Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Nadelige effecten van drugs beperken

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Nadelige effecten van drugs beperken

Berichtdoor healthhelper » ma jan 02, 2017 1:11 pm

Op basis van ervaringen met mensen uit mijn directe omgeving wil ik graag wat met jullie delen. De huidige generatie gebruikt meer en meer verschillende soorten (party) drugs dan ooit tevoren, maar dat is nou eenmaal de tijd waarin we leven en daar gaan we waarschijnlijk niet veel aan kunnen veranderen. Waar we wel wat aan kunnen doen is het beperken van de schade, want ik neem aan dat niemand van die party’ers van plan is zijn of haar leven naar de knoppen te helpen doordat ze allerlei psychische en neurologische ellende hebben opgelopen tegen de tijd dat ze van school komen en een baan moeten vinden (of überhaupt al een baan hebben). Psychische ellende is ook de perfect manier om je relatie naar de knoppen te helpen en daar zit ook niemand op te wachten lijkt me, want dat leidt dan veelal weer tot nog meer (en zwaarder) gebruik, dus nog meer depressiviteit, etc. en dat brengt je in een negatieve spiraal.

Wat daar bij komt is dat de balans in onze voeding behoorlijk verstoord is geraakt de laatste jaren, met name op het gebied van de vetzuren die we binnen krijgen (en niet zelf aan kunnen maken). Door die verstoorde balans hebben de meeste mensen eerder last van neurologische aandoeningen als ADD, ADHD, angststoornis, depressiviteit, etc., hart- en vaatproblemen en tal van chronische ontstekingen. Hierdoor zijn de nadelige effecten van drugs gebruik nog veel groter geworden. Vroeger hadden we daar veel minder last van. Je kunt hier heel eenvoudig iets aan doen door de vetzuur balans te herstellen en een goed supplement te gaan gebruiken naast je dagelijkse voeding.

Het is dus zaak om je beter te beschermen tegen de schadelijke effecten van (party) drugs en er voor te zorgen dat de negatieve impact (want die zal er altijd zijn) zoveel mogelijk wordt beperkt. Niet alleen voor de korte termijn, zodat je ook minder of geen dip, temperatuur schommelingen, etc. zult hebben, maar zeker ook voor de lange termijn zodat je er vooral veel plezier aan hebt beleefd en vervolgens nog wel in staat bent een normaal leven te leiden met gezin, baan, whatever je maar wil.

Eerst even een paar dingen over het effect op je hersenen en je lijf zodat je een beetje achtergrond hebt. Ik gebruik XTC even als voorbeeld aangezien dat veel wordt gebruikt. XTC blokkeert de heropname van serotonine, waardoor deze langer actief blijft en je dus langer opgewekt en mega vrolijk bent en langer door kunt zonder er vanaf te raken (bij teveel serotonine raak je overigens wel eerder verward!). Hierdoor raakt de balans van neurotransmitters in je hersenen echter wel verstoord en put je de serotonine voorraad uit. Hierdoor zullen er ook grote variaties zijn in je honger gevoel, door XTC verdwijnt namelijk je eetlust en zul je ook minder speeksel in je mond krijgen (droge bek) dus ook minder zin hebben wat te eten. XTC kan daarnaast hersencellen beschadigen door de vorming van zogenaamde vrije radicalen. Dat zijn chemische stofjes die een elektron (deeltje van een atoom) te weinig hebben. Ze pikken een elektron op andere plaatsen, bijvoorbeeld de wand van je hersencellen, waardoor hersencellen beschadigd kunnen raken. Dit noem je ‘oxidatieve stress'. Het binnen krijgen van zogenaamde anti-oxidanten gaat dat soort problemen tegen, want deze stoffen geven zelf een elektron aan de vrije radicalen, waardoor die ‘rustig' worden en de oxidatieve stress vermindert.

5-http gebruiken om de serotonine tekorten aan te vullen kan heel gevaarlijk zijn, want een teveel aan serotonine is zeer schadelijk, dus dat zou ik nooit aanraden. Het gaat juist om de balans en dat wordt het allerbeste geregeld door je lichaam zelf, dus moet je zorgen dat je de juiste stoffen binnen krijgt die dat op een natuurlijke manier reguleren in je lichaam.

Het is dus zaak dat je zorgt dat je stofwisseling op orde is en je dagelijks voldoende anti-oxidanten binnen krijgt om ellende na een leuke party te voorkomen. Dan ben je goed gewapend en worden de negatieve gevolgen beperkt. Voor amper een euro per dag (1 pil 1 biertje per weekend party om het maar even in bekende “valuta” uit te drukken) heb je al een goed supplement wat de party scene een hoop ellende kan besparen en ze beter verantwoord eens een keer een XTC pilletje kunnen pakken (niets gebruiken is altijd beter, maar goed, dat gaat niet gebeuren).

Overigens is dit ook geen vrijbrief om meer te gaan gebruiken, want schadelijk is het sowieso. Bij normaal gebruik minimaliseer je de schade op deze manier echter wel enorm en heb je bovendien ook nog eens meer plezier van de pil, omdat hij beter en langer zal werken (op basis van dit supplement verbetert namelijk ook de serotonine aanmaak). Het allerbelangrijkste dat je kan doen is dus niet te VAAK en niet te VEEL slikken. Maximaal 1 keer per 2 maanden (liever minder vaak) en dan niet meer dan 1-1,5 mg per kg lichaamsgewicht wordt aangeraden.

Mocht iemand interesse hebben om hier meer over te weten (hoe, waar, welke supplement, etc.) dan stuur me gerust een PB of reageer op dit bericht. Ik heb er al veel mensen mee kunnen helpen en mijn directe omgeving (die ook geregeld in de party scene vertoeven) is er blij mee. Ze merkten dat ze de Ritalin en andere neuroblockers ook niet meer nodig hebben op school, meer rust hebben in hun hoofd, minder naweeën hebben van gebruik en zelfs langer en beter effect ervaren zonder dat ze bij hoeven slikken, dus je beperkt daarmee de inname hoeveelheid ook nog eens.
healthhelper
Newbie
Verbannen
 
Posts: 6
Geregistreerd: zo jan 01, 2017 10:46 pm

Re: Nadelige effecten van drugs beperken

Berichtdoor Kip » ma jan 02, 2017 1:25 pm

En er zijn echt mensen die dit geloven?
Hypnotized.
Avatar gebruiker
Kip
Pro mod
Moderator
Offline
 
Posts: 2074
Geregistreerd: di maart 29, 2016 8:24 pm
Woonplaats: The Happy World Of Haribo

Re: Nadelige effecten van drugs beperken

Berichtdoor healthhelper » ma jan 02, 2017 1:27 pm

Welk deel geloof je niet? Kun je ook een wat meer onderbouwd antwoord geven?
healthhelper
Newbie
Verbannen
 
Posts: 6
Geregistreerd: zo jan 01, 2017 10:46 pm

Re: Nadelige effecten van drugs beperken

Berichtdoor Kip » ma jan 02, 2017 1:30 pm

Je post een heel verhaal zonder ook maar één keer te vertellen waar het nou echt om gaat. "Dit supplement"? Ja, welk supplement dan? Wat een louche gedoe zeg.
Hypnotized.
Avatar gebruiker
Kip
Pro mod
Moderator
Offline
 
Posts: 2074
Geregistreerd: di maart 29, 2016 8:24 pm
Woonplaats: The Happy World Of Haribo

Re: Nadelige effecten van drugs beperken

Berichtdoor healthhelper » ma jan 02, 2017 1:36 pm

Beter lezen. Vetzuren staat er toch. En op een normale manier reageren zou ook wat prettiger zijn in plaats van meteen je oordeel klaar te hebben. Bewijst maar weer eens dat oprecht mensen willen helpen niet meer van deze tijd is en dat er al snel overal wat achter wordt gezocht... ook een neurologische aandoening overigens, maar dat ter zijde...
healthhelper
Newbie
Verbannen
 
Posts: 6
Geregistreerd: zo jan 01, 2017 10:46 pm

Re: Nadelige effecten van drugs beperken

Berichtdoor Kip » ma jan 02, 2017 2:15 pm

Ten eerste nee, dat staat er niet. Er staat wel dat je vetzuur-balans wordt hersteld (door een goed supplement te gebruiken) en iets over de vetzuren die we binnenkrijgen. Daarnaast zijn er voor zover ik weet een heleboel verschillende vetzuren.
Ik weet trouwens niet waarom je denkt dat je naar aanleiding van de 5 zinnen die ik hier getypt heb je ook maar enigszins het recht hebt te impliceren dat ik een neurologische aandoening heb, maar het draagt nu niet echt bij aan je geloofwaardigheid.
Hypnotized.
Avatar gebruiker
Kip
Pro mod
Moderator
Offline
 
Posts: 2074
Geregistreerd: di maart 29, 2016 8:24 pm
Woonplaats: The Happy World Of Haribo

Re: Nadelige effecten van drugs beperken

Berichtdoor Kikkerr » ma jan 02, 2017 2:17 pm

O fuck weer zon health guru :roll:
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: Nadelige effecten van drugs beperken

Berichtdoor PiraatPanda » ma jan 02, 2017 2:26 pm

Hoeveel verdien je per potje supplementen dat je verkoopt?

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Nadelige effecten van drugs beperken

Berichtdoor Kip » ma jan 02, 2017 2:27 pm

missPanda schreef:Hoeveel verdien je per potje supplementen dat je verkoopt?

Veel te veel :roll2:
Hypnotized.
Avatar gebruiker
Kip
Pro mod
Moderator
Offline
 
Posts: 2074
Geregistreerd: di maart 29, 2016 8:24 pm
Woonplaats: The Happy World Of Haribo

Re: Nadelige effecten van drugs beperken

Berichtdoor Kikkerr » ma jan 02, 2017 2:32 pm

Vins en Dione zullen wel vaste klanten zijn :P
Sneu zo'n charlatan denkt hier zitten mensen die paddo's eten en LSD doen enzo die zijn openminded en die geloven vast mijn bulcrap wel,- maar de goedgelovige hippie is hier ver te zoeken, enkel nuchtere rationele mensens :p - ook niet vaccineren niet moeders kopen vast potjes van hem.
Ach ja niet dat het RIVM te vertrouwen is maar ik haat dit soort gelul, zelfde als al die 100000 diëten en superfoofds,

Omega 3 visolie hoor je ook niet veel meer over .....
vetzuur ofnie
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: Nadelige effecten van drugs beperken

Berichtdoor Amvitamientje » ma jan 02, 2017 2:38 pm

healthhelper schreef:XTC blokkeert de heropname van serotonine, waardoor deze langer actief blijft en je dus langer opgewekt en mega vrolijk bent en langer door kunt zonder er vanaf te raken

Ook stimuleert MDMA extra afgifte van serotonine in de hersenen.


healthhelper schreef:Ze merkten dat ze de Ritalin en andere neuroblockers ook niet meer nodig hebben op school, meer rust hebben in hun hoofd, minder naweeën hebben van gebruik en zelfs langer en beter effect ervaren zonder dat ze bij hoeven slikken, dus je beperkt daarmee de inname hoeveelheid ook nog eens.

Methylfenidaat (Ritalin) is géén blocker. Methylfenidaat maakt in de hersenen dopamine vrij, dat wordt omgevormd naar noradrenaline.

healthhelper schreef:5-http gebruiken om de serotonine tekorten aan te vullen kan heel gevaarlijk zijn, want een teveel aan serotonine is zeer schadelijk, dus dat zou ik nooit aanraden.

Mocht iemand interesse hebben om hier meer over te weten (hoe, waar, welke supplement, etc.) dan stuur me gerust een PB of reageer op dit bericht. Ik heb er al veel mensen mee kunnen helpen en mijn directe omgeving (die ook geregeld in de party scene vertoeven) is er blij mee.


Hoezo post je dat supplement niet gewoon hier? Hoezo via een PM?? Als je er mensen mee wilt helpen dan zou je het toch gewoon hier neerzetten.

Dus bij deze wat tips van Trimbos:
Drugs Infolijn schreef:Wat kun je doen? Je kunt de oxidatieve stress verminderen.

• Het allerbelangrijkste dat je kan doen is niet te VAAK en niet te VEEL slikken. Maximaal 1 keer per 2 maanden (liever minder vaak) en dan niet meer dan 1-1,5 mg MDMA per kg lichaamsgewicht (70 kg: maximaal tussen 70-105 mg MDMA). Om te weten hoeveel je binnenkrijgt, moet je je pillen dus laten testen.

• Geen speed, cocaïne of L-tyrosine gebruiken. Onderzoek laat zien dat teveel dopamine (een neurotransmitter, net als serotonine) in je brein extra oxidatieve stress veroorzaakt als je XTC gebruikt. Cocaïne en speed verhogen allebei de hoeveelheid dopamine en daarmee de kans op hersenschade door MDMA. Bovendien kan speed zelf ook hersenschade geven. Sommige mensen slikken L-tyrosine om de risico’s en kater te verminderen. Maar dit is een voorloper van dopamine en moet je daarom niet combineren met XTC.

• Koel blijven: Warmte en een hogere lichaamstemperatuur versterken de oxidatieve stress door XTC. Als je slikt in een warme omgeving (een club) en je beweegt veel (dansen), dan kan eenzelfde dosis XTC meer schade aanrichten. Een studie liet zien dat dansende clubbers op XTC een hogere lichaamstemperatuur hadden dan de andere dansende mensen in die club. Twee dagen later hadden zij meer last van vermoeidheid en dip. Zorg er dus voor dat je lichaamstemperatuur niet te veel oploopt door af en toe te rusten, geen petjes of warme kleren te dragen tijdens het dansen en regelmatig water of fris te drinken (1-2 glazen per uur).

Hiernaast zijn er nog wat middelen die mogelijk kunnen helpen de kans op hersenschade en kater te verminderen. Ook over de werkzaamheid van deze middelen bestaat discussie, maar deze zijn wat safer dan 5-HTP:

• Extra anti-oxidanten.
Deze stoffen geven zelf een elektron aan de vrije radicalen, waardoor die ‘rustig’ worden en de oxidatieve stress vermindert. Anti-oxidanten vind je in groene thee, groenten zoals broccoli, kool, selderij, ui en peterselie en in vruchten als appels, bramen, cranberries, frambozen, grapefruit, peren en pruimen. Als je hiervan meer dan normaal eet voor en na XTC-gebruik zou je de oxidatieve stress kunnen verminderen. Je kunt dit ook vervangen door anti-oxidanten in de vorm van supplementen zoals vitamine C, vitamine E, zink, selenium, groene theecapsules of alfa-liponzuur (een krachtige anti-oxidant dat door je hersenen kan worden opgenomen omdat het vetoplosbaar is; dosis 30-100 mg per dag).

• Vette vis
Je kunt ook de kwaliteit van de wand van de hersencellen proberen te verhogen. Die bestaat uit vetten en kan versterkt worden door omega-3-vetzuren in vette vis zoals zalm, haring en makreel. Dus vis eten voor en na XTC is geen slecht idee. Je kunt ook visoliesupplementen (1000 mg) slikken, maar let erop dat er alleen omega-3, en geen omega-6 of omega-9 vetzuren inzitten.

• Q10
MDMA put ook de energie in je hersencellen uit, wat leidt tot extra oxidatieve stress. Co-enzym Q10 is een stofje dat verantwoordelijk is voor de aanmaak van ATP, de belangrijkste energiedragers in je lichaam. 24 uur na MDMA-toediening bij ratten was er bijna 30% minder ATP in hun hersencellen aanwezig. Om je energiehuishouding te ondersteunen wanneer je XTC gebruikt, kun je extra Q10 slikken (30-120 mg per dag).

.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Nadelige effecten van drugs beperken

Berichtdoor Kikkerr » ma jan 02, 2017 2:47 pm

Hele verhaal moet je goed filteren maar uhmm ja wie kan je nog vertouwen he, maar dat ssri's op langere termijn schade aanrichten heb ik wel vaker over gelezen door gernomeerde artsen, natuurlijk beweert 90% die snoepriesjes krijgen als ze blijven vrooschrijven van niet, maar goed geloof wat je wilt geloven , ik vind het allemaal vet zuurrrr


en nu naar bed frog is opgefrogt :mad:
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: Nadelige effecten van drugs beperken

Berichtdoor snuifduif » ma jan 02, 2017 3:51 pm

Geen gedeal op het forum. Ook geen kwakzalver supplementen.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten

Royal Queen Seeds banner