Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

wietpas

Vragen over alles wat met wiet of hasj te maken heeft mag je hier plaatsen.

wietpas

Berichtdoor Bier » di mei 01, 2012 11:50 pm

Door een samenloop van omstandigheden ben ik helemaal van streek. Vooral vanmiddag, ik dacht dat het vanavond wel weer ging. Maar nadat ik bij de coffeeshop was geweest was ik nog meer in de war. Had een pasje of zoiets nodig. Ineens zegt een of andere jongen iets tegen mij, wou wel halen, maar ik vertrouw hem ineens niet. Ik ben in de war. Para. Het is allemaal te veel. Ik wou dat ik uit deze nachtmerrie kon ontwaken. Alles zit me tegen. Ik kon de weg naar het station niet eens meer vinden. In de trein en op het station heb ik de hele tijd zitten huilen. Iedereen loopt voorbij, niemand die het ziet of wil zien...
Het leven is een bitch..

Hoe kom ik nu aan zo'n pasje? Kan iemand mij daar informatie over verschaffen?
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Bier » wo mei 02, 2012 12:12 am

Het kabinet is toch gevallen?
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: wietpas

Berichtdoor groentje » wo mei 02, 2012 12:16 am

wietpas is er gewoon, hier in belgie overal op de radio (incl bijhorende controles)

afaik haal je hem in je stadhuis
groentje
Newbie
Offline
 
Posts: 19
Geregistreerd: zo apr 22, 2012 2:54 am

Re: wietpas

Berichtdoor seth » wo mei 02, 2012 12:20 am

Racisme noem ik dat! is het omdat we anders praten? Overlastbelgen huh!
seth
DrugsForUmGodBE
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1044
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 1:56 pm
Woonplaats: the far west

Re: wietpas

Berichtdoor Bier » wo mei 02, 2012 12:36 am

seth schreef:Racisme noem ik dat! is het omdat we anders praten? Overlastbelgen huh!


Godverdomme op mijn ID kunnen ze toch ook gewoon zien dat ik in den bosch geboren ben? En ja, idd, waarom zouden mensen buiten Nederland hier geen wiet meer mogen kopen? We leven toch in een vrij land? En ze denken ook dat ik geld zat heb kennenlijk. Betaal voor een retourtje Den bosch 5,40 euro. Foetsie. Kwijt. :mad:

Heb net zitten zoeken:
Aan dit zogenoemde 'Besloten Club criterium' zitten enkele extra regels verbonden. De coffeeshop mag maximaal 2000 leden hebben. De leden moeten boven de achttien zijn en wonen in een gemeente in Nederland. Mensen die niet in Nederland wonen zullen dus helaas moeten worden geweigerd! Als je lid van een coffeeshop wilt worden moet je dit aantonen met een geldig legitimatiebewijs of verblijfsdocument EN een uittreksel van de gemeentelijke basis administratie van maximaal 4 weken oud. Een dergelijk 'Uittreksel GBA' kun je voor een kleine vergoeding krijgen bij de gemeente waar je woont, op het gemeentehuis, of vaak met je DigiD via de website van de gemeente. Het is hierbij niet verplicht te vermelden waarom je deze nodig hebt.

En daar moet ik mijn tijd, geld en energie nu ook nog in gaan steken. Ze denken zeker dat ik te veel van dat alles heb... haha :roll:
De kosten van een uittreksel uit de GBA bedragen in 2012 € 10,50.

Allemaal zakkenwassers godverdomme! Wat willen ze nu? Ik word niet goed van al die onzinnige regeltjes. Haha, vrijheid noemen ze dat! Ik voel me een slaaf van deze maatschappij. Er zit veel te veel druk op mij. Ze helpen het hele land naar de verdoemenis. Godverdomme!
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Bier » wo mei 02, 2012 12:38 am

groentje schreef:wietpas is er gewoon, hier in belgie overal op de radio (incl bijhorende controles)

afaik haal je hem in je stadhuis


Hier was het blijkbaar ook in het nieuws; ik heb het de laatste tijd alleen niet meer gevolgd. Ik word er depressief van... alleen maar ellende...
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Bier » wo mei 02, 2012 12:53 pm

Hebben anderen al zo'n wietpas?
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: wietpas

Berichtdoor NiandraLades » wo mei 02, 2012 1:51 pm

Het is alleen ingevoerd in Zeeland, Limburg en Brabant volgens mij. Vanaf 1 januari 2013 gaat het ook in voor de rest van NL. Dus voor nu is het ook nog een optie om wat verder te reizen met de trein.
Don't you want sunshine
Instead of photolights?
Avatar gebruiker
NiandraLades
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: do feb 16, 2012 3:47 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Bier » wo mei 02, 2012 1:59 pm

NiandraLades schreef:Het is alleen ingevoerd in Zeeland, Limburg en Brabant volgens mij. Vanaf 1 januari 2013 gaat het ook in voor de rest van NL. Dus voor nu is het ook nog een optie om wat verder te reizen met de trein.


En dan meer dan 30 euro kwijt zijn voor de trein zeker?
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Bal0en » wo mei 02, 2012 5:48 pm

Coffeeshop


02-05-12 11:25 uur




Theodor Holman
We krijgen in Amsterdam ook de wietpas. Die moet overlast tegengaan. Heeft Amsterdam dan last van wietgebruikers, of van de coffeeshops waar ze wiet verkopen? Ik koop wel eens zo'n wietje en vraag me dan twee dingen af: 1. Is wiet wel zo'n commercieel aantrekkelijk product? 2. Waar zijn die jongeren die wiet gebruiken?

Eerst over punt 1. Ik sta altijd alleen in zo'n coffeeshop. Er moet altijd iemand van achteren komen om mij te helpen. Soms zitten er wel twee mensen, maar dat zijn altijd buitenlanders die altijd een beetje teleurgesteld kijken, met zo'n blik van: Het lukt me maar niet om echt goed stoned te worden. Ik wil maar zeggen: het is nooit druk in de coffeeshop en echt heel duur vind ik zo'n wietje ook niet. De coffeeshop ziet er ook niet uit of er de laatste jaren hoge winsten zijn geboekt. Anders gezegd: ik zou zelf nooit zo'n coffeeshop willen runnen, want ik zie domweg het aantrekkelijke niet van die handel. Dat heeft ook te maken met punt 2. Ik wéét dat sommige jongeren wiet gebruiken, maar als ik dan wel eens iemand in de coffeeshop zie, is het meestal iemand uit mijn hippietijd. Dat kan ook aan Oud-Zuid liggen waar ik woon, maar dan heb ik net een voorgedraaide joint gekocht, of de deur zwaait open en een looprek dondert naar binnen en ik herken een oude klasgenoot met wie ik nog Dylan op de gitaar heb gespeeld.

Leuke jongens en meisjes zie ik echt nooit in de coffeeshop, het zijn meer schakers, mahjong-spelers, oude communegenoten, een verdwaalde moordenaar uit het Amerikaanse leger en een voormalige vertaler Russisch die je daar soms treft - maar zeker geen jongeren die overlast veroorzaken. Dat wiet tegenwoordig gevaarlijk kan zijn, geloof ik. En dat je leeftijdsgrenzen stelt, kan ik me ook voorstellen, maar zo'n wietpas zal alleen maar de illegaliteit in de hand werken. Dan wordt het dealen voor jongeren interessant, dan stijgen de prijzen, dan neemt de misdaad toe - wij, oude hippies, weten dat, want wij komen uit de tijd van 'een tevreden roker is geen onruststoker.' Maar in Den Haag lijkt het beleid te worden gemaakt door een stel mafkezen die constant stoned zijn. Zij wel. Schakers, oude communegenoten en een vertaler.




--------------------------------------------------------------------------------
Avatar gebruiker
Bal0en
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 212
Geregistreerd: di apr 12, 2011 7:54 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Dopamientje » wo mei 02, 2012 6:01 pm

Dat wordt een dealer zoeken.
Avatar gebruiker
Dopamientje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2417
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:33 am
Woonplaats: Brabant, kut!

Re: wietpas

Berichtdoor Bier » wo mei 02, 2012 6:08 pm

Dopamientje schreef:Dat wordt een dealer zoeken.


Met die dealers ben ik ook helemaal klaar, eigenlijk. Ik wil niet meer van zo iemand afhankelijk zijn...

Ik ga in eerste instantie wel proberen om aan zo'n pas te komen. Las op internet dat meer dan de helft van de shop-bezoekers door onduidelijkheid en omslachtigheid geen wietpas aan gaat schaffen. Die zullen wel een dealer zoeken, want ik geloof niet dat meer dan de helft ineens gaat stoppen met blowen...

Het word te gek, je kunt nog makkelijker aan coke komen dan aan een beetje wiet... :roll:
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Bal0en » wo mei 02, 2012 6:24 pm

Alle coffeeshops in Maastricht gingen vandaag dicht uit protest tegen de wietpas. Die is vandaag ingevoerd in de drie zuidelijke provincies. Als je wiet wil kopen, moet je geregistreerd staan als klant. De coffeeshops leggen zich er niet bij neer en ook wietgebruikers uit België en Duitsland voeren actie.
Avatar gebruiker
Bal0en
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 212
Geregistreerd: di apr 12, 2011 7:54 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Bier » wo mei 02, 2012 6:31 pm

Bal0en schreef:Alle coffeeshops in Maastricht gingen vandaag dicht uit protest tegen de wietpas. Die is vandaag ingevoerd in de drie zuidelijke provincies. Als je wiet wil kopen, moet je geregistreerd staan als klant. De coffeeshops leggen zich er niet bij neer en ook wietgebruikers uit België en Duitsland voeren actie.


Ging de Grass Company in Den Bosch gisterenavond ook dicht uit protest? Want om half elf was ik teruggelopen omdat ik meer informatie wou vragen over die pas. Maar toen was hij ineens dicht, en anders is hij altijd tot 12 uur open!

Maar zou het kunnen, dat door dat protest, die wietpas bij wijze van spreken volgende week weer opgedoekt is?
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Gonzo » wo mei 02, 2012 7:04 pm

Ik was vandaag in Roermond en ben even naar binnen gelopen bij Skunk en kon daar nog gewoon een voorgedraaide kopen(moest wel id kaart laten zien)het meisje achter de balie zei wel dat ik de volgende keer als ik wat zou willen kopen ik lid zou moeten zijn.

Wat een kut kabinet!!(ook al is het gevallen)
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: wietpas

Berichtdoor snuifduif » wo mei 02, 2012 7:26 pm

Bier schreef:Haha, vrijheid noemen ze dat! Ik voel me een slaaf van deze maatschappij.

Eerder een slaaf van wiet 8-)
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: wietpas

Berichtdoor Dopamientje » wo mei 02, 2012 7:46 pm

snuifduif schreef:
Bier schreef:Haha, vrijheid noemen ze dat! Ik voel me een slaaf van deze maatschappij.

Eerder een slaaf van wiet 8-)

Liever dat dan loonslaaf voor de Het Rijk N.V.
(Ik betaal toch lekker geen belasting :lol: )
Avatar gebruiker
Dopamientje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2417
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:33 am
Woonplaats: Brabant, kut!

Re: wietpas

Berichtdoor snuifduif » wo mei 02, 2012 8:18 pm

Loonslaaf of vast inkomen. Het is maar net hoe je het bekijkt.
Als je liever de dagen in een smerig kraakpand slijt, elke dag jointjes roken. Prima.

Maar als je begint te zeuren over vrijheid terwijl je niet eens een dag zonder wiet kan vind ik maar vreemd
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: wietpas

Berichtdoor Azy » wo mei 02, 2012 8:20 pm

Misschien kan je beter eens wat minderen en het eens aankijken, ideaal moment. Er gaan wel wat alarmbellen af als ik je posts lees.
Avatar gebruiker
Azy
Donateur
Offline
 
Posts: 1950
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:56 pm

Re: wietpas

Berichtdoor snuifduif » wo mei 02, 2012 8:23 pm

Lijkt me ook een prima plan.
Elke dag iedere dag wiet word je echt een butje van
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: wietpas

Berichtdoor groentje » wo mei 02, 2012 11:53 pm

Kameraad van me had gisteren wel een leuk idee...

Overal nederlanders weigeren totdat de wietpas weg is. Vond het idee opzich wel leuk :p (no offence tho)

Komt op hetzelfde neer, niet? :)
groentje
Newbie
Offline
 
Posts: 19
Geregistreerd: zo apr 22, 2012 2:54 am

Re: wietpas

Berichtdoor Sterling Archer » do mei 03, 2012 3:43 am

De wietpas heeft niets met het terugdringen van overlast te maken. Dit systeem is slechts een opstapje naar een totaalverbod. Als ze buitenlanders willen weren vanwege "overlast" hadden ze ook alleen nog mensen met een nederlands id toe kunnen laten. Mensen registreren als junkie is het enige doel van deze onderneming.
All I've had today is like six gummy bears and some scotch
Avatar gebruiker
Sterling Archer
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 277
Geregistreerd: do maart 10, 2011 2:03 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Karhu » do mei 03, 2012 3:53 am

borderliner! ik zou stoppen met snaken...
Avatar gebruiker
Karhu
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2032
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 3:50 pm
Woonplaats: Groningen

Re: wietpas

Berichtdoor Bier » vr mei 04, 2012 1:06 am

Ik heb dat GBA uittreksel vanavond gehaald bij het gemeentehuis. Kan ik dat dan gewoon meenemen naar de shop?
En hoe zien ze dan in het vervolg of je lid bent? Op de site staat iets van dat je in het vervolg dan alleen je id kaart mee hoeft te nemen, maar ergens anders lees ik dat je dan echt een pasje krijgt...? :stoned:

De coffeeshop mag maar 2000 leden hebben, hoe hard zou dat gaan? Zou ik me bijvoorbeeld volgende week niet meer kunnen laten registreren? :conf:
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Sterling Archer » vr mei 04, 2012 1:45 am

Bier schreef:Ik heb dat GBA uittreksel vanavond gehaald bij het gemeentehuis. Kan ik dat dan gewoon meenemen naar de shop?
En hoe zien ze dan in het vervolg of je lid bent? Op de site staat iets van dat je in het vervolg dan alleen je id kaart mee hoeft te nemen, maar ergens anders lees ik dat je dan echt een pasje krijgt...? :stoned:

De coffeeshop mag maar 2000 leden hebben, hoe hard zou dat gaan? Zou ik me bijvoorbeeld volgende week niet meer kunnen laten registreren? :conf:


2000 leden-criterium geldt pas vanaf 1 januari 2013, dus daar heb je voorlopig nog geen last van.

Ik hoop echt dat er 12 september een regering komt die privacy wel belangrijk vindt itt deze bruinhemden met vrijdheid in de naam van hun partij.
All I've had today is like six gummy bears and some scotch
Avatar gebruiker
Sterling Archer
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 277
Geregistreerd: do maart 10, 2011 2:03 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Lµs. D » vr mei 04, 2012 1:51 am

Wel ironisch dat vlak voor bevrijdingsdag das reich zich even laat gelden.
Lµs. D
Offline
 

Re: wietpas

Berichtdoor Bier » vr mei 04, 2012 1:59 am

HTID schreef:2000 leden-criterium geldt pas vanaf 1 januari 2013, dus daar heb je voorlopig nog geen last van.

In het zuiden is dat op 1 mei al ingevoerd. :(


HTID schreef:Ik hoop echt dat er 12 september een regering komt die privacy wel belangrijk vindt itt deze bruinhemden met vrijdheid in de naam van hun partij.


Ik mag straks voor het eerst gaan stemmen, maar ik ben er nog niet helemaal uit op welke partij...
Die wietpas moeten ze gewoon terugdringen. Daar houd ik aan vast.
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Sterling Archer » vr mei 04, 2012 2:15 am

Bier schreef:
HTID schreef:2000 leden-criterium geldt pas vanaf 1 januari 2013, dus daar heb je voorlopig nog geen last van.

In het zuiden is dat op 1 mei al ingevoerd. :(


HTID schreef:Ik hoop echt dat er 12 september een regering komt die privacy wel belangrijk vindt itt deze bruinhemden met vrijdheid in de naam van hun partij.


Ik mag straks voor het eerst gaan stemmen, maar ik ben er nog niet helemaal uit op welke partij...
Die wietpas moeten ze gewoon terugdringen. Daar houd ik aan vast.


Nee coffeeshops mogen voorlopig nog iedereen inschrijven met een GBA verklaring. Pas vanaf 2013 gaat de overheid controleren of er niet meer dan 2000 leden ingeschreven staan per shop.

Ik weet dat d66 en de sp in ieder geval tegen de wietpas zijn. Groenlinks en de PVDA waarschijnlijk ook wel, maar daar heb ik nog niets van gehoord. Het is sowieso schandalig dat de politiek zo weinig onderneemt tegen dit soort debiele voorstellen. Maarja de politiek is alleen geinteresseerd in meer belasting heffen, nepotisme en burgers haten :/
All I've had today is like six gummy bears and some scotch
Avatar gebruiker
Sterling Archer
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 277
Geregistreerd: do maart 10, 2011 2:03 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Bier » vr mei 04, 2012 3:58 am

HTID schreef:
Bier schreef:
HTID schreef:2000 leden-criterium geldt pas vanaf 1 januari 2013, dus daar heb je voorlopig nog geen last van.

In het zuiden is dat op 1 mei al ingevoerd. :(


HTID schreef:Ik hoop echt dat er 12 september een regering komt die privacy wel belangrijk vindt itt deze bruinhemden met vrijdheid in de naam van hun partij.


Ik mag straks voor het eerst gaan stemmen, maar ik ben er nog niet helemaal uit op welke partij...
Die wietpas moeten ze gewoon terugdringen. Daar houd ik aan vast.


Nee coffeeshops mogen voorlopig nog iedereen inschrijven met een GBA verklaring. Pas vanaf 2013 gaat de overheid controleren of er niet meer dan 2000 leden ingeschreven staan per shop.


Het staat wel op de site van de grass company dat dat vanaf 1 mei zo is. :|
Maar de mensen na ons die willen gaan blowen en ze kunnen bij geeneen shop terecht? Of de mensen die te laat zijn met 'aanmelen'? Wat moeten die dan? :s
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Avatar gebruiker
Bier
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1069
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:36 pm

Re: wietpas

Berichtdoor Dreuge » vr mei 04, 2012 10:41 am

Bier schreef:Maar de mensen na ons die willen gaan blowen en ze kunnen bij geeneen shop terecht? Of de mensen die te laat zijn met 'aanmelen'? Wat moeten die dan? :s


Ja, dat is juist het probleem..
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Volgende

Keer terug naar De Coffeeshop

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner