Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor deborah87 » di aug 06, 2013 12:58 pm

Ben begonnen op me 25 ste met xtc daarna speed mdma vloeibare mdma en wiet. Waarom ik denk nieuwsgierigheid maar ook omdat ik tot me 24ste echt anti drugs en alcohol was ( vader alcoholist). Had al wel vrienden die het wel deden ook naar feestjes enz. Maar nooit de behoefte er aan gehad om er eerder aan te beginnen mede omdat ik heb meegemaakt wat alcohol met een persoon kan doen.
Avatar gebruiker
deborah87
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 29
Geregistreerd: wo mei 08, 2013 8:36 pm
Woonplaats: Woudenberg

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Lina » di aug 06, 2013 4:49 pm

Mijn allereerste drug was alcohol ongeveer op mijn 17e (met name passoa/bacardi) als ik uitging (1 keer in de 4 maand hooguit). Daarna tot mijn 21e eigenlijk vrijwel niet gedronken. Tot op heden nog nooit gerookt. Ben altijd extreem anti-drugs geweest. Dacht dat het altijd aan wal geraakte types waren die constante cravings hebben en alles doen om aan de shit te komen. Ooit een keer in gesprek geraakt met een (nu goede) vriendin die wel eens een pilletje neemt. Na alle verhalen uiteraard extreem nieuwsgierig geworden en een aantal keer geprobeerd op mijn 23e (Magnifique)! Sindsdien neem ik veel van mijn vooroordelen terug en schaam me diep dat ik ze had want eigenlijk zijn wappie mensen onwijs leuk. Al moet ik zeggen dat ik op een after ook wel eens typetjes ben tegengekomen waarvan ik dacht; dit gaat echt te ver en vind ik gewoon bijna eng worden.

Verder staat een joint en truffels nog op mijn lijstje en hoop ik dat ik met alcohol iets ga minderen. Na een paar glazen word ik helaas te makkelijk met bijschenken. Gelukkig drink ik vrijwel alleen thuis en levert dit geen gekke taferelen op.


Ik ben wel een latertje zo te lezen
Laatst bijgewerkt door Lina op di aug 06, 2013 4:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Lina
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 67
Geregistreerd: di aug 06, 2013 2:33 pm

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Lina » di aug 06, 2013 4:51 pm

BGProductions schreef:k ben begonnen met wiet en hasj op mn 14 1/2 en korte tijd daarna pas met sigaretten.
toen ik iets ouders was als 15 heb ik de eerste keer coke-speed-xtc en paddo's in chocolade.

nu ben ik 16 en het enigste wat ik nog wel eens doe ik coke en xtc afentoe maar wel nog gewoon elke dag wiet is gewoon standaart haha



:grin: Wat heb jij voor bijbaantje dan
Lina
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 67
Geregistreerd: di aug 06, 2013 2:33 pm

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Kockar » di aug 06, 2013 5:14 pm

nieuwsgierigheid en i like :snort:
Avatar gebruiker
Kockar
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2328
Geregistreerd: vr aug 02, 2013 10:58 am

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor steadycase » di aug 06, 2013 7:58 pm

Lina schreef:Ben altijd extreem anti-drugs geweest. Dacht dat het altijd aan wal geraakte types waren die constante cravings hebben en alles doen om aan de shit te komen.


Ik ben wel een latertje zo te lezen

Hue hue, ik was net zo'n fucking naïeveling als jij. :hulde:

En ik ben ook een latertje, vorig jaar pas begonnen eigenlijk (toen ik 24 was)

Edit: owja en waarom? gewoon omdat het kan en omdat ik coole verhalen had gehoord en ik op het punt was om maar eens wat te gaan proberen.
Laatst bijgewerkt door steadycase op di aug 06, 2013 8:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
steadycase
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 162
Geregistreerd: zo aug 04, 2013 2:32 am

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Radagast » di aug 06, 2013 8:38 pm

Eerste pint toen ik 10 was ofzo, in het geniep :rock:
Af en toe drinken op mn 15e bij het uitgaan :beer:
rond 16e eerste joint op mn 1e festival, sindsdien wekelijks/maandelijks :stoned:
Op 19e paddo's, lsd, 2cb, nbome, dob, dmt... om mezelf te leren ontdekken :keta:
Sindsdien de hele meuk op regelmatig basis, gewoon omdat het kan
Alles gewoon uit nieuwsgierigheid
Avatar gebruiker
Radagast
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 192
Geregistreerd: za dec 22, 2012 1:52 pm

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor DrugszCat » wo aug 07, 2013 2:41 pm

Altijd erg anti-drugs geweest. Af en toe dronk ik gewoon een drankje maar meer ook niet. Had er ook geen behoefte aan. Totdat ik op mijn 16e het stappen te pakken kreeg en ik drugs iets interessanter begon te vinden. Het begon met een Joint. Een paar maanden later op mijn 17e xtc, speed, coke en ketamine :/ Vooral uit nieuwsgierigheid denk ik.
Avatar gebruiker
DrugszCat
Newbie
Offline
 
Posts: 18
Geregistreerd: wo maart 27, 2013 9:42 pm

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Kockar » wo aug 07, 2013 3:40 pm

let's all blame curiousity :) :hulde:
Avatar gebruiker
Kockar
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2328
Geregistreerd: vr aug 02, 2013 10:58 am

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Klimtox » wo aug 07, 2013 6:31 pm

Blowen toen ik 16 was. Toen kreeg ik oudere vrienden en begonnen met de XTC / LSD toen ik 17 was. Reden: altijd geintereseerd geweest in drugs :)
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Ahote » wo aug 07, 2013 9:11 pm

uit nieuwsgierigheid - omdat ik anderen het zag doen (wiet)
later als ik meer rondkeek en op het internet dingen opzocht ging er een nieuwe wereld voor mij open :)
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Kockar » wo aug 07, 2013 9:17 pm

Ahote schreef:uit nieuwsgierigheid - omdat ik anderen het zag doen (wiet)
later als ik meer rondkeek en op het internet dingen opzocht ging er een nieuwe wereld voor mij open :)


:hulde: :hulde:
Avatar gebruiker
Kockar
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2328
Geregistreerd: vr aug 02, 2013 10:58 am

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Towel » za aug 17, 2013 1:53 pm

Mijn vriend rookte wiet en sigaretten. Ikzelf dronk juist heel erg veel in die tijd. Toen vroeg ik aan hem of ik ook een keer kon blowen :P Ik was toen 17. Vervolgens ook begonnen met roken en op mijn 18e voor het eerst harddrugs. Wiet heeft voor mij grotendeels de alcohol vervangen.

Ik ben dus begonnen door mijn nieuwsgierigheid maar mijn vriend had het wel een stuk makkelijker gemaakt om het eens te proberen :D
Towel
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 50
Geregistreerd: zo dec 16, 2012 2:45 pm

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor losco » ma aug 19, 2013 3:07 am

14 voor het eerst gerookt - doe het alleen in het weekend
15 voor het eerst echt dronken - Ik drink 2x in de week
15 Wiet en Hasj - 1x per maand
16 Pep - 3 a 4 keer per maand

En dit allemaal omdat mn vrienden het ook deden en ik een grote drang heb om dingen uit te proberen.
losco
Newbie
Offline
 
Posts: 10
Geregistreerd: zo aug 18, 2013 11:29 pm

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Chevy » zo aug 25, 2013 1:42 am

Op mijn 17de was ik heel nieuwschierig naar wiet (alcohol lag mij toendertijd niet zo). Toen een jaar lang veel geblowed, maar gestopt omdat ik toch wel serieuze problemen met mijn geheugen begon te krijgen. Jaar niks meer van wiet gerookt, maar merkte toen ik stopte dat ik wel al een lichte nicotine verslaving had ontwikkeld, en helaas daar aan toegegeven en sinds dien rook ik dus.

Na een jaar niks van wiet weer begonnen met blowen, maar deze x veel minder. Dat doe ik tot op de dag van vandaag nog, 9 van de 10x alleen, en alleen maar 's avonds voor het slapen een heel klein jointje (beetje wiet in een kleine blauwe rizla vloei, met shag uiteraard). Dan slaap ik binnen 5 minuten, en doe dat nu al een hele tijd dus slapen zonder is helaas wel heel moeilijk geworden. Maar met 5 gram doe ik 2 maand ofzo met dagelijks een klein jointje, dus dat zijn echt kleine jointjes. Ook geen geheugenproblemen of niks nu, tis meer functioneel, en gebruik het ook recreatief als ik bijv. 3MMC/MDMA/6APB neem, maar dan in stuk hogere doseringen uiteraard.

Op mijn 21ste zoiets begonnen met meer te drinken, totdat dit uiteindelijk dagelijks werd (wel alleen 's avonds), en dat toch zeker een 5 jaar lang (met periodes waar het toch voor mijn gevoel redelijk wat was, glas of 5-7 per avond). Daar een jaar geleden mee gestopt en alleen nog maar in het weekend en op de woensdag beetje drinken.

Op mijn 23ste of 24ste voor eerste x iets anders gebruikt van drugs, namelijk coke. Beviel wel, dat ongeveer maandelijks een jaar/misschien 2 jaar gebruikt in combinatie met veel alcohol, totdat ik XTC tegen het lijf liep...

MDMA ongeveer een 1.5~2 jaar gebruikt, 1x per 3~4 weken zoiets, tevaak ja... Katers werden uiteindelijk ook echt niet meer leuk, en ermee gestopt en gezocht naar een alternatief.

6APB enkele keren gedaan, maar daarvan moest ik zo flink naar de wc tijdens opkomst van de effecten en ook de dag erna, dat dat voor mij echt niet chill was. En de inslag laat naar mijn mening veel te lang op zich wachten.

En nu 3MMC wat ik opzich wel regelmatig gebruik, maar altijd hele lage doseringen. Enkele keren (5x per jaar ofzo) een goede avond/nacht doorhalen met betere doseringen.

Waarom? Omdat ik heb ontdekt hoe heerlijk het kan zijn ff lekker te genieten, en daarna met frisse moed weer verder er tegenaan te gaan in je nuchtere leven. Overdag en door de week altijd nuchter (afgezien van het kleine jointje dus 's avonds, en het glaasje alcohol op de woensdagavond), in het weekend wat meer genieten, en enkele keren per jaar ff echt helemaal lekker laten gaan.

Nu ik het wat meer in de hand heb dan aantal jaar geleden, met alcohol enzo waar ik voor mijn gevoel echt teveel van dronk, en tevaak MDMA nam, nu echt geen spijt van dat ik het ooit heb geprobeerd. Als je het 'goed' gebruikt kan het zeker wat toevoegen aan je leven, en zolang het dat doet en niet je leven gaat beheersen is het een heerlijke manier van ff genieten en relaxen. Dus why not? :D

Volgens mij een heel verhaal geworden...

Het was iig nooit peer-pressure, aangezien toen ik 17 was ik de gene was die de rest van het groepje had aangezet om samen met mij eens wiet te proberen :P
Chevy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 233
Geregistreerd: zo mei 20, 2012 3:40 pm

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Enya » zo aug 25, 2013 3:54 pm

Bij mij zit het in de genen. Ik geef gehoor aan mijn natuur. Dus gebruik ik alles wat ook maar iets van een roes veroorzaakt.
Amanda Knox = “Other people ask for tranquilizers, cry, shout that they didn’t do it, that they’re in pain, that they can’t go on…Many prisoners bang their heads against the walls, sew up their mouths, scream, vomit, cut their wrists. But she showed no reaction,” the guard said."
Avatar gebruiker
Enya
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1060
Geregistreerd: zo nov 18, 2012 12:01 pm

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor velvetunder » za aug 31, 2013 8:12 pm

wat enya zegt, maar dan in mindere mate :) en natuurlijk nieuwsgierig, verveling en eigenlijk wel de rest van de clichematige redenen :)
Avatar gebruiker
velvetunder
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 37
Geregistreerd: za aug 24, 2013 8:20 pm

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor fanatikzor » di sep 03, 2013 1:50 pm

Nieuwschierigheid. Daarna was het meer gewoon een versla... mooii ofzoiets...... :kleuter:
Gedaan: Caffeïne, Nicotine, Alcohol, Ritalin, THC, XTC, Speed, Lachgas, Truffels,Paddos, MDMA, Ketamine, LSD, Benzodiazepinen, GHB, Cocaïne, MXE.
Avatar gebruiker
fanatikzor
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 119
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 8:33 pm
Woonplaats: huhheh

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Basshoven » di sep 03, 2013 6:59 pm

Ben begonnen met wiet omdat het destijds het enige was wat hielp tegen mijn epileptische aanvallen. Een jaar later dan toch een goed-werkende medicijnenkuur gevonden, maar toen ben ik toch maar blijven doorroken - vond het wel lekker :smokin:
Basshoven
Offline
 

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Wietsmoker » di sep 03, 2013 7:06 pm

Net zoals Jim Morrisson (The Doors): "I want more, more, more...!".
Jesus saves!
Avatar gebruiker
Wietsmoker
Global SToner
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2838
Geregistreerd: zo apr 24, 2011 7:21 pm
Woonplaats: Flavour Country

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Poseidon » wo sep 04, 2013 3:10 pm

Geen idee meer, mijn geheugen is lek als een zeef :P
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Kockar » do sep 12, 2013 12:28 am

edit
Laatst bijgewerkt door Kockar op wo nov 20, 2013 2:22 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Kockar
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2328
Geregistreerd: vr aug 02, 2013 10:58 am

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Perry » do sep 12, 2013 2:25 am

Nieuwsgierigheid, onder andere vanuit scheikundig perspectief.
Ben uiteindelijk op zoektocht gegaan naar stoffen die. voor mij van meerwaarde zijn
Laatst bijgewerkt door Perry op za jan 11, 2014 3:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor gachiBASS » do sep 12, 2013 2:43 am

Nieuwsgierig naar de effecten van drugs. Nog steeds wel als er meer RCs tot beschikking komen.
gachiBASS
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1777
Geregistreerd: di jul 17, 2012 8:26 pm

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor kevinoow » di nov 19, 2013 8:55 pm

verveeld, nieuwschierigheid en ik wou meer.
Het zit zo snor, dat het baard zit.
Avatar gebruiker
kevinoow
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 501
Geregistreerd: do okt 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: Zwolle

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Kockar » wo nov 20, 2013 2:22 am

kevinoow schreef:verveeld



verveel me, ik ga eve drugs gebruiken uit verveling :#:
Avatar gebruiker
Kockar
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2328
Geregistreerd: vr aug 02, 2013 10:58 am

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor velvetunder » wo nov 20, 2013 7:17 pm

het kwam ervan, of het de juiste keuze was is een tweede, maar niet echt spijt van.
Avatar gebruiker
velvetunder
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 37
Geregistreerd: za aug 24, 2013 8:20 pm

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Prototype » wo nov 20, 2013 9:44 pm

Pure nieuwsgierigheid.
Ik vroeg me altijd af hoe het zou zijn om me anders te voelen dan normaal.
Nu vind ik het nog steeds fijn om af en toe me iets anders te voelen dan normaal.
Heb er ( tot nu toe ) geen spijt van dat ik aan drugs ben begonnen.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Lizard King » wo nov 20, 2013 9:53 pm

eerste joint was op mn 15de.
Redenen: rebelleren, nieuwsgierigheid naar idd 'anders voelen/waarnemen dan normaal', mn leven wat interessanter maken, anders zijn.
Grappig, want veel mensen hebben het over 'er bij willen horen'. Ik gebruik net andere drugs dan alcohol omdat
ik me niet identificeer met de levensstijl van de doorsnee feestgangers. Misschien gaat het hier dan over aansluiting willen vinden bij een subgroep?
Avatar gebruiker
Lizard King
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 206
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 9:24 pm

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Frog » wo nov 20, 2013 10:09 pm

Vraag en aanbod
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Waarom ben jij aan drugs begonnen?

Berichtdoor Hassan » za nov 23, 2013 8:58 pm

pakte me eerste hijs van een joint op me 11e.

vanaf me 13e gaan blowen omdat ik oudere vrienden had die dit ook deden en ik een soort van groepsdruk (groepsdrug :lol:) voelde.

daarna een keertje pillen gedaan omdat ik er veel leuke verhalen over hoorde en omdat ik het toen stoer vond als andere mensen me van de kaart rond zouden zien lopen :keta:.

ja dit was allemaal kei stom, ik ben er te vroeg mee begonnen blablabla dit weet ik en hierover hoeven jullie me niks meer te vertellen!

daarna ben ik gewoon wat gaan experimenteren uit interesse maar doe ik wel alles met me verstand.
Hassan
Offline
 

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner