samen. Weet iemand van jullie misschien nog iets waar ik nog niet aan heb gedacht? Alvast bedankt voor je reactie
Frituurpan.
Avatar gebruiker
Kipcorn
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 97
Geregistreerd: za jul 11, 2015 9:52 pm

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Perry » di jul 14, 2015 12:10 am

Wat een ongelooflijke kut situatie! Ik denk dat er maar 1 manier is om hem te helpen en dat is door hem te doen inzien dat het echt een groot probleem is en enkel groeit. Zo kan hij er iets aan doen. Want je kan iemand niet helpen die niet geholpen wil worden. Als dit niet lukt kan je eigenlijk alleen jezelf helpen en dat is toch door afstand te nemen, omdat hij anders al jouw energie opzuigt en ook jij langzaam wegglijdt.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor ParadijsVogel » di jul 14, 2015 12:10 am

Tsja, je kan er zelf weinig aan doen, behalve dan een steunpunt zijn voor hem. Een verslaving moet opgelost worden door de persoon zelf en als die persoon er niet aan toe is of hij wil niet stoppen, dan wordt het erg lastig om wat nuttigs te doen. Als je sterk genoeg in je schoenen staat kan je de confrontatie aan gaan en hem met zijn neus op de feiten drukken. Wat heb je al geprobeerd om hem te helpen?

En wat in dit soort situaties altijd opgaat: Don't set yourself on fire to keep other people warm.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Kipcorn » di jul 14, 2015 12:30 am

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ja probleem is dat hij er tot over zijn oren inzit. Ik zie hem ongeveer 1x per maand. Natuurlijk heb ik het er over gehad maar hij zegt dat het hem op de been houdt. Nuchter kan hij volgens mij niet functioneren (trillen etc). Ik dring verder niet echt verder tot hem door. Hij is heel trots en houdt de schijn op en ik ben bang voor het moment dat het doek gaat vallen.
Frituurpan.
Avatar gebruiker
Kipcorn
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 97
Geregistreerd: za jul 11, 2015 9:52 pm

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Poseidon » di jul 14, 2015 12:57 am

Met deze hoeveelheid alcohol en dagelijks cocaïnegebruik zal het inderdaad niet lang meer duren voor hij zich ten gronde richt. Uit je relaas word me niet duidelijk hoe hij er mentaal aan toe is, zal niet te best zijn lijkt me maar fysiek is de kans groot dat hij er kapot aan gaat.
Dit en het gegeven dat hij zonder professionele hulp er niet uit zal komen zou ik hem snoeihard onder de neus wrijven.
Schudt hem door elkaar, schreeuw in zijn gezicht dat hij dit zijn gezin niet aan kan doen en dat je hem niet als vriend wil verliezen.

Misschien schudt je hem dan wakker en ziet hij in what a mess hij er van gemaakt heeft. Zelfreflectie is een eerste vereiste om kracht te ontwikkelen om zichzelf weer in de spiegel aan te kunnen kijken. Cocaïne-verslaving is a bitch. Vooral omdat de rush door een gebrek aan tollerantie van uiterst aangename kwaliteit blijft en de gebruiker er meestal van doordrongen is dat er geen beter leven mogelijk is.

Er valt nog een hoop over te zeggen but for now veel succes met deze ellendige situatie.
Zou mooi zijn als jij zijn steun en toeverlaat kan zijn wanneer hij serieus aan zichzelf gaat werken. Dat je er voor hem bent op zijn zwakke momenten om hem kracht en inspiratie te geven.
Tof man dat je zo bewogen om hem geeft. :wink:

Er zijn trouwens middelen aks l-tyrosine, vitamines en benzo's die een overgang naar een bestaan zonder coca makkelijker maken.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Maus » di jul 14, 2015 9:28 am

Wat Poseidon zegt +

Als hij hier niet op reageert, een afspraak met die vriendin maken en haar alles uit de doeken doen. Vervolgens de huisarts inschakelen en hem -indien mogelijk- laten opnemen in een afkickkliniek.

Er zullen stappen ondernomen moeten worden die je misschien wel je vriendschap met hem gaat kosten. Het alternatief is alleen dat hij verder naar de kloten gaat :#:

Succes en sterkte!!
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Vinnie » di jul 14, 2015 11:19 am

Maurits schreef:
Als hij hier niet op reageert, een afspraak met die vriendin maken en haar alles uit de doeken doen. Vervolgens de huisarts inschakelen en hem -indien mogelijk- laten opnemen in een afkickkliniek.



dit zou ik dus echt niet doen als ik jou was. waarschijnlijk gaat je vriend jou dan haten en de vraag is maar of een kliniek helpt.
bovendien moet je hem zelf ze leven laten bepalen en niet gaat bepalen wat voor hem het beste is, als hij met een verslaving wil leven achter de rug van ze kinderen en ze vriendin om is dat zijn keuze.
het is dan niet jou taak om hem bij ze vriendin te gaan verraden en hem (half gedwongen) in een kliniek te laten opsluiten :s
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Maus » di jul 14, 2015 11:54 am

Een echte vriend zet z'n vriendschap op het spel om het leven van die vriend te redden. Zo denk ik erover. Er is geen tijd te verliezen.
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Kipcorn » di jul 14, 2015 11:59 am

Bedankt voor al jullie reacties, wat een tof forum!

Poseidon zei:Schudt hem door elkaar, schreeuw in zijn gezicht dat hij dit zijn gezin niet aan kan doen en dat je hem niet als vriend wil verliezen.

Dit is denk ik mijn laatste strohalm maar vind het heel moeilijk, ik denk dat hij zelf mede door de drugs natuurlijk het heel anders ziet. Ik wil hem na al die jaren natuurlijk niet verliezen, niet als vriend en zeker niet in kist.

Maurits: Als hij hier niet op reageert, een afspraak met die vriendin maken en haar alles uit de doeken doen. Vervolgens de huisarts inschakelen en hem -indien mogelijk- laten opnemen in een afkickkliniek

Ik ken zijn vriendin niet goed genoeg daarvoor ik zie hem bijna altijd alleen. Huisarts inschakelen huisarts zie ik eerlijk ook niet zo voor me, want dan ben ik dingen voor hem aan het regelen en dat moet hij denk ik zelf doen.

Voldie: dit zou ik dus echt niet doen als ik jou was. waarschijnlijk gaat je vriend jou dan haten en de vraag is maar of een kliniek helpt.
bovendien moet je hem zelf ze leven laten bepalen en niet gaat bepalen wat voor hem het beste is, als hij met een verslaving wil leven achter de rug van ze kinderen en ze vriendin om is dat zijn keuze.
het is dan niet jou taak om hem bij ze vriendin te gaan verraden en hem (half gedwongen) in een kliniek te laten opsluiten :s

Dat vind ik dus eigenlijk ook, zo direct verlaat ze hem en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Tis een hele ingewikkeld verhaal waarvan ik een hoop niet kan opschrijven hier. Ik ben ook bang voor herkenning hier op dit forum weet niet zo goed hoe het allemaal werkt. Wie hier nog even met mij over zou willen praten kan mij een pm sturen die ik dan natuurlijk beantwoord
Frituurpan.
Avatar gebruiker
Kipcorn
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 97
Geregistreerd: za jul 11, 2015 9:52 pm

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Vinnie » di jul 14, 2015 12:00 pm

Maurits schreef:Een echte vriend zet z'n vriendschap op het spel om het leven van die vriend te redden. Zo denk ik erover. Er is geen tijd te verliezen.


of je maakt ze leven kapot, wie ben jij om te bepalen waarneer iemands leven kapot gaat, misschien verlaat ze vriendin hem nadat nieuws wel en mag hij zijn kinderen als junk zijnde maar 1 keer per week zien :#:
terwijl die anders misschien er zelf verandering in brengt om het zelf ze vriendin het op een gegeven moment vertelt, dan is het toch anders, laat hem in ieder geval zelf beslissen hoe hij zijn leven kapot maakt en ga niet de moederrol innemen.
die vriend zal er echt wel vaak over hebben nagedacht om alles eerlijk op te biechten en te stoppen en zal wel redenen hebben om dit niet te doen.
het is naïef om te denken dat je iemand ze leven red door ze drugsprobleem aan ze vriendin te verraden.
het zou goed kunnen gaan maar voor hetzelfde geld maak je ze leven kapot en dat wil je als vriend niet doen, laat hem dan ze leven kapot maken op zijn eigen manier
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Maus » di jul 14, 2015 12:03 pm

En laten we wel wezen: als je dagelijks (!) het equivalent van een hele fles whisky of wodka naar binnen zuipt én daarnaast coke :snort: ben je idd bezig jezelf hélemaal naar de klote te helpen. Snelle hulp is noodzakelijk :|
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Maus » di jul 14, 2015 12:05 pm

voldie schreef:
Maurits schreef:Een echte vriend zet z'n vriendschap op het spel om het leven van die vriend te redden. Zo denk ik erover. Er is geen tijd te verliezen.


of je maakt ze leven kapot, wie ben jij om te bepalen waarneer iemands leven kapot gaat, misschien verlaat ze vriendin hem nadat nieuws wel en mag hij zijn kinderen als junk zijnde maar 1 keer per week zien :#:
terwijl die anders misschien er zelf verandering in brengt om het zelf ze vriendin het op een gegeven moment vertelt, dan is het toch anders, laat hem in ieder geval zelf beslissen hoe hij zijn leven kapot maakt en ga niet de moederrol innemen.
die vriend zal er echt wel vaak over hebben nagedacht om alles eerlijk op te biechten en te stoppen en zal wel redenen hebben om dit niet te doen.
het is naïef om te denken dat je iemand ze leven red door ze drugsprobleem aan ze vriendin te verraden.
het zou goed kunnen gaan maar voor hetzelfde geld maak je ze leven kapot en dat wil je als vriend niet doen, laat hem dan ze leven kapot maken op zijn eigen manier

Die vriend maakt het leven van die junk niet kapot, dat doet hij helemaal zelf :#: Alle consequenties van zijn gedrag zijn voor hem.
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Perry » di jul 14, 2015 12:22 pm

Maurits, je lult pure poep. Het inzicht over hoe verkeerd ie bezig is moet vanuit externe bron komen. Eens. Maar als je achter zn rug om vaat zal het backfiren. Geloof me.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Poseidon » di jul 14, 2015 12:50 pm

Het gevoel een mes in de rug gestoken te krijgen door een vriend is idd een trigger om dan nog meer te gaan gebruiken.

Soewieso staan eerlijkheid en vertrouwen vooraan bij een succesvolle behandeling. Als dat bij een poging om hem richting professionele hulp te loodsen ontbreekt, dan is de kans op slagen waarschijnlijk minimaal.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Prototype » di jul 14, 2015 1:49 pm

JongGeleerd schreef:Maurits, je lult pure poep. Het inzicht over hoe verkeerd ie bezig is moet vanuit externe bron komen. Eens. Maar als je achter zn rug om vaat zal het backfiren. Geloof me.

Ja dit dus.
Ben laatst er ook zo bijgenaaid en dingen zijn er toen niet beter op geworden. :#: ( al gaat het weer redelijk nu )
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Maus » di jul 14, 2015 3:16 pm

Kipcorn schreef:Bedankt voor al jullie reacties, wat een tof forum!

Poseidon zei:Schudt hem door elkaar, schreeuw in zijn gezicht dat hij dit zijn gezin niet aan kan doen en dat je hem niet als vriend wil verliezen.

Ik ken zijn vriendin niet goed genoeg daarvoor ik zie hem bijna altijd alleen. Huisarts inschakelen huisarts zie ik eerlijk ook niet zo voor me, want dan ben ik dingen voor hem aan het regelen en dat moet hij denk ik zelf doen.

Wedden dat hij dat uit zichzelf niet doet?! :#:

Da's nou juist één van de ernstige redenen waarom verslaving aan harddrugs en extreem veel alcohol zo dodelijk kan zijn... :#:

JongGeleerd schreef:Maurits, je lult pure poep. Het inzicht over hoe verkeerd ie bezig is moet vanuit externe bron komen. Eens. Maar als je achter zn rug om vaat zal het backfiren. Geloof me.

Lees eens goed wat ik schrijf. Poseidons plan lijkt mij heel goed.

Ik schrijf dat als dat geen zoden aan de dijk zet (hij blijft nee zeggen), dan doorpakken en hem laten opnemen in een afkickkliniek. Anders wordt het z'n dood, naar alle waarschijnlijkheid :#:

"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden..."
Laatst bijgewerkt door Maus op di jul 14, 2015 3:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Rudolph » di jul 14, 2015 3:28 pm

Maak er anders een vierdubbele post van :#:

OT: Uiteindelijk moet hij de hulp wel accepteren. Zonder die acceptatie komt er uiteindelijk niks van terecht. Dat is denk ik het belangrijkste om te onthouden.
xoxo dikke lebber van je favoriete rendier :blowkiss:
Avatar gebruiker
Rudolph
Voorproefje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2800
Geregistreerd: do dec 12, 2013 9:42 pm
Woonplaats: Noordpöhl

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor ParadijsVogel » di jul 14, 2015 3:50 pm

Maurits schreef:
JongGeleerd schreef:Maurits, je lult pure poep. Het inzicht over hoe verkeerd ie bezig is moet vanuit externe bron komen. Eens. Maar als je achter zn rug om vaat zal het backfiren. Geloof me.

Lees eens goed wat ik schrijf. Poseidons plan lijkt mij heel goed.

Ik schrijf dat als dat geen zoden aan de dijk zet (hij blijft nee zeggen), dan doorpakken en hem laten opnemen in een afkickkliniek. Anders wordt het z'n dood, naar alle waarschijnlijkheid :#:


Je kan hier niet zo maar iemand laten opnemen. Als hij niet wil, dan wordt het hem niet, daar kan een huisarts verder ook weinig aan doen.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Prototype » di jul 14, 2015 3:53 pm

Rudolph schreef:Maak er anders een vierdubbele post van :#:

Inderdaad. :#:
Heb het even voor je voorgedaan Maurits.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Frog » di jul 14, 2015 3:57 pm

Je kan mensen wel degelijk laten opnemen in dit land, als jij je verhaal doet bij een instantie en hun vinden de reden erg genoeg, hoeft de burgemeester even een document te tekenen en je zit zo in een kliniek.
Vaak gebeurt dat bij gevaar voor anderen of diegene zelf.
Ik ken mensen die opgenomen zijn geweest omdat ze zichzelf van het leven wouden beroven, zonder dat ze ook maar andere daarmee in gevaar brachten.
Gaat vrij ver imo, dus er is wel degelijk wat mogelijk op gebied gedwongen opname, ( of dat een goede kwade zaak is laat ik maar even in het midden) .
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor ParadijsVogel » di jul 14, 2015 4:21 pm

Frog schreef:Vaak gebeurt dat bij gevaar voor anderen of diegene zelf.


Dat gebeurt alléén bij gevaar voor anderen of zichzelf. Daar lijkt me hier nog geen sprake van.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Maus » di jul 14, 2015 5:13 pm

ParadijsVogel schreef:
Frog schreef:Vaak gebeurt dat bij gevaar voor anderen of diegene zelf.


Dat gebeurt alléén bij gevaar voor anderen of zichzelf. Daar lijkt me hier nog geen sprake van.

Minimaal twee liter bier én anderhalve liter wijn per dag plus de nodige cocaïne lijkt mij in ieder geval buitengewoon ernstig. Hij loopt met dit gedrag een groot gevaar voor zichzelf.
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Perry » di jul 14, 2015 5:22 pm

Maurits schreef:
ParadijsVogel schreef:
Frog schreef:Vaak gebeurt dat bij gevaar voor anderen of diegene zelf.


Dat gebeurt alléén bij gevaar voor anderen of zichzelf. Daar lijkt me hier nog geen sprake van.

Minimaal twee liter bier én anderhalve liter wijn per dag plus de nodige cocaïne lijkt mij in ieder geval buitengewoon ernstig. Hij loopt met dit gedrag een groot gevaar voor zichzelf.

Dat heb ik (zonder de coke) ook wel 'ns weggekregen op een doordeweekse dag...
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Rudolph » di jul 14, 2015 5:25 pm

JongGeleerd schreef:
Maurits schreef:Minimaal twee liter bier én anderhalve liter wijn per dag plus de nodige cocaïne lijkt mij in ieder geval buitengewoon ernstig. Hij loopt met dit gedrag een groot gevaar voor zichzelf.

Dat heb ik (zonder de coke) ook wel 'ns weggekregen op een doordeweekse dag...

xoxo dikke lebber van je favoriete rendier :blowkiss:
Avatar gebruiker
Rudolph
Voorproefje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2800
Geregistreerd: do dec 12, 2013 9:42 pm
Woonplaats: Noordpöhl

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Maus » di jul 14, 2015 5:31 pm

Dit is voorlopig m'n laatste bijdrage aan de discussie. Ik heb gezegd wat m'n hart me ingaf te zeggen.

De ernst zit h'm hierin: veel mensen op dit forum (ik ook) gaan zich idd wel eens te buiten aan veel te veel drank. Rudolph zegt het eigenlijk met bovenstaand berichtje al: "ik heb ook wel eens op een dag zoveel gezopen". Dit kan de beste overkomen. Maar als je chronisch elke dag zoveel alcohol naar binnen werkt, dan ben je al ernstig ziek en is hulp op (zeer) korte termijn noodzakelijk.

TS: veel wijsheid in dit complexe proces!
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Perry » di jul 14, 2015 5:42 pm

Een fles wijn + 2L bier is eigenlijk m'n minimum als ik drink, maar ik sla wel 'ns een paar dagen over.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Perry » di jul 14, 2015 5:55 pm

Alles gaat over mij!
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Rudolph » di jul 14, 2015 6:09 pm

Je bent nu iemand anders' serieuze verslaving nu aan het baggetaliseren als de mofo JG. Doe normaal :#:
xoxo dikke lebber van je favoriete rendier :blowkiss:
Avatar gebruiker
Rudolph
Voorproefje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2800
Geregistreerd: do dec 12, 2013 9:42 pm
Woonplaats: Noordpöhl

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Fool » di jul 14, 2015 11:05 pm

Even zonder alle posts gelezen te hebben, houd wel in de gaten dat je zo'n gesprek houd als hij nuchter is! Onder invloed zal het kant noch wal raken.
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Vriend is langzaam naar de klote aan het gaan

Berichtdoor Ted Bundy » di jul 14, 2015 11:34 pm

'tis pompen of verzuipen.
Prototype schreef:
Ted Bundy schreef:
Bourjois schreef:Mensen die wiet roken zijn doorgaans mensen die graag comfortabele kleding verkiezen boven merkkleding. Walgelijk.
Avatar gebruiker
Ted Bundy
Donateur
Offline
 
Posts: 1912
Geregistreerd: vr jan 10, 2014 9:50 pm

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Alcohol

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron