Multitude schreef:Ik heb het idee dat het beter werkt nu ik het een korte tijd gebruikt heb.
Multitude schreef:2 weken, 1 tot 3 pilletjes van 100 ug.
endorr schreef:Vandaag komt de dokter en ik ga ook een voorschrift vragen.
Ik slaap al 5 jaar dramatisch slecht , benzo's weiger ik omdat ik ze te erg misbruik (eindigen met n gans doosje lormetazepam 2 mg te nemen op 1 avond)
Zopiclone en zolpidem helpen voor geen meter , zolpidem word ook misbruikt door mij aangezien dit een vreemd effect teweeg brengt.
Dus ik hoop dat melatonine toch een goed zal werken.
Tomaat schreef:endorr schreef:Vandaag komt de dokter en ik ga ook een voorschrift vragen.
Ik slaap al 5 jaar dramatisch slecht , benzo's weiger ik omdat ik ze te erg misbruik (eindigen met n gans doosje lormetazepam 2 mg te nemen op 1 avond)
Zopiclone en zolpidem helpen voor geen meter , zolpidem word ook misbruikt door mij aangezien dit een vreemd effect teweeg brengt.
Dus ik hoop dat melatonine toch een goed zal werken.
Verwacht er geen wonderen van.
Het is geen slaapmiddel waar je plots moe van wordt, het helpt gewoon het ritme te herstellen. Dus zoveel mogelijk op hetzelfde uur nemen is de boodschap.
Je krijgt er wel 'zin' van om te gaan slapen, wat goed is als je net zoals ik altijd moe werd om 3-4-5 uur in de namiddag maar 's avonds door allerhande activiteiten (werk, school, uitgang...) niet kon/wou slapen en daardoor je bioritme deed opschuiven naar de verkeerde uren.
Als je iets zoekt om beter in slaap te raken of door te slapen ga je hiermee niet veel geholpen zijn vrees ik. Tenzij het een bioritmeprobleem is, dan is Melatonine een grote stap in de goede richting.
endorr schreef:
Ik heb ergens gelezen dat het kijken naar een computer scherm of tv de aanmaak van melatonine remt , en aangezien ik zowat constant op de pc zit lijkt me het niet slecht om melatonine te gebruiken.
Tomaat schreef:endorr schreef:
Ik heb ergens gelezen dat het kijken naar een computer scherm of tv de aanmaak van melatonine remt , en aangezien ik zowat constant op de pc zit lijkt me het niet slecht om melatonine te gebruiken.
Klopt, een uurtje voor je gaat slapen je pc uitzetten is dan mss ook een stap in de goede richting?
En moest je een kleurenlamp of iets dergelijks hebben: een zacht, blauw licht schijnt de aanmaak van melatonine te stimuleren...
supergabbur schreef:
Sowieso sterkte verder met je slaapprobleem, weet uit eigen ervaring dat het ongelooflijk kut kan zijn.
De werkzame stof in Atarax is hydroxyzine.
Hydroxyzine is een anti-allergiemedicijn.Artsen schrijven het voor bij jeuk door allergie.
Hydroxyzine werkt versuffend. Dat kan wel nuttig zijn als u door de jeuk slecht slaapt.
Einstein schreef:Was het niet juist zo dat blauw licht de aanmaak van melatonine remde? Bij een gewoon leeslampje moet je daar inderdaad geen last van hebben.
This case study along with previous studies (Ong et al., 2008, 2009) add to the growing body of evidence supporting the use of a mindfulness-based approach for the treatment of insomnia.
Limitations such as lack of a control group and lack of specificity of treatment mechanisms need to be addressed in research studies before MBT-I can be routinely recommended as an efficacious treatment. A randomized controlled trial is currently underway that seeks to provide more rigorous evidence for a mindfulness-based approach to insomnia.
In the meantime, mindfulness meditation has been successfully applied to many chronic conditions and, as demonstrated in the case of Maria, holds promise for the treatment of chronic insomnia.
Einstein schreef:Was het niet juist zo dat blauw licht de aanmaak van melatonine remde? Bij een gewoon leeslampje moet je daar inderdaad geen last van hebben.
Claviceps schreef:Een mogelijke optie die je kunt proberen is: Mindfulness Meditation. Zie bijvoorbeeld deze studie: Mindfulness-Based Approach to The Treatment of InsomniaThis case study along with previous studies (Ong et al., 2008, 2009) add to the growing body of evidence supporting the use of a mindfulness-based approach for the treatment of insomnia.
Limitations such as lack of a control group and lack of specificity of treatment mechanisms need to be addressed in research studies before MBT-I can be routinely recommended as an efficacious treatment. A randomized controlled trial is currently underway that seeks to provide more rigorous evidence for a mindfulness-based approach to insomnia.
In the meantime, mindfulness meditation has been successfully applied to many chronic conditions and, as demonstrated in the case of Maria, holds promise for the treatment of chronic insomnia.Einstein schreef:Was het niet juist zo dat blauw licht de aanmaak van melatonine remde? Bij een gewoon leeslampje moet je daar inderdaad geen last van hebben.
"Production of melatonin by the pineal gland is inhibited by light to the retina and permitted by darkness. Its onset each evening is called the dim-light melatonin onset (DLMO). It is principally blue light, around 460 to 480 nm, that suppresses melatonin, proportional to the light intensity and length of exposure. " - Wiki
Ali G schreef:Ik heb een keer 30 pillen van 0.1 genomen in de hoop dat het op een benzo zou lijken, maar ik merkte er eigenlijk niets van. Behalve dan dat ik me best triest voelde dat ik 30 pillen had geslikt
Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Keer terug naar Farmaceutische Drugs
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten