snuifduif schreef:Ik had het inderdaad even half assed opgezocht maar hoe dan ook als je wilt overdoseren met ketamine moet je echt met een spuit aan de gang gaan.
Nasaal, oraal/rectaal heb je inderdaad flink wat nodig wil je overdoseren. Als beginner zul je grove fouten moeten maken wil het zover komen tenzij je meteen met IM of IV (injecteren) begint.
Als beginner kan ik mij wel voorstellen dat je bang bent om in een k-hole te belanden. Echter uitgaande van de waardes op Erowid voor nasaal zou 1mg/lb nodig zijn wil je in een k-hole belanden. Voor 70kg (~154lb) * 1mg = 154mg, oftewel 154mg nasaal binnen korte tijd snuiven zou mogelijk kunnen resulteren in een k-hole.
http://www.erowid.org/chemicals/ketamin ... dose.shtmlMijn algemene tip voor alle beginners met weinig drugs ervaring die waarschijnlijk al meerdere keren herhaald is, is het volgende:
Het verstandigste doe je gewoon eraan door het netjes af te wegen dan kom je ook niet voor verassingen te staan. Voor onder de 15-20 euro heb je al een weegschaal die in 2 decimalen achter de comma kan wegen, bijvoorbeeld
deze. Mocht je deze niet vertrouwen dan zou je 2-5mg van je geschatte dosering kunnen aftrekken als veiligheidsmarge. Het verstandigste is ook om met lage doseringen te beginnen om je reactie vast te stellen en kennis te maken met de effecten. Erna kun je langzaam de dosis gaan bumpen met voldoende tijd (15-30 mins) er tussen totdat je het gewenste plateau gevonden hebt. Zodra je wat meer ervaring hebt met de effecten en een dosis indicatie voor jezelf kun je beginnen met het echte experimenteren als je daar behoefte aan hebt.
Simon schreef:Oké, dat is wel fijn om te weten. Dus als ik 1 a 2 keer per maand erg goede lol heb met keta, dan hoef ik niet bang te zijn voor verslaving (want ik gebruik het relatief weinig) en ook niet voor schade.
Nice, that's what I wanted to know
Verslaving ligt altijd op de loer. Over fysieke verslaving hoef je bij ketamine je niet direct zorgen te maken, echter de mentale verslaving is wel degelijk aanwezig. Het risico bij ketamine zit hem dan ook erin dat door de relatief korte werking je onder invloed sneller geneigd bent om te blijven bijnemen. Het kan dus resulteren in een gewoonte. Als beginner is het dan ook verstandig om hiervan op de hoogte te zijn. Dit risico is niet alleen gebonden aan ketamine, maar aan veel dingen in ons leven.
Als ik vanuit eigen ervaring spreek, heb ik wel een bepaalde drang ervaren om bij te blijven nemen tijdens het gebruik. De voornaamste reden voor bijnemen was dan ook om de effecten op pijl te houden. Ik wou dus op een bepaald plateau blijven van de ketamine ervaring. Het extreemste wat ik zelf gedaan heb is 4-5 gram in 3 avonden te gebruiken en dan enkele uren in een diepe ketamine ervaring te zitten. De 3-4 dagen erna merkte ik wel een mentale drang om dit weer te ervaren, echter heb ik hier zonder veel problemen niet aan toe gegeven. Deze drang is niet constant aanwezig en het is een beetje vergelijkbaar met "trek hebben in iets lekkers" om een beetje een indicatie te geven van de ervaring.
Als je het echt houd bij 1 a 2 keer per maand dan zou ik mij zeker niet druk maken wat betreft schade. Als jezelf wat onderzoek wilt verrichten kun je zoeken op
ketamine cognitive impairment en
deze thread bekijken voor recentere informatie met betrekking tot blaas problemen. Ik heb zelf de cognitive impairment kant nog niet goed bekeken, echter wat ik er zo van weet is het enig sinds vergelijkbaar met cannabis en verdwijnt de "schade" na langdurig stoppen van ketamine gebruik.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”