Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Vinz » zo apr 17, 2011 8:09 pm

Tomzeur schreef:Om stoer te doen. 8-)

En dat. Vooral blowen in speeltuintjes waar Christelijke gezinnetjes leuke dingen doen, en dan letterlijk roet in hun eten gooien hihi vet stoer :D
Vinz
<3
Badass Junkie

Berichtdoor euroshopper » za apr 23, 2011 7:05 pm

Nieuwschierigheid!! Voor welke drugs en leeftijd dan ook.
‘Deze intellectuele avond werd u aangeboden door; Euroshopper bier.’
euroshopper
Experimenterende Gebruiker

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » za apr 23, 2011 7:18 pm

Die Drientje. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie

Berichtdoor Dreamer151 » di mei 03, 2011 2:38 pm

op mijn 14e voor het eerst alcohol en 15 blowen op mijn 17e voor het eerst XTC nu de rest nog :love:
done: alcohol - weed - XTC- Truffels - MDMA Kristallen.
to done: LSD - Paddo's - DXM - GHB.
Dreamer151
Newbie

Berichtdoor Oppepper » di mei 03, 2011 2:47 pm

Drientje schreef:
SperSIZEboon schreef:en dat op zondagochtend :smokin:

Geef me een pen en ik schrijf.

Geef me een reden en ik klad een heel forum vol.

Zo doen we dat hier.

'Ik zeg altijd maar: beter opbranden dan uitdoven.'
-Jules Deelder
Oppepper
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Wietsmoker » di mei 03, 2011 3:13 pm

Meedoen met vrienden, en voor eventuele nieuwe inspiratie.
Jesus saves!
Wietsmoker
Global SToner
Badass Junkie

Berichtdoor snuifduif » di mei 03, 2011 3:23 pm

Drugs zijn leuk 8-)
snuifduif
Bokito
DF Addict

Berichtdoor Pff » wo mei 04, 2011 4:23 pm

Ik trok een feestje niet.. Toen maar mdma geprobeerd

Alle tripmiddelen vanwege studie.. Docenten waren zo positief over geestverruimende middelen dat ik nieuwsgierig werd :)
Reality is for people who can't handle drugs
Pff
Belezen Gebruiker

Berichtdoor euroshopper » wo mei 04, 2011 4:30 pm

Pff schreef:Ik trok een feestje niet.. Toen maar mdma geprobeerd

Alle tripmiddelen vanwege studie.. Docenten waren zo positief over geestverruimende middelen dat ik nieuwsgierig werd :)

Wat voor studie doe jij?
‘Deze intellectuele avond werd u aangeboden door; Euroshopper bier.’
euroshopper

Berichtdoor Weird-Monkey » za mei 07, 2011 10:59 am

euroshopper schreef:

Wat voor studie doe jij?

Ben ik ook wel benieuwd naar. Kunstacademie, psychologie, theologie!? :beer:
Weird-Monkey

Berichtdoor Pff » za mei 07, 2011 3:07 pm

euroshopper schreef:

Wat voor studie doe jij?

Cognitieve neurowetenschap.
En de docenten zijn er natuurlijk geen voorstander van, maar zijn er tenminste niet tegen zoals de meeste mensen. En ze willen ook best een discussie met je aangaan over bepaalde stoffen.
Reality is for people who can't handle drugs
Pff
Belezen Gebruiker

Berichtdoor Blue Mystic » di mei 10, 2011 11:55 pm

Nieuwsgierigheid, ik kende niet echt mensen die drugs gebruikten. Ben begonnen met blowen op mijn 18e na de eerste keer goed stoned ben ik wekelijks en al snel dagelijks gaan blowen. Het gaf me rust in mijn hoofd en ik sliep er lekker van. Door blowen interesse gekregen in andere drugs en ben vanaf daar gaan experimenteren met een aantal dingen.
"There was a fantastic universal sense that whatever we were doing was right, that we were winning"
Blue Mystic
Belezen Gebruiker

Berichtdoor Hi-Hat » wo mei 11, 2011 3:01 pm

Nieuwsgierigheid. Er is meer en die staat waarin je bent wanneer je niet nuchter bent vind ik gewoon heel interessant. Gewoon nieuwsgierigheid naar de effecten(beleving) van verschillende drugs, dus.
Come meditate on bass weight.
Hi-Hat
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor MDMC » wo mei 11, 2011 6:30 pm

Waarom? .....
Waarom niet? :grin:
go to the window, open it, then stick your head out and yell: I'M AS MAD AS HELL, AND I'M NOT GONNA TAKE THIS ANYMORE!

Make Raw not War
MDMC
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Pluisje12 » ma mei 16, 2011 2:53 pm

MDMC schreef:Waarom? .....
Waarom niet? :grin:

²
"Wie iets echt wil doen, vindt altijd een weg; wie iets niet wil doen, vindt altijd een excuus.
Pluisje12
Belezen Gebruiker

Berichtdoor BrownTree1 » ma mei 16, 2011 3:18 pm

Had op mijn 13-14e al wel vrienden die zuipte en blowden, maar heb nooit het gevoel gehad dat ik onder druk werd gezet ofzo. Begon op mijn 15e wel toch met mee zuipen, want het voelde toch een beetje raar om er elke keer bij te zijn als enige nuchtere. Paar weken later ook keertje mee gaan blowen, waar nog steeds over word gepraat haha, omdat ik mn eerste jointje uit had gemaakt en direct een maatje door elkaar schudde, al schreeuwend om een nieuwe te draaien haha.

Op mijn 18e voor het eerst xtc, een paar maandjes geleden voor het eerst pep en 3 weken terug voor het eerst LSD.

Voornamelijk nieuwsgierigheid, was elke keer de laatste met iets nieuws proberen en ik kreeg toch elke keer de geweldige verhalen te horen. Op pep en lsd na, dat gebruiken mijn vrienden niet.
BrownTree1
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Koekert » ma mei 16, 2011 3:26 pm

Heb toch braaf gewacht tot mijn 18e. Ben toen begonnen met blowen en mdma. 1 jaar later kwam speed erbij. En wil nu de meeste dingen ooit nog wel proberen. (Maar niet alles :p)
Koekert
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Maanvos » ma mei 16, 2011 7:26 pm

Om te trippen zoals in Southpark, helaas nog niet zo meegemaakt.
Novocaine, Novocaine! Shoot the muscle, not the vein!

カエルが死んでいます
Maanvos
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor SjaakT » ma mei 16, 2011 8:02 pm

moonfox schreef:Om te trippen zoals in Southpark, helaas nog niet zo meegemaakt.

Of als Sasquatch in The Pick of Destiny?
SjaakT
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Huggybear²³ » ma mei 16, 2011 8:57 pm

Laat ik mezelf maar eens quoten van het oude forum:
Bij mij is het altijd zo geweest dat ik interesse heb gehad in onderwerpen als "bewustzijn" en "perceptie". Ik ben gewoon sinds lange tijd gefascineerd door het feit dat bepaalde stoffen een enorm grote verandering in bewustzijn en perceptie kunnen hebben.

Nogal wiedes dat ik ben gaan experimenteren, want "van horen zeggen" is een totaal verdraait beeld wat je krijgt en je geeft er altijd je eigen interpretatie aan.
Er heeft altijd wel een filosoof en psycholoog in mij geschuild.....

Maar nieuwsgierigheid is ook een grote reden geweest, buiten "het hokje" gaan en het ondebekende ontdekken :kleuter:
Huggybear²³
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Oppepper » ma mei 16, 2011 8:59 pm

Matheson schreef:Nieuwsgierigheid. Er is meer en die staat waarin je bent wanneer je niet nuchter bent vind ik gewoon heel interessant. Gewoon nieuwsgierigheid naar de effecten(beleving) van verschillende drugs, dus.

Ja zo denk ik er ook wel over eigelijk. :love:
'Ik zeg altijd maar: beter opbranden dan uitdoven.'
-Jules Deelder
Oppepper
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Maanvos » ma mei 16, 2011 9:17 pm

SjaakT schreef:Of als Sasquatch in The Pick of Destiny?

Zou zeker niet verkeerd zijn inderdaad. Zelf zo ervaren of zou je het ook zo willen? :kleuter:
Novocaine, Novocaine! Shoot the muscle, not the vein!

カエルが死んでいます
Maanvos
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Godmaghetweten » vr mei 27, 2011 12:24 pm

Uit nieuwsgierigheid begonnen met blowen op me 12de. De rest kwam allemaal erg snel daarna
Cause the brain has the power
To control all
Think positive
You'll be unable to fall
Godmaghetweten

Berichtdoor bonghit » za mei 28, 2011 12:39 am

Ben ooit begonnen met drugs (wiet) toen mij neef mij de kans gaf,
om het te proberen,en ik erg nieuwschierig was naar het effect :beer:

Het heeft destijds diepe indruk gemaakt 8-) :beer:
ik blow nog regelmatig :stoned:
Wie ben jij: bonghit
Wat zijn we: samen
Wat gaan we: Naar de klote
bonghit
Badass Junkie

Berichtdoor Moon » do jun 16, 2011 8:56 pm

Uit nieuwsgierigheid
Moon

Berichtdoor Saikedellik » do jun 16, 2011 11:49 pm

SjaakT schreef:
moonfox schreef:Om te trippen zoals in Southpark, helaas nog niet zo meegemaakt.

Of als Sasquatch in The Pick of Destiny?

Dit soort beelden op tv wekken altijd wel mijn interesse in bepaalde drugs.
Na verslaafd te zijn geweest aan de serie "That 70's show" wilde ik wel eens blowen, en daar is het pas begonnen op mijn 20e. Het is pure nieuwsgierigheid, wat vinden andere mensen er toch zo mooi aan, wat is er boeiend aan, wat zal er gebeuren, ga ik zelf ook zo raar doen, wat voel ik?

Zo was het eigenlijk met alchohol, met blowen en met XTC.. De rest ben ik nog steeds nieuwsgierig naar, en dat is ook wel een leuk gevoel eigenlijk.. Altijd de mogelijkheid iets nieuws te proberen, maar gewoon wachten tot de gelegenheid zich voordoet.
Junk.
Saikedellik
Donateur

Berichtdoor Puurpijp » vr jun 17, 2011 7:25 pm

In eerste instantie, uit nieuwsgierigheid.. Ik was heel benieuwd naar wiet, hoe die werking nu zou zijn.. En na echt een aantal prachtige ervaringen waar ik ook, daar ben ik nog steeds van overtuigd, erg veel aan heb gehad (kennis en dergelijke, inzichten), besloot ik dat ik verder wilde gaan, op zoek naar de werkelijkheid en de waarheid, benieuwd naar de lessen die ik zou gaan leren van het reizen door mezelf en door de andere dimensies van deze wereld.. (Wat vreselijk zweverig klinkt, maar ik hoop en denk dat veel van jullie prima begrijpen wat ik bedoel)

En alcohol is dan weer een verhaal apart.. Eerst gewoon de smaak, en daarna werd een vriend van me 18, dus hij een feest geven, et voila mijn eerste keer dronken (bedankt, bier uit een kom met z'n allen met een rietje, rode vodka en heel veel glaasjes witte wijn).. Alleen alcohol is niet echt mijn ding, het is wel leuk en ik zal het ook zeker vaker doen, maar dan echt bij gelegenheid, feestjes enzo, niet vaak.. Ik beschouw het nogal als een leve-de-lol middel, niet zozeer een middel waarvan je geweldige filosofische inzichten krijgt..

Vandaar dat ik me ook meer focus op de tripmiddelen, tot nu toe enkel LSA (en hard spacen op wiet, maar dat spreekt voor zich), over 2 weekjes (is steeds wat uitgesteld, geld) truffels en ook binnenkort salvia divinorum..
Gedaan: nicotine, wiet, hasj, alcohol, calamus, hawaiian baby woodrose (LSA), salvia divinorum, herbal ecstasy (trance, hummer), truffels, paddo's, LSD, 2c-b
Te doen: kratom, mescaline, ayahuasca, kanna, DMT, ketamine
Maybe: 5-meo-dmt, datura, iboga, 2c-t-7
Puurpijp
Belezen Gebruiker

Berichtdoor marco93 » zo jun 19, 2011 8:00 pm

Ik ben nu 17 jaar, ik begon toen op mijn 15de met alcohol, toen was me vader bang dat ik van de wereld ging, hij zei dat ik een of ander jubileum had ofzoiets ik zeg wat is dat? hij beweerde dat ik bijna in coma lag. me vader zij voor dat ik begon met drinken: 1kwart conjac en 3kwart cola, dat is me 2x ofzo gelukt daarna begon ik wel al aangeschoten teworden, het werd altijd maar erger: aan het einde deed ik bijna alleen nog pure conjac en klein beetje cola, maar toen wist ik al niks meer. Eerlijk gezegd: alci is best wel oke.
Maar het is niet altijd leuk, me ouders waren alcoholisten, en ik als 5jarig kind zat er vroeger tussen.
Mijn vader is goed ervan afgekomen, mijn moeder is overleden toen ik 6 was, De exacte reden weet ik eigenlijk niet in iedergeval wel door de alcohol, En hartstilstand.

in die tussen tijd waren nog toestanden met me vader en die kon me niet meer verzorgen omdat die door alci in coma viel.
In die tussentijd ben ik bij me pete tante gaaan wonen, vanaf me 10de woon ik er nu.
Zei is ook alcoholist geweest en heeft een tijd nodig gehad voor aftekicken, dat was mislukt, ze gingen haar alci verstoppen voor mij en haar man, en ging liegen tegen ons dat ze niks meer had gebruikt.
toen ik ouder werd zo tegen: 14 begon ik gewoon teroken, nader hand waren veel vrienden van me die wiet deden roken, Ik wou het eens proberen omdat iedereen zei dat het chille was, en ik geef eerlijk toe het werkt ook als je harddrugs hebt gehad en de dag erna heb je een dikke afkakker, dan draai een joint en je bent meteen ervan af, joint is het beste voor als je een afkakker hebt of als je de dag kapot bent omdat je harddrugs hebt gebruikt.
tot me 16de heb ik niks anders gebruikt, toen ging ik ieder weekend opstap, ik ging dingen uitproberen omdat ik nieuwschierig was.
Eerlijk gezegd durvde ik eerst niet omdat ik bang was dat ik bleef hangen, maar dat was dus niet zo, ik begon toen als eerste met speed, ik vatte het een beetje te heftig op en ik was eraan verslaafd, niet lang 3weken ofzo, in die tussen tijd ben ik niet naar school gegaan, ik deed veel spijbelen om thuis tekunnen space.

Eerlijk gezegd wens ik niemand toe wat ik heb gehad, speed is de grootste rotzooi wat bestaat,
ik ging iedere dag zeker voor 5 euro halen als begin, de eerste x had ik zoveel gebruikt dat ik in een hallucinatie trip kwam, nou heij ik denk als je teveel speed hebt gehad, en je ziet dingen op de grond lopen die er niet zijn, of je hebt overal jeuk omdat je denkt dat diertjes over je lopen
ik was eigenlijk af aan het draaien, ik ging toen in één uur 4x douche omdat ik die zogenaamde beestjes voelde. ik ben in ongeveer 2 a 3 weken 10 kilo afgevallen, ik merkte dat ik verslaafd was, na een tijdje kwam ik op de speed thuis me tante zag meteeen dat ik iets had gebruikt.
na speed ben ik andere dingen gaan doen, en ik moet zeggen het is niet goed maar ik vond het beter, ik had geen vriendin meer en dus ging ik ieder weekend op stap, een mattie en ik gingen eens op de pille we gooiden ons 1ne of 2 en we waren heftig aan het space, maar naar verloop van tijd moet je meer pillen slikken voor iets tevoelen dus ik en die jongen gingen telkens meer pillen halen, ik had me zelf niet in de hand, aan het begin was het nog leuk op de pillen maar al een paar maanden later ging ik op de blue, dat was geen succes want ik voelde me echt alsof ik out ging maar dat gebeurde niet, toen ik hoorde dat er crystal meth in zat heb ik meteen gezegd oprotte.
Toen heb ik blue kunnen regelen zonder crystal meth en die kwam me wel goed, maar ik had telkens meer nodig, en als ik nu op stap zou gaan dan heb ik niet meer 2 of 3 nodig maar dan ga ik rond de 8 haal ik altijd standaard, met 2 blue, maar betekent niet dat ik alles ga gooien,
ik wil telkens harder proberen tespace maar ik ga het risico niet aan , als ik zo door ga moet ik 20 pillen slikken voor iets tevoelen.

De pillen die ik meestal had of deed gebruiken waren:

Roze 3hoekjes: ookwel het 3hoekige pilletje met het dode kruisje erop genoemd.
er zit ongeveeer 180mg mdna in dus met andere woorden: voor tekunnen spacen, hallucineren, of trippen ligt eraan hoe de persoon zich voelt.Ik heb 1 x in me hele leven gehad dat ik down was, en toen ik een pil slikte dat ik nog erger down werd,ik zat in een cdiscotheek en iedereen zie je los gaan en ik ga kapot omdat ik down ben, zorg dus dat je altijd goede zin hebt als je iets van pille gebruikt anders kan het verkeerd aflopen.

3hoekige roze pillen met dode kruisjes zijn goed genoeg voor me als ik er 3 of 4 gooi tegelijk zit ik heftig los tegaan, je legt ook makkelijker connectie maar mensen gaan je anders behandelen omdat ze zien dat je hebt gebruikt dat is minder, terwijl je gewoon vriendelijk wilt zijn en gewoon wilt feesten
Verder heb ik nog van pille gebruikt:

Groene nr 1's die vond ik kut had der 3 van gegooid voelde maar een half uur iets. (120MG)

dolfijntjes daar ging ik lekker van los, op de dancevloer kreeg ik alle aandacht, en het boeide me
echt helemaal niks. (aantal mg is onbekend)

motorola's daar gingen veel mensen van los, maar toen ik het gebruikte voelde ik niks dus die pak ik niet meer (Aantal MG is onbekend)

Toyota's zelfde als motorola's alleen is deze 3x zo hard dan een motorola (Aantal MG onbekend.)

Q-bass:die vond ik wel grappig:P (aantal MG'S': 80, 120, 150, 180)

En wel nog meer.

Toen was ik snel uitgekeken en ging ik nog meer andere dingen proberen, zoals truffels ik moet eerlijk zeggen: truffels was wel een leuke ervaring ik zat met vrienden in het bos en kreeg hallucinaties , als je echt wilt hallucineren of trippen moet je of truffels pakken
(als raad geef ik je mee: ik wou het zo eten lukte niet, tussen een botherham ook niet,
toen d8 ik flikker het tussen een frikandell speciaal toen ging het met moeite als ik het al ruik bbegin k over me nek tegaan, toen probeerde ik trip chocola mensen zeiden dat je grote kans had op blijven hangen in je space,
ik durvde aan de andere kant niet echt maar toch had ik het gedaan, ik kreeg trip acties, aan het begin vond ik het wel leuk, maar paar minuuten was ik in me eigen wereld vertrokken, ik had echt een dikke trip die dag door die chocola maar voor de zekerheid heb ik het erna niet meer gedaan.

Toen is het ergste begonnen: ik kwam in aanraking met coke.
Ik wist er niet veel van af tot ik hoorde dat vrienden van mij het ook deden, en het me hadden uitgelegd, toen ik hoorde dat COKE of SOS verslavend was begon ik tetwijfelen.
Ik wist toen al iets meer en wilde het proberen, de eerste x toen ik deed raakte me keel
verdoofd was best raar gevoel maar lette er niet op, als je ook nog eens extra wilt dat je tanden en tandvlees verdoven: pak dan een beetje sos op je vinger en smeer het uit op je tanden en tandvlees, ook kun je het sealtje aflikken en dan raakt je tongg verdoofd.
Van alles wat ik tot nu toe gebruikt heb vind ik COKE het beste ookal is het enorm verslaafd, als ik sos snuif voel ik me best op me gemak, je kunt beter sos snuiven ergens dan merk je meteen dat je energierijk word, je moet lopen en kunt niet blijven zitten of staan, en het verlangen word steeds meer, als je dan teveel gaat gebruiken kan het zijn dat je dan verslaafd raakt en telkens meer nodig hebt dan ben je : Geestelijk verslaafd.

Coke is duur omdat het zuiver spul is.
Meestal is de prijswaarde:

dan Als je goeie coke wilt hebben betaal je minimaal 35 tot 60 euro per gram.

ik gebruik het zelf ook, niet dat ik verslaafd ben kan nog altijd stoppen wanneer ik zelf wil, daar gaat het zich niet om, maar ik bedoel er mee tezeggen als je coke gaaat gebruiken, weet wat je gaat doen en wat je tewachten staat.
Pak niet teveel in één x dat zou verkeerd kunnen aflopen,
De werking wat COKE ook heeft is dat je onoverwinnelijk bent dus met andere woorden: je voelt je zo sterk , als iemand na je toe komt en slaat je neer sta je gewoon weer terug op alsof je niks voelde.
Hoe meer COKE jij gebruikt hoe strakker je staat, en hoe overwinnelijker je bent.
en hoe hard je ervan kunt space

Ohjaa: MDNA Crystallen heb ik ook gehad, vond ik ook vet heb ik 1x gedaan, maar dat moet je likken en meteen een slok erna drinken, want het is een vieze smaak, ik moet altijd een paar vingertopjes pakken voor dat ik me echt voel gaan, of space, en het gevoel dat niemand je wat kan maken is bij MDNA veel groter dan bij COKE.

Waarom ben jij aan drugs begonnen:

-Alleen thuis (hele lange tijd).
-Geen regels.
-Niet naar school gaan (hele lange tijd).
-Genoeg vrijetijd om het allemaal uit teproberen.

Nog een advies: DOE HET GEWOON NIET!

En als iemand vragen heeft dan hoor ik het wel.

Groetjes marcoo.
marco93
Newbie

Berichtdoor overalennergens » zo jun 19, 2011 8:04 pm

Alcohol omdat het toch een 'geaccepteerd' goedje is, denk dat ik rond mijn 14e mijn eerste alcoholische drankje consumeerde (Bacardi Breezer :grin: ).

Hash en wiet rond mijn 17e, vooral omdat mijn vrienden op de middelbare school dit wel eens deden en het beviel hun zo goed dat ik het ook wel wilde proberen.

Coke zo rond mijn 20e-21e, eveneens uit nieuwsgierigheid en omdat vrienden het deden. MDMA hetzelfde verhaal eigenlijk, de eerste keer M was op mijn 21e.
overalennergens

Berichtdoor Dennenboom » zo jun 19, 2011 8:07 pm

Dat is een vrij zware openingspost, Marco. :|
Weet niet goed wat ik er op zeggen moet.

OT: Enorm nieuwsgierig naar Psychedelica...
2CB/LSD/Salvia/n,n-DMT/4-Aco-Mipt/5-meo-dmt/... :love:

En precies dit, maar ik was te lui:

Huggybear schreef:Laat ik mezelf maar eens quoten van het oude forum:
Bij mij is het altijd zo geweest dat ik interesse heb gehad in onderwerpen als "bewustzijn" en "perceptie". Ik ben gewoon sinds lange tijd gefascineerd door het feit dat bepaalde stoffen een enorm grote verandering in bewustzijn en perceptie kunnen hebben.

Nogal wiedes dat ik ben gaan experimenteren, want "van horen zeggen" is een totaal verdraait beeld wat je krijgt en je geeft er altijd je eigen interpretatie aan.
Er heeft altijd wel een filosoof en psycholoog in mij geschuild.....

Maar nieuwsgierigheid is ook een grote reden geweest, buiten "het hokje" gaan en het ondebekende ontdekken :kleuter:
Dennenboom
Bewuste Gebruiker

VorigeVolgende

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs