Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.
Plaats een reactie

Eerste keer truffels (Hawaiians) zonder een enkel effect?

do nov 29, 2018 12:54 am

Hallo allemaal!
Ik heb twee dagen geleden voor het eerst truffels gebruikt. Meteen 'High Hawaiians', die sterk schijnen te zijn, maar ik had er wel vertrouwen in. Mezelf er goed in verdiept, veel mooie verhalen gehoord (vooral over deze soort), ik voelde me relaxed, en het was in een hutje op de Veluwe met twee vrienden erbij die er beiden veel ervaring mee hadden (maar zelf nu niet meededen, overigens), etc.

Ik had een pakje van 22 gram en heb de helft daarvan genomen. Op advies nam ik eerst ruim de helft van die 11 gram, met het idee om de tweede helft pas te nemen als het effect begon en dat okee voelde.
Ik heb ze gewoon langzaam opgekauwd, met een beetje pure chocolade. Verder ook alle tips gevolgd: alleen licht ontbeten en daarna 5u niks gegeten, etc.
Na een uur: niks, nada. Toch maar de andere helft ook genomen. Maar helemaal nooit iets gevoeld, geen veranderende waarneming, niks. Een beetje duizelig wel, uiteindelijk, maar ik weet niet zeker of dat door de truffels kwam.

Dus nu vraag ik me af: hebben jullie dit vaker gehoord?
Kan ik een soort tolerantie voor psilocybine hebben? Of kan het zijn dat deze bij mij niets deden maar een andere soort (of verse paddo's of LSD) wel? Of kan het toch aan de omstandigheden hebben gelegen en heeft het toch zin om de andere helft nog te proberen, eventueel dan in de vorm van thee, of lemon trekking oid?

Ik was net weer even in terug in de smartshop en de verkoper zei dat verder niemand 'klachten' had over alle pakjes Hawaiians die de afgelopen tijd waren verkocht.
En dat het "bij hem soms ook de ene keer sterker werkt dan de andere keer". Dat zal best, maar dat verklaart natuurlijk niet waarom ik geen enkel effect heb ervaren!

Alvast dank :)

Re: Eerste keer truffels (Hawaiians) zonder een enkel effect

do nov 29, 2018 1:06 am

p.s: voor zover ik weet ben ik als baby nooit in een ketel met magic truffel-soep gevallen : )

do nov 29, 2018 4:23 pm

Ik zou de volgende keer gelijk beginnen met 11g en niet met slechts de helft daarvan, dat vind ik namelijk best weinig, zelfs voor een beginner.

do nov 29, 2018 9:12 pm

Okee, dank voor de tips! Ga ik doen :)

Het blijft voor mijn gevoel nog steeds vreemd dat ik met zo'n halve dosis helemaal niks heb gevoeld, en ook niet toen ik na anderhalf uur beide porties in m'n systeem had....
Maar we'll see: op naar de volgende poging!

vr nov 30, 2018 12:32 am

Ja snap ik, maar je was nu begonnen met een kwart dosis toch? Misschien lag het daaraan of aan iets anders... ik meen me te herinneren dat toen ik zelf begon met experimenteren met truffels ook een keer zoiets heb gehad als jij beschreef, dat ik niets leek merken ondanks voorbereiding en prima dosering. Kan ook zijn dat je (onbewust) weerstand biedt tegen de werking van de truffels*. Een ballonnetje lachgas kan wonderen doen om de boel open te breken, of anders gewoon ontspannen en niet teveel op het effect gaan wachten, je weet immers toch nog niet hoe het gaat lopen.

* zelfs tijdens ayahuasca ceremonies heb ik meegemaakt dat deelnemers achteraf zeiden niets te hebben gemerkt (of zelfs in slaap vielen!) Dat betekent echter niet dat er werkelijk niets gebeurde of dat het niet werkzaam was. Er gebeurt altijd wel wat, soms wordt er eerst op onbewuste lagen gewerkt.

vr nov 30, 2018 12:41 am

Ja de verkoper in de smartshop raadde ook aan om afleiding te zoeken als je ze hebt genomen.

Maar w.b.t. die dosis: ik had eerst een halve portie genomen en daarna de andere helft. Had namelijk een bakje van 22 gram en dat was voor 2 personen... (dus ik heb nog een 1-pers. portie over)

vr nov 30, 2018 12:54 pm

Ik lees dat je ze met chocolade hebt ingenomen. Cocao doet het perfect met truffels en paddo's. Maar suiker breekt de werkzame stof in de truffel weer af. Dus als je ze hebt ingenomen met een halve reep Tony Chocolony dan doen ze idd niet zo veel voor je. Ga voortaan op zoek naar een reep met 85% cacoa en neem er een heel klein stukje van.

Verder is 11 gram niet heel veel voor een trip.

Er bestaat een kruistolerantie tussen LSD en psylocine. Maar na een aantal weken is je lichaam weer schoon genoeg om de stoffen hun werk te laten doen.

za dec 01, 2018 3:11 pm

Gaia schreef:Ik lees dat je ze met chocolade hebt ingenomen. Cocao doet het perfect met truffels en paddo's. Maar suiker breekt de werkzame stof in de truffel weer af. Dus als je ze hebt ingenomen met een halve reep Tony Chocolony dan doen ze idd niet zo veel voor je. Ga voortaan op zoek naar een reep met 85% cacoa en neem er een heel klein stukje van.

Verder is 11 gram niet heel veel voor een trip.

Er bestaat een kruistolerantie tussen LSD en psylocine. Maar na een aantal weken is je lichaam weer schoon genoeg om de stoffen hun werk te laten doen.

Suiker kan een trip niet stoppen of tegenhouden joh.
Zou wel heel makkelijk zijn om mensen uit een bad trip te kunnen krijgen. Maar nee, helaas...

za dec 01, 2018 3:18 pm

Irisss schreef:Ja de verkoper in de smartshop raadde ook aan om afleiding te zoeken als je ze hebt genomen.

Maar w.b.t. die dosis: ik had eerst een halve portie genomen en daarna de andere helft. Had namelijk een bakje van 22 gram en dat was voor 2 personen... (dus ik heb nog een 1-pers. portie over)

Beter in 1x de dosis die je wilt nemen doen. Na anderhalf uur erbij nemen versterkt wel een beetje, maar verlengt vooral. En niks voelen is in de verlenging nog steeds niks voelen.

Ik heb zelf altijd een vrij hoge dosis nodig van alle psychedelica om visuals te krijgen. En ik ga makkelijk over mijn nek van truffels, zeker als ik hoog doseer, waarna ik nooit iets voel. Maar als je het wel te eten vindt kan je gewoon de volgende keer meer in 1x eten. Ik zou ook meer dan 11 gram dan proberen. Ik heb persoonlijk liever te veel dan te weinig. Bad trip omdat je veel te veel nam kan je alsnog hele waardevolle dingen voor jezelf uit halen en van te weinig voel je gewoon niks... Maar anderen worden compleet gek als ze slecht gaan door teveel.

ma dec 03, 2018 2:47 pm

Partypipo schreef:Suiker kan een trip niet stoppen of tegenhouden joh.
Zou wel heel makkelijk zijn om mensen uit een bad trip te kunnen krijgen. Maar nee, helaas...

Ik kreeg van de smartshop het advies om als je slecht gaat heel veel suiker op te lossen in citroenwater. De suiker en vitamine C zou er voor zorgen dat de werkzame stoffen van de truffel sneller worden afgebroken.

Gelukkig nooit nodig gehad. En je hebt helemaal gelijk dat ook wanneer je slecht gaat je er vreselijk veel van kunt leren. Truffels zijn geen party drug.

wo dec 05, 2018 4:29 am

Citroen zou juist de werking versterken, vandaar dat mensen een lemon-tek maken van truffels.
Maar je moet suiker en vitamine c zien als een zelfde soort broodje aap als dat je na een paar bakken koffie ineens weer nuchter zou zijn van de alcohol...
Je kan niks doen om sneller nuchter te worden van truffels. Je kan alleen de boel proberen weg te duwen met bijvoorbeeld pep of coke, maar dat kan ook de slechte gedachten in een bad trip enorm versterken, dus dit zou ik ook niet aanraden. Of je kan een benzo nemen om je angsten te dempen (Of te gaan pitten). Je wordt er niet sneller nuchter van, maar je hebt niet meer de angstige gedachten waardoor je trip bad ging.

wo dec 05, 2018 9:56 am

Dank voor de uitleg Pipo!

Mijn verslagje van een dagje microdosen met Golden Teacher

do jan 17, 2019 4:13 pm

Smartshops liegen vaak over hun producten. Gewoon online kopen op een betrouwbare site!

Als je een heel bakje eet hoor je echt wel wat te voelen.

ma feb 04, 2019 11:12 pm

Ik voel er ook bijna niks van. Ook niet na een heel bakje van 22 gram

ma feb 25, 2019 10:57 am

Ricardo van Luik schreef:Smartshops liegen vaak over hun producten. Gewoon online kopen op een betrouwbare site!

Als je een heel bakje eet hoor je echt wel wat te voelen.

Deze smartshop heeft ook een website. Maar het is idd maar helemaal afhankelijk van wie er achter de toonbank staat. Ooit eens geholpen door iemand die psychologie studeerde aan de Uni en verbonden was aan de nederlandse afdeling van MAPS (psychedelische studies). Die heeft me geweldige tips gegeven.

di nov 24, 2020 1:10 pm

Irisss schreef:Hallo allemaal!
Ik heb twee dagen geleden voor het eerst truffels gebruikt. Meteen 'High Hawaiians', die sterk schijnen te zijn, maar ik had er wel vertrouwen in. Mezelf er goed in verdiept, veel mooie verhalen gehoord (vooral over deze soort), ik voelde me relaxed, en het was in een hutje op de Veluwe met twee vrienden erbij die er beiden veel ervaring mee hadden (maar zelf nu niet meededen, overigens), etc.

Ik had een pakje van 22 gram en heb de helft daarvan genomen. Op advies nam ik eerst ruim de helft van die 11 gram, met het idee om de tweede helft pas te nemen als het effect begon en dat okee voelde.
Ik heb ze gewoon langzaam opgekauwd, met een beetje pure chocolade. Verder ook alle tips gevolgd: alleen licht ontbeten en daarna 5u niks gegeten, etc.
Na een uur: niks, nada. Toch maar de andere helft ook genomen. Maar helemaal nooit iets gevoeld, geen veranderende waarneming, niks. Een beetje duizelig wel, uiteindelijk, maar ik weet niet zeker of dat door de truffels kwam.

Dus nu vraag ik me af: hebben jullie dit vaker gehoord?
Kan ik een soort tolerantie voor psilocybine hebben? Of kan het zijn dat deze bij mij niets deden maar een andere soort (of verse paddo's of LSD) wel? Of kan het toch aan de omstandigheden hebben gelegen en heeft het toch zin om de andere helft nog te proberen, eventueel dan in de vorm van thee, of lemon trekking oid?

Ik was net weer even in terug in de smartshop en de verkoper zei dat verder niemand 'klachten' had over alle pakjes Hawaiians die de afgelopen tijd waren verkocht.
En dat het "bij hem soms ook de ene keer sterker werkt dan de andere keer". Dat zal best, maar dat verklaart natuurlijk niet waarom ik geen enkel effect heb ervaren!

Alvast dank :)

Hi Irisss, ik zou voordat je bijvoorbeeld truffels voor de eerste keer doet goed inlezen over de effecten en mogelijke risicos van truffels. Dat kan al er al voor zorgen dat de je kiest voor de juiste truffels
Plaats een reactie