zannypopper schreef:Heb het gekregen wegens ernstige paniek en stressmomenten en inderdaad ernstige slapeloosheid..
Mijn vader heeft een hersentumor gekregen toen ik 14 was en mijn moeder heeft chronische pijn van de reuma.. ik kamp ook al jaren met manische depressie en mijn ADHD maakt het niet makkelijker.. iig bddankt voor de tips en je reactie!
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede
Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten
Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Maus schreef:zannypopper schreef:Heb het gekregen wegens ernstige paniek en stressmomenten en inderdaad ernstige slapeloosheid..
Mijn vader heeft een hersentumor gekregen toen ik 14 was en mijn moeder heeft chronische pijn van de reuma.. ik kamp ook al jaren met manische depressie en mijn ADHD maakt het niet makkelijker.. iig bddankt voor de tips en je reactie!
Waarom zou je afbouwen als de kans waarsxhijnlijk groot is dat allerlei zware psychische issues weer bij je naar naar boven komen?
Of schat ik dat verkeerd in?
JongGeleerd schreef:Maus schreef:zannypopper schreef:Heb het gekregen wegens ernstige paniek en stressmomenten en inderdaad ernstige slapeloosheid..
Waarom zou je afbouwen als de kans waarsxhijnlijk groot is dat allerlei zware psychische issues weer bij je naar naar boven komen?
Of schat ik dat verkeerd in?
Sorry hoor Maus, maar dit geeft mij de indruk dat jij denkt dat het beter is issues te maskeren dan de onderliggende problematiek onder ogen te komen en vervolgens aan te pakken. Dat zou ik een erg onvolwassen wereldbeeld vinden...
Albert Einstein schreef:
missFappie schreef:Ik ben t wel eens met wat Maus zegt, alleen heb je bij alprazolam (bij andere benzo's misschien ook wel) de kans dat je tolerantie zo snel opbouwt waardoor je ontwenningsverschijnselen van je huidige dosis krijgt.
Voorbeeld: je neemt 4x per dag 0.5mg, en dat werkt in t begin prima tegen je angsten. Maar door de tolerantie-bitch heb je al snel niet meer voldoende aan die 2mg per dag. En dan heb je naast je oude klachten die terugkomen, ook nog eens ontwenningsverschijnselen. Dus t wordt alleen maar erger. Dan kan je de dosis natuurlijk wel weer ophogen, maar daar kan je ook niet eeuwig mee doorgaan. Uiteindelijk kunnen je angst- en paniek klachten er dus ook door verergeren.
618157 schreef:missFappie schreef:Ik ben t wel eens met wat Maus zegt, alleen heb je bij alprazolam (bij andere benzo's misschien ook wel) de kans dat je tolerantie zo snel opbouwt waardoor je ontwenningsverschijnselen van je huidige dosis krijgt.
Voorbeeld: je neemt 4x per dag 0.5mg, en dat werkt in t begin prima tegen je angsten. Maar door de tolerantie-bitch heb je al snel niet meer voldoende aan die 2mg per dag. En dan heb je naast je oude klachten die terugkomen, ook nog eens ontwenningsverschijnselen. Dus t wordt alleen maar erger. Dan kan je de dosis natuurlijk wel weer ophogen, maar daar kan je ook niet eeuwig mee doorgaan. Uiteindelijk kunnen je angst- en paniek klachten er dus ook door verergeren.
Dit precies, als je dan toch langdurig benzo's slikt best Diazepam , veel minder pieken en dalen.
Elke verslaving arts of dokter die ik gesproken heb zette me op diazepam als ik destijds wat anders nam, ook voor het afbouwen is dit de denk ik de mest ideale benzo.
missFappie schreef:Ik ben t wel eens met wat Maus zegt, alleen heb je bij alprazolam (bij andere benzo's misschien ook wel) de kans dat je tolerantie zo snel opbouwt waardoor je ontwenningsverschijnselen van je huidige dosis krijgt.
Albert Einstein schreef:
JongGeleerd schreef:Ik heb slechte ervaringen met de psychische zorg, dus waarschijnlijk is m'n mening erover nogal bevooroordeeld, maar sowieso een feit is, is dat iemand anders wel kan denken dat traumatherapie veel te vroeg zou komen, maar jij er in werkelijkheid prima klaar voor bent. Jij bent degene die de keuzes maakt in je leven, vergeet dat niet hè? Een ander kan je slechts advies geven bij dergelijke kwesties.
Albert Einstein schreef:
zannypopper schreef:Inderdaad, tijd doet wonderen, veel tijd, veel geld en een goede gezondheid... het leven kan toch zoooo simpel zijn
Albert Einstein schreef:
Maus schreef:zannypopper schreef:Inderdaad, tijd doet wonderen, veel tijd, veel geld en een goede gezondheid... het leven kan toch zoooo simpel zijn
Idd. En veel sporten en goede, positieve vrienden & vriendinnen hebben...
zannypopper schreef:Maus schreef:zannypopper schreef:Inderdaad, tijd doet wonderen, veel tijd, veel geld en een goede gezondheid... het leven kan toch zoooo simpel zijn
Idd. En veel sporten en goede, positieve vrienden & vriendinnen hebben...
Inderdaad Mausie, ooit op een dag zal met 100% zekerheid kunnen zeggen: "nu is het genoeg geweest met die pillen" en dan ga ik het rustig doen tot ik sterk genoeg ben om volledig te stoppen. Afbouwen naar een mildere dosis is nu het doel. Ik leg de lat niet hoog nu. Is ook niet haalbaar ivm met je eerder zei hierboven.
Albert Einstein schreef:
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
zannypopper schreef:Is me gelukt trouwens ^
Kan het echt blijven zeggen
Keer terug naar Farmaceutische Drugs
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten