Vragen over alles wat met wiet of hasj te maken heeft mag je hier plaatsen.
za maart 19, 2011 4:19 am
Blowen & rijden, wat vinde jullie ervan?
Kan het, kan het niet, is er gradatie in hoeveelheid gebruik enz enz...
SHOOT
za maart 19, 2011 4:24 am
Sowieso zou ik drugsgebruik in het verkeer moeten afkeuren. Maar dan zou ik de hypocrisie zelve zijn. Maar onder invloed van wiet en alcohol zou ik sowieso niet rijden. Reactievermogen, concentratie, het feit dat ik door autorijden, alleen al, een soort van gehypnotiseerd raak.. ik kan wel door blijven gaan, maar dit lijkt me genoeg.
za maart 19, 2011 9:51 am
Voor mij is het goed te doen.
Wiet heeft namelijk geen invloed op mijn reactie vermogen, or waarnemingsvermogen.
Ik denk wel dat het scheeld of je af en toe blowd of constant.
Mijn state of mind is er een beetje aan gewent denk ik.
Het enige negatieve dat ik merk is dat ik de route vaak verkeerd rij.
Ik let dus goed op de weg, het overige verkeer maar hoe ik moet rijden (links, rechts ed.) is vaak wat moeilijker.
Dus ik zou zeggen: Het maakt zeker verschil.
Wat voor persoon ben je, hoevaak blow je, hoeveel blow je (dosis) en hoe goed kun je nuchter auto rijden.
Exceptional Insight schreef:het feit dat ik door autorijden, alleen al, een soort van gehypnotiseerd raak..
Dit heb ik namelijk nog nooit gehad....
za maart 19, 2011 9:55 am
Peptalk schreef:Exceptional Insight schreef:het feit dat ik door autorijden, alleen al, een soort van gehypnotiseerd raak..
Dit heb ik namelijk nog nooit gehad....
Nee? Als je een lang stuk hebt gereden, word je dan niet rustig, duf?
za maart 19, 2011 9:55 am
Afgekeurd. Pure wiet en fietsen tijdens deze high, is dan wel een meesterlijke combinatie, mits je wind mee hebt, het prachtig weer is buiten, en je fiets goed is, en nog meer van die meespelende factoren zoals je geestelijke gesteldheid en erectieproblemen...
za maart 19, 2011 9:59 am
Exceptional Insight schreef:Peptalk schreef:Exceptional Insight schreef:het feit dat ik door autorijden, alleen al, een soort van gehypnotiseerd raak..
Dit heb ik namelijk nog nooit gehad....
Nee? Als je een lang stuk hebt gereden, word je dan niet rustig, duf?
Nee eerder zenuwachtig en gespannen.
Ik stop ook elk uur/anderhalf uur, een kwartier om (evt. te rollen
) m'n benen te strekken en even wat rond te lopen.
Máár ik ben het dan ook redelijk gewent om langere stukken te rijden, dat scheelt misschien.
za maart 19, 2011 10:00 am
herejezus schreef:Afgekeurd. Pure wiet en fietsen tijdens deze high, is dan wel een meesterlijke combinatie, mits je wind mee hebt, het prachtig weer is buiten, en je fiets goed is, en nog meer van die meespelende factoren zoals je geestelijke gesteldheid en erectieproblemen...
Het aantal dodelijke fiets ongelukken is de laatste 5 jaar vervierdubbeld hoorde ik laatst.
Dit kwam dan vooral door drank- en drugsgebruik.
Officeel mag je op de fiets ook niet onder invloed zijn namelijk!
Maar het kan wel lekker zijn, maar dan zeker wel windje mee ja.
za maart 19, 2011 10:01 am
Het is zeker lekker. Ik fietste altijd regelmatig tijdens paddo trips. Heerlijk, reizen en denken gaan goed samen. Zeker als je in leuke natuurlijke omgevingen rond fietst.
za maart 19, 2011 10:03 am
Ik rij elke dag wel eens stoned, maar dan wel op een brommer.
Als ik denk dat het niet meer gaat ga ik wel lopen, of 5 km/u rijden.
za maart 19, 2011 10:05 am
Met paddo's op de auto in (bijrijder uiteraard) is minder leuk.
Vond het allemaal te snel gaan (ook binnen bebouwde kom), alles kwam nogal op me af en voelde me erg opgesloten in die auto. (Vrij dikke mercedes, dus daar lag het niet aan:P).
Heb wel eens op LSD getript, in de auto. Maar dit was stilstaand, op een mooie natuurrijke plek.
Was wel erg tof!
za maart 19, 2011 3:14 pm
Afgekeurd. Met geen enkele drugs moet je deelnemen aan het verkeer, dan ben je heel fout bezig
za maart 19, 2011 3:31 pm
Ik denk dat dit per persoon en middel toch erg verschillend is.
Nou wil ik niet arrogant overkomen, met ik kan toch wel rijden hoe van de kaart ik ook ben.
Maar feit is dat er verschil zit tussen de kwaliteiten van bestuurders, en dat sommige mensen überhaupt al niet achter het stuur zouden mogen kruipen.
Afgezien van dat, denk ik dat je bijv. met een kleine dosis speed of dextro (vooral voor de ADHD'ers onder ons) juist beter kan concentreren. Uiteraard kan dit ook verkeerd uit pakken.
Ik bedoel alleen te zeggen dat je nooit kunt zeggen dat het altijd onverantwoordelijk is, en dat je fout bezig bent.
za maart 19, 2011 3:52 pm
Er is wel onderzoek naar gedaan, en daar kwam uit dat het afhangt van de mate waarin je stoned bent. Als ik tussen stoned en nuchter in zit rij ik beter dan wanneer gewoon nuchter, omdat ik dan minder bruusk rijd en wat voorzichtiger ben. Maar dat is dus zeker niet negatief. Maar toch een paar uur tussen laten. Ik heb ook niet het idee dat het mijn reactievermogen negatief beïnvloedt. Toen ik nog niet dagelijks blowde had ik ook wel gezegd dat het niet kon, maar goed. De beste bestuurder die ik ken is trouwens altijd stoned
za maart 19, 2011 3:54 pm
Onder invloed van DENKT men dat men beter kan rijden mijn inziens.
Je zal met een wietje op inderdaad rustiger rijden, maar zie je links rechts en achter nog alles? Op tijd!
za maart 19, 2011 6:21 pm
Afhankelijk van je stonedheid net als bij alcohol met promillages dus.
En als je dronken bent kan je niet ff "nuchter" doen. Bij stoned zijn lukt dit beter.. maar dat is ook ervaring denk ik.
Rond shops zie je genoeg mensen rijdend blowen. Ik zelf wacht er altijd wel een uur of 2 mee dan voel ik misschien ergens nog iets maar ben ik verder wel mezelf.
za maart 19, 2011 10:24 pm
Flameon schreef:Onder invloed van DENKT men dat men beter kan rijden mijn inziens.
Je zal met een wietje op inderdaad rustiger rijden, maar zie je links rechts en achter nog alles? Op tijd!
Ik wel ja.
Juist wanneer ik nuchter ben, ben ik te arrogant om achterom te kijken, en ben ik veel minder sociaal.
Maar ik denk echt dat het scheeld of je dagelijks blowt of niet.
Ik kan overigens overal prima functioneren onder invloed.
Zelfs sport activiteiten of cognitieve uitdagingen.
za maart 19, 2011 10:28 pm
Peptalk schreef:Ik kan overigens overal prima functioneren onder invloed.
Dan zijn je hersenen het 'onder invloed zijn' gaan beschouwen als normaal.
za maart 19, 2011 10:43 pm
Peptalk schreef:Juist wanneer ik nuchter ben, ben ik te arrogant om achterom te kijken, en ben ik veel minder sociaal.
Oh ja! Jij was één van die wietpriesters. Je wordt socialer door wiet. Wie houd je voor de gek?
za maart 19, 2011 10:57 pm
Vermakelijke antwoorden, dit keer ga ik er maar niet op in. Ik keur het dus af. Heb zelf wel eens met uppers gereden, maar dat wil ik niet meer doen.
za maart 19, 2011 11:00 pm
Als ik aan de uppers rijd, iets dat normaal gesproken zelden voorkomt, rijd ik wel expres voorzichtiger. "Kan ik net wel, of net niet meer inhalen?" Dan wordt het net niet.. Dat soort dingetjes. Puur vanwege het bloedonderzoek achteraf natuurlijk, mocht het mis gaan.
za maart 19, 2011 11:07 pm
Flameon schreef:maar zie je links rechts en achter nog alles? Op tijd!
Ja.
zo maart 20, 2011 6:23 pm
Exceptional Insight schreef:Peptalk schreef:Juist wanneer ik nuchter ben, ben ik te arrogant om achterom te kijken, en ben ik veel minder sociaal.
Oh ja! Jij was één van die wietpriesters. Je wordt socialer door wiet. Wie houd je voor de gek?
Socialer in het verkeer.
Met wiet op heb ik bijvoorbeeld minder last van mensen die geen rijbewijs zouden moeten hebben. Minder haast en geduldiger naar anderen etc.. Normaal heb ik wel geduld voor vrachtwagens die keren enzo.. die doen hun best. Maar bejaarden of idioten die geen aanleg hebben
die krijgen dat wel te voelen.. na een blow maak ik me er veel minder druk om en ben ik dus socialer in het verkeer. Ondanks dat ik misschien geen woord meer tegen mijn passagiers zeg
zo maart 20, 2011 6:26 pm
Ik ben van mening at je inschattingsvermogen sowieso wel minder is mr Haze.
Dat je rustiger rijdt, dat geloof ik dan wel weer graag
zo maart 20, 2011 6:31 pm
Ik denk niet dat je reactievermogen evengoed is wanneer je stoned bent. Zelf was ik als ik stoned was ook vaak snel afgeleid door bijvoorbeeld alleen al de wind. Ik vind het bij autorijden sowieso al lastig om steeds mijn gedachtes erbij te houden, omdat ik er vaak wat dufjes van wordt. Met wiet op zou dat alleen maar versterkend zijn. Het zal wellicht afhangen van hoeveelheid gebruik, manier van stonedheid, je ervaring op de weg etc. Maar ik keur het gewoon af.
zo maart 20, 2011 6:57 pm
Ik keur het ook af. Ik ben een zeer regelmatig blower, en (toch) vind ik mijn reactiesnelheid dalen als ik heb geblowd. Ik heb zelf ook praktisch niets rijervaring, dus voor mij is het zeker niet verstandig.
Veel vrienden van me doen het echter wel. Bij mensen die van 's morgens tot 's avonds eigenlijk stoned zijn maar toch nog actief zijn heb ik er niet echt een probleem mee om mee te rijden voor korte ritjes. Iemand die minder frequent blowt vertrouw ik toch niet echt achter het stuur.
Als je het even cru bekijkt bestuur je eigenlijk wel een moordwapen, en vanaf er ook maar iets fout gaat, heb je niets in je voordeel te zeggen als je aan het blowen was. Ik zou zelf niet die gevolgen willen voor de rest van m'n leven. Spijtig genoeg zit je er als dagelijks blower sowieso wat mee als ze je daarna testen.
zo maart 20, 2011 7:10 pm
- Reactie vermogen neemt af.
- Door verdoving motorisch minder.
+ De meeste gaan langzamer rijden.
Dan is nog de vraag of het echt gevaarlijker is. Ik heb snel even gecheckt.
- 1 keer per week gaf 40% minder ongevallen.
- 1-4 keer per week gaf 20% meer ongevallen.
- >4 keer per week gaf 2,5x zoveel kans op een ongeluk.
Dit onderzoek gaat gewoon over het gebruik, zegt niet dat ze het hebben gebruikt tijdens rijden. Er deden 17 484 bestuurders mee aan dit onderzoek.
zo maart 20, 2011 8:38 pm
Vuvuzela Haze schreef:Socialer in het verkeer.
Met wiet op heb ik bijvoorbeeld minder last van mensen die geen rijbewijs zouden moeten hebben. Minder haast en geduldiger naar anderen etc.. Normaal heb ik wel geduld voor vrachtwagens die keren enzo.. die doen hun best. Maar bejaarden of idioten die geen aanleg hebben
die krijgen dat wel te voelen.. na een blow maak ik me er veel minder druk om en ben ik dus socialer in het verkeer. Ondanks dat ik misschien geen woord meer tegen mijn passagiers zeg
Onverschillig noemen ze dat. Het maakt je allemaal geen flikker meer uit.
zo maart 20, 2011 9:18 pm
Van wiet wordt je para en para zijn maakt je veel voorzichtiger , dus laten we alleen die joint opsteken en het dodental naar 0 drijven
ma maart 21, 2011 12:56 am
Azymuthification schreef:Als je het even cru bekijkt bestuur je eigenlijk wel een moordwapen, en vanaf er ook maar iets fout gaat, heb je niets in je voordeel te zeggen als je aan het blowen was. Ik zou zelf niet die gevolgen willen voor de rest van m'n leven. Spijtig genoeg zit je er als dagelijks blower sowieso wat mee als ze je daarna testen.
Dat is voor mij dus meer dan genoeg argument om nooit stoned achter het stuur te gaan zitten. Ik blow lang genoeg om te weten waartoe ik wel en niet toe in staat ben onder invloed maar zelfs al zou ik denken dat ik nog makkelijk kan rijden zou ik het nog niet doen. Het risico dat het misgaat is er ALTIJD en ik weet van mezelf dat ik nooit met dat schuldgevoel om zou kunnen gaan.
ma maart 21, 2011 12:58 am
Vind ik not done. Je brengt er jezelf, maar veel belangrijker, ook anderen mee in gevaar.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.