Passthatshit schreef:Wat me nu nog niet helemaal duidelijk is ( ben geen held in Engels), naar hoeveel graden ik de melk moet verwarmen. Ik lees overal dat het niet moet gaan koken, omdat dan de kristallen kapot gaan ofzo
Als je het dercarbyloxation proces niet apart gaat doorlopen door je wiet apart te verwarmen in de oven dan gelden er andere "regels". Als je op de site kijkt staat onderaan een lijst waarbij boiling point (kookpunt) vermeld staat. Praktisch gezegd als je boven de boiling point: 157°celcius van THC gaat komen dan zul je verlies hebben doordat THC een gasvorm word. Dit is in principe wat een vaporizer doet. Als je in de lijst kijkt zul je zien dat de laagste boiling point die vermeld word 119°C is. Ik weet niet hoe het met jouw zit maar over algemeen bereik je deze temperaturen niet als je melk gaat koken. Melk heeft een kookpunt iets boven de 100° C. De kans dat je dus THC vernietigd lijkt mij klein aangezien je melk al lang aan het overkoken is rond 157° C.
Als je als eerste je wiet wilt voorbereiden in de oven dan zijn dit de bevonden conclusie op de gelinkte site:
So there you have it. 240° F for 60 minutes should be enough to decarboxylate any cannabis with a reasonably low moisture content. For material with higher moisture content, the time can be extended but the temperature should not be increased.
Hij raad aan om wiet die redelijk goed droog is 60 minuten lang in de oven te doen met een temperatuur van ~115° C (conversie van 240° Fahrenheit). Als je wiet vochtiger is raad hij aan de tijd te verlengen maar niet de temperatuur te verhogen. De kief en wiet trimmings plaatste hij in een pyrex schaal dat hij op een pizza steen in de oven zetten. Echter, zo nauwkeurig hoeft niet perse om goede resultaten te behalen.
Hopelijk is het nu duidelijker?
P.S. Volgens Wikipedia ligt het boiling point van THC zelfs tussen 250-400° C.
Ano schreef:je kunt ook gewoon een halve gram wiet zo in je mond stoppen, een paar keer kauwen en doorslikken.
Dat klopt, afhankelijk van de wiet en hoe lang het gedroogd is zou het mogelijk kunnen zijn dat je toch high/stoned word. Echter, in mijn ogen is het een verspilling van wiet aangezien de kans bestaat dat je een veel lager percentage THC hebt dan THCA. In zo'n geval kun je het dan ook beter roken.
This “high” is from the cannabinoid THC, of which little if any is found when cannabis is growing or recently harvested.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”