Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

L-Tyrosine slikken

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Chamey » za aug 29, 2015 11:26 am

Hoi allemaal,

Ik merk dat mn dopamine is uitgeput door een middel dat ik moet blijven slikken volgens de arts.
Gaat om:

Methylfenidaat
Dexamfetamine
Dex-methylfenidaat
Dexamfetamine retard 5mg

Nu merk ik dat ik na gebruik soms wat down ben en moe ben. De fijne effecten zijn pas na 3 jaren, dagelijks gebruik, nagenoeg verdwenen. Als ik een paar dagen stop dan is het effect weer terug. Dus van acute toletantie, lijkt geen sprake.

Wel slik ik Tyrosine capsules. ( ik merk wel de positieve werking hiervan). Ik hoor erg vaak dat je het moet innemen op een nuchtere maag, niet samen met eiwitten en je moet na inname, niet beginnen aan melk en yoghurt etc.

Maar nu is mijn vraag

- kan je ook de L-tyrosine capsules op je nachtkastje zetten, en ze dan ( ik word standaard om een uurtje of 5:30/6:00 uur even wakker om later weer even in te slapen ) in te nemen met water? dan heb ik een nuchtere maag en kan het goed inwerken tot een uur of 9. Om later op de ochtend wat eiwittendranken weg te drinken ( of moet het juist koolhydraat rijk zijn?)
- hoelang moet je eigenlijk wachten met voedsel, NA het innemen van Tyrosine capsules, omdat men adviseert om het op nuchtere maag in te nemen?
Chamey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 246
Geregistreerd: di jan 06, 2015 3:45 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Jmths » za aug 29, 2015 12:26 pm

Boeit allemaal niet zo, zolang je het maar dagelijks neemt, L-tyrosine is super mild, je gaat waarschijnlijk meer van placebo effect merken. Er is in dit geval sowieso voornamelijk sprake van receptor ongevoeligheid, niet zo zeer dopamine tekort, kan wel een beetje helpen maar het gaat je tolerantie waarschijnlijk nauwelijks verminderen.

Dat hele verhaal van niet beginnen aan melk en yoghurt is voornamelijk astrologie praat als je het mij vraagt. Je hoort wel eens bij drugs dat je het op lege maag moet nemen omdat als je van tevoren eet er meer maagzuren vrij komen die de actieve stoffen eventueel kunnen afbreken, als dit zou opgaan in dit geval zou je het dus gewoon vlak voor het eten kunnen innemen.
Ik zou trouwens die eiwitshakes (wei concentraat) alleen gebruiken als je ook daadwerkelijk bezig bent met spiermassa opbouwen anders wordt je er enkel dik en vatsig van, gewoon beetje eitjes, kwark, tonijn, kip, etc eten is een veelzijdiger (en dus gezonder) alternatief.

Je kunt je eventueel ook wat verdiepen in Modafinil mocht je een effectief alternatief zoeken die niet op je dopamine systeem inwerkt, kun je online bestellen met bitcoins.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Chamey » za aug 29, 2015 12:57 pm

ok, dank.

wat betreft die receptor ongevoeligheid. Dat zou best wel eens kunnen.
Maar is dat niet permanent? soms als ik nagenoeg geen effect meer voel, dan wachtte ik altijd even een dag of 3-4 ( laatst 6 dagen ) en bet effect was weer veel beter.

Receptoren kunnen hun gevoeligeheid toch niet zo snel weer terug hebben?
Chamey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 246
Geregistreerd: di jan 06, 2015 3:45 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Jmths » za aug 29, 2015 1:09 pm

Jewel, gaat wel zo snel. :)

Verschilt bij ieder persoon natuurlijk maar gaat bij de meeste stofjes vrij vlot.

Maar herkenbaar verhaal, neem zelf ook al kleine 3jaar vrij intensief methylfenidaat (ritalin/medikinet) en ik ervaar dezelfde tolerantie problemen/last.

Ik kan me nog herinneren dat er een moment was geweest dat ik 10mg nam en als een machine aan het werk ging en tegenwoordig 20mg en soms meer er in gooi en vaak heel beperkt effect krijg en het sneller uitgewerkt lijkt te zijn, vooral tijdens de examenweken wanneer ik wat meer slik is dit zeer vervelend.
Ik had het ook al bij de psych aangegeven maar die gaf weinig reactie.

Ik heb recent wat fluorfinil besteld (Modafinil analoog) wat een effectief alternatief is waarmee ik de dopamine tolerantie af en toe een beetje kan laten zakken maar het feit dat er 2 fluoratomen aan zitten die waarschijnlijk ook nog eens recepterbinding aan gaan staat me tegen ivm neurotoxiteit, moet eigenlijk gewoon even goede voorraad Modafinil kopen alleen is een beetje prijzig en ik ben gierig.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Chamey » za aug 29, 2015 3:16 pm

ok, prijzig spul dus.

Gistren had ik het even slecht. Notmaal stop ik altijd een tijdje, maar nadat ik gestopt was, heb ik 1 dag geslikt maar toen de dag daana ( gisteravond ) merkte ik heel weinig, maar opeens werd ik duizelig, hoofdpijn, down en lichtelijk een beetje misselijk. Ook had ik het gevoel dat ik ging zweten en leek het alsof mn voorhoofd, ijskoud was ( maar ik had het erg warm ).

Besloot maar snel naar bed tegaan en ik rekende er wel ip dat ik me de volgnde dag gigantisch depressief zou voelen ( dacht dat ik een Dopamine tekort had, waardoor ik de medicijnen forceerde ies tedoen, maar wat niet kon vanwege de verdwenen Dopamine ).

Voordat ik naar bed ging nam ik 2x 500mg Tyrosine in. Ik weet niet of het er mee te maken had, maar ik voeld me de volgnde ochtend top. Opgewekt en vrolijker dan normaal. Hoe dat kan is m echt een raadsel
Chamey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 246
Geregistreerd: di jan 06, 2015 3:45 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Maus » za aug 29, 2015 3:22 pm

Wat doet dit spul eigenlijk bij een gemiddeld mens?
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Jmths » za aug 29, 2015 3:39 pm

Voordat ik naar bed ging nam ik 2x 500mg Tyrosine in. Ik weet niet of het er mee te maken had, maar ik voeld me de volgnde ochtend top. Opgewekt en vrolijker dan normaal. Hoe dat kan is m echt een raadsel


Goede nachtrust maakt sowieso wel vaak een wereld van verschil. :)

Gistren had ik het even slecht. Notmaal stop ik altijd een tijdje, maar nadat ik gestopt was, heb ik 1 dag geslikt maar toen de dag daana ( gisteravond ) merkte ik heel weinig, maar opeens werd ik duizelig, hoofdpijn, down en lichtelijk een beetje misselijk. Ook had ik het gevoel dat ik ging zweten en leek het alsof mn voorhoofd, ijskoud was ( maar ik had het erg warm ).


Hoeft niet perse door wat je slikt te komen hé, als ik er extra op let wat het met me doet ben ik ook sneller geneigd om dingen eenzijdiger te verklaren, beetje bevestigings bias vaak.

Wat doet dit spul eigenlijk bij een gemiddeld mens?


L-tyrosine is een structuur die het lichaam makkelijk kan omzetten in neurotransmitters die verband tonen met gemoedstoestand en slaap (dopamine, serotonine, melatonine, etc).
Dit hoeft echter niet perse, je lichaam kan deze structuur namelijk zelf makkelijk regulieren, als je je slecht voelt om externe omstandigheden zal L-tyrosine er dus niet voor gaan zorgen dat je je beter voelt, het helpt voornamelijk het lichaam makkelijker eventuele tekorten aanvullen.

Het doet niet heel veel maar het kan ook geen kwaad, sommige mensen zeggen er aanzienlijk positief effect van te ondervinden (vooral op de lange termijn dan), sommige mensen zeggen niets te merken. L-tyrosine is een leuk eventueel extraatje, denk echter dat het 'Hawthorne effect' ook wel een beetje mee speelt (wat op zich niet uit maakt natuurlijk).
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Chamey » za aug 29, 2015 5:10 pm

Ik metk vooral dat wanneer ik Tyrosine slik, het effect van de volgende dosis, beter is.
Dit omdat ik via voedsel nooit zoveel Tyrosine binnen krijg, maar tegelijkertijd wel veel verbruikt vanwege 4-5 doseringen Dexamfetamine en Methylfenidaat. in totaal 150-170mg per dag ( op recept, hoor) :-)

Ik kreeg er altijd een lekker gevoel door. Dit werd minder als ik slecht at bv. Ik peuterde een recept los voor vloeibare dieetvoeding. Dit vanwege de HP/HC shakes. Daar dronk ik er dan 8 van op een dag en stond dan gelik aan 160gram eiwit + alles wat er binnen kwam via het eten. Hiernaast nog wat Tyrosine en het leek veel beter te gaan

Ik bedoel.... Die Tyrosin en eiwitten, naast vitamine C en B complex, zullen toch wel IETS ten goede komen van de Dopamine aanmaak?
Chamey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 246
Geregistreerd: di jan 06, 2015 3:45 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Maus » za aug 29, 2015 9:40 pm

Tkx Jmths 8-)
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor TripAnt » zo aug 30, 2015 1:06 am

waarom moet jij ZO veel pakken op voorschrift dan wel.. :keta: :keta: heeeel zware adhd ? wat voor een dokter..
Ik denk alleszins dat het inderdaad komt doordat je lichaam ongevoelig(er) wordt voor de stoffen

Ik heb ooit gehad dat ik methylfenidaat zo zwaar misbruikte, dat ik in het begin van 10-20 mg extended release goed lekker ging en werkte als n machine, en op het einde uitschieters tot 200 heb gehad en dosissen van rond 60-80 mg me gewoon 'goed/lekker in me vel' gingen laten voelen.. Nu veel later heb ik nog is 30 mg gepakt, had het gevoel, dat ik veeeel te veel op had.. die tolerantie verdwijnt :) weet nog dat ik ongeveer een maand of 2 na het zware misbruik 80 mg had genomen en wou zelfs meer nemen, maar raakte niet aan meer (was men tolerantie nog gewoon), ben blij dat dat niet gebeurd, is stond toen ZO strak, en ging zo hard, niet normaal, terwijl daarvoor 80 mg niet speciaal was voor me..
Done: MDMA, Truffels, Cannabis, Caffeine, MethylFenidaat(rilatine), Alcohol, speed, tramadol
To Do: LSD, GHB, Ketamine, 4FA, 2CB, 6APB
Ivo schreef:Ik heb eens 4 negers met een bouwvakkershelm op om 3u 's nachts in een park met een frisbee zien gooien. Bleek gewoon een Dixie te zijn.
Avatar gebruiker
TripAnt
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 300
Geregistreerd: za okt 25, 2014 4:04 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Chamey » zo aug 30, 2015 1:13 pm

een zware vorm van ADD. Ik was er ook vaak depressief door. De euforie, zorgde voor een prettiger verloop van de dag. Echter werd dat steeds minder. Je geeft aan dat de tolerantie verdwijnt.

Maar hoelang moet zoiets in godsnaam duren? Ik slik me suf aan vitamines en tyrosine. Ik neem alles in waarvan men zegt dat goed voor je is. Maar waarom duurt het zolang eerdat een lichaam zich hersteld? lol

Ben al dagen zo moe. Gisteravond om 21:00 naar bed gegaan en in slaap gevallen als een blok. Nu op dit moment ( 13:15 uur ) ben ik nog steeds dood en dood moe. Men zegt dat dit kan komen door een gebrek aan Dopamine in het systeem. Moeten die capsules met Tyrosine, dat niet aanvullen? mooi niet, zo heb ik het idee. Is een lichaam niet in staat zich zo snel te herstellen dan?
Chamey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 246
Geregistreerd: di jan 06, 2015 3:45 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Prototype » zo aug 30, 2015 1:27 pm

Lijkt me dat er downregulatie is ontstaan door deze lijst van dopamine heropnamers en releasers die je gebruikte over zo'n lange periode.
Mogelijk ook wat schade aan de dopamine receptoren of axonen, al meende ik dat dit zich weer tamelijk snel herstelt normaal gesproken.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Chamey » zo aug 30, 2015 1:39 pm

downregulatie?

Zal dit ook worden hersteld? je bedoelt dat er minder receptoren zijn?
Chamey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 246
Geregistreerd: di jan 06, 2015 3:45 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Jmths » zo aug 30, 2015 1:44 pm

Chamey schreef:een zware vorm van ADD. Ik was er ook vaak depressief door. De euforie, zorgde voor een prettiger verloop van de dag. Echter werd dat steeds minder. Je geeft aan dat de tolerantie verdwijnt.

Maar hoelang moet zoiets in godsnaam duren? Ik slik me suf aan vitamines en tyrosine. Ik neem alles in waarvan men zegt dat goed voor je is. Maar waarom duurt het zolang eerdat een lichaam zich hersteld? lol

Ben al dagen zo moe. Gisteravond om 21:00 naar bed gegaan en in slaap gevallen als een blok. Nu op dit moment ( 13:15 uur ) ben ik nog steeds dood en dood moe. Men zegt dat dit kan komen door een gebrek aan Dopamine in het systeem. Moeten die capsules met Tyrosine, dat niet aanvullen? mooi niet, zo heb ik het idee. Is een lichaam niet in staat zich zo snel te herstellen dan?


Iedere dag euforisch wezen is niet bepaald natuurlijk, je lichaam heeft dit heel goed door en past zich hier op aan. Als reactie op de overprikkeling van dopamine receptoren zorgt je lichaam er voor dat de dopamine receptoren minder gevoelig worden voor prikkels (receptor ongevoeligheid). Door deze receptor ongevoeligheid merk je steeds minder van je voorgeschreven medicatie wat zich vertaald in tolerantie.

De tolerantie verdwijnt niet door het toevoegen van nog meer dopamine(/L-tyrosine) maar door het gunnen van rust aan je dopamine receptoren. Als je lange tijd grote hoeveelheden (dezelfde) medicatie of drugs in je lichaam gooit krijg je vroeg of laat hiervan de rebound te merken, je lichaam heeft simpelweg gewoon even rust nodig van dopamine verhogers. Vitamines en L-tyrosine gaan in dit geval weinig/nauwelijks helpen.

Het dopagene/dopamine systeem is relatief gezien zeer groot (zo'n 20x groter dan je serotonine systeem in je lichaam bijvoorbeeld) en dus relatief gezien ook zeer snel in staat om zich te herstellen, maar zelfs dit is slechts 'misbruikbaar' tot op bepaalde hoogte.

Dat je dus zo moe bent kan dus een gevolg zijn van lange tijd zeer grote hoeveelheden dopamine verhogende middelen gebruiken zijn afgaand op de informatie die je ons geeft.

De L-tyrosine kan echter ook een gedeeltelijke oorzaak zijn dat je je boven gemiddeld moe voelt. Dit gezien (zoals ik al eerder aangaf) L-tyrosine ook een verhogend effect op je aanwezige slaap gerelateerd hormonen/neurotransmitters kan geven.

Je slaapbehoefte wordt waarschijnlijk niet veroorzaakt door dopamine tekort maar door dopamine overschot resulterend in receptor ongevoeligheid. Het lijkt me verstandig als je je gebruik een beetje matigt en naar je lichaam luistert wanneer deze bijvoorbeeld moe is, volgens mij probeert deze je te vertellen dat je even bij moet komen.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Chamey » zo aug 30, 2015 2:42 pm

kan me herinneren dat ik me weken geleden ook zo moe voelde. Zat om 11:00 uur in de ochtend al te knikkebollen op de bank. Toen 8 dagen gestopt en de 9de dag, was het effect deels terug. Maar dit duurde 1 dag :-(.

Hoelang zou jij zeggen dat er gepauzeerd moet worden? tot de moeheid weg is, of gewoon een maand stoppen? Ik heb geen idee wat hier gemiddeld voor staat. Davht juist dat ik een tekort aan Dopamine had, maar dat spul giert dus nog steeds door mn lichaam en word niet afgebroken ofzo? Door de onderstaande lijst op ppgpraktijk.nl, ging ik twijfelen. Hier staat namelijk de effecten die je ondervind bij een dopamine teKORT: ( bovenaan staat dus mijn klacht) dus nu wel of geen Tyrosine slikken??

Vermoeidheid, hele dag kunnen slapen
besluiteloosheid, arm aan initiatieven
Anemie
Bloedsuikerinstabiliteit
Drang naar zoet en/of nicotine
Verminderde fysieke sterkte en activiteit
Diaree
Moeilijk orgasme kunnen krijgen
Hoge bloeddruk
Moeilijk gewicht verliezen of aankomen
Gewrichtspijn
Laag libido
Licht in het hoofd
Narcolepsy
Ziekte van Parkinson
Schildklierontregeling
Langzaam en slecht metabolisme
Tremoren, trillend ooglid, trillende handen
Spanning,onrust
ADHD
Chamey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 246
Geregistreerd: di jan 06, 2015 3:45 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Jmths » zo aug 30, 2015 3:21 pm

Chamey schreef:kan me herinneren dat ik me weken geleden ook zo moe voelde. Zat om 11:00 uur in de ochtend al te knikkebollen op de bank. Toen 8 dagen gestopt en de 9de dag, was het effect deels terug. Maar dit duurde 1 dag :-(.

Hoelang zou jij zeggen dat er gepauzeerd moet worden? tot de moeheid weg is, of gewoon een maand stoppen? Ik heb geen idee wat hier gemiddeld voor staat. Davht juist dat ik een tekort aan Dopamine had, maar dat spul giert dus nog steeds door mn lichaam en word niet afgebroken ofzo? Door de onderstaande lijst op ppgpraktijk.nl, ging ik twijfelen. Hier staat namelijk de effecten die je ondervind bij een dopamine teKORT: ( bovenaan staat dus mijn klacht) dus nu wel of geen Tyrosine slikken??


L-Tyrosine slikken kan sowieso geen kwaad naar mijn wetens.
Als jou huisarts je verteld dat je deze doseringen moet nemen durf ik hier niet tegenin te gaan, hij kent jou situatie immers beters en heeft waarschijnlijk ook meer achtergrond kennis. Het best kun je bij hem voorleggen dat je complicaties ervaart en hier eventueel in overleg iets op aanpassen (bijvoorbeeld dosering).
Een gemiddelde valt niet te bepalen omdat er weinig te meten valt, dit verschilt per persoon en je moet zelf een beetje aftasten wat voor jou het beste werkt.

Ik persoonlijk denk dat als je lichaam constant op 200% toeren draait voor langere periodes dat het vervolgens niet zo raar is als je wat bijwerkingen ervaart en hier op den duur bijvoorbeeld vermoeid van raakt, de medicatie die je slikt verschilt immers niet zoveel qua werking van amfetamine en brengt aardig wat in beweging.

De bijwerkingen van dopamine tekort en dopamine receptor ongevoeligheid zijn trouwens vrijwel identiek, los hiervan kan ik zelf diagnose stelling met hulp van internet niet aanraden, beter kun je dit aan iemand met de benodigde achtergrond kennis over laten (bijvoorbeeld je huisarts).

Als jij deze hoeveelheden krijgt i.v.m. depressie lijkt abrupt stoppen mij onverstandig aangezien dit schommelingen geeft, je huisarts zal waarschijnlijk hetzelfde zeggen. Het lijkt mij het handigst gezien de hoeveelheden je aangeeft te slikken op dagelijkse basis dat je je dosering naar een iets minder extreme hoeveelheid vermindert en een beetje probeert te accepteren dat het leven niet constant euforisch hoeft of hoort te wezen. :P

Maar hierbij wil ik nogmaals vermelden, ik ben slechts een vreemdeling die online zijn beperkte inzicht deelt, je huisarts heeft veel beter inzicht in je situatie, zijn advies hoort altijd prioriteit te krijgen, hij/zij is hier tenslotte voor gediplomeerd.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Chamey » zo aug 30, 2015 3:56 pm

ok, ik begreep je verkeerd.

Zie ik het nu wel goed?

- Tyrosine vult een tekort aan Dopamine aan, maar stimuleert zo niet de hersenen om het zelf aan te maken. Bij het stoppen met Tyrosine, dwing ik mn hersenen om het zelf aan te maken maar zal deze ook receptoren aanmaken om dit tekort op te kunnen vangen. Nu blijft het aantal receptoren laag, lmdat ik kunstmatig de Tyrosine/dopamine, inbreng, waardoor mn hersenen niet gedwongen worden dit zelf te doen en er weinig veranderd.

Dit kan verklaren waarom ik me toen een tijd geleden, na Tyrosine gebruik, beter en minder moe voelde, maar dat dit weer snel trug kwam ( vermoeidheid ), omdat de dopamine, vanwege het gebrek aan goede receptoren, nog steeds niet aanwezig was, vanwege het kunstmatig toedienen van Tyrosine/dopamine.

juist? dus mij lijkt dat het stoppen met Tyrosine, mijn lichaam sneller zal aanzetten tot aanmaak van Dopa maar ook receptoren, omdat hij de aanmaak zelf moet doen.. juist? en de inname van Zmethyl en Dex, reduceren. Hierin liet de arts mij namelijk vrij. het gebruik was ( indien nodig ). :-)
Chamey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 246
Geregistreerd: di jan 06, 2015 3:45 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Jmths » zo aug 30, 2015 6:10 pm

L-tyrosine heeft vrijwel niets te maken met je tolerantie, L-tyrosine maakt vrijwel geen verschil voor je situatie al kan het geen kwaad.

L-tyrosine is een bouwblokje die eventueel makkelijk omgezet kan worden in dopamine, als je echter gezond en voldoende eet krijg je deze bouwblokjes als het goed is al in overvloed binnen.

Verder kan je lichaam zelf bepalen hoeveel van deze bouwblokjes deze omzet in dopamine, het consumeren van L-tyrosine hoeft dus niet perse te leiden tot een verhoging van dopamine, je lichaam kan ook gewoon zeggen er is genoeg dopamine dus we gaan dit ergens anders in omzetten of weer uitscheiden/ontlasten.
Aangezien je lichaam al een verhoogde dopamine activiteit waarneemt zal deze waarschijnlijk besluiten L-tyrosine niet om te zetten in dopamine.

L-tyrosine wordt immers ook omgezet in vele andere lichaamseigen stoffen, L-tyrosine wordt dus vaker in andere lichaamsstoffen omgezet dan dopamine.

L-tyrosine kan tekort aan dopamine aanvullen maar zal dit meestal niet doen, het maakt het simpelweg makkelijker voor het lichaam om dopamine aan te maken mocht dit nodig wezen.

De receptor gevoeligheid wordt niet/verwaarloosbaar beïnvloed door L-tyrosine, het is je medicatie die grote hoeveelheden dopamine tijdelijk loslaat in je hersens (synapsen), de verhoogde hoeveelheid dopamine in je hersens (/synapsen) zorgen er voor dat er zeer veel prikkels binnen komen bij je dopamine receptoren, je lichaam heeft door dat het aantal prikkels dat bij je dopamine receptoren binnen komt 'onnatuurlijk/veel te hoog' is en compenseert dit door de dopamine receptoren minder gevoelig te maken voor prikkels veroorzaakt door de extra vrij gekomen dopamine.

Kort gezegd: De L-tyrosine doet verwaarloosbaar weinig voor je situatie maar kan geen kwaad, L-tyrosine zou eventueel een positief verschil kunnen maken maar dat zul je bewust geen eens merken.
De reden dat je minder merkt is omdat je hoge hoeveelheden dopamine verhogende medicatie gebruikt waardoor je lichaam zich aanpast en zich voor deze 'onnatuurlijk' hoge dopamine stimulatie minder gevoelig te maken.

Ik hoop dit deze uitleg voldoende duidelijkheid bied, ik probeer het zo begrijpelijk mogelijk toe te lichten maar schiet hier in ook nog wel eens te kort, ik snap dat dit allemaal overweldigend en verwarrend kan zijn voor een plebs/onbekenden op het gebied. Vraag gerust om toelichting mocht je iets nog niet helemaal begrijpen.

Waar het in principe op neer komt is dat als je lange tijd hoge doseringen dopamine verhogende middelen gebruikt je er op een gegeven moment minder van zult merken/profiteren.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Chamey » zo aug 30, 2015 7:04 pm

ok, ik begrijp het.
Maar dit zal weer worden hersteld, zei je?
mn lichaam heeft rust nodig en zal ik 'm geven.

Hoelang dit moet zou ik niet weten. Laatst stopte ik 8 dagen, waarna ik slevhts eenmalig een goed effect behaalde met mn methyl. Het ziet ernaar uit dat ik maanden zal moeten afzien voor een lekker effect, vrees ik
Chamey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 246
Geregistreerd: di jan 06, 2015 3:45 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Jmths » zo aug 30, 2015 7:23 pm

Dit hersteld zich vrijwel altijd weer zo goed als volledig tenzij je het heel bond maakt maar dan moet je al in de richting van jarenlang methamfetamine gebruik denken.

Ik zelf probeer de 2*20mg methylfenidaat (ritalin/medikinet) per dag niet voorbij te gaan en in het weekend een beetje pauze te houden. Je kunt constant je dosering blijven verhogen maar op een gegeven moment rijst je tolerantie echt de pan uit.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Chamey » zo aug 30, 2015 7:33 pm

ok, ik zat normaal op

1x 25mg. + 5mg dex + 5 mg dex ret + 5mg dex/methyl.

deze combi pas sinds enkele maanden, 1x op een avond en overdag een 1x25mg

Ik ging eigenlijk nooit ver boven de 60mg per dag. Ik denk dat die Dexamfetamine, die ik erbij pakte, als ik de rush voelde wegebben van de Methyl, de boosdoener is. Men zegt, NOOIT bijpakken

Ik deed altijd een 25mg Methylfenidaat retard, fijnmalen en in emen met een magnesiumtablet, 5 mg gewone methylfenidaat en een Dexamfetamine 5mg ret ( korrelig gemaakt, dis niet tot poeder). Als ik de rush op voedlde komen, dan nam ik er een 5mg Dex, achteraan, om die rush te versterken.

Dit kon ik een keertje doen, na een pauze van 8 dagen. Ik beperk me dan nu maar tot de Methylfenidaat 25mg, op een avond. Herken jij dat gevoel na de dosis ( die je eigenlijk niet had moeten nemen) de duizeligheid, misselijkheid en een gevoel van vervreemding van je omgeving en down. Ik dacht dat dit blijvende schade betekende, want ik vond het nogal heftig
Chamey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 246
Geregistreerd: di jan 06, 2015 3:45 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Jmths » zo aug 30, 2015 9:19 pm

Ik weet het niet zeker hoor maar als ik het goed heb qua potentie.

Dex is ongeveer 2x zo potent als methylfenidaat in gewicht (mg).
Ret(ard) is vertraagde afgifte, dus de aangegeven dosering 3x over de hele dag verdeeld.

Een vriend van mij vermaalde ook wel eens ret(ard) methylfenidaat wat als ik het goed herinner er in resulteerde dat alles in 1x opgenomen wordt in plaats van over de hele dag, dus in principe maakte hij van 10mg ret > 30mg normale methylfenidaat als ik het goed heb zo.

Is het nou zo dat je 25mg ret(ard) fijnmaalt voor 75mg methylfenidaat?
Dan is 5mg dex gelijk aan zo'n 10mg methylfenidaat.
Dan 5mg dex ret(ard) fijngemalen is dan weer zo'n 30mg methylfenidaat geschat.
En dan nog 5mg methylfenidaat er extra bij.

Dus lomp geschat zo'n 75+10+30+5mg= 120mg methylfenidaat aan potentie.
Methylfenidaat en dex hebben ook nog eens licht synergetisch/versterkend effect op elkaar, klinkt als een flinke rush, haha.
Kan het mis hebben hoor, maar dit is wat ik er een beetje interpreteer uit wat ik lees.

Ik heb wel eens gebeest op amfetamine en de kater/dip is heftig, niet iets dat ik mijn lichaam al te vaak gun, voelt niet erg gezond in ieder geval.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Einstein » zo aug 30, 2015 9:34 pm

Volgens mij is de dosis die op een retard medicijn vermeld staat ook gewoon de dosis die er in totaal in zit. Die dosis wordt dan inderdaad wel verspreid over langere tijd afgegeven. Waarschijnlijk is het ook niet exact te zeggen dat die afgifte precies in porties van zus en zoveel milligram gebeurt :P
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Chamey » ma aug 31, 2015 11:08 am

Die 25mg retard, is eigenlijk gewoon 25mg, die verspreid wordt afgegeven. Als je die fijnmaakt dan heb je 25mg dat direct zal worden opgenomen. Als je die iets grover fijnstamp, dan zal het iets van zijn verspreidde afgifte behouden.

met die gedachte deed ik dat.

dus de 25mg retard, stampen in grovere stukjes, net als de Dex retard.
Dit nam ik in.

5 minuten later dan de 5 mg Dex/methyl fenidaat en een 10mg Methylfenidaat, samen met
de Dex5 mg ( de standaard variant ).

Is toch niet zo'n schokkende dosering? dit deed ik 1x per dag. In de avond.
Chamey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 246
Geregistreerd: di jan 06, 2015 3:45 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Jmths » ma aug 31, 2015 11:23 am

Is toch niet zo'n schokkende dosering? dit deed ik 1x per dag. In de avond.


Neen, ik stelde ook vraagtekens bij mijn eigen interpretatie. :blowkiss:
Alsnog geen doseringen die ik zelf dagelijks (in 1x) zou willen nemen natuurlijk maar heb het wel eens gortiger aan toe zien gaan ja, als ik 40mg er in 1x in gooi loop ik echt over het plafond zo'n beetje. :kleuter:
Is dat voor het slapen of voor het stappen trouwens?
's avonds klinkt als een aparte tijd namelijk, je hoort soms wel dat het sommige mensen bizar genoeg helpt bij het slapen.

Gebruik zelf regelmatig 60mg verspreid over de dag momenteel met de herexamens, hierna echter weer even rustig aan doen met de methylfenidaat met oog ook op de tolerantie.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Chamey » ma aug 31, 2015 12:54 pm

Zo rond een uur of 20:00
als ik tolerant begin te raken, dan merk ik dat, wanneer ik bij inname van die dosis, om 23:00 gewoon in slaap val. Is er geen tolerantie, dan slaap ik om 03:30 uur, nog niet.

Mocht dat niet lukken dan heb ik een pot Melatonine staan. Ook ooit opgespaard. Mijn dochtertje die slikte die, maar had ze niet meer nodig. Tegenover de arts beweerde ik natuurlijk iets anders. waren 4mg tabletten :-) Als ik dit combineer met Dex, dan schiet mn hartslag omhoog en gaat mn voorhoofd plakken en irriteren ( waarschijnlijk door t zweet, maar t lijkt wat vettiger, lol). Als ik tolerant begin te worden dan gaat mn hartslag nieteens omhoog.

Voelde jij bij 40mg, een lichtelijke euforie? Die had ik wel bij 20/25mg. lol
Chamey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 246
Geregistreerd: di jan 06, 2015 3:45 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Jmths » ma aug 31, 2015 2:26 pm

Oh ja, bij 30mg al begin ik te ratelen als een malle en voel ik mij zeer euforisch, 40mg is vrijwel nooit voorgekomen.
Bij 30mg kom ik namelijk nog net niet bezeten over, bij 40mg vind ik het al niet leuk meer, dan lijk ik net een vuige amfetamine junk waar je liever 30meter omheen loopt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Chamey » ma aug 31, 2015 3:20 pm

Juist, hoevaak doe je dat per week?
zo voelde ik me ook vroeger. 2 jaren geleden. Nu is de euforie heel mild. Voorheen, toen ik net slikte, moest ik oppassen dat ik uit blijdschap geen beloftes aanging, die ik achteraf spijt van zou krijgen. lol

Nu gebeurdt dat nieteens meer bij de mix, die ik hierboven noemde. Dus het zal waarschijnlijk nooit helemaal terugkomen, die receptorgevoeligheid. Want na 8 dagen stoppen is er weer een milde varia t, maar hielang moet je wel niet stoppen om het effect weer zo te ervaren als 3 jaren geleden.

Was heerlijk man.


Die 40mg, waar jij over spreekt, daar zit ik dus dan zo ongeveer aan en voel ik heel lichtelijk.
Zou dit ooit nog terug komen? Buiten dat voel ik die euforie dan hooguit 10 minuten en voel ik het al weer wegzakken. Hoelang duurde het bij jou?
Chamey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 246
Geregistreerd: di jan 06, 2015 3:45 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Jmths » di sep 01, 2015 10:01 am

Haha, ja iedereen maakt domme beloftes wanneer ze zich goed voelen, gaat zelfs een spreekwoord over, heb er zelf ook wel eens last van.

Als je je dosering per dag omlaag gooit zul je vrijwel geheid meer effect ervaren per 1mg en zullen piek momentjes ook sterker zijn. Methylfenidaat staat er bekend om dat het na ongeveer een uur piekt en daarna weer langzaam afzwakt, de meeste mensen merken dat kleine piekmomentje na zo'n uur wel.

Valt moeilijk te zeggen hoe lang het duurt voordat je tolerantie weer op 0 staat, valt moeilijk te meten en verschilt sterk per persoon, dopamine gerelateerde tolerantie zakt echter relatief gezien zeer snel (in vergelijking met gaba of serotonine bijvoorbeeld).
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: L-Tyrosine slikken

Berichtdoor Chamey » di sep 01, 2015 10:18 am

heel vaag, maar dat piekmomentje ervaar ik na zo'n 10 minuten als 't is opgenomen in mn bloed.
daarna zwakt het af en voel ik me down. Na een uur komt er bij mij dus echt geen piek meer. Daar reken ik na 10 minuten, echt niet meet op haha
Chamey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 246
Geregistreerd: di jan 06, 2015 3:45 pm

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron