Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Afvallen blowen?

Vragen over alles wat met wiet of hasj te maken heeft mag je hier plaatsen.

Re: Afvallen blowen?

Berichtdoor Peptalk » za jul 16, 2011 2:47 pm

Antifa schreef:Ben er zelf ook van afgevallen, nooit vreetkicks gehad :p wel nieuwsgierig hoe het nou kan dat zoveel mensen dat wel krijgen als ze blowen.


Misschien roken ze er minder/geen nicotine bij?

Bij puur roken en niet eten van te voren krijg ik, nog steeds, gegarandeerd vreetkicks.

Een dikke joint met weinig wiet en veel tabak gaat me dat niet opleveren..
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Afvallen blowen?

Berichtdoor stan539 » di jul 19, 2011 4:53 pm

je bloedsuikerspiegel gaat omlaag als je blowd, dit wil je lichaam weer omhoog zetten dus ga je meer eten, het legt echt aan de persoon en aan wat/hoeveel je eet tijdens een vreetkick ;)
Stan Borsht.
stan539
Newbie
Offline
 
Posts: 11
Geregistreerd: ma jul 18, 2011 3:15 pm

Re: Afvallen blowen?

Berichtdoor Saikedellik » di jul 19, 2011 10:09 pm

Mwah ik vraag me af of je bloedsuikerspiegel daalt van blowen.. Ik heb diabetes, en als ik iets gebruik dan controleer ik mijn bloedsuiker regelmatig (elk uur), maar van blowen heb ik nog nooit gehad dat deze echt daalt ofzo.
Junk.
Avatar gebruiker
Saikedellik
Donateur
Offline
 
Posts: 1712
Geregistreerd: vr jun 03, 2011 4:30 pm

Re: Afvallen blowen?

Berichtdoor Peptalk » di jul 19, 2011 10:36 pm

In deze link http://www.wietforum.nl/Medicaal-Gebruik-Bij-Diabetes-t49760.html word een stuk tekst gequoted van jelinek waarin staat dat het toch echt zorgt voor een bloedsuikerdaling..

Maar als jouw ervaring anders uitwijst, betekend dit dus dat dit lang niet bij iedereen zo is.
Kun je met jouw ''aparaat'' ook makkelijk andere (stoners) testen? Even een particulier privé onderzoekje houden:P
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Afvallen blowen?

Berichtdoor Saikedellik » di jul 19, 2011 10:57 pm

Heb je wel een punt, niet iedereen is hetzelfde inderdaad.

Dat valt wel te regelen ja, ik ga een keer een onderzoekje houden, leuk :D Ik laat het weten als ik meer weet.

De link die je geeft gaat trouwens wel over iemand met Diabetes type 2, waar alles heel anders ligt. Deze personen kunnen minder gevoelig zijn voor insuline namelijk, waarvan ik denk dat dit hier het geval is. Wiet zou dan bijvoorbeeld ook ervoor kunnen zorgen dat cellen in je lichaam makkelijker insuline opnemen. Dit zou dan bij gezonde personen weer niet van toepassing zijn, omdat die sowieso al wel gevoelig zijn voor insuline.

Wel een boeiend onderwerp dit op zich :)
Junk.
Avatar gebruiker
Saikedellik
Donateur
Offline
 
Posts: 1712
Geregistreerd: vr jun 03, 2011 4:30 pm

Re: Afvallen blowen?

Berichtdoor Claviceps » di jul 19, 2011 11:09 pm

Peptalk schreef:Atleten die in rust een verhoogd metabolisme hebben zijn, als ik dat stuk uit bovenstaand onderzoek lees, vooral bodybuilders of mensen die aan andere krachtsporten doen.
Volgens het onderzoek zorgen conditionele sporten er niet voor dat je in rust een hoger metabolisme hebt. Juist die mensen blijven een hoge hartslag houden tijdens rust t.o.v. ´echte´ atleten waarbij de hartslag in rust veel lager is dan bij niet sporters.

Niet bepaald. Een olympische zwemmer of sprinter heeft ook een grotere spiermassa dan een "normaal mens".

Peptalk schreef:Even terug naar cannabis.
Bij het trainen, en dat vooral bij doelbewuste vet verbranding, is het ideaal als je hartslag zo´n 60/70% van het maximale tekeer gaat. Daarbij verlies je dus het meeste vet.
Mijn gemiddelde hartslag: 68
Mijn gemiddelde hartslag stoned(zonder nicotine): 120
Mijn hartslag maximaal: 200

Ik gok er inderdaad op dat wanneer we hele dagen cannabis zouden gebruiken en stil bleven zitten dat we dan gewicht zouden verliezen ja. Je moet immers ook eten.

Deze beredenering is incorrect in mijn ogen. Je lichaam doet bij het sporten meer dan alleen je hartslag verhogen. Als jij op de bank zit met een hartslag van 200 zal dat vrij weinig doen in termen van gewichtverlies ook als je normaal eet en je lichaam zijn normale functies uitvoert. Er vind immers geen intensieve verbranding plaats zoals bij het sporten er verschillende spiergroepen gestimuleerd worden. Theoretisch gezien kun je wellicht paar grammen afvallen maar niet in termen zoals over afvallen in deze thread gesproken word. Hierbij gelden dan ook extreme omstandigheden die niet bepaald gezond zijn (minimale voeding, langdurig verhoogd hartslag etc.)

Peptalk schreef:Die drug bestaat wel, neem bijvoorbeeld amfetamine of endorfine. Stil zitten word lastig, maar afvallen lukt geheid. Dan zie je dus dat mijn hartslag eigenlijk ideaal verhoogd voor vet verbranding. Zonder het bewegen van spieren zal het, zoals jij al zegt, niet heel erg veel uitmaken.
Maar vind het toch een verrassend kloppend rekensommetje.

Een vergelijking met amfetamine is onterecht daarin amfetamine wel daadwerkelijk de basal metabolic rate verhoogd volgens de wetenschappelijke literatuur. Spreek je trouwens hier over ephedrine of endorfine?

Peptalk schreef:Correlation does not imply causation
Dat blijft kloppen, maar aan de hand van de 'correlation' ga ik wel twijfelen of 'causation' mogelijk zou zijn. Zoals je zelf al zegt blijven er veel te veel variabelen om iets te kunnen bewijzen, maar ik vind het altijd leuk om dingen in twijfel te trekken.

Wetenschappelijk kunnen we de baseline basal metabolic rate van iemand meten met bijvoorbeeld een calorimeter. Als we de invloed van cannabis hierop willen testen kunnen we simpel gezegd een gecontroleerd experiment uitvoeren waarbij dezelfde patiënten zonder en met cannabis getest worden en kijken naar de invloed op de basal metabolic rate.

Antifa schreef:Ben er zelf ook van afgevallen, nooit vreetkicks gehad :p wel nieuwsgierig hoe het nou kan dat zoveel mensen dat wel krijgen als ze blowen.

Hate to sound like a broken record, maar dit is gewoon weg wetenschappelijk niet bevestigd. Daarnaast zou het levensgevaarlijk kunnen zijn als AIDS/HIV en kankerpatiënten cannabis geadviseerd worden en daardoor nog meer gewicht verliezen. Lijkt mij niet bepaald verantwoord. Aangezien we allemaal verschillen en er verschillende cannabis strains zijn lijkt mij dat het wel of niet krijgen van "vreetkicks" in alle waarschijnlijkheid gelinkt is aan de cannabis strain en de persoon.

stan539 schreef:je bloedsuikerspiegel gaat omlaag als je blowd, dit wil je lichaam weer omhoog zetten dus ga je meer eten, het legt echt aan de persoon en aan wat/hoeveel je eet tijdens een vreetkick ;)

lolnoob schreef:Vreetkick zit wel echt tussen je oren, als je niets gaat eten ga je het niet afsterven van de honger. Maar als je eenmaal begint stop je niet en het is ook zo lekker altijd :)

Wetenschappelijk is er indicatie dat cannabis daadwerkelijk het gebied in de hersenen stimuleert dat honger reguleert.
- Cannabis Ingredient Can Help Cancer Patients Regain Their Appetites and Sense of Taste, Study Finds (2011)
- Cannabinoids and appetite: Food craving and food pleasure. (2009)
- Meer artikelen.

Miele schreef:Mwah ik vraag me af of je bloedsuikerspiegel daalt van blowen.. Ik heb diabetes, en als ik iets gebruik dan controleer ik mijn bloedsuiker regelmatig (elk uur), maar van blowen heb ik nog nooit gehad dat deze echt daalt ofzo.

Effects of cannabis on diabetes
The previous section raises the issue of patients using cannabis to self-medicate for certain conditions. There are well-documented reports of cannabis use leading to reduced headache, migraine and post-surgery pain. However, in relation to diabetes, there are only anecdotal reports of cannabis use reducing stress levels and blood sugar levels.

There are also numerous websites that advocate or support medical uses of cannabis, often as part of wider campaigns concerning cannabis use. In the majority of cases the claims that are made about the beneficial effects in diabetes appear to be unsubstantiated, disingenuous or inaccurate. Claims are often not supported by references at all, or are supported by references of uncertain quality. In other cases, claims are made that appear to represent a partial but wholly misleading interpretation of study findings. An example of this is the claim that cannabis use can prevent diabetes, often supported (if referenced at all) by citing experimental animal studies that used CBD (usu- ally only present in small quantities in herbal cannabis). Such animal studies, for example those by Weiss and colleagues, make no such claims for cannabis.

The evidence for whether herbal cannabis has beneficial or adverse effects in diabetes remains inconclusive. Various web- sites make anecdotal reports about cannabis having beneficial effects, such as stabilising or lowering blood sugar. Some also report adverse effects, such as Stark, who comments that cannabis may cause ‘decreased judgement’ and increased appetite, but offers no additional information about these effects (e.g. whether ‘judgement’ includes awareness of impending hypoglycaemia). However, physiological and pharmacological studies do not provide unequivocal support for anecdotal reports and claims of benefit of herbal cannabis in diabetes; rather, if anything, they point to the situation being highly complex.

THC, the major active component of herbal cannabis, appears to principally exert its pharmacological action by stimulating the endocannabinoid system, via the cannabinoid cell-surface receptors CB1 and CB2. This system appears to have a role in the regulation of body weight and food intake, and the development of hyperglycaemia, insulin resistance and dyslipidaemia.

Voor meer kun je de hele paper hier lezen The role of cannabis and cannabinoids in diabetes (2010)
Anecdotal betekent: "based on or consisting of reports or observations of usually unscientific observers <anecdotal evidence>"

Peptalk schreef:In deze link http://www.wietforum.nl/Medicaal-Gebruik-Bij-Diabetes-t49760.html word een stuk tekst gequoted van jelinek waarin staat dat het toch echt zorgt voor een bloedsuikerdaling..

Maar als jouw ervaring anders uitwijst, betekend dit dus dat dit lang niet bij iedereen zo is.
Kun je met jouw ''aparaat'' ook makkelijk andere (stoners) testen? Even een particulier privé onderzoekje houden:P

Gezien de post datum van 2008 lijkt mij dat deze informatie niet meer correct is. De informatie zelf is ook niet meer op de Jellink site terug te vinden (via hun eigen search en google geprobeerd).
http://www.jellinek.nl/themas/drugs__me ... _medicatie

Als jullie informatie vinden die mijn verhaal tegenspreekt sta ik er zeker voor open. Echter in mijn uitgebreide zoektocht ben ik geen enkel wetenschappelijk artikel tegen gekomen die spreekt over gewichtverlies als resultaat van cannabis gebruik. Er zijn wel voldoende topics waar hetzelfde vermoede besproken wordt echter ben ik van mening dat deze eerder door gedrag, nicotine, overig drugsgebruik en andere variabelen te verklaren zijn dan het daadwerkelijke cannabis gebruik, vooral omdat de wetenschap het tegenspreekt en de werking van cannabis juist het tegengestelde is.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Afvallen blowen?

Berichtdoor adolferkens » za feb 15, 2014 11:11 am

Ik ben worstelen met overgewicht. Mijn hartslag gaat omhoog als ik dat doe elke intensieve training. Ik moet afvallen. Elke aanbeveling?
adolferkens
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: za feb 15, 2014 11:06 am

Re: Afvallen blowen?

Berichtdoor Ben » za feb 15, 2014 11:52 am

adolferkens schreef:Ik ben worstelen met overgewicht. Mijn hartslag gaat omhoog als ik dat doe elke intensieve training. Ik moet afvallen. Elke aanbeveling?


Beste Adolf,

Ik ben persoonlijk worstelen met overgewicht. De roze variant. Net iets anders dan jouw situatie maar eveneens onaangenaam. Bij elke intensieve training krimpt mijn dikke teen twee millimeter. Ik ben nogal een fitnessjunkie, een atleet, een sportman van de eerste klasse, maar mijn dikke teen is ondertussen niet langer dan mijn kleine teen. Hij is nog wel even dik. Alles is raar. Nog eens. Alles is raar.

Wat ik doe, is een levende cavia onder mijn oksel binden met een roze lintje, als ik intensief ga trainen. Dit helpt verrassend goed de schade te beperken. Ik heb gehoord dat als je worstelen met overgewicht bent, je ditzelfde eens zou kunnen proberen met een dwergkonijn. Na de training, als het dwergkonijn helemaal nat en geurig is van jouw okselzweet, moet je het beestje vier klavertjes voeren en dan zijn oogballen opvreten.

Hopelijk helpt dit.

Ben
Avatar gebruiker
Ben
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 384
Geregistreerd: zo sep 15, 2013 3:17 pm

Re: Afvallen blowen?

Berichtdoor Snater » zo feb 16, 2014 1:06 pm

Volgens mij hangt het er vanaf hoeveel je blowt.
Bijvoorbeeld van die mensen die al jaren meerdere joints per dag roken, zijn (meestal) graat mager.

Volgens mij verdwijnen na een tijdje gewoon de vreetkicks en dat soort bijwerkingen van blowen en ga je er juist alleen maar minder van eten, omdat je alleen nog maar aan het blowen bent.
Avatar gebruiker
Snater
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 386
Geregistreerd: ma jul 08, 2013 2:20 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Afvallen blowen?

Berichtdoor Claviceps » do feb 20, 2014 1:51 am

A Scientific Explanation of How Marijuana Causes the Munchies
THC appears to increase our sensitivity to scents and flavors by using naturally occurring neural networks to convince the brain that it's starving
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Afvallen blowen?

Berichtdoor Poseidon » do feb 20, 2014 2:07 am

Interessant artikel. Ga het morgen tijdens het ontbijt nog eens kritisch doorlezen.
Anyway. Naast het sparen van mijn longen vormt dat krankzinnige opvreten van alles in huis t/m 'S nachts pizza's bestellen een goede motivatie om maar zelden een pijp te paffen.

Vermoedelijk weeg ik anders in no time 140 kg. :s
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Afvallen blowen?

Berichtdoor Cannabisroker » vr feb 21, 2014 4:28 pm

Ik blow dagelijks, en ik ben zo'n 7-8 kilo afgevallen sinds ik daarmee ben begonnen. Dit komt doordat ik overdag simpelweg geen eetlust heb als ik de dag/avond ervoor flink heb lopen smoken. Natuurlijk heb ik ook vreetkicks, maar ik heb het gevoel dat ik daarmee de calorieën aanvul die ik eigenlijk heb gemist overdag. Ik ontbijt en lunch bijna nooit, maar dit komt grotendeels ook door mijn verneukte dagritme.
Ik ben niet de enige van mijn vriendengroep die dit merkt, vrienden die net zoveel (of meer) consumeren als ik zeggen ook dat ze alleen eten als ze honger hebben. Dus niet, oh ik heb zin in eten, dus ik ga eten.
Ook merk ik wel eens dat als ik hongerig ben voor dat ik mezelf bedwelm, de honger verdwijnt als ik weer stoned ben.

Een tip om overmatig eten te voorkomen bij het blowen, geen suikervrije troep eten/drinken. Je lichaam denkt dat er suikers binnenkomen doordat je eten/drinken zoet smaakt. Maar aangezien je chemische rommel binnenkrijgt raakt je lichaam daar niet van verzadigd, dus komt de drang om de voorraadkast leeg te roven naar boven.

Natuurlijk zijn dit mijn bevindingen en moet dit niet gezien worden als absolute waarheid.
Cannabisroker
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: di feb 11, 2014 5:22 pm

Re: Afvallen blowen?

Berichtdoor snuifduif » vr aug 18, 2017 8:40 pm

Cannabisroker schreef:
Een tip om overmatig eten te voorkomen bij het blowen, geen suikervrije troep eten/drinken. Je lichaam denkt dat er suikers binnenkomen doordat je eten/drinken zoet smaakt. Maar aangezien je chemische rommel binnenkrijgt raakt je lichaam daar niet van verzadigd, dus komt de drang om de voorraadkast leeg te roven naar boven.



Broscience op z'n best
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Vorige

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Coffeeshop

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner