Hello hello, ik ben helemaal nieuw hier. Ik heb van t forum info gehaald over wietboter en spacecake, en daarmee een brownie gemaakt.
Nu, de brownie was perfect. Ik heb er eerst eentje gemaakt zonder wiet, lekker plakkerig en een enorme choco smaak!
Ik was dan ook enorm verbaast toen ik de spacebrownie had gemaakt, exact zelfde recept aangehouden (met dank aan Rudolfs Bakery ) en er opeens helemaal geen choco smaak meer aan zat, gewoon pleite? Heeft iemand dit wel eens gemerkt?
En het aller belangrijkste, we hebben hem met 4 man gegeten en NIEMAND heeft ook maar iets gemerkt?! Ik begrijp niet wat en waar het fout is gegaan dus misschien dat jullie kunnen helpen? Hier is wat ik heb gedaan:
Wietboter:
Au bain marie (pannetje in een andere pan met water) 70 gram boter gesmolten. Hierbij kookte het water in de grote pan. Vervolgens 1.4 gram (dus 0.35gr p.p.) gesneden in kleine stukjes en erbij gedaan en dit een dik uur laten staan, af en toe roeren.
Na een dik uur heb ik het hele zooitje eventjes laten afkoelen, 5 minuten, en vervolgens door een theezakje heen gefilterd zodat ik alleen de (lichtgroene) boter over hield. Dit heb ik laten afkoelen op het aanrecht.
Bereiding recept:
90 gram chocolade gesmolten, ook au bain marie, en hier de boter doorheen geroert. Dit hele chocoboter goedje is vervolgens door het beslag geroert (bestaande uit ei, melk, bakmeel, cacoa, beetje zout en veel suiker).
Dit is in een cakeblik gedaan en vervolgens 40 minuten lang op 175 graden gebakken.
Tijdens het eten zat er wel een flinke wietsmaak aan maar niemand merkte iets. Ik had al 4 uur lang niet gegeten, andere ook volgens mij. Was oa met mn vriendin die nog geen 70 kilo weegt, ook niks ondervonden.
Nou was dit een "oefening" voor volgend weekend, dan ben ik jarig en wil ik een brownie maken voor wat vrienden. Maar ik heb op dit moment niet echt een idee wat ik moet verbeteren. Ik kan er wel gewoon meer in gooien maar vind het zo vreemd dat 0.35gr helemaal njks heeft gedaan, alsof het ergens in het process mis is gegaan?