Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Baclofen triggert GHB (gabba-B) afkickverschijnselen?

Voor alles over GHB, in België ook wel "vloeibare xtc" genoemd.

Baclofen triggert GHB (gabba-B) afkickverschijnselen?

Berichtdoor Spacer » di jan 22, 2019 4:24 pm

Ik vraag het onder het GHB board ook maar want hier zitten de experts.
Het het hele verhaal lees je hier.

Sinds 2 weken zit ik aan de baclofen, mijn psychiater wou de diazepam niet verhogen maar wel baclofen voor schijven, de eerste week kreeg ik 3x 10mg per dag om 08u, 12u en 16u ik kon daardoor nog steeds niet slapen. Dus sinds gisteren naar 5x per dag 10mg om 08u, 12u, 16u, 19u en 22u. Maar vanmorgen word ik dus wakker met een typische Gabba-B afkick: shaken als een gek, zweten en onrust. Heb dus toen gewoon mijn ochtend medicatie genomen: 100mg Zoloft, 10mg diazepam en 10mg baclofen, na een half uur was het shaken wel weer over. Maar om half 12 begon ik ineens alweer te shaken als een gek terwijl ik om 12 uur mijn baclofen zou moeten krijgen, om 12 uur baclofen genomen maar na een uur nog steeds aan het shaken dus toen maar 5mg diazepam zo nodig genomen.

Heeft iemand een verklaring voor die typische Gabba-B ontwenning terwijl ik pas 2 weken baclofen gebruik en pas sinds gisteren een verhoging heb gehad? Heb mijn psychiater al gesproken die heeft ook geen verklaring, die heeft nu besloten om die van 19u weg te laten en te kijken of het dan wel goed gaat want met 3x per dag had ik geen last van Gabba-B ontwenning....
Spacer
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: di maart 03, 2015 11:46 pm

Re: Baclofen triggert GHB (gabba-B) afkickverschijnselen?

Berichtdoor PiraatPanda » di jan 22, 2019 7:01 pm

Ben je helemaal van de GHB af? Heb je snel afgebouwd?

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Baclofen triggert GHB (gabba-B) afkickverschijnselen?

Berichtdoor Spacer » di jan 22, 2019 7:06 pm

PiraatPanda schreef:Ben je helemaal van de GHB af? Heb je snel afgebouwd?


Al een half jaar geen GHB aangeraakt, netjes afgebouwd in de afkickkliniek.
Spacer
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: di maart 03, 2015 11:46 pm

Re: Baclofen triggert GHB (gabba-B) afkickverschijnselen?

Berichtdoor PiraatPanda » di jan 22, 2019 7:33 pm

Wat knap!

Ik heb wel vaker van mensen gehoord dat het vrij redelijk lukte om van hoge dosissen downers af te komen, maar ze bij lagere doseringen opeens wel veel last kregen. Afkicken is zo grillig als de pest (al gaat het uiteindelijk natuurlijk wel over!), ik vind jouw verhaal qua verloop niet heel vreemd klinken. In elk geval goed dat je alles met je psychiater bespreekt.

Ik heb zelf geen ervaring met baclofen. Heb je (op die ontwenning na) wel een goed gevoel bij het middel?

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Baclofen triggert GHB (gabba-B) afkickverschijnselen?

Berichtdoor MrMDMA » di feb 26, 2019 10:50 pm

Ik heb zelf wel eens het gevoel dat na periodes van zwaar misbruik en hiervan afgekickt te hebben het systeem al zeer fragiel blijft. Na bijv een weekend flink aan de GHB of 1 tot 2 weken aardig benzos te gebruiken schiet ik al in een ongename ontwenningsfase die tot 3 dagen aan kan houden.
"Wat op het papier staat is een weergave van het beeld op het netvlies van de man die de kaart heeft gemaakt; en als je de zaak omkeert, kom je bij een oneindige regressie terecht, een oneindige reeks kaarten. Het proces van weergeven zal dat er steeds uitfilteren, zodat de psychische wereld slechts gevormd wordt door kaarten van kaarten, tot in het oneindige."

Avatar gebruiker
MrMDMA
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: za jun 25, 2011 7:13 pm

Re: Baclofen triggert GHB (gabba-B) afkickverschijnselen?

Berichtdoor Jmths » vr maart 01, 2019 12:04 am

Sinds 2 weken zit ik aan de baclofen, mijn psychiater wou de diazepam niet verhogen maar wel baclofen voor schijven

Ik heb tot nu toe alleen nog maar het omgekeerde gehoord.

Heeft iemand een verklaring voor die typische Gabba-B ontwenning terwijl ik pas 2 weken baclofen gebruik en pas sinds gisteren een verhoging heb gehad?

Baclofen heeft een gelijkende molecuulstructuur en werkingsmechanisme aan GHB. Diazepam heeft een zeer lange halfwaardetijd en vaak wordt de volle inslag van ontwenning pas na enkele dagen gemerkt, wat mij in jou geval dubbel het geval lijkt gezien de doseringen en aanhoudende periode van gebruik. Ook hoor je regelmatig dat de laatste loodjes vaak het zwaarst zijn. Ook wil het overschakelen naar andere medicatie initieel wel eens meer wat ruwe randjes komen.

Zoals Panda al zei klinkt het niet geheel ongebruikelijk al kennen we je exacte context niet natuurlijk. Je bent al een heel eind gekomen en goed bezig lijkt het, succes met de 2e helft.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar GHB

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron