Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Algemene Informatie: Ketamine

Hier vind je alles over dissociatieven zoals ketamine, lachgas en PCP.

Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Azgaza » ma feb 21, 2011 7:40 pm

Voor overzichtelijke en uitgebreide informatie in het Engels; ziehttp://www.erowid.org/chemicals/ketamine/ketamine.shtml

Algemeen
Ketamine is een dissociatief narcose middel, ontwikkeld in 1962 als veiliger alternatief om PCP wat toen nog in gebruik was te vervangen. Het wordt nu hoofdzakelijk gebruikt in de diergeneeskunde om katten en honden onder narcose te brengen. Hoewel ketamine niet vaak meer gebruik wordt als narcose middel voor mensen dankzij de bijwerkingen (o.a. hallucinaties) komt het medicinaal gebruik bij mensen nog wel voor omdat ketamine de bloedsomloop en ademhaling nauwelijks of niet onderdrukt wat het een van de veiligste narcose middelen maakt voor 'on the field' gebruik om mensen te opereren wanneer het hart niet gemonitord kan worden of er geen medische geschiedenis bekend is.

Recreatief wordt ketamine hoofdzakelijk gesnoven in de vorm van witte kristallen en voor therapeutische en psychedelische doeleinden wordt het ook wel intra-musculair (IM) geinjecteerd. Ook kan ketamine oraal genomen worden maar dan is er een significant hogere dosering nodig voor het zelfde effect. Ketamine is een dissociatief zoals o.a. DXM, lachgas en PCP. Ketamine heeft een relatieve korte werkingsduur, de 'hallucinogene' effecten duren niet meer dan zestig minuten wanneer gesnoven en niet langer dan twee tot drie uur wanneer oraal genomen. Zoals andere dissociatieven zijn de visuele effecten van ketamine significant anders dan die veroorzaakt door klassieke psychedelica. Op lagere doseringen zijn de visuele effecten van ketamine alleen te zien in het donker of met de ogen dicht, waar bij hogere doseringen dergelijke effecten veel intenser zijn.

Ketamine veroorzaakt een dissociatieve staat; die wordt gekenmerkt door een gevoel van depersonalisatie en een scheiding tussen het bewustzijn van het lichaam en de buitenwereld. Bij een hogere dosering kan een staat optreden die ook wel K-hole genoemd wordt. Dit is een intense staat van dissociatie waar de gebruiker onmogelijke werelden en dimensies lijkt te betreden terwijl zij volledig onbewust zijn van hun individualiteit, lichaam of de buitenwereld. In deze staat komen soms intense visuele hallucinaties voor, het gevoel te vallen of vliegen, verbonden voelen met anderen, objecten en het universum. Gebruikerse kunnen het gevoel hebben dat hun perceptie zo diep in het eigen bewustzijn zit dat de buiten wereld heel ver weg lijkt (vandaar ook de term 'hole'). Sommige mensen herinneren zich niet alles van de ervaring na het bijkomen, op een zelfde manier waarop iemand mogelijk een droom vergeet. Gezien ketamine als antagonist van de NMDA receptor werkt is er een grote kans dat dit komt door een verstoring van het vormend geheugen. Het terugkomen in de realiteit na een K-hole gaat vaak traag en de gebruiker wordt zich langzaam weer bewust van zijn of haar omgeving. In het begin is het mogelijk dat iemand zijn of haar naam niet weet, of dat ze mens zijn, of wat dat eigenlijk betekent. Bewegen gaat vaak nog zeer moeilijk en de persoon zal mogelijk uberhaubt niet realiseren dat hij of zij een lichaam heeft.

Effecten (overgenomen van Erowid)
Positief:
- Prettige mentale en/of fysieke high
- Euforie
- Gevoelens van kalmte en sereniteit
- Betekenisvolle spirituele ervaringen
- Toename in energie (lage dosis)
- Gevoelens van verbonden zijn met de wereld (wezens en objecten)

Neutraal:
(kan ervaren worden als positief, negatief of neutraal afhankelijk van de omstandigheden)
- Verstoring en verlies van zintuigelijke waarneming (vaak)
- Visuele effecten met open ogen en dicht (vaak)
- Dissociatie van geest en lichaam
- Pijnstilling, verdoving
- Verlies van motorische vaardigheden
- Significante verandering in waarneming van tijd
- Versnelde hartslag
- Met 'dubbele tong' praten
- Gevoelens van uit het lichaam treden
- Verandering in waarneming van de realiteit
- K-hole: intensieve dissociatie van geest van lichaam, uittreding en zeer realistische visuals

Negatief:
(kans op negatieve bijwerking neemt toe bij hogere doseringen en frequent gebruik)
- Risico op mentale verslaving
- Onprettig gevoel in de neus na snuiven
- Pijn en/of gevoelloosheid op plek van injectie (bij intra-musculaire injectie)
- Ernstige verwarring, ongeorganiseerd denken
- Paranoia en egocentrisch denken (bij zeer regelmatig gebruik)
- Misselijkheid
- Angst opwekkende verstoring of verlies van zintuigelijke waarneming
- Grotere kans op ongelukken (door slechte coördinatie, motoriek en verdoving)
- Bewusteloosheid
- In combinatie met verdovende middelen (o.a. alcohol, ghb, benzodiapines) een kans op ondrukking van hartslag en ademhaling

Dosis
Nasale doseringen:(werkt tussen de 30-60 minuten)
Laag: 15-30 mg
Normaal: 30-75 mg
Sterk: 60-125 mg
K-hole: 100-250 mg

Orale doseringen:(werkt tussen de 1 en 3 uur)
Laag: 50 - 100 mg
Normaal: 75 - 300 mg
Sterk: 200 - 450 mg
K-hole: 500 + mg

I.M. (intra-musculair) doseringen: (werkt tussen de 30 en 60 minuten)
Laag: 15 - 30 mg
Normaal: 25 - 50 mg
Sterk: 40 - 100 mg
K-hole: 60 - 125 mg
Narcose: 100 - 200 mg

Hoe werkt het
Ketamine is een NMDA antagonist, dat houdt in dat het de NMDA receptoren blokkeert door zich aan de receptor te binden. De NMDA receptoren regelen glutamaat, een van de belangrijkste neurotransmittors in het brein. Het blokkeren van de NMDA receptoren zorgt voor de typerende dissociatie. Kort samen gevat zorgt het er voor dat prikkels van de zenuwen (o.a. zintuigen) niet meer doorkomen naar het brein, waardoor zintuigelijke informatie dus snel verstoord en uiteindelijk zelfs volledig afgesloten wordt, terwijl het hart en de bloedsomloop nauwelijks veranderen. NDMA antagonisme regelt ook de filter van bewuste gedachten en het geheugen/onderbewustzijn waardoor tijdens een K-hole deze zaken door elkaar kunnen lopen. Naast de primaire werking als antagonist van de NDMA receptoren heeft ketamine bij een hoge dosering ook een binding aan de mu-opioide receptoren en sigma receptoren, vermoedelijk is dat de rede dat bij een hoge dosis het bewustzijn verloren wordt. De pijnstillende en verdovende werking zijn wel bewezen door het NDMA antagonisme zelf te komen, want gelijktijdige toediening met een opiaat-antagonist remde níet de pijnstillende werking. Ook is ketamine werkzaam als dopamine heropname remmer, vermoedelijk is dat de oorzaak van de versnelde hartslag tijdens gebruik. De plaatselijk verdovende werking van ketamine is vermoedelijk door het blokkeren van sodium kanalen in zenuw cellen. De blokkerende functione van de sodium kanalen is vergelijkbaar aan die van lidocaine (een plaatselijk verdovingsmiddel gebruikt door tandartsen).

Chemie:
Vol uit heet ketamine 2-(2-Chlorophenyl)-2-(methylamino)cyclohexanone. Het is een arylcyclohexylamine, wat het in de zelfde stof groep zet als onder andere PCP, PCE, 4-meo-PCP, 3-meo-PCP, tiletamine en het recent uitgevonden methoxetamine. Ketamine is normaal gesproken een racemische substantie, wat betekent dat het bestaat uit twee gespiegelde versies van het molecuul in een gelijke verhouding. Ketamine's enantiomeren zijn S-ketamine en R-ketamine. S-ketamine staat er om bekend dat het een sterkere verdovende, pijnstillende en sederende werking heeft waardoor het soms de voorkeur heeft bij medicinaal gebruik. De meeste ketamine, ook pharmacologisch geproduceerde, is echter racemisch.

Veiligheid en Risico's
Een overdosering met Ketamine is bij nasaal gebruik moeilijk te bereiken gezien de LD50 betrekkelijk hoog ligt en een gebruiker vaak al lang bewusteloos is voordat een dergelijke dosis ingenomen kan worden. Een overdosis ketamine maakt de gebruiker bewusteloos zoals tijdens een narcose en de gebruiker zal zich niks van de ervaring herinneren. Ketamine heeft zolang het werkt een negatieve werking op het geheugen, en dan vooral het korte termijn geheugen, woord geheugen en aanmaken van nieuwe herinneringen. Deze effecten kunnen tot 3 dagen na gebruik aanwezig blijven maar recent onderzoek wijst uit dat deze geheugen problemen verdwijnen als men stopt met gebruik en alleen prominent aanwezig zijn bij dagelijks gebruikers. Het lijkt er op dat bij incidenteel gebruik ketamine niet schadelijk is voor het brein.
Ketamine kan mentaal verslavend zijn en het komt vaker voor dat mensen een neiging krijgen het elke dag te nemen en soms tot wel grammen op een dag gebruiken. Fysiek zou ketamine niet verslavend zijn. Bij regelmatig gebruik treed er ook tolerantie op die meestal weer afbouwt als gebruik gestaakt wordt. Bij een grote neiging tot escapisme kan ketamine verslavend zijn en mensen die hier gevoelig voor zijn dienen ook voorzichtig te zijn met dit middel. Bij zeer regelmatig gebruik is ketamine schadelijk voor de blaas, metabolieten van ketamine kristaliseren namelijk in de blaas en dat geeft cysten, veel pijn, frequent urineren en andere ernstige problemen. Tot nu toe is dit verschijnsel vooral waargenomen bij verslaafde gebruikers die dagelijks meer dan een gram wegwerken maar het is ook hier weer aangeraden voorzichtig te zijn. Sommige dagelijkse gebruikers melden ook intense pijn in de buikstreek waar vaak geen medische rede voor gevonden kan worden, deze pijn kan zeer belemmerend zijn en het is voor zo ver ik weet nog niet fatsoenlijk onderzocht waar dit door veroorzaakt wordt. De blaas kan overigens onherstelbaar beschadigd worden door ketamine, maar bij (zeer?) incidenteel gebruik en het consumeren van voldoende water gebeurt dit niet heel snel.

Ervaringen
Ketamine - Wezenloos Raar
Ketamine: Planck-Raar ontdekken
Ketamine, 120 mg nasaal - Achtbaan naar oneindig
Ketamine I.M.: Eindelijk, een k-hole !

(- informatie gecompileerd en geschreven door azgaza, bij vragen en onduidelijkheden ben ik te PM-en)
Laatst bijgewerkt door Azgaza op wo aug 08, 2012 1:44 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Aliens take me home.

Tune up, turn around, drop in.
Avatar gebruiker
Azgaza
onKet
Donateur
Offline
 
Posts: 1016
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 6:11 pm
Woonplaats: Orion

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Ketalar » ma feb 28, 2011 1:15 am

Prachtig stukje informatie! Ik ben vooral benieuwd aan hoeveel je juist kunt gebruiken zonder er (permanente) schade aan de blaas optreed. Doel je met incidentieel gebruik rond de gram per maand of minder?
Miss PsYchedelic
you rush through my system...



You are what you take
Avatar gebruiker
Ketalar
Professionele tamzakkerij
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 795
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:15 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Flameon » ma feb 28, 2011 2:31 am

Erg mooi stukje tekst. Mij kriebelt het, ket gebruiken of niet hihi.
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Azgaza » ma feb 28, 2011 5:58 pm

NorthernLightBE schreef:Prachtig stukje informatie! Ik ben vooral benieuwd aan hoeveel je juist kunt gebruiken zonder er (permanente) schade aan de blaas optreed. Doel je met incidentieel gebruik rond de gram per maand of minder?


Voor zo ver ik weet is er geen heel conclusief onderzoek gedaan over wanneer dat precies gebeurt; maar met minder dan een gram per maand zal de schade voor de blaas inderdaad verwaarloosbaar zijn; en altijd letten op tijdens en na gebruik ruim voldoende water consumeren zodat de boel goed doorspoelt zal ook wel mee helpen. De (ernstige/meeste) gevallen van blaas problemen bij ketamine gebruik zijn van dagelijkse gebruikers, maar waar de grens tussen veilig en gevaarlijk gebruik wat de blaas betreft precíes ligt weet ik dus niet.

Aliens take me home.

Tune up, turn around, drop in.
Avatar gebruiker
Azgaza
onKet
Donateur
Offline
 
Posts: 1016
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 6:11 pm
Woonplaats: Orion

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Tripkonijn » za maart 05, 2011 8:55 pm

lekker veel informatieve tekst! :)
'leer uit een slechte ervaring' zei grootvader konijn
Avatar gebruiker
Tripkonijn
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 362
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:02 pm
Woonplaats: in't Konijnenhol

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Sublimo » za maart 05, 2011 9:33 pm

Prachtig werk Azgaza ! :love:

Ik heb er al twee tripreportjes voor je aan toegevoegd. :)
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Azgaza » za maart 05, 2011 9:46 pm

Sublimo schreef:Prachtig werk Azgaza ! :love:

Ik heb er al twee tripreportjes voor je aan toegevoegd. :)


Bedankt :)

Aliens take me home.

Tune up, turn around, drop in.
Avatar gebruiker
Azgaza
onKet
Donateur
Offline
 
Posts: 1016
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 6:11 pm
Woonplaats: Orion

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor J.Cutje » zo maart 06, 2011 9:53 am

En de risico op (permanente) neurologische schade?
You guys, don't laugh. It makes me feel insecure about my illness.

Junkies maak kinderen!: http://www.totallycrap.com/galleries/ga ... _birth/NL/
Avatar gebruiker
J.Cutje
Experimenterende Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 36
Geregistreerd: za maart 05, 2011 3:46 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Sublimo » zo maart 06, 2011 10:11 am

J.Cutje schreef:En de risico op (permanente) neurologische schade?


Dan moet je denk ik wel heel ver gaan... :P
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Intoxication » zo maart 06, 2011 1:28 pm

het feit dat het gebruikt wordt op mensen in de medische wereld is voor mij genoeg om weten dat ketamine niet echt schadelijke werking heeft (buite geheugeverlies bij frequent gebruik en de k-kramp)
coke is bloedvergieten
je gebruikt, je bent medeplichtig
Avatar gebruiker
Intoxication
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 586
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 12:15 pm
Woonplaats: Gent (Main City)

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor J.Cutje » zo maart 06, 2011 1:58 pm

En is snuiven niet schadelijk voor je longen?
You guys, don't laugh. It makes me feel insecure about my illness.

Junkies maak kinderen!: http://www.totallycrap.com/galleries/ga ... _birth/NL/
Avatar gebruiker
J.Cutje
Experimenterende Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 36
Geregistreerd: za maart 05, 2011 3:46 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Sublimo » zo maart 06, 2011 2:00 pm

J.Cutje schreef:En is snuiven niet schadelijk voor je longen?


Komt daar niet, de deeltjes van het poeder zijn te groot om te passeren, blijven steken in de slijmvliezen.

En je kunt je dan beter druk maken over je hersenen, die zien meer af dan je longen.
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor thepablo » wo apr 13, 2011 8:00 pm

heeft iemand ervaring met orale inname ?
gewoon een likje nemen of kan je beter capsules nemen ?
en hoe lang het duurt met inslaan ?

bij mij werkt nasaal ongveer 45m , vind ik eigenlijk net iets te kort xD
en ik zie hier dan oraal max tot 3 uur kan duren ?
Ja maar.....
Alles is eigenlijk ook best wel veel
Avatar gebruiker
thepablo
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 160
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:28 pm
Woonplaats: Maaskantje

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Einstein » wo apr 13, 2011 11:16 pm

Een likje nemen lijkt me echt afschuwelijk ranzig, ik zou capsules pakken. Rest weet ik niet, denk dat de info hier wel klopt.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Dennenboom » do apr 14, 2011 4:02 pm

Bij een grot neiging tot escapisme kan ketamine verslavend zijn en mensen die hier gevoelig voor zijn dienen ook voorzichtig te zijn met dit middel.


Nog een klein typfoutje gespot.

Leuke info.
Avatar gebruiker
Dennenboom
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 501
Geregistreerd: di feb 22, 2011 7:01 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Aaltje » do apr 14, 2011 4:06 pm


Avatar gebruiker
Aaltje
Bringer of destruction
Donateur
Offline
 
Posts: 2264
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:21 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor muz1k » do mei 12, 2011 7:00 pm

Is het belangrijk om bij ketamine het in een veilige omgeving thuis te doen en heel rustig aan met een lekker muziekje op de achtergrond?
wil een geit als huisdier
Avatar gebruiker
muz1k
Master
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 478
Geregistreerd: za feb 26, 2011 5:44 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Sublimo » do mei 12, 2011 8:15 pm

muz1k schreef:Is het belangrijk om bij ketamine het in een veilige omgeving thuis te doen en heel rustig aan met een lekker muziekje op de achtergrond?


De eerste keer sowieso, en liefst ook een tripsitter erbij.
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor BOOBS » vr mei 13, 2011 11:16 am

Wat moet ik me precies voorstellen bij een versnelde hartslag? Een soort hartslag als tijdens/vlak na het sporten of echt vervelende hartkloppingen?

Ik ben namelijk nogal gevoelig als het aankomt op me hart, maar ik wil over een paar weken toch echt ketamine gaan doen!

Zeer informatief trouwens, thanks!
Avatar gebruiker
BOOBS
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 973
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:19 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Sublimo » vr mei 13, 2011 11:35 am

Fackell schreef:Wat moet ik me precies voorstellen bij een versnelde hartslag? Een soort hartslag als tijdens/vlak na het sporten of echt vervelende hartkloppingen?


Een versnelde hartslag is gewoon een hoger tempo van de hartslag, bij hartkloppingen is de hartslag ook nog eens onregelmatig, dat is eigenlijk het verschil tussen beide.

Ik ben namelijk nogal gevoelig als het aankomt op me hart, maar ik wil over een paar weken toch echt ketamine gaan doen!


Heb je iets aan je hart ?
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor BOOBS » vr mei 13, 2011 11:57 am

Nee, althans dat denk ik niet.

Ik gebruik regelmatig THC en ipv parra worden in me hoofd heb ik het met me gevoels sensoren ofzo. Het is een soort placebo effect dat ik iets voel dat er (denk ik) niet is. In zulke gevallen heb ik, ook nuchter, een soort vervelend gevoel in me linker borst. Het is geen pijn of kietelend gevoel ofzo, meer een soort aanwezigheid van gevoels neuronen, heel raar. Als ik stoned ben is het nog erger, als ik dan ergens aangeraakt wordt door een voorwerp of mezelf voel ik het daarna echooen ofiets dergelijks. Dit is overgens alleen als ik heel veel rook. Het is allemaal niet zo vervelend en ik ben nog nooit slecht gegaan, maar ik denk dat ik even naar de huisarts stap zodat hij me definitief kan vertellen dat er neits met me hart is.

Verder heb ik het ook in me rechterborst, me vingers(meest) en armen.
Avatar gebruiker
BOOBS
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 973
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:19 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor BOOBS » vr mei 13, 2011 11:59 am

thanks voor het onderscheid van de twee verschijnselen trouwens sublimo :)
Avatar gebruiker
BOOBS
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 973
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:19 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Sublimo » vr mei 13, 2011 12:57 pm

Fackell schreef:Nee, althans dat denk ik niet.

Ik gebruik regelmatig THC en ipv parra worden in me hoofd heb ik het met me gevoels sensoren ofzo. Het is een soort placebo effect dat ik iets voel dat er (denk ik) niet is. In zulke gevallen heb ik, ook nuchter, een soort vervelend gevoel in me linker borst. Het is geen pijn of kietelend gevoel ofzo, meer een soort aanwezigheid van gevoels neuronen, heel raar. Als ik stoned ben is het nog erger, als ik dan ergens aangeraakt wordt door een voorwerp of mezelf voel ik het daarna echooen ofiets dergelijks. Dit is overgens alleen als ik heel veel rook. Het is allemaal niet zo vervelend en ik ben nog nooit slecht gegaan, maar ik denk dat ik even naar de huisarts stap zodat hij me definitief kan vertellen dat er neits met me hart is.

Verder heb ik het ook in me rechterborst, me vingers(meest) en armen.


Hmm, denk inderdaad ook dat het een placebo effect gaat zijn. Maar het lijkt me inderdaad ook geen slecht idee om toch eventjes langs te gaan bij de huisarts. Het gaat je hoe dan ook helpen, want als het gewoon een placebo effect is, kan de bevestiging van de dokter ervoor zorgen dat je er geen last meer van hebt. Dan weet je zeker dat je oke bent.

Fackell schreef:thanks voor het onderscheid van de twee verschijnselen trouwens sublimo :)


Graag gedaan ! ;)
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor BOOBS » vr mei 13, 2011 1:30 pm

Sublimo schreef:Hmm, denk inderdaad ook dat het een placebo effect gaat zijn. Maar het lijkt me inderdaad ook geen slecht idee om toch eventjes langs te gaan bij de huisarts. Het gaat je hoe dan ook helpen, want als het gewoon een placebo effect is, kan de bevestiging van de dokter ervoor zorgen dat je er geen last meer van hebt. Dan weet je zeker dat je oke bent.


Ja precies, dan is het me hoofd uit.
Avatar gebruiker
BOOBS
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 973
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:19 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor SjaakT » zo mei 15, 2011 2:07 am

Fackell schreef:Nee, althans dat denk ik niet.

Ik gebruik regelmatig THC en ipv parra worden in me hoofd heb ik het met me gevoels sensoren ofzo. Het is een soort placebo effect dat ik iets voel dat er (denk ik) niet is. In zulke gevallen heb ik, ook nuchter, een soort vervelend gevoel in me linker borst. Het is geen pijn of kietelend gevoel ofzo, meer een soort aanwezigheid van gevoels neuronen, heel raar. Als ik stoned ben is het nog erger, als ik dan ergens aangeraakt wordt door een voorwerp of mezelf voel ik het daarna echooen ofiets dergelijks. Dit is overgens alleen als ik heel veel rook. Het is allemaal niet zo vervelend en ik ben nog nooit slecht gegaan, maar ik denk dat ik even naar de huisarts stap zodat hij me definitief kan vertellen dat er neits met me hart is.

Verder heb ik het ook in me rechterborst, me vingers(meest) en armen.


Dit is precies hetzelfde als waar ik last van heb. Ben ook naar het ziekenhuis geweest voor een hartfilmpje, fietstest en longscan, maar ze konden niks vinden. Het is wel vervelend inderdaad. Blowen versterkt het bij mij ook heel erg.
Avatar gebruiker
SjaakT
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1139
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:53 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor BOOBS » zo mei 15, 2011 10:18 am

SjaakT schreef:
Fackell schreef:Nee, althans dat denk ik niet.

Ik gebruik regelmatig THC en ipv parra worden in me hoofd heb ik het met me gevoels sensoren ofzo. Het is een soort placebo effect dat ik iets voel dat er (denk ik) niet is. In zulke gevallen heb ik, ook nuchter, een soort vervelend gevoel in me linker borst. Het is geen pijn of kietelend gevoel ofzo, meer een soort aanwezigheid van gevoels neuronen, heel raar. Als ik stoned ben is het nog erger, als ik dan ergens aangeraakt wordt door een voorwerp of mezelf voel ik het daarna echooen ofiets dergelijks. Dit is overgens alleen als ik heel veel rook. Het is allemaal niet zo vervelend en ik ben nog nooit slecht gegaan, maar ik denk dat ik even naar de huisarts stap zodat hij me definitief kan vertellen dat er neits met me hart is.

Verder heb ik het ook in me rechterborst, me vingers(meest) en armen.


Dit is precies hetzelfde als waar ik last van heb. Ben ook naar het ziekenhuis geweest voor een hartfilmpje, fietstest en longscan, maar ze konden niks vinden. Het is wel vervelend inderdaad. Blowen versterkt het bij mij ook heel erg.


Ik heb er nog eens over na gedacht en volgens mij is het bij mij een beetje lichamelijke stress. Heb al een tijd niet echt tijdloos kunnen chillen, zonder verplichtingen in me achter hoofd.
Avatar gebruiker
BOOBS
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 973
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:19 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor SjaakT » zo mei 15, 2011 5:23 pm

Dat zegt iedereen bij mij ook ja, ik heb het laatste jaar ook een teveel aan stress gehad ja. Heb ook geen moment in dit jaar nog kunnen ontspannen met een leeg hoofd. We wachten het af, en laten we hopen dat het daardoor komt!
Avatar gebruiker
SjaakT
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1139
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:53 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor BOOBS » ma mei 16, 2011 8:42 am

uhu, succes met nederlands! hehe
Avatar gebruiker
BOOBS
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 973
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:19 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor muz1k » ma mei 16, 2011 7:52 pm

wat is lekkere muziek voor ketamine de eerste keer? vanavond eerste keer :D

ik hou zelf van minimal/techno al vind ik jazz ook lekker. Is minimal of techno te hard of moet je gewoon sowieso luisteren wat je zelf relaxt vindt?
wil een geit als huisdier
Avatar gebruiker
muz1k
Master
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 478
Geregistreerd: za feb 26, 2011 5:44 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor SjaakT » ma mei 16, 2011 8:22 pm

Fackell schreef:uhu, succes met nederlands! hehe

Haha beetje laat, maar bedankt! Ging wel redelijk, en bij jou?
Avatar gebruiker
SjaakT
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1139
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:53 pm

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Dissociatieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron