No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
s0s_90 schreef:actiever, bevoorbeeld mee naar de kroeg of bios gaan ipv de hele avond ergens blowen.
In de ochtend beter uit me bed kunnen.
Niet de halve dag gaar zijn van de avond ervoor blowen.
Socialer, meer gesprekstof.
Minder introvert tegenover vreemden.
Dhani Woods schreef:Ik heb de afgelopen 4 jaar dagelijks meerdere joints gerookt.
Sinds 3 weken is het (eindelijk!) beperkt tot 1x per week .
Nu kan ik er veel meer van genieten, ik merk dat je meer droomt, actiever bent en veel meer motivatie hebt.
Op een of andere rare manier heb ik ook meer honger .
Manonnie schreef:Als ik al 5 minuten stil zit verveel ik me dood, op school ben ik ook een klein probleempje aan het worden, alleen maar verveeld doen enzo.
Peptalk schreef:''Het gevoel dat het gebruik van wiet geeft versterkt je emoties''.
''Van wiet gebruik vlak je emotioneel af, je ervaart emoties minder heftig''.
Lol... Ik neem er nog 1..
Exceptional Insight schreef:Manonnie schreef:Als ik al 5 minuten stil zit verveel ik me dood, op school ben ik ook een klein probleempje aan het worden, alleen maar verveeld doen enzo.
Verveling is de meester der creativiteit!
Wat heb ik gemerkt sinds ik niet meer blow? Ik heb zin om dingen te doen, ik ben minder contactgestoord. Als ik wakker word, heb ik niet het gevoel dat het tijd is om naar bed te gaan. Geen puisten meer van de vreetkicks. I could go on forever.
DuGeakste schreef:Maar wat bedoel je precies met dat ''op de lange termijn''?
Royban schreef:Misschien een beetje offtopic, maar wat ik niet snap is
Waarom eerst heftig dagelijks blowen waardoor het weer veel moeilijker is om er van af te komen?
Ik blow eigenlijk alleen in het weekend en soms voor het slapen gaan en merk helemaal niks van de onverschilligheid, luiheid en andere negatieve dingen die mensen hier opnoemen.
De ervaring is toch ook een stuk minder leuk als het dagelijks is en dus eigenlijk een soort van sleur in het dagelijks leven is te noemen?
Je kan toch ook minderen tot alleen in de weekenden, dan hoef je helemaal niet te stoppen:)
herejezus schreef:je gaat mogelijk sneller nadenken, meer rukken, je krijgt mogelijk slaapproblemen, je krijgt mogelijk te maken met onderdrukte herinneringen en emoties, en je krijgt met het ik-span-anderen-voor-het-karretje-en-gebruik-google-niet syndroom
mijn eigen voorbeeld; Omdat ik eerst al 3 weken volledig gestopt was, toen 1 jointje gerookt had met Koninginnedag, en vervolgens de daaropvolgende week weer iedere dag stnd was. Ben nu weer bezig met mijn eerste week, maar moet wel vertellen dat ik er nu meer last van heb dan vorige keer.Je kan toch ook minderen tot alleen in de weekenden, dan hoef je helemaal niet te stoppen:)
Pending schreef:Oké ik kon ff niks anders uitbrengen.
Maar ik ben zelf ook aan het stoppen met blowen. Ben nu 20 en heb al 5 jaar geblowd, vroeger echt stevig (4 gram met 3 personen op 'n avond was geen uitzondering) en na een tijdje veelal alleen (laten we zeggen 1 jaar).mijn eigen voorbeeld; Omdat ik eerst al 3 weken volledig gestopt was, toen 1 jointje gerookt had met Koninginnedag, en vervolgens de daaropvolgende week weer iedere dag stnd was. Ben nu weer bezig met mijn eerste week, maar moet wel vertellen dat ik er nu meer last van heb dan vorige keer.Je kan toch ook minderen tot alleen in de weekenden, dan hoef je helemaal niet te stoppen:)
Moe (ja, heb ook 11 dagen achterelkaar gewerkt red.) beetje depri, weet niet goed wat ik wil gaan doen, blijf meer thuis...
Dat laatste had ik de 1e keer ook, maar goed dat is ook logisch aangezien zo'n beetje iedereen die ik ken blowt. Kan ik wel verzekeren dat dat overgaat na de eerste week, onder het mom van; Alle begin is moeilijk.
Verder wordt je scherper, meer open (vooral naar mensen die je niet kent), slaap je veeel en veeel fatsoenlijker (gezien het feit dat wiet je UIT je niet-REM slaap houdt) en daardoor droom je dan weer
Af en toe heb ik een gesprekje met mijn consulente en die vertelde me dat sommige mensen ook gevoelens van vroeger (als je depressief geweest bent bijvoorbeeld) weer terug kunnen krijgen..
zie het maar zo; als je depressief bent is er altijd iets slechts gebeurd een tijd daarvoor en als je depressief wordt van het niet-smoken weet je dat je juist moet stoppen met smoken.
Ik weet waarom ik wil stoppen, en kan je pas over een paar weken écht vertellen hoe ik me voel
"Wie iets echt wil doen, vindt altijd een weg; wie iets niet wil doen, vindt altijd een excuus.
Pending schreef:uhuh, maar die emoties (ook bij mij hoor) overspoelen je niet zomaar zonder reden. In mijn geval is het zo dat ik alles wel snap/begrijp en het rationeel vervorm, maar dat ik de gevoelens vroeger weggestopt heb en me overgegeven heb aan het emotioneel verdovende effect van wiet. Op sommige dagen, ook als ik dagelijks blowde, dacht ik er wel over na en voelde ik de gevoelens wel maar op een andere manier. Alsof ik snapte dat dat soort gevoelens bij die gebeurtenis hoorde, maar ze zelf niet ten volle voelde.
+ Dan ben ik ook weer van mening dat blowen en middelbaar onderwijs beter samen gaan dan blowen en hoger of middelbaar beroeps onderwijs. (mbo weet ik niet uit ervaring). Dit omdat je op het HBO meer 'los' gelaten wordt, op de middelbare heb je nog veel klassikaal les, wordt je huiswerk nog gecontroleerd, en steek je tijdens de lessen toch meer op (ook al luister je niet altijd aandachtig).
Als ik zo vrij mag zijn, je doet je onderschrift wel eer aan
"Wie iets echt wil doen, vindt altijd een weg; wie iets niet wil doen, vindt altijd een excuus.
Vooral dat laatste is makkelijk vol te houden, totdat je bij de bekende 'Fork in the road' aankomt;)
Pascal schreef:Is Vinz nou een stuk stront of een ruziestoker?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten