Shag, vanwege een paar simpele redenen. Ten eerste rolt het makkelijker dan met sigaretten. Het is goedkoper, van een pakje peuken met 20 sigaretten kan je 40 joints rollen, als je halve peuken gebruikt tenminste, maar dan krijg je aardig minne joints, tenzij je er veel meer wiet bij in doet. Van een pak shag kan je meer joints rollen. Ook is het zo dat sigarettentabak vaak kruimelige tabak is, wat er voor kan zorgen dat je halve joint eruit valt omdat het te 'losjes' is.
Al vind ik het altijd wel vervelend dat je bij hasjjoints er te veel shag in moet doen om een joint van fatsoenlijke grote te fabriceren, wat er voor zorgt dat je meer shag rookt dan normaal. Dat resulteert bij mij altijd in diarree de dag erna. Of in een vervelende nicotinerush als je de joint in je eentje te haastig wilt oppoffen. Als oplossing gooi ik er gewoon wiet bij, of meer hasj. Of meer van beide.
Over smaak valt te twisten, ik rook zelf geen shag of sigaretten. (Tenzij ik strak/dronken ben of ze gratis aangeboden krijg). Dus of Gauloises nou lekkerder rookt dan Camel kan ik niet beoordelen. Ik rook me joints altijd met Drum. Geen idee waarom eigenlijk, smaak kan me niet zoveel interesseren. Het is niet zo dat een joint opeens vies is als er shag in zit van een bepaald merk (naar mijn mening). Het gaat mij meer om het effect.