Dr Peakip schreef:Nee, op je zestiende vind ik dat niet normaal. XTC trouwens ook niet.
jonko_man schreef:een maand geleden ofzo had een vriend van mij ineens een sealtje bij zich. eerst wou ik het niet, maar ik had het uiteindelijk wel gedaan.
3 week geleden ook weer sos gehad bij een vriend thuis.
de laatste keer sos was vorig weekend. ik was met mijn vrienden op een feest en een vriend bood me een sleutelpuntje aan midden in een drukke kamer. ik was zo in de war van de xtc dat ik zonder na te denken het snoof. mijn tweelingbroer zag het. (wat niet de bedoeling was)
dus die zondag toen mijn ouders ff weg waren komt ie naar mijn kamer en flipt hem helemaal.
hij vertelde huilend dat hij zaterdagnacht heeft gejankt ik bed. dat heeft wel een grote indruk gemaakt, en toen heb ik hem beloofd om het niet meer te doen.
daarna begon ik me wel zorgen te maken. sos op je 16e, is dat wel normaal? Opzich wil ik het wel een keer per maand doen, maar ik heb het mn broer belooft.
ik waardeer het zeer als jullie eerlijk zeggen wat jullie hiervan vinden.
Dr Peakip schreef:Nee, op je zestiende vind ik dat niet normaal. XTC trouwens ook niet.
Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Vinnie schreef:Als je het echt maar 1keer per maand doet zie ik het probleem niet, als je maar niet stiekem meer gaat doen
Ketamientje schreef:Vinnie schreef:Als je het echt maar 1keer per maand doet zie ik het probleem niet, als je maar niet stiekem meer gaat doen
Ja verstandig voor een jochie van 16. Dan hoor je trillend op je benen te staan van stiekem je eerste jointje.
Ik ken ook een paar die er totaal geen moeite mee hadden op die leeftijd. Is nu helemaal niks van terecht gekomen en snuiven vanaf wo t/m zo. Als je er op die leeftijd zo weinig moeite mee hebt is het veel te laagdrempelig, en zit je op je 18e zwaar aan de G of Sos.
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede
Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten
Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Maus schreef:Van het één komt (bijna) altijd het ander...
Niet doen dus, is mijn advies.
Vinnie schreef:
En dat jij op je 16de pas je eerste jonko rookte terwijl je hem half in je broek scheet betekend niet dat elke 16 jarige dat hoeft te doen.
Tuurlijk er zijn risico's maar een keer in de maand SOS doen lijkt mij minder schadelijk dan je elk weekend verrot zuipen (of elke dag smoke)
blaatschaap404 schreef:Voordat iedereen begint te roepen dat het af en toe echt wel kan, ja dat kan best, maar van wat ik tegenwoordig op feestjes rond zie dwalen en heb gesproken weet ik ook dat ik denk wel 80% geen rem heeft of weet waar hij/zij mee bezig is en wat dit voor effecten gaat hebben op het langere termijn.
Vinnie schreef:blaatschaap404 schreef:Voordat iedereen begint te roepen dat het af en toe echt wel kan, ja dat kan best, maar van wat ik tegenwoordig op feestjes rond zie dwalen en heb gesproken weet ik ook dat ik denk wel 80% geen rem heeft of weet waar hij/zij mee bezig is en wat dit voor effecten gaat hebben op het langere termijn.
ik ben het voor de rest wel redelijk met je eens hoor (saaie lul) het best is het inderdaad op te wachten tot je 24/30ste maar het is nog verstandiger om helemaal geen drugs te gebruiken.
en die 80% waar hij het over hebt zijn nou niet bepaald het soort mensen die eerst op een forum gaan vragen of het verstandig is het te doen. persoonlijk denk ik dat een keer in de maand gebruiken niet heel schadelijk is voor de hersenontwikkeling of andere organen.
maar goed ik heb zijn vraag nog eens een keer doorgelezen en het lijkt er een beetje op of die 1 keer in de maand een smoesje naar jezelf is aangezien jij je broer hebt beloofd niet meer sos te snuiven.
en als je aan je broer beloofd hebt om geen sos meer te snuiven dan kan je dat beter ook niet doen omdat:
1 jij je relatie met je broer verpest
2 je broer jou waarschijnlijk gaat naaien bij je ouders
3 je ouders denken meteen dat je een junk bent een voor je het weet is je gezinssituatie zo focked op dat je drugs gaat gebruiken om problemen te vergeten.
als je sos doet wees daar dan ook eerlijk over tegen je tweelingbroer anders wordt je al een liegende junk voordat je überhaupt veel drugs hebt gebruikt
jonko_man schreef:bedankt voor jullie advies, ik weet ook jullie gelijk hebben, coke is denk ik idd sneaky spul. die zondag erna had ik er ook gelijk spijt van. xtc ga ik denk ik een keer in de 2 maand ofzo doen. ik kan wel denken van "ach, af en toe kan geen kwaad", maar ik weet bijna zeker dat als ik het vaker ga doen dat het dan niet goed komt.
Vinnie schreef:@perry volgens die criteria mag jij zelf ook geen drugs gebruiken, je woont nog thuis en hebt geen school
JongGeleerd schreef:Ik raad je ten zeerste aan drugs links te laten liggen totdat je enigszins het zelfstandig leven hebt leren kennen (vervolg onderwijs +op jezelf wonen) Zo is het nog geen deel van je levensstijl en zijn je hersenen en je persoonlijkheid heel wat verder ontwikkeld. Je vindt vaak jezelf nu al erg volwassen, maar geloof me, je leert nog veel over jezelf de komende jaren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten