peprick schreef:ik heb zelf geen rijbewijs en rij dus niet (ja zwart met de metro) maar ik vind dat je zelfs niet met medicatie op het verkeer in mag er zijn meer ongelukken door sufheid van medicatie dan j zou denkn, maar dat word ook nooit gemeld...
Cropp schreef:Dat mag bij bepaalde medicatie ook niet.
Jules schreef:Geel is voor zo ver ik weet inderdaad alleen een waarschuwing.
Jules schreef:Geel is voor zo ver ik weet inderdaad alleen een waarschuwing.
Jules schreef:Ik geef je groot gelijk.
Al is het wel zo dat je van veel meds na enkele tijd geen suffigheid meer merkt.
Rijden onder invloed is een misdrijf. Wie gaat rijden met drank op, brengt zichzelf en anderen in gevaar. Maar niet alleen alcohol heeft dat effect, ook sommige medicijnen. Dat komt door bijwerkingen zoals sufheid, wazig zien en onhandigheid.
Vanadesse schreef:Jules schreef:Ik geef je groot gelijk.
Al is het wel zo dat je van veel meds na enkele tijd geen suffigheid meer merkt.
Mja, maar dan alsnog. Ik kan mag met 1 glas alcohol op ook rijden, maar doe het toch niet. Het gevoel alleen al vind ik niet prettig en dan ga ik me onzeker gedragen, en onzekerheid achter het stuur is sowieso al killing.
Jules schreef:Ik heb er geen ervaring mee; ik zit alleen suf op mijn fiets of loop als een dwaas over straat.
Jules schreef:Ik geef je groot gelijk.
Peptalk schreef:Jules schreef:Ik geef je groot gelijk.
Ook op Ritalin staat zo'n gele sticker.
Zou toch zeggen dat ik liever bij een ADHD'er met dan zonder ritalin in de auto zit.
Mits deze het dus al geruime tijd gebruikt ja.
Flameon schreef:Mercie Boekoe!
Flameon schreef:Onder invloed van DENKT men dat men beter kan rijden mijn inziens.
Je zal met een wietje op inderdaad rustiger rijden, maar zie je links rechts en achter nog alles? Op tijd!
Dione schreef:Bij ritalin geldt die waarschuwing alleen in het begin als je nog moet wennen aan de dosis. Tenminste dat zeiden zowel mijn psychiater als mijn apotheker toen ik begon met ritalin. Als je gewend bent zou het juist zo moeten zijn dat je veiliger rijdt doordat je je beter kunt focussen.
Peptalk schreef:Dione schreef:Bij ritalin geldt die waarschuwing alleen in het begin als je nog moet wennen aan de dosis. Tenminste dat zeiden zowel mijn psychiater als mijn apotheker toen ik begon met ritalin. Als je gewend bent zou het juist zo moeten zijn dat je veiliger rijdt doordat je je beter kunt focussen.
En wat is hiermee de tegenstelling tot mijn punt?
Of was het gewoon een aanvulling?
Flameon schreef:Mercie Boekoe!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten