snuifduif schreef:Het is je spelling ook niet echt ten goede gekomen.
Nare shit, maar ik dacht dat het wel bekend was bij mensen dat je bij overmatig gebruik je vitamine b12 finaal om zeep helpt. Af en toe een ballonnetje of eens per zoveel maanden 2 dozen van 100 er doorheen jagen moet geen probleem zijn.
Mag ik trouwens vragen waar je die fles vandaan haalde. Als je industriële graad gas hgaat lurken wil het ook nog wel hard gaan ja
Feelsgood schreef:Ik ben dialectische en heb jou taalnazi gedrag niet nodig...snuifduif schreef:Het is je spelling ook niet echt ten goede gekomen.
Nare shit, maar ik dacht dat het wel bekend was bij mensen dat je bij overmatig gebruik je vitamine b12 finaal om zeep helpt. Af en toe een ballonnetje of eens per zoveel maanden 2 dozen van 100 er doorheen jagen moet geen probleem zijn.
Mag ik trouwens vragen waar je die fles vandaan haalde. Als je industriële graad gas hgaat lurken wil het ook nog wel hard gaan ja
Feelsgood schreef:De neuroloog in het AMC
PiraatPanda schreef:Goed dat je mensen ervoor waarschuwt. Vitamine B12 gebrek kan idd veel nare verschijnselen geven zoals bloedarmoede en zelfs MS-achtige klachten (zenuwschade) veroorzaakt door afbraak van de meyeline rond axonen.
Het beste is natuurlijk om rustig aan te doen met t gas. Maar b12 kan je ook in supplementvorm krijgen. Pilletjes van minimaal 1000mcg per stuk moet je dan hebben. (Aan 100mcg pillen heb je niets) Werkt heel goed preventief. Neem ik zelf al jaren, niet vanwege lachgas, maar opnamestoornis. Als je erge klachten hebt trouwens wel ff langs de dokter gaan natuurlijk. Als het aan de b12 ligt kunnen ze je dan injecties geven, dan is dat tekort zo verholpen. Maar als je er te laat bij bent is dat mooi klote natuurlijk.
Je lever heeft trouwens een redelijk grote b12 opslag. Zelfs als je er niets van binnenkrijgt duurt het normaalgesproken járen voor je ergens last van krijgt. Een paar ballonnetjes per jaar kan niet zoveel kwaad lijkt me. Hoe het zit met een lachgas-binge weet ik niet. Hebben supplementen dan geen effect meer? Ik ben wel benieuwd dmv welk mechanische het opeens al je b12 om zeep kan helpen. Of had je er dan al een tekort aan (zonder t te weten) en was de lachgas de nare laatste druppel?
Sterkte met herstellen!
PiraatPanda schreef:Ik ben ook wel benieuwd hoe ze zo zeker weten dat het aan je b12 lag en niet aan bv kalium? Ik neem aan dat ze bloedonderzoek hebben gedaan? Wat was je b12-waarde? En waren er nog andere tekorten in je bloed?
Hoe is t nu met je klachten? En wat hebben ze je voor behandeling gegeven?Feelsgood schreef:De neuroloog in het AMC
Welke? Misschien ken ik hem/haar
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Feelsgood schreef:Ik ben dialectische en heb jou taalnazi gedrag niet nodig...
snuifduif schreef:Feelsgood schreef:Ik ben dialectische en heb jou taalnazi gedrag niet nodig...
Er is een verschil tussen 'dialectisch' zijn en gewoon totaal geen moeite doen om wat aan je taal te doen. Hou op excuses te verzinnen
maar over artikelen van echte onderzoekers en doktersFeelsgood schreef: internet verhalen
Feelsgood schreef:tip gekregen om PEA OPT. te gebruiken in zijn puurst
Feelsgood schreef:En jij wilt een link hebben? De neuroloog in het AMC is mijn link mensen met verstand van zaken.. geen internet verhalen maar echte dokters
Drientje schreef:Feelsgood schreef:En jij wilt een link hebben? De neuroloog in het AMC is mijn link mensen met verstand van zaken.. geen internet verhalen maar echte dokters
Je hebt niet door dat jij nu ook gewoon een internet verhaal bent voor mij he?
Kom eens met links naar artikelen die ik lezen kan.
PiraatPanda schreef:Ik vind het qua taalgebruik prima te volgen. Ik vind het alleen jammer dat er (met name door de topicstarter die beweert zoveel goede info te hebben van het ziekenhuis) nog niet echt inhoudelijk op het probleem wordt ingegaan. En dan doel ik met name op praktische implicaties/tips voor gebruikers.
Is het voor lachgas gebruikers bijvoorbeeld zinvol om preventief b12 te slikken? Zoals je korsakov bij een alcoholverslaving kunt voorkomen door vitamine b1 supplementen te nemen. Of is dit niet een vergelijkbaar mechanisme?
Hoe kan een gebruiker merken dat hij te ver gaat met zijn gebruik? Zijn er bijvoorbeeld klachten als tintelingen, vermoeidheid, pijn, schrikachtigheid etc? Of komt de schade van de één op andere dag uit het niets opzetten?
Loopt iedereen kans op deze klachten, of wordt het risico pas significant bij een bepaalde hoeveelheid/tijd gebruik? Lopen mensen die van zichzelf een lage b12-waarde hebben meer kans? Is het zinvol om dat te laten testen?
Hoe hebben ze bij jou deze diagnose vastgesteld? Alleen door te praten weten ze niets zeker. Ze hebben echt wel wat getest toch?
Wat is er in de literatuur over bekend? En dan heb ik het niet overmaar over artikelen van echte onderzoekers en doktersFeelsgood schreef: internet verhalenFeelsgood schreef:tip gekregen om PEA OPT. te gebruiken in zijn puurst
Bedankt voor de tip! Ik vond gister in de kast bij een vriend zo'n potje dat hij niet meer gebruikt. Ga ik eens proberen.
Partypipo schreef:Lachgas kan gevaarlijk zijn.
Het is op zich niet gevaarlijk bij normale doses en wanneer je het niet te vaak doet.
Als het altijd levensgevaarlijk zou zijn zou het ook niet als tandarts verdoving gebruikt worden, terwijl er tientallen andere verdovingsmiddelen bestaan.
Het is heel erg kut voor je dat je je lijf verneukt hebt met tijdenlang onbeperkt lachgas gebruik. Jammer dat je nooit de moeite hebt genomen genoeg informatie over de gevaren bij te veel en te vaak gebruiken. Veel mensen komen pas voor het eerst hier op het forum terecht als ze enorme lichamelijke of geestelijke klachten hebben na veel te veel en/of veel te vaak bepaalde drugs te hebben gebruikt.
Het zou beter zijn als mensen hun research doen voor het te laat is, maar het zou misschien ook kunnen helpen dat mensen meer te horen krijgen waar je eerlijke informatie kan vinden over de gevaren van jouw drugs. Want meestal worden halve verhalen gebruikt bij informatievoorziening vanuit ouders of vrienden of dokters ofzo van iemand die overleden is of de rest van het leven last heeft van de geestelijke of lichamelijke klachten. Dan wordt er dus bijvoorbeeld alleen maar gezegd dat iemand zenuwbeschadiging heeft door lachgas gebruik en dan wordt er niet verteld na maandenlang veel te veel en veel te vaak gebruik. Zulke halve informatie red je helemaal niemand mee, plus het legt meer een taboe op het bespreken van wanneer en hoe en bij welke doses en frequentie dingen wel relatief veilig gebruikt kunnen worden.
Daarbij is alles in principe levensgevaarlijk, bij te veel en/of te vaak.
Alcohol kan leuk zijn, maar een liter sterke drank opdrinken brengt een hoog risico om te overlijden met zich mee. Ook iedere dag een paar wijntjes of biertjes drinken sloopt je lichaam uiteindelijk. Duurt langer, is niet acuut zoals bij een liter sterke drank, maar is wel een vrij groot risico.
Energy drankjes zijn nog veel algemener geaccepteerd dan lachgas en behalve dat je hartritmestoornissen of zelfs een hartaanval kan krijgen na jarenlang een paar blikjes per dag te drinken heb je ook dat daar gigantische hoeveelheden vitamine B6 in zitten. Te veel B6 lijdt ook tot zenuwschade, dus is misschien wel gevaarlijker dan lachgas.
Het gaat allemaal om de juiste informatie verzamelen over wat je in je lijf stopt.
Zelfs dingen die essentieel zijn om te kunnen leven zijn dodelijk in een te hoge dosis. Vanaf 5 liter water in een uur drinken wordt de kans best groot dat je hersenen zichzelf kapot drukken tegen je schedel, met blijvende hersenschade of de dood tot gevolg.
Neemt niet weg dat het nu voor jou gewoon kut is. Dus sterkte daarmee
snuifduif schreef: Het probleem hier lijkt me meer dat jij je niet goed ingelezen hebt voor je begon aan een 10 liter tank lachgas
Vinnie schreef:Drugs zijn gevaarlijk!!!!
618157 schreef:Vinnie schreef:Drugs zijn gevaarlijk!!!!
Keer terug naar Dissociatieven
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten