Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Antidepressiva ervaringen

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Re: Antidepressiva ervaringen

Berichtdoor endymion » wo sep 07, 2011 10:22 am

Met mij gaat ie nu goed. Door de paroxitine is het weggegaan. Ik heb ook geleerd dat ik me niet meer zo druk moet maken. Ik maakte me altijd maar zo druk als ik wilde, ik had geen idee dat je dan zoiets kon krijgen.

Ik heb ADHD en dat schijnt je ook wel gevoeliger te maken voor stress. Ik ben ook verslavings gevoelig, met name alcohol, benzo, oxycontin zou ik het liefst elke avond nemen.

Ik heb nu dexamphetamine retard (sinds 2 weken) en paroxitine, ik denk voor de rest van mn leven. Maar dat maakt niet uit, paar pilletjes in 's ochtens en mn leven is zo veel beter vol te houden.
Ik ben inmiddels 2,5 weel gestopt met alle andere meuk en dat gaat wel goed. Alleen in het weekend een paar glaasjes alcohol moet kunnen ;-)
Avatar gebruiker
endymion
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:47 pm
Woonplaats: Rijswijk

Re: Antidepressiva ervaringen

Berichtdoor trulov » di okt 25, 2011 12:42 am

slik ook paroxetine van mylan, 45 mg dagelijks (1.5 tablet), helpt enorm goed tegen angst en pleinvrees en ook tegen depressieve episodes

heb daarvoor ook even wellbutrin geslikt (bupropion),stimuleerde geweldig goed,maar voor mij maakte t me té gespannen,gejaagd, heb ook een tijd lexapro genomen, wat overeenkwam voor mij met paroxetine,maar activerender. En ook een tidje fluoxetine sandoz 20 mg, wat tussen de paroxetine en wellbutrin inzat qua stimulatie.
trulov
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 188
Geregistreerd: vr okt 21, 2011 10:08 am

Re: Antidepressiva ervaringen

Berichtdoor endymion » zo okt 30, 2011 12:14 am

edblok2 schreef:bedankt voor de uitleg, dat verklaart een boel. Ik reageerde zo omdat ik juist zulke dingen heb meegemaakt, en me vaak heb geërgerd aan collega's die 'een beetje down waren' en meteen gingen roepen dat ze depri waren en een week later aan de mirtazapine zaten, terwijl dat totaal niet nodig was. Drama queen gedrag icm achterlijke huisartsen: AD epidemie. Zoals ritalin dat is bij jongeren.

Ik heb zelf geleden aan ptss/lijdt nog steeds aan ptss, angstoornissen, depressies (en dan echte depressies ;) ) en randpsychoses. Dus ik snap zeker wat je bedoelt. Plat op de vloer liggen als de deurbel gaat enzo...echt te kut. Maar ben zeer (verslavings)gevoelig, dus benzo's zoeizo niet, en van prozac kreeg ik vreemde gedragingen, spookrijden enzo.

Maar goed, hoe is t nu met jou dan? Ik krabbel langzaam weer op, na in 2009 opgenomen te zijn geweest. Its a long road my friend.


Gaat heel goed nu. Paroxitine is al terug van 30 mg naar 23mg (3/4 tablet) naar nu op 20 mg. Merk wel iets van ontwenning. Met name in de ochtend, een soort verdoofde tinteling door mn hoofd en handen ook een beetje. Maar dat heb ik maar een beetje en is niet erg.
Dat neemt nu ook alweer af en als dat weg is ga ik naar 15 mg, zo steeds 5 mg eraf.
Avatar gebruiker
endymion
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:47 pm
Woonplaats: Rijswijk

Re: Antidepressiva ervaringen

Berichtdoor trulov » di nov 22, 2011 7:06 pm

Slik nu nog steeds paroxetine (SSRI), 60 mg pd, de maximumdosis iig, ben zelf met 15 mg verhoogd, ik vind het goed tegen angst en sociale fobie enzo. Het is wel minder intens enz dan benzo'S. Ik vind t alleen jammer dat neutraal is, niet stimulerend of sederend. Het had toen k pas begon als bijwerking sedering. Naar t schijnt is sertraline iets potenter en activerender en helpt ook goed tegen angst, wel nooit genomen.

En dan heb je fluoxetine, (Prozac) de stimulerendste SSRI na escitaloptram(sipralexa), de S-enantiomeer van citalopram.

Ik heb vroeger beiden (fluoxetine en escitalopram) een tijd geslikt. Vond ze absoluut stimulerend,Sipralexa heb ik er een tijd 2 genomen, 20 mg, werkte goed ook tegen angst, en voelde me wel heel energiek, maar niet té, niet opgefokt of gejaagd/angstig, en dat heb ik met fluoxetine wel meer/vaker. Heb met alle SSRI's goede ervaringen

behalve met fluvoxamine, heb ik enkele weken maar genomen, toen ik opgenomen was, ben er hypomaan van geworden en het schijnt helemaal niet zo'n potente/stimulerende SSRI te zijn dan bv prozac of sipralexa (escitalopram), en van die schoot ik niet door naar manie,

sNap nog niet hoe dat komt.


Wat ik wel kut vind is dat je geen effect voelt van MDMA als je al even een SSRI slik,je voelt geen flikker,:)

Heb ook even melitracen (TCA) geslikt, kan er weinig over melden,omdat k er niet genoeg ervaring mee heb gehad.

En ook even bupropion, ben na een week gestopt, veel te stimulerend en potent, het is een NDRI, eerder NRI, en ja ik voelde me er niet goed bij, ben gestopt.

Ook mirtazapine en trazodone heb ik occasioneel eens genomen , gewoon om te proberen, sliep er snel en goed van, maar zou het eerder als extra AD geven, snachts samen met een activerender AD.

Grtn
trulov
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 188
Geregistreerd: vr okt 21, 2011 10:08 am

Re: Antidepressiva ervaringen

Berichtdoor endymion » za nov 26, 2011 10:52 pm

60 mg per dag, omfg! Dat is fucking veel man!

Ik zit sinds een week op 10 mg nu. De stap van 15 mg naar 10 mg was enorm. Zware afkick gehad, schokken door mn hoofd niet normaal meer, aan de schijterij, kramp in mn buik, slecht slapen. Nu begin ik inmiddels al te wennen aan 10 mg maar ik hou dit wel even een paar weekjes aan, daarna naar 5 mg.
Avatar gebruiker
endymion
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:47 pm
Woonplaats: Rijswijk

Re: Antidepressiva ervaringen

Berichtdoor Pilletje » zo nov 27, 2011 5:37 pm

Wow dat klinkt kut...

Alvast veel succes.. Hoop dat je snel terug zonder AD verder kan!
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Antidepressiva ervaringen

Berichtdoor Paradise » di nov 29, 2011 9:46 pm

Ik heb een TCA, vind het wel goed tegen sociale angst, piekeren en slaapproblemen.
Had het heel lang geweigerd omdat het een AD was maar het is beter bevallen dan verwacht.
Ik doe toch meer op een dag dan vroeger.

En euh, in de opbouw kan je toch serieus scheef zitten van opiaten, benzo's, alcohol etc
ik denk niet dat ik ooit zo afwezig ben geweest als de eerste 5 dagen dat ik met een tca begon en daar eens wat bijnam.

En nu ik het al een maand of 3 neem ben ik er soms random high van ...
Avatar gebruiker
Paradise
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 457
Geregistreerd: wo jul 13, 2011 3:45 am

Re: Antidepressiva ervaringen

Berichtdoor neuroleptik » di feb 28, 2012 7:31 pm

Ik slik Strattera (atomoxetine),een middel tegen ADHD,en een noradrenalin-heropnameremmer.
Het is niet echt een stimulantium zoals rilatine/concerta of dexamfetamine.

Het is wat te vergelijken met Wellbutrin (bupropion),dat staat geregistreerd als AD :geek:

Ik heb wel gelezen op het net dat 18 mg Strattera overeen 'zou' komen met 20 mg Prozac(fluoxetine) :eek: .
Op de site van een 'rebelse' apothekere Haesbrouck Fernand.
Dus dan zou ik ruw geschat dagelijks iets minder dan 90 mg van het beruchte Prozac nemen :roll:

Maar ik heb dus gn depressie,wel ADHD,en gezien mijn anamnese(pep-addict),vindt de doc dit beter.

Ik voel me er iig goed bij (rustiger,alerter,minder chaos,...) :woeh:
neuroleptik
Newbie
Offline
 
Posts: 15
Geregistreerd: ma feb 27, 2012 5:42 pm

Re: Antidepressiva ervaringen

Berichtdoor Einstein » wo feb 29, 2012 12:56 am

Met Prozac heeft dat spul niet zoveel te maken :P Buproprion is er inderdaad wel mee te vergelijken, waarschijnlijk.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Vorige

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner