Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Vragen over alles wat met wiet of hasj te maken heeft mag je hier plaatsen.

Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor DuGeakste » ma feb 28, 2011 5:13 pm

Jongeman, 19 jr, en ik ben hier net nieuw op het forum. Zelf smoke ik nu 2,5 jaar waarvan het laatste jaar dagelijks. Wel is een poging gedaan om te stoppen, maar nooit voor lang.

Het volgende wat ik mijzelf afvraag; welke veranderingen heb jij doorgemaakt toen je na een lange tijd blowen was/bent gestopt? En dan bedoel ik het vooral op psychisch gebied.. Ik lees vaak wat er lichamelijk bij men verbeterd (meer energie, stukken helderder, meer ondernemingslust etc) maar hoe zit het dan qua waarnemingen en emotioneel gebied na het stoppen? Hoe beleef en zie je dingen weer anders? Komen er weer gevoelens van vroeger terug die jij toen beleefde en simpelweg door het blowen niet opmerkte?

Hier graag jou eigen, persoonlijke ervaring! :stoned: :mrgreen:
DuGeakste
Newbie
Offline
 
Posts: 22
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 5:03 pm
Woonplaats: Bijvanck

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Tripper » ma feb 28, 2011 5:45 pm

Het is al weer een tijd geleden dat ik fulltime heb geblowed, maar wat ik me nog wel kan herinneren is dat ik meer actief werd en vroeger uit mijn bed stapte.
DMT
Avatar gebruiker
Tripper
(ʘ_ʘ)
Donateur
Offline
 
Posts: 877
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:43 pm
Woonplaats: Utrecht

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Ivo » ma feb 28, 2011 5:56 pm

Ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee, maar je moet er wel rekening mee houden dat die positieve effecten pas na een tijdje terugkomen.
Als je je moe en depri voelt, vooral niet opgeven :)
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Peptalk » ma feb 28, 2011 8:18 pm

Stukken helderder zijn en meer ondernemingslust hebben lijkt mij toch al best wel psychisch hoor..

Ik spreek niet uit ervaring (nog niet gestopt) maar je zult wel meer emoties gaan ervaren ja.
Wanneer je dagelijks blowt vlak je emotioneel gezien af. Wanneer je stopt zul je dus verdrietig kunnen worden van dingen waar je toen je nog blowde geen donder om gaf.

Ik denk niet dat er emoties van vroeger terug kunnen komen. Of je moet problemen weggestopt hebben natuurlijk, dan heb je een erg grote kans dat ze weer terug komen. Maar als dat de reden is dat je blowt is het des te beter dat je stopt.

Verder denk ik niet dat je dingen anders zult zien, maar je kijkt misschien wel anders naar dingen.
Minder onverschillig, meer betrokken.

Maar dit is puur hoe ik het denk dat het is hoor.
Wat je vooral zal merken is dat lichamelijk (en geestelijk) frisse gevoel van helderheid.
Rook die letterlijk en figuurlijk optrekt.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Dopey » ma feb 28, 2011 8:22 pm

Uit mijn omgeving merk ik dat je vooral een stuk minder die onverschillige luie klootzak bent, die je al die tijd was.
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor DamnFine69 » di maart 01, 2011 1:53 pm

actiever, bevoorbeeld mee naar de kroeg of bios gaan ipv de hele avond ergens blowen.
In de ochtend beter uit me bed kunnen.
Niet de halve dag gaar zijn van de avond ervoor blowen.

Socialer, meer gesprekstof.
Minder introvert tegenover vreemden.

Hashja - Mijn tel maatje :love:
Seth - "telt alsof hij op pep zit?"
Petrovic - "Niemand is sneller als hem."
Avatar gebruiker
DamnFine69
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 810
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:58 pm
Woonplaats: >9000

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Dopamientje » di maart 01, 2011 7:10 pm

s0s_90 schreef:actiever, bevoorbeeld mee naar de kroeg of bios gaan ipv de hele avond ergens blowen.
In de ochtend beter uit me bed kunnen.
Niet de halve dag gaar zijn van de avond ervoor blowen.

Socialer, meer gesprekstof.
Minder introvert tegenover vreemden.


^ dit.
Avatar gebruiker
Dopamientje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2417
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:33 am
Woonplaats: Brabant, kut!

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Lex Talionis » wo maart 02, 2011 1:05 pm

Alles wat hierboven is gezegd.

Wat ik zelf daarnaast ook altijd merk als ik een tijdje niet heb geblowd is dat ik veel 'sneller' ga denken, leg veel sneller verbanden en kan veel sneller op dingen komen. In tijden dat ik wel volop smoke (dat is voor mij ong. 5 avonden in de week) lijken mn hersens soms in slowmotion te werken, ook als ik nuchter ben. Ik stop daarom ook altijd ff met blowen als ik tentamens heb of andere zaken waar ik mn volle verstand voor nodig heb :P

Maar je vraag, zie ik nu, was meer over het emotionele vlak. Ik moet zeggen dat ik daarin niet heel veel verschil merk als ik weer een tijdje minder. Je trekt je hooguit iets meer aan van dingen die om je heen gebeuren en je ervaart emoties ietsjes heftiger als je niet blowt dan wanneer je dat wel doet (eigk is het ook andersom, als je blowt ervaar je emoties minder heftig en zonder blowen ervaar je alles gewoon normaal :P)
Misschien ben ik een simpele levensgenieter of zie ik de matrix, of zie ik em als enige niet
Avatar gebruiker
Lex Talionis
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 262
Geregistreerd: za feb 26, 2011 6:06 pm

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Peptalk » wo maart 02, 2011 8:40 pm

Hoewel ze juist zeggen dat blowen je emoties versterken.. :stoned:
Maar das het directe effect natuurlijk.. Maar het klinkt toch verwarrend:

''Het gevoel dat het gebruik van wiet geeft versterkt je emoties''.
''Van wiet gebruik vlak je emotioneel af, je ervaart emoties minder heftig''.

Lol... Ik neem er nog 1.. :woeh:
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Dhani Woods » wo maart 02, 2011 11:59 pm

Ik heb de afgelopen 4 jaar dagelijks meerdere joints gerookt.
Sinds 3 weken is het (eindelijk!) beperkt tot 1x per week :grin: .
Nu kan ik er veel meer van genieten, ik merk dat je meer droomt, actiever bent en veel meer motivatie hebt.

Op een of andere rare manier heb ik ook meer honger :conf: .
Let your mind and fancy roll.
Dhani Woods
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 44
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 12:30 am

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Smiley » vr maart 04, 2011 5:35 pm

http://www.groeienvoorbeginners.be/2010/01/40-voordelen-van-stoppen-met-blowen-deel-1/

Soms een beetje ver gezocht. maar ik herkende mezelf er wel in toen ik aan het stoppen was(niet gelukt btw... volgede week weer beginnen met stoppen :( )
Cloudlight, floating in magically colorful pieces of sky, pieces of skylight
Avatar gebruiker
Smiley
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 329
Geregistreerd: za feb 26, 2011 2:58 pm
Woonplaats: Regio Leiden

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor DuGeakste » di maart 08, 2011 12:20 pm

Mensen, bedankt voor jullie reacties :mrgreen:. Als ik dit zo lees is er voor mij nog meer reden om te stoppen, ookal zal dit niet makkelijk worden.. (vrienden groep etc)

:wave:
DuGeakste
Newbie
Offline
 
Posts: 22
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 5:03 pm
Woonplaats: Bijvanck

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor DuGeakste » di maart 08, 2011 12:23 pm

Dhani Woods schreef:Ik heb de afgelopen 4 jaar dagelijks meerdere joints gerookt.
Sinds 3 weken is het (eindelijk!) beperkt tot 1x per week :grin: .
Nu kan ik er veel meer van genieten, ik merk dat je meer droomt, actiever bent en veel meer motivatie hebt.

Op een of andere rare manier heb ik ook meer honger :conf: .


haha oke :lol: , ik ben ook wel is een tijdje gestopt, alleen dan kreeg ik juist het tegenover gestelde, veel minder honger..
DuGeakste
Newbie
Offline
 
Posts: 22
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 5:03 pm
Woonplaats: Bijvanck

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Tomaat » di maart 08, 2011 12:25 pm

Je bent veel minder in jezelf gekeerd. In een periode alle dagen blowen merk ik bij mezelf ook dat je echt in een eigen wereldje begint te leven. Je bent constant in een roes en wazig, ofwel moe daarvan.
Eens je een week gestopt bent is het echt alsof het licht in je hoofd weer aangaat. Zo ervaar ik het tenminste.
Gib uns fetten Bass,
Wir wollen Eskalieren!
Dreckig, hart und krass!
Ja, das ist wie wir's mögen.
Wer ist mit dabei?
Wir feiern durch bis morgen früh.
Und singen immer wieder...
Avatar gebruiker
Tomaat
He's nuuuuuuuts!
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1382
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:10 pm
Woonplaats: Gent

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor maniac » vr maart 18, 2011 5:54 pm

Ik ben nu aan het stoppen (tijdelijk voor school), en nu voel ik me echt moe, beetje depri en heb nergens zin in, eet minder en slaap minder. Ikben nu 5 dagen gestopt, nog 2 weken te gaan X_X.
Maar als je het lang genoeg volhoudt dan wordt je volgens mij vrolijker, socialer en voel je je sterker.
Quasi diepzinnige oosterse shit
Avatar gebruiker
maniac
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: ma maart 14, 2011 10:15 pm
Woonplaats: Noord-Nederland

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Nonah » vr maart 18, 2011 5:57 pm

Sowieso ben ik van mezelf altijd vrolijk en druk.
Maar ik wordt er een beetje levenloos van, van dat stoppen :P.
Als ik al 5 minuten stil zit verveel ik me dood, op school ben ik ook een klein probleempje aan het worden, alleen maar verveeld doen enzo.
Nou gaat het wel al beter, ben alweer 2 weken gestopt, het valt wel mee :)
yea my life's a bitch, but you know nothing 'bout her.
Avatar gebruiker
Nonah
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 398
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:18 pm
Woonplaats: Den Haaaaag

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Exceptional » za maart 26, 2011 4:37 am

Manonnie schreef:Als ik al 5 minuten stil zit verveel ik me dood, op school ben ik ook een klein probleempje aan het worden, alleen maar verveeld doen enzo.

Verveling is de meester der creativiteit!

Wat heb ik gemerkt sinds ik niet meer blow? Ik heb zin om dingen te doen, ik ben minder contactgestoord. Als ik wakker word, heb ik niet het gevoel dat het tijd is om naar bed te gaan. Geen puisten meer van de vreetkicks. I could go on forever.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Wietsmoker » zo apr 24, 2011 8:12 pm

Ik ben eens voor een periode van 1 jaar gestopt (ook echt de totale nul-zone in gebruik). Mijn reacties werden weer wat sneller en moeilijke gedachtenprocessen gingen weer beter. Ik had daarvoor dan ook stevig geblowd.
Emotioneel is er niet veel verandering t.o.v. bijv. alcohol. Op de lange termijn ging ik na dat jaar ook sterker met moeilijke gevoelens om.

Peptalk schreef:''Het gevoel dat het gebruik van wiet geeft versterkt je emoties''.
''Van wiet gebruik vlak je emotioneel af, je ervaart emoties minder heftig''.

Lol... Ik neem er nog 1.. :woeh:


Dat is allebei waar!
Op korte termijn versterkt het.
Bij lang en hevig gebruik worden emoties vlakker.

En dat 'nog een jointje nemen' ben ik het mee eens...
Jesus saves!
Avatar gebruiker
Wietsmoker
Global SToner
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2838
Geregistreerd: zo apr 24, 2011 7:21 pm
Woonplaats: Flavour Country

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor DuGeakste » do apr 28, 2011 11:09 am

Nice dat je een keer een jaar bent gestopt na stevig blowen, wietsmoker. Maar wat bedoel je precies met dat ''op de lange termijn''? Dat je na dat jaar sterker met gevoelens omging? Ik ben eigenlijk nog steeds een dagelijks blower en heb veel moeite om er echt mee te stoppen. Een weekje op ze tijd lukt met gemak, maar daarna begint het wel weer sterk te kriebelen....

:rock:
DuGeakste
Newbie
Offline
 
Posts: 22
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 5:03 pm
Woonplaats: Bijvanck

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor DuGeakste » do apr 28, 2011 11:10 am

Exceptional Insight schreef:
Manonnie schreef:Als ik al 5 minuten stil zit verveel ik me dood, op school ben ik ook een klein probleempje aan het worden, alleen maar verveeld doen enzo.

Verveling is de meester der creativiteit!

Wat heb ik gemerkt sinds ik niet meer blow? Ik heb zin om dingen te doen, ik ben minder contactgestoord. Als ik wakker word, heb ik niet het gevoel dat het tijd is om naar bed te gaan. Geen puisten meer van de vreetkicks. I could go on forever.


Haha helemaal mee eens! Vooral met dat wakker worden gehe :woeh:
DuGeakste
Newbie
Offline
 
Posts: 22
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 5:03 pm
Woonplaats: Bijvanck

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Wietsmoker » do apr 28, 2011 10:40 pm

DuGeakste schreef:Maar wat bedoel je precies met dat ''op de lange termijn''?


Ik mocht in de kliniek voor mijn alcoholverslaving niet blowen, alles moest van Iriszorg 'clean'. Het was dan ook een klinische behandeling. Daarna ben ik even op vakantie geweest in zuid Frankrijk. Bij terugkomst had ik ook echt even geen behoefte aan wiet. dat heb ik toen 4 maanden volgehouden. Uit nieuwsgierigheid ben ik weer gaan blowen en dat beviel me erg goed, helaas... :|
Jesus saves!
Avatar gebruiker
Wietsmoker
Global SToner
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2838
Geregistreerd: zo apr 24, 2011 7:21 pm
Woonplaats: Flavour Country

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Royban » do mei 19, 2011 1:59 pm

Misschien een beetje offtopic, maar wat ik niet snap is
Waarom eerst heftig dagelijks blowen waardoor het weer veel moeilijker is om er van af te komen?
Ik blow eigenlijk alleen in het weekend en soms voor het slapen gaan en merk helemaal niks van de onverschilligheid, luiheid en andere negatieve dingen die mensen hier opnoemen.
De ervaring is toch ook een stuk minder leuk als het dagelijks is en dus eigenlijk een soort van sleur in het dagelijks leven is te noemen?
Je kan toch ook minderen tot alleen in de weekenden, dan hoef je helemaal niet te stoppen:)
Done : Alcohol, wiet, nicotine, caffeine, coke, speed, 2c-b, truffels, mdma, valium, ritalin.
To do : Paddo's, lsd, 4-FMP, Peyote
Royban
Newbie
Offline
 
Posts: 21
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 10:02 am

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Lex Talionis » do mei 19, 2011 4:04 pm

Ik nodig u uit om naar www.google.nl te gaan om daar vervolgens de term 'verslaving' in te typen. Veel plezier met lezen :kleuter:

Royban schreef:Misschien een beetje offtopic, maar wat ik niet snap is
Waarom eerst heftig dagelijks blowen waardoor het weer veel moeilijker is om er van af te komen?
Ik blow eigenlijk alleen in het weekend en soms voor het slapen gaan en merk helemaal niks van de onverschilligheid, luiheid en andere negatieve dingen die mensen hier opnoemen.
De ervaring is toch ook een stuk minder leuk als het dagelijks is en dus eigenlijk een soort van sleur in het dagelijks leven is te noemen?
Je kan toch ook minderen tot alleen in de weekenden, dan hoef je helemaal niet te stoppen:)
Misschien ben ik een simpele levensgenieter of zie ik de matrix, of zie ik em als enige niet
Avatar gebruiker
Lex Talionis
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 262
Geregistreerd: za feb 26, 2011 6:06 pm

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor herejezus » do mei 19, 2011 6:04 pm

je gaat mogelijk sneller nadenken, meer rukken, je krijgt mogelijk slaapproblemen, je krijgt mogelijk te maken met onderdrukte herinneringen en emoties, en je krijgt met het ik-span-anderen-voor-het-karretje-en-gebruik-google-niet syndroom :kleuter:
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Pending » do mei 19, 2011 6:51 pm

herejezus schreef:je gaat mogelijk sneller nadenken, meer rukken, je krijgt mogelijk slaapproblemen, je krijgt mogelijk te maken met onderdrukte herinneringen en emoties, en je krijgt met het ik-span-anderen-voor-het-karretje-en-gebruik-google-niet syndroom :kleuter:


hahahahahhahhahahahahaha :lol:
" Start everyday as if it were on purpose "
Pending
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 82
Geregistreerd: vr apr 29, 2011 1:16 am

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Pending » do mei 19, 2011 7:09 pm

Oké ik kon ff niks anders uitbrengen.

Maar ik ben zelf ook aan het stoppen met blowen. Ben nu 20 en heb al 5 jaar geblowd, vroeger echt stevig (4 gram met 3 personen op 'n avond was geen uitzondering) en na een tijdje veelal alleen (laten we zeggen 1 jaar).

Je kan toch ook minderen tot alleen in de weekenden, dan hoef je helemaal niet te stoppen:)
mijn eigen voorbeeld; Omdat ik eerst al 3 weken volledig gestopt was, toen 1 jointje gerookt had met Koninginnedag, en vervolgens de daaropvolgende week weer iedere dag stnd was. Ben nu weer bezig met mijn eerste week, maar moet wel vertellen dat ik er nu meer last van heb dan vorige keer.
Moe (ja, heb ook 11 dagen achterelkaar gewerkt red.) beetje depri, weet niet goed wat ik wil gaan doen, blijf meer thuis...
Dat laatste had ik de 1e keer ook, maar goed dat is ook logisch aangezien zo'n beetje iedereen die ik ken blowt. Kan ik wel verzekeren dat dat overgaat na de eerste week, onder het mom van; Alle begin is moeilijk.

Verder wordt je scherper, meer open (vooral naar mensen die je niet kent), slaap je veeel en veeel fatsoenlijker (gezien het feit dat wiet je UIT je niet-REM slaap houdt) en daardoor droom je dan weer :)
Af en toe heb ik een gesprekje met mijn consulente en die vertelde me dat sommige mensen ook gevoelens van vroeger (als je depressief geweest bent bijvoorbeeld) weer terug kunnen krijgen..
zie het maar zo; als je depressief bent is er altijd iets slechts gebeurd een tijd daarvoor en als je depressief wordt van het niet-smoken weet je dat je juist moet stoppen met smoken.
Ik weet waarom ik wil stoppen, en kan je pas over een paar weken écht vertellen hoe ik me voel ;)
" Start everyday as if it were on purpose "
Pending
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 82
Geregistreerd: vr apr 29, 2011 1:16 am

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Pluisje12 » vr mei 20, 2011 2:01 am

Pending schreef:Oké ik kon ff niks anders uitbrengen.

Maar ik ben zelf ook aan het stoppen met blowen. Ben nu 20 en heb al 5 jaar geblowd, vroeger echt stevig (4 gram met 3 personen op 'n avond was geen uitzondering) en na een tijdje veelal alleen (laten we zeggen 1 jaar).

Je kan toch ook minderen tot alleen in de weekenden, dan hoef je helemaal niet te stoppen:)
mijn eigen voorbeeld; Omdat ik eerst al 3 weken volledig gestopt was, toen 1 jointje gerookt had met Koninginnedag, en vervolgens de daaropvolgende week weer iedere dag stnd was. Ben nu weer bezig met mijn eerste week, maar moet wel vertellen dat ik er nu meer last van heb dan vorige keer.
Moe (ja, heb ook 11 dagen achterelkaar gewerkt red.) beetje depri, weet niet goed wat ik wil gaan doen, blijf meer thuis...
Dat laatste had ik de 1e keer ook, maar goed dat is ook logisch aangezien zo'n beetje iedereen die ik ken blowt. Kan ik wel verzekeren dat dat overgaat na de eerste week, onder het mom van; Alle begin is moeilijk.

Verder wordt je scherper, meer open (vooral naar mensen die je niet kent), slaap je veeel en veeel fatsoenlijker (gezien het feit dat wiet je UIT je niet-REM slaap houdt) en daardoor droom je dan weer :)
Af en toe heb ik een gesprekje met mijn consulente en die vertelde me dat sommige mensen ook gevoelens van vroeger (als je depressief geweest bent bijvoorbeeld) weer terug kunnen krijgen..
zie het maar zo; als je depressief bent is er altijd iets slechts gebeurd een tijd daarvoor en als je depressief wordt van het niet-smoken weet je dat je juist moet stoppen met smoken.
Ik weet waarom ik wil stoppen, en kan je pas over een paar weken écht vertellen hoe ik me voel ;)

Ik kan je helemaal volgen Pending. Zit ongeveer in hetzelfde schuitje.. ben 20 jaar, blow 4 jaar, 2 jaar dagelijks en ben 1.5 maand geleden voor de eerste keer ooit 1 maand en 3 weken gestopt. het slapen ging buiten de eerste 2 dagen niet zo vlot, maar dat was niet zo erg. ik kreeg mettertijd een serieuze waterval/overspoeling van goede en slechte emoties, vooral slechte emoties.. paniekerig over wat te doen met men leven/angst voor toekomst/depri... langs de andere kant ook goeie zoals je zelf vermeld : meer open naar andere mensen toe, socialer, ''maatschappij'' gericht op vlak van toekomst/welzijn/anderen, fitter -> zin om dingen te gaan doen/ondernemen enzovoort.
Het enige wat me is bijgebleven ( ik paf nu een maand en enkele weken terug dagelijks) van het stoppen met smoken, was hoe hard die emoties je overspoelen.niet omdat het een goed of slecht gevoel was. Beide en ik had nooit verwacht dat het zo'n impact had op mijn gevoel.
Ondertussen gewoon terug aan het smoken en maak ik mezelf wijs dat ik het wel kan combineren met school. Ik zit namelijk nog in het middelbaar.
Oochjaa, de veilige cocon van het cannabiswolkje elke dag (lees : onverschilligheid, uitstelgedrag ivm school, bot lots of fun ^^) is te leuk om vaarwel tegen te zeggen. Someday, but not yet. :stoned:
"Wie iets echt wil doen, vindt altijd een weg; wie iets niet wil doen, vindt altijd een excuus.
Avatar gebruiker
Pluisje12
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 135
Geregistreerd: ma mei 16, 2011 12:26 pm

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Pending » vr mei 20, 2011 2:48 am

uhuh, maar die emoties (ook bij mij hoor) overspoelen je niet zomaar zonder reden. In mijn geval is het zo dat ik alles wel snap/begrijp en het rationeel vervorm, maar dat ik de gevoelens vroeger weggestopt heb en me overgegeven heb aan het emotioneel verdovende effect van wiet. Op sommige dagen, ook als ik dagelijks blowde, dacht ik er wel over na en voelde ik de gevoelens wel maar op een andere manier. Alsof ik snapte dat dat soort gevoelens bij die gebeurtenis hoorde, maar ze zelf niet ten volle voelde.
+ Dan ben ik ook weer van mening dat blowen en middelbaar onderwijs beter samen gaan dan blowen en hoger of middelbaar beroeps onderwijs. (mbo weet ik niet uit ervaring). Dit omdat je op het HBO meer 'los' gelaten wordt, op de middelbare heb je nog veel klassikaal les, wordt je huiswerk nog gecontroleerd, en steek je tijdens de lessen toch meer op (ook al luister je niet altijd aandachtig).

Als ik zo vrij mag zijn, je doet je onderschrift wel eer aan
"Wie iets echt wil doen, vindt altijd een weg; wie iets niet wil doen, vindt altijd een excuus.

Vooral dat laatste is makkelijk vol te houden, totdat je bij de bekende 'Fork in the road' aankomt;)
" Start everyday as if it were on purpose "
Pending
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 82
Geregistreerd: vr apr 29, 2011 1:16 am

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Pluisje12 » vr mei 20, 2011 3:04 am

Pending schreef:uhuh, maar die emoties (ook bij mij hoor) overspoelen je niet zomaar zonder reden. In mijn geval is het zo dat ik alles wel snap/begrijp en het rationeel vervorm, maar dat ik de gevoelens vroeger weggestopt heb en me overgegeven heb aan het emotioneel verdovende effect van wiet. Op sommige dagen, ook als ik dagelijks blowde, dacht ik er wel over na en voelde ik de gevoelens wel maar op een andere manier. Alsof ik snapte dat dat soort gevoelens bij die gebeurtenis hoorde, maar ze zelf niet ten volle voelde.

Inderdaad, als je gerookt hebt pieker je er wel over, maar je doet er niets aan. Je bent verdoofd immers. :)



+ Dan ben ik ook weer van mening dat blowen en middelbaar onderwijs beter samen gaan dan blowen en hoger of middelbaar beroeps onderwijs. (mbo weet ik niet uit ervaring). Dit omdat je op het HBO meer 'los' gelaten wordt, op de middelbare heb je nog veel klassikaal les, wordt je huiswerk nog gecontroleerd, en steek je tijdens de lessen toch meer op (ook al luister je niet altijd aandachtig).

Ik ben van Belgie btw. :) Ik ben mijn laatste jaar aan het overdoen nu, maar hoef niet naar de lessen. lees : zelfstandig mijn vakken leren en examens afleggen.
Als ik zo vrij mag zijn, je doet je onderschrift wel eer aan
"Wie iets echt wil doen, vindt altijd een weg; wie iets niet wil doen, vindt altijd een excuus.
Vooral dat laatste is makkelijk vol te houden, totdat je bij de bekende 'Fork in the road' aankomt;)


Inderdaad. Met mijne kop is goed tegen de muur botsen. :)
Ik heb dat opschrift niet voor niets gekozen he. 8-)
"Wie iets echt wil doen, vindt altijd een weg; wie iets niet wil doen, vindt altijd een excuus.
Avatar gebruiker
Pluisje12
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 135
Geregistreerd: ma mei 16, 2011 12:26 pm

Re: Welke psychische waarnemingen, na stoppen blowen?

Berichtdoor Svstoned » za mei 21, 2011 5:23 pm

Als ik niet rook ben ik altijd mega kanker pissed, te veel problemen.

Zoals nu verdomme, kankerjoden.
Pascal schreef:Is Vinz nou een stuk stront of een ruziestoker? :|


Mankind created God in it's image.
:woeh:
Avatar gebruiker
Svstoned
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 117
Geregistreerd: wo mei 04, 2011 5:09 pm
Woonplaats: In mijn kop

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Coffeeshop

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner