Hallo,
Ik ben 28 jaar, werk 5 a 6 dagen in de week. Probeer daar naast te regelmatig te sporten maar dit lukt niet altijd evengoed qua tijd/zin etc.
Sinds mijn 14e gebruik ik van alles en nog wat. rond mijn 14e was het altijd wiet, kort daarna op mijn 16e kwam speed en pillen om de hoek kijken, altijd op bankjes buiten of in het park. Rond mijn 18e kwam ik meer in het uitgaansleven en begon ik vaker te drinken in combinatie met coke in de kroeg en op festivals. Rond mijn 21e kwam er ghb bij, en eigenlijks zijn die 3 laatste dingen sindsdien nog wat aan de orde.
Ik heb een vriendengroep waarbij iedereen zijn of haar gebruik heeft, verschilt per persoon. Mijn vriendin gebruikt echter amper en houdt hier ook niet echt van.
Punt is, ik weet niet of mijn huidige ghb gebruik onder controle is of niet, ik heb soms wat bijwerkingen maar de vraag is of dit tussen de oren zit of dat het echt aan de ghb ligt.
Mijn gebruik is als volgt:
Een doordeweekse dag overdag, tijdens werk nooit gebruiken.
Een doordeweekse avond 1 a 2 keer per week 1 dop ghb en vaak 1 of 2 wijn/bier op een avond
Vrijdag avond sws 2x een dop ghb en een paar wijn/bier
Zaterdag overdag, tijdens werk nooit gebruiken
Zaterdag na werk 2x een dop ghb en 3 wijn/bier
zondag overdag meestal rond 15:00 a 17:00 een 1 dop ghb en savonds 1 dop ghb en 2 a 3 wijn/bier.
soms snuif ik een halvje coke in 1 week mee, soms ook niet.
Wat ik ervaar is dat ik bij gebruik van 1 dop op een doordeweekse avond daarna prima in slaap val maar soms rond een uur of 3 klaar wakker wordt. meestal heb ik het heel warm dan. de slaap is uit en het duurt een uur voordat ik verder kan slapen.
Het kan ook zijn dat ik een keer prima door slaap. heel apart en ik moet zeggen dat als ik intensief gesport heb ik eveneens moeilijk in slaap kan komen, dus ik weet het niet precies te plaatsen.
Verder heb ik het idee dat bij frequenter gebruik ik overdag, nuchter wel te verstaan, vermoeider ben. Dit lijkt mij ook een bijwerking van de ghb.
Ik merk dat vooral het slapen er onder lijdt, waardoor je de dagen erna vermoeider wordt dan je normaal zou zijn. Mijn slaapritme is niet normaal, ik slaap snacht ja dat is goed, echter val je zo snel in een diepe slaap dat je geen normale cyclus meer maakt. Dit is mijn theorie.
Ik moet wel toevoegen dat de weekenden heerlijk zijn zo, ik zit vol energie om te doen wat ik wil en alles gaat prima. Ik ben altijd bezig, mensen vinden me een harde werker. Doen graag een praatje etc.
Als je dit leest, wat zeggen jullie , onder controle of niet? en Kun je van deze hoeveelheden ontwenningsverschijnselen krijgen?