Hoi,
Na 4.5 jaar verslaafd te zijn geweest aan GHB en benzo's is het mij gelukt om d.m.v. baclofen en lyrica te stoppen met het gebruiken van ghb. Ik nam tussen de 20 tot 30 ml ghb per dag en 's avonds tussen de 1.5 en 2.5 mg etizolam om de nacht door te komen. Momenteel neem ik nog dagelijks 3x20 mg baclofen als zuchtremmer.
Vanaf oktober 2014 ben ik gestopt met het 24/7 gebruiken van ghb en etizolam. De eerste 4 maanden waren afschuwelijk. Vermoeid, depressief, anhedonie, angstig en totaal geen motivatie, Gelukkig werd het langzaam beter en na 6 maanden voelde ik me stukken beter dan in oktober. Ik ben toen weer gaan werken en heb mijn opleiding weer opgepakt.
Nu ik weer naar school ga heb ik het gevoel dat ik nog verre van hersteld ben. Zaken zoals huiswerk, examens en afspraken voelen voor mij als een bijna onmogelijk taak. Een simpel verslag schrijven kost erg veel energie/tijd en vaak merk ik dat het leeg is in mijn hoofd. Zelfs terwijl ik dit topic schrijf heb ik moeite om mezelf goed te verwoorden en met een goede zinsopbouw te komen. Verder is mijn geheugen nog erg slecht en voel ik me vaak nogal afgevlakt. Gebeurtenissen waar mijn omgeving emotioneel op reageert doen mij vrijwel niks en het grootste gedeelte van de dag voel ik me neutraal. Niet blij, depressief, boos maar ik "ben er gewoon".
Na wat research op het internet kwam ik uit op PAWS en ik herken veel van de symptomen bij mezelf (Post-acute-withdrawal syndrome). Ik las dat het lang kan duren voordat gaba receptoren zich herstellen en er ook een kans is dat de klachten voor altijd blijven. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en/of mij wat meer duidelijkheid kunnen geven hierover? Het is erg vermoeiend en frustrerend om zo de dag door te moeten komen en te voldoen aan de eisen van school en werk. Als voorbeeld, ik ben ongeveer 25 min bezig geweest om dit stukje tekst te typen.