za nov 11, 2017 2:16 am
missPanda schreef:B-complex, B12, B1, d met magnesium, af en toe een multivitamine pil, verder heb ik ook nog l-lysine en 5htp slingeren. Mis ik nog wat essentieels?
Verder vooral gewoon gezond eten
za nov 11, 2017 2:31 am
Maus schreef:missPanda schreef:B-complex, B12, B1, d met magnesium, af en toe een multivitamine pil, verder heb ik ook nog l-lysine en 5htp slingeren. Mis ik nog wat essentieels?
Verder vooral gewoon gezond eten
Een holistische psychiater van me zei een aantal jaar geleden dat suplementeren met bijvoorbeeld B-vitamines best gevaarlijk kan zijn als je huidige levels in je bloed gewoon goed zijn. Hij zei: “eerst meten, dan weten en dan wel of niet wàt erbij slikken...”
Dit is misschien het essentieels dat je mist
Tot slot heb ik begrepen dat 1 à 2 gram vitamine C, verdeeld over de dag in te nemen, erg ondersteunend kan werken. En een te laag vit. D-gehalte kan depressies aanjagen. Op basis van het huidige level D in je bloed kan een goede arts bij een tekort precies aangeven hoeveel IU je per dag moet suplementeren.
Succes!
za nov 11, 2017 10:11 am
ma nov 13, 2017 5:30 pm
Jcutter schreef:Nog een bro tip: voeg aan je havermoutvlokken appelschil toe. Juist in appelschil zit bijna alle vitamines en alles wat een appel gezond maakt. Je moet niet de schil weggooien, maar juist de kern. En gebruik ahornsiroop in plaats van zoetstof. Zoetstof zorgt voor lekkere trek en ahornsiroop zit vol met antidioxanten.
ma nov 13, 2017 7:13 pm
ma nov 13, 2017 7:25 pm