Saikedellik schreef:Denk dat dit komt omdat dit hele goeie keta is (R-isomeer, 81%), en aan de dosis. Gewoon lekker veel, en nog voor het goed inwerkt al bijpakken... Op een gegeven moment lukt dit niet meer, achteroverliggen, nog snel een muziekje opzetten, en gaan met die banaan!
Die R-isomeer 81% is toch wel goud
Ik moet toegeven dat het heel moeilijk is om een k-hole te gaan definieren. De kwaliteit van de keta, de manier van inname, tolerantie, ervaring, gewicht etc. spelen allemaal een rol.
Tolerantie is belangrijk: tolerantie voor het psychedelische effect van ketamine krijg je heel rap. Ik zou zelfs zeggen dat het psychedelische effect van keta een tolerantie heeft die wat gelijkwaardig is aan die van de klassieke psychedelica (lsd, paddo's...) Quote mij hier niet op, maar de echte k-hole kan je alleen maar bereiken met weinig/geen tolerantie. Zodra je tolerantie hebt, zal je iedere keer het gevoel hebben alsof je er net niet in valt ofwel krijg je een black-out. Als tolerantie voor het psychedelische effect stijgt, ga je veel rapper aan die anestetische dosering komen
Het is nu eenmaal zonde als je in een k-hole terecht komt en er niets meer van herinnert...
De twee belangrijke factor is de road of adminstration (manier van inname). Wat mij opvalt, misschien is dit puur subjectief, nasaal en IM geven bijna een andere drug. Nasaal heeft die bittere drip en er bestaan aangenamere dingen om te snuiven. IM daarentegen is net een bootje dat dobbert op een meer in de zomer. Afhankelijk van de dosis kan dat bootje wel eens heel rustig naar de bodem van het meer zakken, de onderwater wereld is daar precies wat turbulenter en duister
Nasaal heb ik ook wel nog niet kunnen 'k-holen' op het niveau van mijn laatste k-hole IM. Mijn enige poging met k-hole nasaal draaide uit op iets net niet en super vreemd. Heel vreemde ervaring met typische keta raarheid. IM levert bij mij een ander type ervaring. Voor een stuk ontbreekt de klassieke raarheid zoals bv. acht vingers hebben, ik kom precies in een soort levendige droomwereld terecht. Die wereld heeft wel iets psychedelisch, maar het is niet zo dat alles vreemd uit perspectief staat zoals op een lage dosis nasaal.
IM'ers zeggen altijd dat de echte k-hole niet te bereiken is nasaal, helaas moet ik ze beetje bij beetje gelijk geven. (neusspray moet ik wel nog proberen...) Oraal, pluggen en IV lijken mij niet echt economische methodes, IV is zelfs levensgevaarlijk. K.O. gaan met de naald in je ader
Het belangrijkste element die mijn k-hole definieert is de lichamelijke verdoving. In de k-hole kan je onmogelijk fysiek bewegen of uberhaupt nog communiceren met de buitenwereld. Bij wijze van spreken spreken ga je je niet kunnen forceren om op te staan als er iemand voor je staat om je te vermoorden. Ik merk ook verschillende gradaties binnen de lichamelijke verdoving:
-niet kunnen bewegen, maar ik voel wel mijn lichaam
-niet kunnen bewegen, mijn lichaam kan ik nauwelijks voelen; ergens in de verte voel ik nog een beetje ademhaling
-niet kunnen bewegen en compleet gedissocieerd zijn van je lichaam: je hebt geen gevoel meer in je lichaam, het is er niet meer
Dit zijn drie types k-hole die ik persoonlijk ervaar. In mijn laatste report heb ik deze 'drie trappen' doorlopen. Je sluit ook automatisch je ogen...
Tja dit is zowat mijn visie erop. Het is een veel te lange post geworden
Om af te sluiten heb ik hier nog een mooie quote over de k-hole
I’ve been doing K for over a year now. My only problem is the world where time, space, and thought are all one: death. I like it too much. I want to evolve as a being, as a consciousness to
exist in that world, without chemicals, because every time I am submersed in the end of the Universe and I can travel by thought, and I have no form, just pure thought, and within
my thoughts anything is possible, I come back here. To Earth. The K wears off and I have to take the train to go to work or school and I hate it. At this point in time my life is very difficult
because I have experienced so many endless possibilities in the K-hole and now I am trapped in this one and only material possibility. Do you see my problem? How can I access the K-hole forever? And without K? Am I just dreaming? I do good acts and believe in karma in the hopes that one day that
world will be waiting for me, but for now I’m here.
You have to know the material you're writing about before you alter it.