Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

wietpas

Vragen over alles wat met wiet of hasj te maken heeft mag je hier plaatsen.

Re: wietpas

Berichtdoor Stefaan » vr mei 04, 2012 10:46 am

2000 leden is toch ook zo'n klinkklare onzin. Het ene gebied is nu eenmaal dichter bevolkt dan het andere. En waar komt uberhaupt die 2000 vandaan? Beetje natte vingerwerk of zit er research achter?
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Dreuge » vr mei 04, 2012 11:26 am

Ik begrijp sowieso niet waarom er een maximum aantal mensen wiet mag kopen bij de shop. Om er voor te zorgen dat ze hun wiet niet doorverkopen aan toeristen ofzo??
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Gnothi seauton » vr mei 04, 2012 11:28 am

HTID schreef:
Bier schreef:
HTID schreef:2000 leden-criterium geldt pas vanaf 1 januari 2013, dus daar heb je voorlopig nog geen last van.

In het zuiden is dat op 1 mei al ingevoerd. :(


HTID schreef:Ik hoop echt dat er 12 september een regering komt die privacy wel belangrijk vindt itt deze bruinhemden met vrijdheid in de naam van hun partij.


Ik mag straks voor het eerst gaan stemmen, maar ik ben er nog niet helemaal uit op welke partij...
Die wietpas moeten ze gewoon terugdringen. Daar houd ik aan vast.


Nee coffeeshops mogen voorlopig nog iedereen inschrijven met een GBA verklaring. Pas vanaf 2013 gaat de overheid controleren of er niet meer dan 2000 leden ingeschreven staan per shop.

Ik weet dat d66 en de sp in ieder geval tegen de wietpas zijn. Groenlinks en de PVDA waarschijnlijk ook wel, maar daar heb ik nog niets van gehoord. Het is sowieso schandalig dat de politiek zo weinig onderneemt tegen dit soort debiele voorstellen. Maarja de politiek is alleen geinteresseerd in meer belasting heffen, nepotisme en burgers haten :/

Inderdaad. Het argument dat deze maatregel georganiseerde criminaliteit tegengaat is sowieso onzin. Er is criminaliteit juist omdat wietteelt verboden is. Nu krijgt de georganiseerde criminaliteit erachter alleen maar een boost. Als men zich niet wil laten registreren gaat men naar een dealer toe, die gaat meer rekenen, waardoor het criminele circuit zich verrijkt en het het cirkeltje is weer rond...

Legalisatie gaat juist criminaliteit en overlast tegen. Zij doen precies het tegenovergestelde met het argument dat het criminaliteit tegengaat. Sukkels. :roll:
Avatar gebruiker
Gnothi seauton
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 52
Geregistreerd: wo jun 29, 2011 10:48 am

Re: wietpas

Berichtdoor Dreuge » vr mei 04, 2012 11:31 am

Dreuge schreef:Ik begrijp sowieso niet waarom er een maximum aantal mensen wiet mag kopen bij de shop. Om er voor te zorgen dat ze hun wiet niet doorverkopen aan toeristen ofzo??


ik snap trouwens wel dat het is om uiteindelijk wiet te kunnen verbieden, maar op welke manier worden de 2000 leden verantwoord??
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: wietpas

Berichtdoor braindamage » vr mei 04, 2012 12:07 pm

Tussenstap naar totaal verbod denk ik persoonlijk
Avatar gebruiker
braindamage
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 171
Geregistreerd: za jan 14, 2012 6:28 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Stefaan » vr mei 04, 2012 12:19 pm

braindamage schreef:Tussenstap naar totaal verbod denk ik persoonlijk


Dat denk ik ook, maar daarbij weer de vraag: "Wat wordt de burger er beter van?".
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Sterling Archer » vr mei 04, 2012 12:23 pm

Dreuge schreef:
Dreuge schreef:Ik begrijp sowieso niet waarom er een maximum aantal mensen wiet mag kopen bij de shop. Om er voor te zorgen dat ze hun wiet niet doorverkopen aan toeristen ofzo??


ik snap trouwens wel dat het is om uiteindelijk wiet te kunnen verbieden, maar op welke manier worden de 2000 leden verantwoord??


Op dezelfde manier als de 350 meter afstand van scholen. Iedereen weet toch dat middelbare scholieren na 349 meter lopen kramp krijgen en terug naar school gaan :kleuter:
All I've had today is like six gummy bears and some scotch
Avatar gebruiker
Sterling Archer
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 277
Geregistreerd: do maart 10, 2011 2:03 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Karhu » vr mei 04, 2012 12:54 pm

Dat wordt massaal D66 stemmen...
Avatar gebruiker
Karhu
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2032
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 3:50 pm
Woonplaats: Groningen

Re: wietpas

Berichtdoor Bier » vr mei 04, 2012 2:56 pm

Dreuge schreef:Ik begrijp sowieso niet waarom er een maximum aantal mensen wiet mag kopen bij de shop. Om er voor te zorgen dat ze hun wiet niet doorverkopen aan toeristen ofzo??


Die 2000 mensen kunnen dan straks voor de overige mensen wiet gaan halen denk ik...
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Ivo » vr mei 04, 2012 2:58 pm

Bier schreef:
Dreuge schreef:Ik begrijp sowieso niet waarom er een maximum aantal mensen wiet mag kopen bij de shop. Om er voor te zorgen dat ze hun wiet niet doorverkopen aan toeristen ofzo??


Die 2000 mensen kunnen dan straks voor de overige mensen wiet gaan halen denk ik...


Iemand in Goes zei dat je maar 1 keer per week mag gaan, dus dat zal er ook niet inzitten :(
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Stefaan » vr mei 04, 2012 2:59 pm

For the record, ik ga me sowieso niet registeren! Ben me daar gek 8-) Dan maar naar de marokkaan op de hoek.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Bier » vr mei 04, 2012 3:05 pm

Ivo schreef:
Bier schreef:
Dreuge schreef:Ik begrijp sowieso niet waarom er een maximum aantal mensen wiet mag kopen bij de shop. Om er voor te zorgen dat ze hun wiet niet doorverkopen aan toeristen ofzo??


Die 2000 mensen kunnen dan straks voor de overige mensen wiet gaan halen denk ik...


Iemand in Goes zei dat je maar 1 keer per week mag gaan, dus dat zal er ook niet inzitten :(


Hier op de site staat dat een lid 5 gram per dag mag kopen...
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: wietpas

Berichtdoor braindamage » za mei 05, 2012 12:03 am

egt fuck deze shit wij zijn allemaal lammetjes die ons wetten laten opleggen door wolven in maatpak
begin echt dikke schijt aan deze maatschappij te krijgen
Avatar gebruiker
braindamage
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 171
Geregistreerd: za jan 14, 2012 6:28 pm

Re: wietpas

Berichtdoor snuifduif » za mei 05, 2012 4:24 am

Dan ga je toch lekker in je occupy tentje in het bos wonen :lol:
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: wietpas

Berichtdoor Peptalk » za mei 05, 2012 11:10 am

Ivo schreef:
Bier schreef:
Dreuge schreef:Ik begrijp sowieso niet waarom er een maximum aantal mensen wiet mag kopen bij de shop. Om er voor te zorgen dat ze hun wiet niet doorverkopen aan toeristen ofzo??


Die 2000 mensen kunnen dan straks voor de overige mensen wiet gaan halen denk ik...


Iemand in Goes zei dat je maar 1 keer per week mag gaan, dus dat zal er ook niet inzitten :(


Onzin hoor Ivo... Gewoon max. 5 gram per dag, zoals voorheen. Maar dan met pas...
Ze registreren wel wát je koopt, dus misschien na een paar dagen elke dag 5 gram halen dat er vraagtekens komen over verantwoordelijk gebruik of dealen..
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: wietpas

Berichtdoor Ivo » za mei 05, 2012 12:34 pm

Peptalk schreef:Onzin hoor Ivo... Gewoon max. 5 gram per dag, zoals voorheen. Maar dan met pas...
Ze registreren wel wát je koopt, dus misschien na een paar dagen elke dag 5 gram halen dat er vraagtekens komen over verantwoordelijk gebruik of dealen..

We hebben nog even met een chick in de Game Mania zitten praten, en die zei dat. Misschien dacht ze dat we zouden vragen of zij voor ons zou willen gaan of zo :P
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Tomaat » za mei 05, 2012 2:21 pm

Gib uns fetten Bass,
Wir wollen Eskalieren!
Dreckig, hart und krass!
Ja, das ist wie wir's mögen.
Wer ist mit dabei?
Wir feiern durch bis morgen früh.
Und singen immer wieder...
Avatar gebruiker
Tomaat
He's nuuuuuuuts!
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1382
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:10 pm
Woonplaats: Gent

Re: wietpas

Berichtdoor Dopamientje » za mei 05, 2012 3:44 pm

Avatar gebruiker
Dopamientje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2417
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:33 am
Woonplaats: Brabant, kut!

Re: wietpas

Berichtdoor Oizo » za mei 05, 2012 8:09 pm

Ik vraag me af wat de gevolgen van dit allemaal nog gaan zijn.
En of er wel degelijk een totaal verbod gaat komen...
Avatar gebruiker
Oizo
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 631
Geregistreerd: do dec 22, 2011 7:09 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Peptalk » zo mei 06, 2012 11:06 am

Ivo schreef:We hebben nog even met een chick in de Game Mania zitten praten, en die zei dat. Misschien dacht ze dat we zouden vragen of zij voor ons zou willen gaan of zo :P


Aight, dat zou kunnen. Hoewel die chick van de GM (ken er maar 1tje die daar werkt) toch wel relaxt is... Maar mensen reageren vaak anders tegen buitenlanders ja.
Oizo schreef:Ik vraag me af wat de gevolgen van dit allemaal nog gaan zijn.
En of er wel degelijk een totaal verbod gaat komen...


Uiteraard... Wát de gevolgen ook zijn.
Ze weten wat de gevolgen zijn van geld naar Griekenland sturen, toch doen ze het.
Ze weten de gevolgen van het bezuinigen in het onderwijs en zorg, toch doen ze het.
Enz. enz.

Waarom? Omdat de mensen die het nu voor het zeggen hebben/hadden erg kortzichtig, egoïstisch en vooral onnodig rechts zijn. Gelukkig is de regering gevallen, maar weet niet of ik op veel verbetering moet gaan hopen. In tijden van economische recessie word vaak op rechts gestemd, helaas.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: wietpas

Berichtdoor Tomaat » zo mei 06, 2012 1:17 pm

Gib uns fetten Bass,
Wir wollen Eskalieren!
Dreckig, hart und krass!
Ja, das ist wie wir's mögen.
Wer ist mit dabei?
Wir feiern durch bis morgen früh.
Und singen immer wieder...
Avatar gebruiker
Tomaat
He's nuuuuuuuts!
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1382
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:10 pm
Woonplaats: Gent

Re: wietpas

Berichtdoor Ivo » zo mei 06, 2012 1:38 pm

Peptalk schreef:Hoewel die chick van de GM (ken er maar 1tje die daar werkt) toch wel relaxt is...

Was ze ook :P De manier waarop ze het zei denk ik dat ze echt dacht dat het maar 1 keer per week mocht.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Bier » zo mei 06, 2012 6:58 pm

Peptalk schreef:
Waarom? Omdat de mensen die het nu voor het zeggen hebben/hadden erg kortzichtig, egoïstisch en vooral onnodig rechts zijn. Gelukkig is de regering gevallen, maar weet niet of ik op veel verbetering moet gaan hopen. In tijden van economische recessie word vaak op rechts gestemd, helaas.


Ik weet het niet. Veel mensen vinden dat het veel te ver gaat met de bezuinigingen...
Ik ga in ieder geval links stemmen...
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: wietpas

Berichtdoor knolselderij » zo mei 06, 2012 10:25 pm

dacht dat het wel mee viel met alle straatverkoop maar was vrijdag in maastricht en op n stuk van 10 minuten lopen werden we 2 keer aangesproken
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: wietpas

Berichtdoor Stefaan » di mei 08, 2012 11:29 am

"Het invoeren van de wietpas in limburg en brabant leidt er toe dat in Nijmegen een grote toename is in het aantal wiettoeristen. Niet alleen Nederlandse klanten maar ook veel Duitsers en Belgen weten de weg te vinden naar de coffeeshops in de Gelderse stad. Dat meldt de Gelderlander vandaag.

...

Sinds afgelopen weekeinde melden coffeeshophouders ook een grote toename in het aantal klanten uit België en Duitsland. Een woordvoerder van de gemeente ontkende vrijdag dat dit problemen zou veroorzaken. ''Wij houden de zaken niet bij, dus een toename in klanten zouden wij niet kunnen bevestigen.'' En:''Coffeeshops geven over het algemeen al weinig overlast.''"

Vooral die laatste zin hè :kleuter:
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: wietpas

Berichtdoor hankloose » do mei 10, 2012 1:27 am

Hallo, ik ben Nederbelg en kocht :mad: mijn wiet altijd in Eindhoven. Ik ben een behoorlijk discrete blower, ik blow ook niet dagelijks maar ik wil wel een joint kunnen roken als IK! dat wil.
Zou ik ook lid kunnen bij een shop en na een maand weer opzeggen? Waarschijnlijk ben ik jaren hierna nog te vinden in de lijsten denk ik.
Nu kan ik me ook registreren zonder GBA tot het einde van de maand mei 2012. Nu vraag ik me af als ik me registreer met paspoort of ze daarnaast ook nog adresgegevens willen zien? Ik woon in Belgie en heb geluiden gehoord dat de politie de lijst gaat controleren en eventueel ook koppelt aan kentekenplaten. Blijkbaar is een wietroker standaard al een crimineel ook als je 3 joints per jaar rookt..pffff
hankloose
Newbie
Offline
 
Posts: 15
Geregistreerd: do mei 10, 2012 1:08 am

Re: wietpas

Berichtdoor snuifduif » do mei 10, 2012 11:35 am

Als je zo weinig rookt kan je toch best een keer iemand regelen die gewoon circa 50 gram voor je regelt. Ben je voor je hele leven voorzien.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

wietpas

Berichtdoor Dislexsik » do mei 10, 2012 12:21 pm

Zet gewoon zelf een plant...je hoeft nog ni eens lamp te kopen of dergelijke. Koop autoflower zaadjes, die hebbe lamp ni nodig, zonlicht is genoeg, zet een bloempot op de vensterbank, zaadje erin en dan wachte.


Sent from outer space...
Avatar gebruiker
Dislexsik
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 190
Geregistreerd: zo maart 25, 2012 7:23 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Peptalk » do mei 10, 2012 1:18 pm

Reguliere planten hebben die lamp ook niet nodig...?!?
1 autoflowertje helpt iemand die 3 joints per jaar rookt wel, maar stevige gebruiker kweekt 3 maanden om 3 weken te blowen. Dat schiet niet op natuurlijk.

1 reguliere plant in de volle grond, dan heb je tenminste nog kans op een flinke oogst. :stoned:
snuifduif schreef:Als je zo weinig rookt kan je toch best een keer iemand regelen die gewoon circa 50 gram voor je regelt. Ben je voor je hele leven voorzien.
+1
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: wietpas

Berichtdoor hankloose » do mei 10, 2012 2:08 pm

Zelf een plantje zetten, goed idee! dat ik daar nog niet aan gedacht hmm......
Dan heb ik met niemand verder te maken en weet dat de kwaliteit dan goed is, want een dealer zoeken is geen optie want je weet niet wat je krijgt...

Ga zo door, superinteressant forum! Thanks
hankloose
Newbie
Offline
 
Posts: 15
Geregistreerd: do mei 10, 2012 1:08 am

VorigeVolgende

Keer terug naar De Coffeeshop

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner