door trulov » di nov 22, 2011 7:06 pm
Slik nu nog steeds paroxetine (SSRI), 60 mg pd, de maximumdosis iig, ben zelf met 15 mg verhoogd, ik vind het goed tegen angst en sociale fobie enzo. Het is wel minder intens enz dan benzo'S. Ik vind t alleen jammer dat neutraal is, niet stimulerend of sederend. Het had toen k pas begon als bijwerking sedering. Naar t schijnt is sertraline iets potenter en activerender en helpt ook goed tegen angst, wel nooit genomen.
En dan heb je fluoxetine, (Prozac) de stimulerendste SSRI na escitaloptram(sipralexa), de S-enantiomeer van citalopram.
Ik heb vroeger beiden (fluoxetine en escitalopram) een tijd geslikt. Vond ze absoluut stimulerend,Sipralexa heb ik er een tijd 2 genomen, 20 mg, werkte goed ook tegen angst, en voelde me wel heel energiek, maar niet té, niet opgefokt of gejaagd/angstig, en dat heb ik met fluoxetine wel meer/vaker. Heb met alle SSRI's goede ervaringen
behalve met fluvoxamine, heb ik enkele weken maar genomen, toen ik opgenomen was, ben er hypomaan van geworden en het schijnt helemaal niet zo'n potente/stimulerende SSRI te zijn dan bv prozac of sipralexa (escitalopram), en van die schoot ik niet door naar manie,
sNap nog niet hoe dat komt.
Wat ik wel kut vind is dat je geen effect voelt van MDMA als je al even een SSRI slik,je voelt geen flikker,:)
Heb ook even melitracen (TCA) geslikt, kan er weinig over melden,omdat k er niet genoeg ervaring mee heb gehad.
En ook even bupropion, ben na een week gestopt, veel te stimulerend en potent, het is een NDRI, eerder NRI, en ja ik voelde me er niet goed bij, ben gestopt.
Ook mirtazapine en trazodone heb ik occasioneel eens genomen , gewoon om te proberen, sliep er snel en goed van, maar zou het eerder als extra AD geven, snachts samen met een activerender AD.
Grtn