Dreuge schreef:Ja ik heb dit ook een tijdje gehad. Als er dan een grap werd gemaakt betrok ik het bijna altijd op mezelf, en werd ik heel verward. Ook als ik dan iets doms deed zoals half struikelen, of sloom reageren ofzo, voelde ik me gelijk een mongool en dacht ik dat mensen me uitlachten. Vooral in het openbaar vervoer of op school () had ik heel erg het idee dat mensen naar me keken. Dat kwam denk ik ook omdat ik snel hele rode ogen krijg van blowen.
Op een gegeven moment dacht ik gewoon "jezus, wat ben ik kansloos bezig.. waar maak ik me druk om?". En vanaf toen probeerde ik elke keer om die para gedachten te lachen zodra ze naar boven kwamen. Ik ben toen ook wel een maandje gestopt met blowen, en toen ik weer begon (ondertussen weer anderhalf jaar geleden) had ik nergens last meer van. Nouja, ik ga sowieso niet meer stoned naar school, maar ik vind het niet meer erg om stoned in het openbaar vervoer te zitten of bijvoorbeeld in een supermarkt te zijn. Al zorg ik nu wel altijd dat ik niet té stoned ben als ik zoiets ga doen.
Kortom: tijdje (of voor altijd) stoppen met blowen. Als je weer begin gewoon om je paranoia lachen. Je weet ondertussen al dat het eigenlijk nergens op slaat, dus volgens mij ben je al aardig op weg
Edit: loco zo'n serieuze post
Dit is eigenlijk het enige dat je eraan kan doen, even stoppen om je mindset mbt blowen aan te passen. Het zit 100% tussen je oren dat je paranoïde wordt van wiet, voornamelijk omdat wiet je gedachten versterkt.
Als je helemaal wilt stoppen, dan is dat natuurlijk prima. Maar als je op z'n tijd nog wel eens een jointje wil roken, dan raad ik je aan om rustig te beginnen (gewoon niet te veel of te sterke joints roken) in een vertrouwde omgeving met een paar mensen waarvan je zeker weet dat je je bij hen op je gemak voelt. Als je merkt dat dit goed gaat, dan kun je proberen om een keer met andere/meer mensen te blowen of in een andere omgeving.
Het belangrijkste is dat je je beseft dat jij de enige bent die jezelf paranoïde kan maken.