1) Het is niet zo dat je bij lachgas steeds 3 maanden of zo ertussen hoeft te houden, er zijn genoeg mensen die wekelijks lachgas doen en daar weinig tot geen nadelige gevolgen aan over houden, maar kijk er wel mee uit. Lachgas kan verslavend zijn en tegelijk onschuldig lijken, terwijl het wel degelijk schadelijk kan zijn, vooral door B12-tekort, inderdaad. Het nemen van B12-supplementen kan bij regelmatig lachgasgebruik een goed idee zijn. Voor zover ik weet treden hinderlijke of gevaarlijke symptomen van vitamine B12-tekort vooral op bij maffe Duitsers die 40 patronen per dag wegwerken, maar alsnog, kijk uit.
Hier wat meer over symptomen van B12-tekort:
http://stichtingb12tekort.nl/b12-tekort/symptomen2) Volgens mij maakt het allemaal niet heel veel uit. Zoals jij het beschrijft zal het wel goed zijn, maar ja, ik ben zelf doorgaans teveel een luie mongool om alle inhaleertechnieken te proberen, zelf klooi ik altijd gewoon wat en meestal komt het lachgas dan wel in mijn longen terecht. Misschien dat anderen hier wat over kunnen zeggen.
3) en 5) Je zal een mengsel uitademen van allerlei gassen, zoals stikstof, koolstofdioxide, zuurstof en ook lachgas, daar vermoedelijk niet alles in je hersenen terechtkomt. Als je dus in de ballon uitademt en daar vervolgens weer uit inademt zal je nog wat extra lachgas efficiënt kunnen gebruiken. Een betere manier om veel lachgas binnen te krijgen is volgens mij gewoon om meerdere patronen leeg te pleuren in je ballon, dan is de totale hoeveelheid lachgas ook veel groter.
4) Zuurstoftekort is niet gezond en niet noodzakelijk voor het effect van lachgas. Haal voordat je begint aan je ballon dus nog even goed adem, neem desnoods nadat je in de ballon heb uitgeademd tussendoor een hap lucht. Tegelijk door je neus zuurstof inademen zal ook wel oké zijn.