HieronymusIV schreef:Frog schreef:Er staat al veel ik had andere benzo's voor lange perioden en afbouwen ging gepaart met.
Overgevoeligheid voor licht, en geluid alles lijkt 20 keer harder binnen te komen.
Veel onrust ,prikkelbaar, stroompjes in je hoofd, spierpijn, overal pijn, typische hoofdpijn die ik aleen maar ken van medicatie afbouw, in combi met stroompjes dus.
Nergens op kunnen concentreren.
Opnieuw leren slapen, gaat maanden duren.
Verder nog hele lijst kleinere ongemakken. het ergste vondt ik dus de spierpijn overgevoeligheid voor licht en geluid, en de hoofdpijn.
En mag ik vragen hoe lang en hoe vaak je hebt gebruikt voordat deze effecten begonnen op te treden?
Ik had geen diazepam, maar ben een keer na een anderhalf jaar zolpidem gaan afkicken, rete iritante verschijnselen.
En een keer naar 4 maanden Zopiclon, ook nare verschijnselen.
het is wel zo hoe langer je gebruitk hoe erger de afkickverschijnselen, maar gevoelsmatig (kan dat niet bewijzen) maakt het verschil van elke dag half jaar lang tegenover elke dag heel jaar lang benzo genruik niet zo veel meer uit.
gewenning begint vaak al na 2 3 weken, artsen zijn tegenwoordig strenger, en in elke bijslijter staat tegenwoordig dat je zulke middelen beter niet langer als 6 weken kan gebruiken incliesf afbouw.
Bij mij was het tijdelijk nodig dat ik ze zo lang kreeg van de dokter.
ook heb ik wel is iedere dag 1 oxazepam genomen 3 maanden lang, niet op recept, en daarvan kreeg ik ook de gebruikelijke stroompjes, overgevoeligheid, slappe spieren, hoofdpijn.
Nu gebruik ik zo af en toe in de weekenden grote hoeveelheden wel, maar das dan vaak 2 dagen 3 dagen en danstop ik ook weer een week of wat.
helaas gaatde tolerantie, dat je steeds meer nodig hebt niet weg, maar heb iig geen afkick of rebound verschijnselen van zo nu en dan weekend gebruik.