seth schreef:Racisme noem ik dat! is het omdat we anders praten? Overlastbelgen huh!
Aan dit zogenoemde 'Besloten Club criterium' zitten enkele extra regels verbonden. De coffeeshop mag maximaal 2000 leden hebben. De leden moeten boven de achttien zijn en wonen in een gemeente in Nederland. Mensen die niet in Nederland wonen zullen dus helaas moeten worden geweigerd! Als je lid van een coffeeshop wilt worden moet je dit aantonen met een geldig legitimatiebewijs of verblijfsdocument EN een uittreksel van de gemeentelijke basis administratie van maximaal 4 weken oud. Een dergelijk 'Uittreksel GBA' kun je voor een kleine vergoeding krijgen bij de gemeente waar je woont, op het gemeentehuis, of vaak met je DigiD via de website van de gemeente. Het is hierbij niet verplicht te vermelden waarom je deze nodig hebt.
De kosten van een uittreksel uit de GBA bedragen in 2012 € 10,50.
groentje schreef:wietpas is er gewoon, hier in belgie overal op de radio (incl bijhorende controles)
afaik haal je hem in je stadhuis
NiandraLades schreef:Het is alleen ingevoerd in Zeeland, Limburg en Brabant volgens mij. Vanaf 1 januari 2013 gaat het ook in voor de rest van NL. Dus voor nu is het ook nog een optie om wat verder te reizen met de trein.
Dopamientje schreef:Dat wordt een dealer zoeken.
Bal0en schreef:Alle coffeeshops in Maastricht gingen vandaag dicht uit protest tegen de wietpas. Die is vandaag ingevoerd in de drie zuidelijke provincies. Als je wiet wil kopen, moet je geregistreerd staan als klant. De coffeeshops leggen zich er niet bij neer en ook wietgebruikers uit België en Duitsland voeren actie.
Bier schreef:Haha, vrijheid noemen ze dat! Ik voel me een slaaf van deze maatschappij.
snuifduif schreef:Bier schreef:Haha, vrijheid noemen ze dat! Ik voel me een slaaf van deze maatschappij.
Eerder een slaaf van wiet
Bier schreef:Ik heb dat GBA uittreksel vanavond gehaald bij het gemeentehuis. Kan ik dat dan gewoon meenemen naar de shop?
En hoe zien ze dan in het vervolg of je lid bent? Op de site staat iets van dat je in het vervolg dan alleen je id kaart mee hoeft te nemen, maar ergens anders lees ik dat je dan echt een pasje krijgt...?
De coffeeshop mag maar 2000 leden hebben, hoe hard zou dat gaan? Zou ik me bijvoorbeeld volgende week niet meer kunnen laten registreren?
HTID schreef:2000 leden-criterium geldt pas vanaf 1 januari 2013, dus daar heb je voorlopig nog geen last van.
HTID schreef:Ik hoop echt dat er 12 september een regering komt die privacy wel belangrijk vindt itt deze bruinhemden met vrijdheid in de naam van hun partij.
Bier schreef:HTID schreef:2000 leden-criterium geldt pas vanaf 1 januari 2013, dus daar heb je voorlopig nog geen last van.
In het zuiden is dat op 1 mei al ingevoerd.HTID schreef:Ik hoop echt dat er 12 september een regering komt die privacy wel belangrijk vindt itt deze bruinhemden met vrijdheid in de naam van hun partij.
Ik mag straks voor het eerst gaan stemmen, maar ik ben er nog niet helemaal uit op welke partij...
Die wietpas moeten ze gewoon terugdringen. Daar houd ik aan vast.
HTID schreef:Bier schreef:HTID schreef:2000 leden-criterium geldt pas vanaf 1 januari 2013, dus daar heb je voorlopig nog geen last van.
In het zuiden is dat op 1 mei al ingevoerd.HTID schreef:Ik hoop echt dat er 12 september een regering komt die privacy wel belangrijk vindt itt deze bruinhemden met vrijdheid in de naam van hun partij.
Ik mag straks voor het eerst gaan stemmen, maar ik ben er nog niet helemaal uit op welke partij...
Die wietpas moeten ze gewoon terugdringen. Daar houd ik aan vast.
Nee coffeeshops mogen voorlopig nog iedereen inschrijven met een GBA verklaring. Pas vanaf 2013 gaat de overheid controleren of er niet meer dan 2000 leden ingeschreven staan per shop.
Bier schreef:Maar de mensen na ons die willen gaan blowen en ze kunnen bij geeneen shop terecht? Of de mensen die te laat zijn met 'aanmelen'? Wat moeten die dan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten