Azgaza schreef:In veterinary anesthesia, ketamine is often used for its anesthetic and analgesic effects on cats, dogs, rabbits, rats, and other small animals. Veterinarians often use ketamine with sedative drugs to produce balanced anesthesia and analgesia, and as a constant rate infusion to help prevent pain wind-up. Ketamine is used to manage pain among large animals, though it has less effect on bovines.
En hier bij indicaties (nee dit is geen bron; tenzij je een dierenarts bent):
http://www.eurovet.nl/producten/nimatek ... =productenIndicaties:
Hond, kat:
- Induceren van kortdurende anaesthesie bij röntgendiagnostiek, verband wisselen en onderzoek bij onrustige dieren.
- In combinatie met een sedativum als xylazine of diazepam en atropine: bij chirurgische ingrepen, zoals ovariectomie, castratie, keizersnede, kaakoperatie, tandextractie, oog-, neus- ooroperatie, reinigen gebit, openen van abces.
Azymuth schreef:Dus azgaza geeft een bron en jij niet maar begint te roepen? Je hebt echt wel een probleem met discussiëren. Het een sluit het ander toch ook niet direct uit? Ik heb altijd van ongeïnformeerde mensen het gerucht gehoord dat het paardenverdovingsmiddel was, terwijl andere mensen zeiden dat dat wel wat breder lag, dus niet enkel paarden maar meerdere grotere dieren.
heb jij het hele topic al gelezen? ik heb wel duidelijk enkele bronnen opgegeven.Dus azgaza geeft een bron en jij niet maar begint te roepen?
Einstein schreef:Ketamine wordt volgens mij (na luttele seconden Googlewerk) ook op paarden gebruikt, maar het is ook op grote schaal op mensen toegepast en wordt inderdaad voor de verdoving van allerlei andere beesten gebruikt. Om het een paardenverdovingsmiddel te noemen is strikt genomen dus waarschijnlijk wel juist, maar het is net zo goed een gewondemensenverdovingsmiddel, konijnenverdovingsmiddel, ...
snuifduif schreef:Het word onder andere op paarden gebruikt.
Dat mannen tandpasta gebruiken maakt het geen mannentandpasta
Azymuth schreef:dus niet enkel paarden maar meerdere grotere dieren.
Azymuth schreef:Azymuth schreef:dus niet enkel paarden maar meerdere grotere dieren.
Pascal schreef:Azymuth schreef:dus niet enkel paarden maar meerdere grotere dieren.
Dat is ook niet zo.
Zowel op grote als op kleinere dieren zoals katten en honden.
Inhale schreef:Het is gewoon een verdovingsmiddel, voor meerdere levensvormen. Het heeft dan ook geen nut een random dier zoals een paard, hond of kat erbij te betrekken in een drugs handleiding.
Pascal schreef:Het wordt ook zelfs nog in Nederland aan mensen gegeven. Vaak wanneer morfine niet voldoende effect geeft, of zelfs een delirium kan veroorzaken.
MarkBeez schreef:"Verder heel mooi, heb alles uitgelezen
Maddog schreef:Een kennis nam drugs in op een voor mij zeer byzondere manier. hij had een spuitje met heel klein naaldje, en daamee zette hij een druppel Liquid LSD oplossing vlak onder zijn huid. dus niet IM of IV Het word direct opgenomen en was ie binnen 5 minuten al aan het trippen. .
Is dit bij meer bekend?
Maddog schreef:Een kennis nam drugs in op een voor mij zeer byzondere manier. hij had een spuitje met heel klein naaldje, en daamee zette hij een druppel Liquid LSD oplossing vlak onder zijn huid. dus niet IM of IV Het word direct opgenomen en was ie binnen 5 minuten al aan het trippen. .
Is dit bij meer bekend?
Einstein schreef:Onderzoekers lijken er wel bekend mee te zijn, op recreatief vlak vind ik hier niks over
BecauseIgetHighFive schreef::hulde: Bij deze wil ik graag een opmerking geven dat als er informatie over drugs wordt verteld dat jullie van die (geweldige) plaatjes erbij doen waardoor het misschien verleidelijk kan zijn voor de jeugd om naar de drugs te grijpen voor een experiment,![]()
Zoals deze plaatjes testen, 'Hoe bedoel je" Het goede voorbeeld laten zien?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De vraag kan ik zelf niet echt beantwoorden........ Laat ik aan jullie over!
![]()
BecauseIgetHighFive schreef::hulde: Bij deze wil ik graag een opmerking geven dat als er informatie over drugs wordt verteld dat jullie van die (geweldige) plaatjes erbij doen waardoor het misschien verleidelijk kan zijn voor de jeugd om naar de drugs te grijpen voor een experiment,![]()
Zoals deze plaatjes testen, 'Hoe bedoel je" Het goede voorbeeld laten zien?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De vraag kan ik zelf niet echt beantwoorden........ Laat ik aan jullie over!
![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten