Je hebt helemaal gelijk.
Het is de grootste onzin, dat ADHD.
Het is biologisch gewoon onmogelijk een verstoorde dopamine huishouding te hebben.
Wat een losers, die mensen die denken dat ze ADD of ADHD hebben..
edblok2 schreef:ADHD bestaat niet.
Peptalk schreef:Je hebt helemaal gelijk.
Het is biologisch gewoon onmogelijk een verstoorde dopamine huishouding te hebben.
edblok2 schreef:Als ik verliefd ben, of in de aanloop naar een eindexamenweek of wanneer mijn pa of ma overlijdt is mijn dopamine huishouding ook 'verstoord', je zegt het goed, verstoord NIET ziek.
Einstein schreef:natuurlijk zullen er mensen zijn die voor het gemak het predikaat ADHD opgeplakt krijgen door een luie psycholoog, maar ik vermoed dat dit niet in alle gevallen zo is.
edblok2 schreef:Door de immense toename van visuele en auditieve prikkels worden de kinder hersenen bloot gesteld aan een overdosis informatie die in plaats van dat een kinderbrein het selectief filtert en sorteert naar waar wel en waar geen aandacht aan te besteden
Peptalk schreef:edblok2 schreef:Door de immense toename van visuele en auditieve prikkels worden de kinder hersenen bloot gesteld aan een overdosis informatie die in plaats van dat een kinderbrein het selectief filtert en sorteert naar waar wel en waar geen aandacht aan te besteden
Dit is niet de oorzaak van ADHD, maar de gevolgen ervan.
Door het tekort aan dopamine gaan de hersenen zich minder goed kunnen concentreren en proberen ze te over compenseren door dan maar alle informatie tegelijk en voor de helft op te nemen.
Peptalk schreef:Je hebt helemaal gelijk.
PW Jeugdzorg schreef:Hallo,
Bij mensen met een vastgestelde diagnose "ADHD" is geconstateerd dat zij:
- Gevoeliger zijn voor alle soorten soft drugs.
- Sneller verslaafd raken.
- Zij heel snel afhankelijk worden van een drug.
- Zij afgezien van de medicatie extra voorzichtig moeten zijn met het gebruik van drugs, dit omdat de werking van de medicatie en de werking van drugs elkaars werkingen enorm versterken.
(Denk hierbij aan verhoogde bloeddruk/Hartslag bijvoorbeeld.)
Om even specifiek terug te komen op de stelling.
Mocht uw zoon/dochter/vriend/vriendin etc Cannabis gebruiken en is bij deze persoon ADHD geconstateerd, dan zal dit in het begin een stimulerende kalmerende rustgevende werking geven.
Dit is helaas maar voor zeer korte termijn, op het langere termijn zal het gebruik van de drug in combinatie met ADHD tot een zeer negatief effect leiden.
Zoals onder andere:
- Negatieve stemmingen.
- Angstigheid.
- Ongeremdheid in het taalgebruik en lichaamshouding.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten