Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Methylfenidaat (Ritalin)

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Prototype » do jun 05, 2014 11:30 am

Ik gebruik methylfenidaat nu ook bijna dagelijks en het werkt ook erg goed voor mij.
Van al die bijwerkingen heb ik geen last.
Eigenlijk wordt ik tijdens gebruik gewoon een heldere, energieke en geconcentreerde versie van mijzelf. :p
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Prototype » do jun 05, 2014 3:43 pm

Druks schreef:
prototype schreef:Ik gebruik methylfenidaat nu ook bijna dagelijks en het werkt ook erg goed voor mij.
Van al die bijwerkingen heb ik geen last.
Eigenlijk wordt ik tijdens gebruik gewoon een heldere, energieke en geconcentreerde versie van mijzelf. :p


Dat zou zo uit de mond van een pep verslaafde kunnen komen.

Mede door de ADD ben ik normaal heel chaotisch, moe en ook niet geconcentreerd.
Ik bedoelde dus dat het deze dingen erg goed tegen gaat :roll2:
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Prototype » do jun 05, 2014 3:55 pm

Ja, ik snap je punt. Kwam ook wel zo over :lol:
Er is ook een grote gelijkenis denk ik. Ik vond methylfenidaat qua effect al meteen op pep lijken.
Maar dan veel minder chill :p
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Ed Aldus » do jun 05, 2014 6:10 pm

Druks schreef:
prototype schreef:Ik gebruik methylfenidaat nu ook bijna dagelijks en het werkt ook erg goed voor mij.
Van al die bijwerkingen heb ik geen last.
Eigenlijk wordt ik tijdens gebruik gewoon een heldere, energieke en geconcentreerde versie van mijzelf. :p


Dat zou zo uit de mond van een pep verslaafde kunnen komen.


Een overgroot deel speedverslaafde die bij de verslavingszorg aankloppen blijkt ook ADHD te hebben
╔═════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════╗
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ Repost this if ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
~ ~ ~ ~ you are a beautiful strong black woman ~ ~ ~
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ who don’t need no man ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
╚═════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════╝
Avatar gebruiker
Ed Aldus
Ik ben gelukkig!
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 404
Geregistreerd: za feb 26, 2011 12:18 pm

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor kevinoow » zo aug 10, 2014 12:23 am

Medikinet 40mg.

Capsule openmaken, witte bolletjes erin laten en de blauwe wegooien.
( OF andersom natuurlijk)


Is dit mogelijk voor een rush?

AWAITING....
Het zit zo snor, dat het baard zit.
Avatar gebruiker
kevinoow
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 501
Geregistreerd: do okt 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: Zwolle

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Prototype » zo aug 10, 2014 2:39 am

Crushen en snuiven zou moeten werken.
Werkt iig voor methylfenidaat, al is dat makkelijker te misbruiken dan medikinet :p
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor kevinoow » zo aug 10, 2014 3:05 am

concerta uitkoken, misschien ga ik dat zo eens doen! :kleuter:
Het zit zo snor, dat het baard zit.
Avatar gebruiker
kevinoow
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 501
Geregistreerd: do okt 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: Zwolle

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Drefbon » vr okt 31, 2014 2:41 am

Prototype schreef:Crushen en snuiven zou moeten werken.
Werkt iig voor methylfenidaat, al is dat makkelijker te misbruiken dan medikinet :p


Werkt ook, en verpest je neus sneller dan coke.
Dref = back
Avatar gebruiker
Drefbon
domoor (geweest)
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 496
Geregistreerd: di feb 21, 2012 1:43 pm

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Vinnie » vr okt 31, 2014 9:46 am

heel chill spul, alleen jammer dat mijn vriend met ADHD ze niet meer aan mij wil geven, achja binnenkort gaan we meer met ze alle M doen en ik geef hem gewoon niks als hij mij niet wat van die lekkere Methylfenidaat geeft :woeh:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Prototype » do jan 29, 2015 4:25 pm

Prototype schreef:Ik gebruik methylfenidaat nu ook bijna dagelijks en het werkt ook erg goed voor mij.
Van al die bijwerkingen heb ik geen last.
Eigenlijk wordt ik tijdens gebruik gewoon een heldere, energieke en geconcentreerde versie van mijzelf. :p

Hoe langer ik doorging hoe meer ik last kreeg van een ontzettend vervelende crash als het uitwerkte.
Ik was soms gewoon een goed halfuur- uur niks waard tijdens zo'n crash.
Ben nu overgestapt op dex en vind dat toch fijner, komt geleidelijker op en werkt geleidelijk uit dus geen crash.
Ook de stimulatie die ik er van krijg voelt minder geforceerd dan bij methylfenidaat.
Het blijft echter wel topspul om op te leren of schoolwerk op te maken, dan komt die geforceerde stimulatie erg goed van pas. :woeh:
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Piotr » ma feb 09, 2015 6:31 pm

Hoe ik het zie:

Dex = scherp/alert/wakker
Ritalin = concentratie (zombie-mode)

Juist doordat je als een zombie door het leven gaat op ritalin/concerta zorgt ervoor dat het effectief is. Als ik bijv. in de les zit met dexamfetamine dan ben ik nog bijna even sociaal als zonder medicatie, dus dan ga ik eerder praten, op me telefoon zitten, ff roken, whatever. Neem ik ritalin of concerta dan heb toch weinig zin om te socializen, dus let ik veel eerder op.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Perry » ma feb 09, 2015 6:54 pm

Ik heb liever ritalin, omdat ik dan een kort werkend middel heb. Speed pak ik dan ter zelfmedicatie wanneer ik iets met lange werking nodig heb.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Piotr » ma feb 09, 2015 7:36 pm

Mijn huisarts wil me niet beide voorschrijven. Momenteel krijg ik dexamfetamine, maar ik wil godverdomme mijn ritalin als backup. Neem ik na het avondeten dex, dan slaap ik pas tegen de ochtend.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor tonic1 » wo maart 25, 2015 10:12 pm

zo ik moet deze ervaring toch weer even kwijt , wat heb ik een tijd geleden een top avond gehad op ritalin 3 stuks hele avond lol en schik voor 10 een aanrader :hulde:

ik vloog op een bepaald moment gewoon , tenminste dit dacht ik , is dit normaal ?


vraagje in hoeverre treed gewenning op 1 keer per week ?
tonic1
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 99
Geregistreerd: wo sep 04, 2013 12:51 am

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor psychedelic_jazz » zo mei 10, 2015 1:40 pm

Heb dit een jaar lang geslikt voor concentratieproblemen, werkt prima maar je wordt er echt een zombie van. Normaal heb je pieken of dalen in je stemming, dan heb je nog een beetje het gevoel alsof je leeft. Bij Ritalin is het alsof er een compressor op je leven staat, niks geeft echt voldoening of blijdschap, niks geeft je echt stress, het gebeurt allemaal gewoon en verder boeit het je allemaal niet echt. Dit wordt wat minder naarmate je langer slikt, maar het blijft in principe zo aanvoelen.

Toen ik toch eindelijk ervanaf was en vijf strips van die pilletjes overhad, kwam ik erachter dat het heel leuk is om die zooi te verpoederen en op te snuiven. Veel mensen zeggen dat het op pep lijkt maar dat vind ik niet, op het lichtelijk 'strakke' na. Vrienden van me zeggen dat het op coke lijkt maar dat heb ik nooit gebruikt. Mentale euforie is geweldig, niet te onderscheiden van een 'echte' drug. Vooral als je er bij zuipt (eerst aangeschoten zijn en dan zo'n pil opsnuiven, lekker is dat) maar dat moet je niet te vaak en te veel doen, slecht voor je hartje. Nog een beetje blowen daarna en je bent lekker naar de klote hoor. :D

En ja ik weet dat je 90% bindmiddel snuift maar zo af en toe moet dat toch kunnen. :smokin:
Avatar gebruiker
psychedelic_jazz
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: zo jul 13, 2014 2:40 pm
Woonplaats: Maastricht

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Italiano » zo mei 10, 2015 1:52 pm

Het effect lijkt inderdaad eerder op cocaine dan op amfetamine.
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Claviceps » ma mei 11, 2015 8:20 pm

Prototype schreef:Het blijft echter wel topspul om op te leren of schoolwerk op te maken, dan komt die geforceerde stimulatie erg goed van pas. :woeh:

Kun je misschien wat vertellen over het effect op motivatie van deze medicatie? Merk je hier verschil in tussen ritalin en dexedrine? Vind je het bijvoorbeeld makkelijker om aan dingen te beginnen nu?
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Prototype » ma mei 11, 2015 10:05 pm

Claviceps schreef:
Prototype schreef:Het blijft echter wel topspul om op te leren of schoolwerk op te maken, dan komt die geforceerde stimulatie erg goed van pas. :woeh:

Kun je misschien wat vertellen over het effect op motivatie van deze medicatie? Merk je hier verschil in tussen ritalin en dexedrine? Vind je het bijvoorbeeld makkelijker om aan dingen te beginnen nu?

Ik merk duidelijk verschil tussen deze 2.
Bij ritalin (methylfenidaat) ervaar ik meer concentratie dan bij dexamfetamine, ik heb amper tot geen interesse in afleidingen waar ik normaal altijd afgeleid door zou raken.
Het werkte in het begin ook motiverend maar dat effect bleef al gauw weg.
Echt handig voor korte periodes zoals examens, maar niet langer dan dat.
Na een paar maanden dagelijks gebruik merkte ik dat ik zo apathisch werd dat niks me nog écht interesseerde, een erg groot minpunt dus.
Bij dexamfetamine ervaar ik verhoogde motivatie, ik krijg zin om mijn zaken op orde te stellen en ga dus enthousiaster dan normaal aan de slag.
Dit vind ik handiger voor werk maar minder ideaal voor studiegerelateerd werk want ik raak nog steeds afgeleid door vanalles, wel in mindere mate dan nuchter.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor MrMDMA » do jul 13, 2017 6:40 pm

Heb een verpakking via via kunnen regelen. Vindt het wel een aardige recreatieve waarde hebben. Na het verkruimelen van 2 a 3 pillen van 10 mg en dit nasaal tot me te nemen ervaar ik een effect die sterk hangt aan die van coke en ook wel iets amfetamine achtigs heeft. Vooral hier alcohol bij nemen voelt prettig.
"Wat op het papier staat is een weergave van het beeld op het netvlies van de man die de kaart heeft gemaakt; en als je de zaak omkeert, kom je bij een oneindige regressie terecht, een oneindige reeks kaarten. Het proces van weergeven zal dat er steeds uitfilteren, zodat de psychische wereld slechts gevormd wordt door kaarten van kaarten, tot in het oneindige."

Avatar gebruiker
MrMDMA
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: za jun 25, 2011 7:13 pm

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor MrMDMA » do jul 13, 2017 7:26 pm

Ga er nu zelfs moeilijk hard op. Wat een lekker spul. Rond de 50/60 mg met alcohol tipt nu zeker aan coke of speed.
"Wat op het papier staat is een weergave van het beeld op het netvlies van de man die de kaart heeft gemaakt; en als je de zaak omkeert, kom je bij een oneindige regressie terecht, een oneindige reeks kaarten. Het proces van weergeven zal dat er steeds uitfilteren, zodat de psychische wereld slechts gevormd wordt door kaarten van kaarten, tot in het oneindige."

Avatar gebruiker
MrMDMA
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: za jun 25, 2011 7:13 pm

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor MrMDMA » do jul 13, 2017 7:55 pm

Dat weet ik niet. Heb zelf geen ADHD. Dexamfetamine ook nooit gebruikt. Tegenover normale racemische amfetamine vind ik het iig niet te vergelijken. Het gevoel neigt bij mij zwaar naar een coke high. Misschien aangezien methylfenidaat ook een reuptake inhibitor is ipv een releaser. Bij amfetamine voelt de high meer 'steady' én relaxed. Bij een hoge dosis methylfenidaat vooral een zware adrenaline en in mindere mate dopamine rush die wel 'breekbaar' is.

Breekbaar in de zin dat hij net als bij coke niet gegarandeerd is zoals bij amfetamine. Situatie, gevoel en vooral alcohol erbij nemen bepalen grotendeels de mate waarin eropuit te genieten valt.

Update: Zo'n 4 uur na inname voel ik dat het begint uit te werken, alleen komt het niet zo hard aan als bij sterkere stimulantia. De slaap neemt langzaam de overhand en een drankje plus enkele phenibuts garanderen mijn verdiende slaap straks. Ik zeg, top snel voor een 'gemiddelde' high waarbij je de dag erna nog van waarde dient te zijn :snort: .
"Wat op het papier staat is een weergave van het beeld op het netvlies van de man die de kaart heeft gemaakt; en als je de zaak omkeert, kom je bij een oneindige regressie terecht, een oneindige reeks kaarten. Het proces van weergeven zal dat er steeds uitfilteren, zodat de psychische wereld slechts gevormd wordt door kaarten van kaarten, tot in het oneindige."

Avatar gebruiker
MrMDMA
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: za jun 25, 2011 7:13 pm

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Poseidon » vr jul 14, 2017 5:03 pm

Heb wel eens een hele strip van die troep op een avond weggeslikt. Not very funny. Deed weinig behalve zware insomnia.

Nog een keer zo'n strip weggewerkt met GHB. Dat experiment pakte beter uit. Sexy combo maar dan niet zo over the top als met Coca of (Meth)amfetamine.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor MrMDMA » vr jul 14, 2017 8:43 pm

Heb inderdaad ook wel eens zonder alcohol of een ander op de GABA receptoren actief middel hoge doseringen methylfenidaat genomen, maar toen was het inderdaad niet prettig te noemen. Ik vind sowieso alcohol of GHB/hoge dosering phenibut een lekkere toevoeging aan het gebruik van amfetamine of coke (vooral drank en coke, <3 cocaethyleen). MDMA heeft daarintegen dit niet nodig bij mij.
"Wat op het papier staat is een weergave van het beeld op het netvlies van de man die de kaart heeft gemaakt; en als je de zaak omkeert, kom je bij een oneindige regressie terecht, een oneindige reeks kaarten. Het proces van weergeven zal dat er steeds uitfilteren, zodat de psychische wereld slechts gevormd wordt door kaarten van kaarten, tot in het oneindige."

Avatar gebruiker
MrMDMA
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: za jun 25, 2011 7:13 pm

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Drugslover43 » di sep 12, 2017 8:07 pm

Blij dat ik die teringzooi (Ritalin) niet meer gebruik! Ging er zelfs bloed van plassen en voelde me ook net een zombie met die ritalin.
Nu gebruik ik alweer jaren dexamfetamine voor mijn adhd en heb nooit last gehad van welke bijwerking dan ook. Slapen is ook al geen probleem, heb daar de nodige
verschillende benzo's voor.
Drugslover43
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 129
Geregistreerd: vr aug 18, 2017 4:01 pm

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor peebzzz » di sep 12, 2017 9:52 pm

*noob ben ik*
Laatst bijgewerkt door peebzzz op di sep 12, 2017 10:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
peebzzz
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: di sep 12, 2017 9:50 pm

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor peebzzz » di sep 12, 2017 10:19 pm

je weet dat wellbutrin een cathinone is? bupropion?
Dus krek zelfde klasse als bv 4-MEC en mef.

Niet aan te raden.
peebzzz
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: di sep 12, 2017 9:50 pm

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor peebzzz » di sep 12, 2017 10:31 pm

nah, dat niet echt.
Maar de interactie tussen de twee, daar zit ik wat mee. Weet ook niet of je nog andere medicatie neemt ofzo. Als er ergens een iMAO tussenzit en je hebt pech, mja, dan is het idd rillen geblazen.

Maar jij kent jezelf beter dan wie ook :-)
peebzzz
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: di sep 12, 2017 9:50 pm

Re: Methylfenidaat (Ritalin)

Berichtdoor Perry » za apr 28, 2018 4:17 pm

peebzzz - iets met een klok en een klepel
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner